abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206760867
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Eponine: "R", begin januari
• littledrummergirl: kleine kaptein, eind januari
• KaBuf: Frummel, eind januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli
• Smart_ass: Blossom, augustus
• Lokasenna: Rosie, 23 september
• Bami: Pukje, 24 september

[ Bericht 15% gewijzigd door Lokasenna op 21-11-2022 19:15:38 ]
pi_206761660
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende: [..] Komt er ook nog een Buttercup? O+ :P
Als we besluiten voor een derde te gaan en dat is een meisje dan ja :D.
pi_206763095
Vanmiddag R van het kdv opgehaald vanwege koorts. Thuis viel het me op dat ze hele dikke, rode handjes had. Dus voor de zekerheid de huisarts gebeld en die wilde dat we langs kwamen. Conclusie is dat ze niet weet wat het is :')

Zijn er na juli geen verse babies voor de OP meer bijgekomen eigenlijk? Ik ben het overzicht een beetje kwijt!
  maandag 21 november 2022 @ 17:11:53 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206763837
L slaapt thuis en op de opvang meestal maar 30 minuten slaapjes😅, met wat uitschieters. Ik kon me eerst enorm druk maken om slaapjes koppelen, tot m’n man zei ‘je bent nu meer daarmee bezig dan van hem te genieten’.
Ging echt een knop om daarna O+

Onze oudste was overigens exact het tegenovergestelde: Sliep vanaf 6 weken klokje rond, en deed 2x2,5 uur slaapjes overdag :+
pi_206764622
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 16:39 schreef eponine het volgende:
Vanmiddag R van het kdv opgehaald vanwege koorts. Thuis viel het me op dat ze hele dikke, rode handjes had. Dus voor de zekerheid de huisarts gebeld en die wilde dat we langs kwamen. Conclusie is dat ze niet weet wat het is :')

Zijn er na juli geen verse babies voor de OP meer bijgekomen eigenlijk? Ik ben het overzicht een beetje kwijt!
Wat naar! Heeft ze er veel last van? Blossom is van augustus trouwens :).
pi_206766946
OP bijgewerkt en meteen mijn eigen baby maar een FOK!naam gegeven. :P
Laat maar weten als er nog iemand bij wil.
pi_206768608
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 17:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wat naar! Heeft ze er veel last van? Blossom is van augustus trouwens :).
Nee, ze lijkt er tot nu toe amper last van te hebben. Ze had ook al geen koorts meer toen ik haar ophaalde bij het kdv. Thuis gewoon gegeten en gedronken en daarna nog blij gespeeld met haar broer. Baby’s :')
pi_206771624
Dit is de tweede nacht op rij dat Pukje’s eerste slaapblok bijna 6 uur duurt. _O_ Ik hoop heel hard dat dit een nieuwe trend is.

Het nadeel is lekkende tiet en borsten die zo vol zijn dat Pukje de melkstroom niet goed aan kan en er dan halverwege de voeding opeens een golf terugkomt. Maar dat heb ik wel over voor zoveel aaneengesloten slaap. :7
pi_206771626
Bedankt trouwens voor alle slaap verhalen en tips! Niet opgeven dus. :D
pi_206771718
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 07:15 schreef Bami het volgende:
Dit is de tweede nacht op rij dat Pukje’s eerste slaapblok bijna 6 uur duurt. _O_ Ik hoop heel hard dat dit een nieuwe trend is.

Het nadeel is lekkende tiet en borsten die zo vol zijn dat Pukje de melkstroom niet goed aan kan en er dan halverwege de voeding opeens een golf terugkomt. Maar dat heb ik wel over voor zoveel aaneengesloten slaap. :7
Lekker van genieten! _O_

Hier zet het doorslapen nog niet zo door, ze vroeg even maar 1 of 2 keer om een nachtvoeding en ging dan weer slapen, maar de laatste dagen is mevrouw dag en nacht bezig met proberen winden te laten en te poepen, ondersteund met harde persgeluiden en af en toe een huilbui omdat het zo dwars zit. :')

Misschien heb ik iets verkeerds gegeten waar ze niet tegen kan? Ik vind het zo raar dat die winderigheid ineens zo extreem is.
pi_206772121
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 07:52 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Lekker van genieten! _O_

Hier zet het doorslapen nog niet zo door, ze vroeg even maar 1 of 2 keer om een nachtvoeding en ging dan weer slapen, maar de laatste dagen is mevrouw dag en nacht bezig met proberen winden te laten en te poepen, ondersteund met harde persgeluiden en af en toe een huilbui omdat het zo dwars zit. :')

Misschien heb ik iets verkeerds gegeten waar ze niet tegen kan? Ik vind het zo raar dat die winderigheid ineens zo extreem is.
Het hoort ook wel bij de leeftijd begreep ik. We zitten nu in de krampjes piek, na 8 weken zou dat af moeten nemen. Wel balen dat ze er zo’n last van heeft. ;(
pi_206773434
Ik heb haar in haar wieg liggen. Ze slaapt. Ik zit hier alleen maar naar het camerabeeld van de babyfoon te kijken en te wachten tot ze wakker wordt. _O-

Ze slaapt al 7 minuten in haar bedje!!

