abonnement Unibet Coolblue
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 22 november 2022 @ 13:05:49 #1
485843 crew  Jippie
pi_206775512
Zondag 13 november werden 4 studenten van de Universiteit van Idaho dood aangetroffen in een woning nabij de capmpus van Idaho University. De politie van Moscow zei dat ze de studenten dood aantroffen op de tweede en derde verdieping in een woning net ten zuiden van de campus rond het middaguur van 13 november nadat de agenten waren afgekomen op een melding over een mogelijk bewusteloos persoon.

De studenten zijn geïdentificeerd als Ethan Chapin, Xana Kernodle, Kaylee Goncalves en Madison Mogen. De moord werd vooralsnog 'een crime passionel' genoemd. Volgens de politie gebruikte de moordenaar "een scherp wapen zoals een mes". De patholoog-anatoom zou naar verluidt een moord-zelfmoord hebben uitgesloten. Autoriteiten zeggen dat er geen risico is voor andere studenten op de campus, hoewel de moordenaar nog steeds vrij rondloopt.


Het kantoor van de lijkschouwer van Latah County heeft vrijdag 18 november de resultaten van de autopsies van de studenten vrijgegeven en bevestigde dat hun dood als moord door steekpartij werd beschouwd. De slachtoffers sliepen waarschijnlijk toen ze werden aangevallen , en sommigen vertoonden tekenen dat ze probeerden de aanvaller te bevechten. Ze werden allemaal meerdere keren neergestoken en bij de autopsies werden geen sporen van aanranding aanggetroffen.

Chapin en Kernodle waren op een feest op de campus geweest, en Mogen en Goncalves waren in een bar in het centrum geweest voordat ze allemaal rond 1:45 uur terugkeerden naar de woning van de meiden. De politie zei dat ze alle vier met een mes zijn neergestoken, hoewel ze geen mes op het plaats delict hebben aangetroffen. Het is niet bekend of bij alle vier de slachtoffers hetzelfde mes is gebruikt.

Er was geen spoor van inbraak in de woning en er leek niets te ontbreken.

Twee andere huisgenoten waren thuis toen de aanslagen plaatsvonden, volgens de politie. Ze gingen afzonderlijk uit in Moscow in de nacht van de moorden en keerden rond 1 uur 's nachts thuis terug en werden later die ochtend wakker. De huisgenoten en andere vrienden waren in de woning aanwezig toen agenten 's middags op de melding afkwamen. De politie zei dat de melding afkomstig was van de mobiele telefoon van een van de kamergenoten en dat ze niet denken dat de kamergenoten bij de misdaad betrokken waren.

Wat weten we over de slachtoffers?
Chapin, een eerstejaarsstudent uit Conway, Washington, studeerde recreatie-, sport- en toerismebeheer. Kernodle, een junior uit Post Falls, Idaho, en Mogen, een senior uit Coeur d'Alene, Idaho, waren marketingstudenten. Goncalves was een senior uit Rathdrum, Idaho, waar hij algemene studies volgde. Allen waren lid van een dispuut of broederschap.

Chapins ouders, Stacy en Jim Chapin, vertelden aan KING-TV dat hun zoon deel uitmaakte van een drieling die naar de Universiteit van Idaho gingen. Ethan Chapin speelde graag volleybal en voetbal en reisde graag, zeiden zijn ouders.

Kernodle, die met Chapin aan het daten was, was een harde werker en een zeer sociaal persoon, zei haar zus in een eerbetoon op Instagram . "Ze was echt een once-in-a-lifetime type persoon", schreef Jazzmin Kernodle.

Uit de autopsie bleek dat Kernodle heeft geprobeerd aan haar moordenaar te ontkomen, vertelde haar vader, Jeffrey, KTVK/KPHO . 'Ze had diverse kneuzingen en messteken. Ze heeft hard gevochten'. Hij had rond middernacht nog met zijn dochter had gesproken, een paar uur voordat ze werd vermoord. Het huis dat ze met haar kamergenoten deelde, wordt automatisch vergrendeld met een code, zei Jeffrey Kernodle.



Zijn ze slachtoffer van een seriemoordenaar?

Dr. Casey Jordan, een van de beste criminele profilers van het land, onderzoekt de mysterieuze moord op vier studenten van de Universiteit van Idaho. Ze zegt dat de moordenaar een potentiële seriemoordenaar kan zijn die er al heel lang over fantaseert om dit te doen. Maar Jordan zegt dat er een andere mogelijkheid is dat de moordenaar een kennis van de studenten was. Ze gelooft ook dat de twee huisgenoten die sliepen tijdens de aanval niets met de moord te maken hadden.


Laatst bekende tijdlijn 22 november 2022
Een duidelijkere tijdlijn van de laatste uren van vier vermoorde Idaho-studenten komt naar voren. De politie vraagt ​​om hulp omdat er nog geen verdachten zijn.


[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 27-11-2022 21:19:35 ]
pi_206790836
Vanavond 22:00 uur Nederlandse tijd weer een persconferentie over deze zaak. Ik ben benieuwd of er dan wat meer informatie naar buiten komt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 23 november 2022 @ 15:39:24 #3
485843 crew  Jippie
pi_206791043
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:29 schreef Was-beer het volgende:
Vanavond 22:00 uur Nederlandse tijd weer een persconferentie over deze zaak. Ik ben benieuwd of er dan wat meer informatie naar buiten komt.
Bedankt voor de tip, zal het zodra beschikbaar hierbij plaatsen.
pi_206798182
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 15:29 schreef Was-beer het volgende:
Vanavond 22:00 uur Nederlandse tijd weer een persconferentie over deze zaak. Ik ben benieuwd of er dan wat meer informatie naar buiten komt.
pi_206800059
quote:
Weinig tot geen echt nieuwe feiten bekendgemaakt op de persco.
Zo snel gezien enkel het benoemen van Jack D. (de ex-vriend van Kylee die zowel vanaf de telefoon van Kaylee (6x) als van de telefoon van Maddie (3x) is gebeld in de bewuste nacht tussen 2:26 - 2:52 am.) als zijnde iemand die men op dit moment niet als verdachte ziet.

Of ze gebruiken de strategie om de dader middels deze nietszeggende persconferenties uit de tent te lokken of ze hebben uberhaupt nog geen enkel idee waar ze het moeten zoeken.

Naast eerder genoemde YT kanalen is deze zaak ook te volgen via het kanaal van Gisela K.
(dame uit Zuid-Afrika en woont in Nederland). Haar streams vind ik persoonlijk iets relaxter dan die van mafkees Gray Hughes.


  donderdag 24 november 2022 @ 11:41:53 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206801079
keuringsarts -> lijkschouwer
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206809699
In het begin zeggen ze dat ze dachten aan een crime passionelle. Maar ze leggen niet uit waarom en komen er ook niet meer op terug in dit bericht?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 24 november 2022 @ 22:17:55 #10
338319 ZarB
Piña colada
pi_206809735
Ik zou het als ouder trouwens vreselijk vinden om te weten dat mijn kind heeft proberen te ontkomen en te vechten. Had liever in de illusie geleefd dat ze meteen dood was.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206827834
Video met een duidelijk overzicht van de layout van het huis en wie (vermoedelijk) in welke kamer verbleef.




  woensdag 7 december 2022 @ 14:27:54 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_206982008
Ben hier net pas over gaan lezen. Intrigerende zaak. Logisch dat de politie niet alle info naar buiten brengt, maar daardoor wordt er online echt alle kanten op gespeculeerd.

Imo moet het voor de politie al vrij snel duidelijk zijn geworden in welke volgorde de vier vermoord zijn (door bloedsporen, voetstappen, ed) en dat zou op zich al iets kunnen zeggen over het motief. Veel online sleuths lijken er vanuit te gaan dat Kaylee en/of Maddie op de bovenste verdieping het eigenlijke doel waren en dat Ethan wellicht iets gehoord heeft en op onderzoek is gegaan, waarna hij en Xana als mogelijke getuigen ook slachtoffer zijn geworden. Maar dan lees ik ook dat Ethan blijkbaar geen defensive wounds had, dus in dat geval lijkt dit scenario onwaarschijnlijk.

De politie maakte al vrij snel bekend dat ze er vanuit gingen dat het een 'targeted attack' was. Daardoor gaan mensen er nu massaal vanuit dat de dader zich in de vrienden-/kennissenkring van (een van) de slachtoffers moet bevinden. Maar eerlijk gezegd komt het op mij vooralsnog meer over als een actie van een rando/(toekomstige) seriemoordenaar. Iemand die misschien wel wist dat het een studentenhuis was, maar niet precies wie er op dat moment in het huis aanwezig waren of hoe de indeling van het huis precies was.

Het is natuurlijk goed mogelijk dat de politie die mededeling over een 'targeted attack' gedaan heeft in een poging om de gemoederen onder de inwoners en andere studenten van Moscow een beetje te kalmeren. Zie ook hun mededeling over dat er 'geen actief gevaar' oid zou zijn, wat later weer min of meer is ingetrokken.