Dus, dat was mijn update van vandaag. :')

Edit; het duurde een kwartier. Maar toch, dat is een kwartier meer dan dat tot nu toe gelukt is!

[ Bericht 10% gewijzigd door Bami op 22-11-2022 11:45:43 ]
pi_206780160
Elk slaapje daarna was drama, zelfs in de draagzak was het een struggle. :'( Hopelijk wel weer een goede nacht en dan morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen ofzo.

Edit; de upgrade naar een blok van 6 uur slaap was helaas (nog) geen permanente. :+

[ Bericht 27% gewijzigd door Bami op 23-11-2022 01:21:21 ]
pi_206785738
Het is natuurlijk ook nieuw voor haar, als het een vast patroon wordt, gaat het misschien vertrouwder voor haar voelen en raakt ze niet meer zo overstuur.

Eerste keer ochtendslaapje in het ledikant was hier ook de rest van de dag uit haar doen zijn. Nu doet ze meestal het ochtendslaapje daar en hoort het gewoon in haar ritme.

De rest van de dag lukt dat nog niet trouwens. :P
Middagslaapje doet ze tijdens het wandelen.
En in de namiddag en 's avonds wordt ze boos als je probeert haar neer te leggen. Dus ik ga nu twee avonden in de week naar yogales, dan mag ze aan haar papa plakken en heb ik even rust aan mijn lijf :+
Als ik thuis ben kan ik het toch niet loslaten merk ik.
pi_206791508
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 19:08 schreef Bami het volgende:
Elk slaapje daarna was drama, zelfs in de draagzak was het een struggle. :'( Hopelijk wel weer een goede nacht en dan morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen ofzo.

Edit; de upgrade naar een blok van 6 uur slaap was helaas (nog) geen permanente. :+
Ze is ook nog maar klein he Bami. Probeer het gewoon elke ochtend opnieuw, op een gegeven moment wordt het een soort routine en voelt het bed net zo veilig als bij jou.
Shine bright like a diamond.
pi_206792546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:00 schreef June. het volgende:

[..]
Ze is ook nog maar klein he Bami. Probeer het gewoon elke ochtend opnieuw, op een gegeven moment wordt het een soort routine en voelt het bed net zo veilig als bij jou.
Ja je hebt helemaal gelijk. :D Vandaag was het al een slaapje van een half uur, dus progress.

Had het er met man al over dat ik er weer meer op uit moet met haar. Mijn wereld wordt nu al heel snel erg klein, met een hyperfocus op of/hoeveel/wanneer ze slaapt. Het valt me echt tegen hoe zwaar ik dat mentaal vind, met name omdat ze vaak zo moeilijk in slaap komt en ik het zo graag goed wil doen voor haar. Maar met al het vechten tegen slaap en de voedingen die best lang duren blijft er dan ook zo weinig tijd over om gewoon een beetje met haar te spelen enzo. En ik wil het zo graag loslaten, haar volgen en genieten van de leuke momenten die er zoveel zijn maar mijn persoonlijkheid zit me nogal in de weg. :+

Gelukkig begint man zijn weekend nu ongeveer, en kan ik het allemaal een stuk beter handelen als hij er ook is. O+
pi_206793052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 17:11 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja je hebt helemaal gelijk. :D Vandaag was het al een slaapje van een half uur, dus progress.

Had het er met man al over dat ik er weer meer op uit moet met haar. Mijn wereld wordt nu al heel snel erg klein, met een hyperfocus op of/hoeveel/wanneer ze slaapt. Het valt me echt tegen hoe zwaar ik dat mentaal vind, met name omdat ze vaak zo moeilijk in slaap komt en ik het zo graag goed wil doen voor haar. Maar met al het vechten tegen slaap en de voedingen die best lang duren blijft er dan ook zo weinig tijd over om gewoon een beetje met haar te spelen enzo. En ik wil het zo graag loslaten, haar volgen en genieten van de leuke momenten die er zoveel zijn maar mijn persoonlijkheid zit me nogal in de weg. :+

Gelukkig begint man zijn weekend nu ongeveer, en kan ik het allemaal een stuk beter handelen als hij er ook is. O+
op pad gaan scheelt een hoop qua loslaten :Y een slaapje wanneer het uitkomt, tussendoor een pauze nemen om te voeden als je kleintje erom vraagt ect. Ik had toen onze eerste klein was een abbonement op de dierentuin, beetje rondstruinen, doordeweeks heerlijk rustig en go with the flow. Anders ga je je inderdaad maar blindstaren op tijden en gefrustreerd raken terwijl je er toch niets aan kan veranderen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206794279
Sterkte met de slaapjes, ooit wordt het beter. En zelfs als dat het lang duurt wordt het toch makkelijker omdat je het zelf meer loslaat.