-edit- Je moet vooral hopen dat de dader zichzelf verwond heeft, zoals vaak gebeurt bij het toebrengen van messteken, en dat hij (zij?) ergens een bloedspoor heeft achtergelaten dat getest kan worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jane op 07-12-2022 14:34:47 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_206982843
ik zie het duister in, ze lijken niet verder te komen, het zijn jonge cops en sinds 2015 geen moord meer gehad.
pi_206990221
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:30 schreef THEFXR het volgende:
ik zie het duister in, ze lijken niet verder te komen, het zijn jonge cops en sinds 2015 geen moord meer gehad.
De FBI is er al best snel bijgehaald en ik neem aan dat daar wel wat ervaring zit. Maar zoals het nu lijkt ziet het er idd niet heel hoopvol uit. Al weten wij natuurlijk maar een klein gedeelte van wat de politie weet.

Ik lees net dat ze op zoek zijn naar de bestuurder(s) van een witte Hyundai Elantra. Die schijnt 's nachts in de buurt te zijn gezien.

"Detectives are interested in speaking with the occupant(s) of a white 2011-2013 Hyundai Elantra, with an unknown license plate. Tips and leads have led investigators to look for additional information about a vehicle being in the immediate area of the King Street residence during the early morning hours of November 13th. Investigators believe the occupant(s) of this vehicle may have critical information to share regarding this case."
pi_206990487
Ze lijken er ondertussen echt geen grip op te hebben.

Ik volg deze zaak ook maar er is gewoon geen nieuws. Heel bijzonder in de VS.
  vrijdag 9 december 2022 @ 14:59:41 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_207007208
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 01:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze lijken er ondertussen echt geen grip op te hebben.

Ik volg deze zaak ook maar er is gewoon geen nieuws. Heel bijzonder in de VS.
Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt? Dat de politie bepaalde info niet naar buiten brengt, wil niet zeggen dat ze niet al veel meer weten. Volgens mij vergissen veel mensen (in het algemeen, niet persoonlijk bedoeld) zich daar in. Komt natuurlijk ook een beetje omdat de vader van Kaylee in de media steeds roept dat de familie te weinig info krijgt. Maar ja, het is ook wel begrijpelijk dat de politie hem weinig wil vertellen, aangezien hij alles wat ze hem vertellen steeds rechtstreeks in de media naar buiten brengt.
Die man wordt gek van verdriet en machteloosheid, dat snap ik heel goed, maar hij zou een beetje tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. En de media zou hem even met rust moeten laten, maar ja, fat chance natuurlijk... B-)

Dat er weinig details met het publiek worden gedeeld kan er m.i. juist ook op duiden dat ze al een mogelijke dader in beeld hebben en dat ze nu bewijs aan het verzamelen zijn tegen die persoon, zonder hem/haar te alarmeren, zodat diegene niet op de vlucht slaat, zich van bewijs ontdoet, enz.
En soms wordt bepaalde info (zoals nu bijv. met die auto) ook juist gedeeld om een dader uit de tent te lokken. Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht willen ze zien of iemand die ze in het oog hebben zich van die auto probeert te ontdoen ofzo.

Nogmaals, ik weet het ook niet, maar het kan allebei: dader sussen, dader uit de tent lokken. Ik zou iig niet de conclusie willen trekken dat de politie geen vorderingen maakt. Hoe dan ook weten ze veel meer dan naar buiten gebracht is. Misschien dat daar ook wel de frustratie bij een deel van de familie en het publiek vandaan komt. De politie weet meer, dat voelt iedereen aan, maar houdt het voor ons geheim. Maar dat is toch niet meer dan logisch, lijkt me? Het zou toch heel dom zijn om zich in de kaarten te laten kijken voordat ze de zaak tegen een verdachte min of meer rond hebben en tot arrestatie kunnen overgaan?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_207007597
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 december 2022 14:59 schreef Jane het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt? Dat de politie bepaalde info niet naar buiten brengt, wil niet zeggen dat ze niet al veel meer weten. Volgens mij vergissen veel mensen (in het algemeen, niet persoonlijk bedoeld) zich daar in. Komt natuurlijk ook een beetje omdat de vader van Kaylee in de media steeds roept dat de familie te weinig info krijgt. Maar ja, het is ook wel begrijpelijk dat de politie hem weinig wil vertellen, aangezien hij alles wat ze hem vertellen steeds rechtstreeks in de media naar buiten brengt.
Die man wordt gek van verdriet en machteloosheid, dat snap ik heel goed, maar hij zou een beetje tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. En de media zou hem even met rust moeten laten, maar ja, fat chance natuurlijk... B-)

Dat er weinig details met het publiek worden gedeeld kan er m.i. juist ook op duiden dat ze al een mogelijke dader in beeld hebben en dat ze nu bewijs aan het verzamelen zijn tegen die persoon, zonder hem/haar te alarmeren, zodat diegene niet op de vlucht slaat, zich van bewijs ontdoet, enz.
En soms wordt bepaalde info (zoals nu bijv. met die auto) ook juist gedeeld om een dader uit de tent te lokken. Ik zeg niet dat het zo is, maar wellicht willen ze zien of iemand die ze in het oog hebben zich van die auto probeert te ontdoen ofzo.

Nogmaals, ik weet het ook niet, maar het kan allebei: dader sussen, dader uit de tent lokken. Ik zou iig niet de conclusie willen trekken dat de politie geen vorderingen maakt. Hoe dan ook weten ze veel meer dan naar buiten gebracht is. Misschien dat daar ook wel de frustratie bij een deel van de familie en het publiek vandaan komt. De politie weet meer, dat voelt iedereen aan, maar houdt het voor ons geheim. Maar dat is toch niet meer dan logisch, lijkt me? Het zou toch heel dom zijn om zich in de kaarten te laten kijken voordat ze de zaak tegen een verdachte min of meer rond hebben en tot arrestatie kunnen overgaan?
We hebben het hier over een viervoudige moord, als ze al een verdachte op het oog hebben dan was die direct gearresteerd of denk je dat ze de het risico nemen dat hij er nog een paar vermoord?

Als ze je verdenken, kun jij daar netjes in de cel gaan wachten tot ze klaar zijn met onderzoek.
  vrijdag 9 december 2022 @ 22:38:53 #19
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_207019566
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 15:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
We hebben het hier over een viervoudige moord, als ze al een verdachte op het oog hebben dan was die direct gearresteerd of denk je dat ze de het risico nemen dat hij er nog een paar vermoord?

Als ze je verdenken, kun jij daar netjes in de cel gaan wachten tot ze klaar zijn met onderzoek.
Eh, nee. De VS is juist helemaal niet van de lange voorlopige hechtenis. Daar moet er binnen 24 uur een officiële charge komen, anders komt iemand gewoon weer op vrije voeten (met al het vluchtgevaar van dien). De openbare aanklager wil doorgaans pas chargen als hij/zij genoeg bewijs heeft om iemand veroordeeld te krijgen in de rechtzaal, anders is het risico te groot dat de jury vrijspreekt wegens gebrek aan overtuigend bewijs. En dat betekent weer dat je diegene nooit meer voor dit feit kunt berechten, vanwege double jeopardy, ook al geeft ie daarna hardop toe dat hij het wel gedaan heeft.

Ik weet niet of de politie al 1 bepaalde verdachte op het oog heeft. Als dat wel zo is, zullen ze diegene in de gaten houden (ook voor het geval het een seriemoordenaar in spe is) en ondertussen bezig zijn om genoeg bewijs te verzamelen om een charge op te baseren.

Maar als ik zeg dat de politie al meer weet dan ze nu naar buiten brengen, bedoel ik vooral dat ze weten hoe de dader zich door het huis heeft bewogen, wat de volgorde van de moorden was, of ze de dader waarschijnlijk wel of juist niet een bekende van de slachtoffers was, enz. Ze doen ondertussen natuurlijk ook allerlei forensisch onderzoek op bloedsporen e.d.. Ik vind het vrij logisch dat die info niet allemaal bekend gemaakt wordt, maar dat betekent niet dat er geen voortgang gemaakt wordt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_207067098
van 4chan
op dit moment doen twee namen de ronde David&David.
pi_207122588
Idaho murder victim Kaylee Goncalves 'was so terrified of stalker who'd follow her around town she had friends walk behind her at all times,' local shop owner claims.
https://www.dailymail.co.(...)hod-follow-town.html

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idaho murders: Surveillance image appears to show Kaylee Goncalves and Maddie Mogen hours before slayings
https://www.foxnews.com/u(...)ours-before-slayings

[ Bericht 43% gewijzigd door THEFXR op 17-12-2022 22:55:13 ]
  vrijdag 30 december 2022 @ 19:32:08 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_207339542
Er is een verdachte gearresteerd.

twitter

Idaho murders: 28-year-old man arrested in Pennsylvania, sources say


Bryan Kohberger

Om 22.00 uur Nederlandse tijd vanavond is er een persconferentie.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 30 december 2022 @ 19:39:47 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_207339739
Ik lees op Reddit dat ergens in een nieuwsuitzending gezegd is dat de politie hem blijkbaar al bijna gelijk op het spoor was, maar dat ze genoeg bewijzen moesten verzamelen voordat ze tot arrestatie over konden gaan.

En hij reed ook blijkbaar in een witte Hyundai Elantra.

Meneer is een criminology student, btw.

twitter
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 30 december 2022 @ 20:55:35 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_207342004
YouTube link naar de persconferentie (nu over een uur):

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')