Maggie slaapt overdag nog altijd moeilijk, zeker op de opvang. Vandaag maar 1 slaapje van 25 minuten :X
En 's nachts zitten we al een week of 2 weer op een newborn ritme. Het is even wat het is. Voor mijn werk zou het handig zijn als ik wat scherper was maar ik kan er weinig aan doen he.
pi_206815852
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 07:52 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Lekker van genieten! _O_

Dit is na een enorme poepluier weer teruggegaan naar normaal. :+
pi_206817303
Oh men, mijn baby is alweer ruim 10 maanden.. De tijd vliegt zo voorbij.. en komt ook nooit meer terug! Onvoorstelbaar dat ze vorig jaar nog in mijn buik zat en dat nu haar eerste verjaardag er al aan komt. (En ik durf er nog niet over te denken dat het mijn laatste weken zijn met een baby'tje........ ;( )

Hier is er al een poosje een goed ritme overdag van 2 slapen. Ongeveer van 11 - 12:30 en van 15:30 - 17:00 uur. Ze doet haar overdag slapen nu eigenlijk altijd in de draagdoek bij haar vader. In de avond gaat ze rond 20 uur naar bed en we staan rond half 8/8 uur weer op. Ze drinkt wel volop, zowel overdag als 's nachts :) Ik las laatst dat het idee vooral heerst dat je baby steeds beter gaat slapen, maar dat juist het eerste jaar/anderhalf jaar vooral grillig verloopt qua nachten/nachtvoedingen. Dit komt vooral door de ontwikkelingen van de hersenen en het lichaam. Dat is die eerste tijd zo enorm! Logisch dus dat er ook veel gedronken wordt en dat het slapen soms helemaal niet zo makkelijk is voor zo'n kleine baby.
  vrijdag 25 november 2022 @ 20:59:51 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206822848
Ik vind het ook grappig dat dat als eerste aan ouders met een baby gevraagd wordt: ‘En? Slaapt hij/zij al door?’

Eh, nee :+. En dat is echt okay. Ik slaap nog steeds gemiddeld 7 uur per nacht. Tuurlijk zou ik liever niet ‘s nachts wakker worden maar hey, hoort erbij.
pi_206823210
wij zitten nu met tien maanden ook nog op minstens twee keer wakker snachts (vaak ook met voeding) en soms nog een paar keer kort wakker met wat gejengel/speentje kwijt oid.

t gaat over, maar t duurt wel lang als je er middenin zit :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206825036
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 20:59 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook grappig dat dat als eerste aan ouders met een baby gevraagd wordt: ‘En? Slaapt hij/zij al door?’

Eh, nee :+. En dat is echt okay. Ik slaap nog steeds gemiddeld 7 uur per nacht. Tuurlijk zou ik liever niet ‘s nachts wakker worden maar hey, hoort erbij.

Altijd die vraag ja. :P
En al het ongevraagde advies wat je erachteraan krijgt.

Mensen vragen ook wel eens op hoeveel voedingen de baby nu zit. En als ik dat dan zeg komen ze met adviezen hoe ik de tijd ertussen kan oprekken? Ik vind het prima dat ze graag vaak een klein beetje drinkt hoor. :D
  zaterdag 26 november 2022 @ 04:53:18 #24
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_206825380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:04 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Altijd die vraag ja. :P
En al het ongevraagde advies wat je erachteraan krijgt.

Mensen vragen ook wel eens op hoeveel voedingen de baby nu zit. En als ik dat dan zeg komen ze met adviezen hoe ik de tijd ertussen kan oprekken? Ik vind het prima dat ze graag vaak een klein beetje drinkt hoor. :D
:D Ja mooi zijn die gratis adviezen. Alsof het belangrijkste is dat je baby doorslaapt en zo min mogelijk voedingsmomenten heeft. Dan heb je waarschijnlijk zo min mogelijk ‘last’ van je baby, ofzo. 8)7
pi_206826832
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:04 schreef Lokasenna het volgende:
Mensen vragen ook wel eens op hoeveel voedingen de baby nu zit. En als ik dat dan zeg komen ze met adviezen hoe ik de tijd ertussen kan oprekken? Ik vind het prima dat ze graag vaak een klein beetje drinkt hoor.
Ik weet niet eens hoe vaak dus mijn antwoord is altijd zo vaak als nodig. Met dat antwoord heb ik tot nu toe nog geen ongevraagd advies gehad.

De vraag waar de kleine slaapt is ook zoiets. Overal en nergens is blijkbaar niet het goede antwoord want daarop volgen altijd tips om in bed te slapen maar het is zo handig als een baby overal slaapt. L was daarin al best makkelijk want kinderwagen/maxicosi/fietskar/draagzak waren zijn favoriete slaapplekken dus ik kon overal heen en hoef niet om slaapjes heen te plannen.
S is nog makkelijker. Zojuist in de box gelegd, hij ligt wat te kletsen, stopt zijn duim in zijn mond en is vertrokken :o Compensatie van de nacht tegen mij aangeplakt liggen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')