Als we besluiten voor een derde te gaan en dat is een meisje dan jaquote:Op maandag 21 november 2022 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende: [..] Komt er ook nog een Buttercup?
![]()
![]()
Wat naar! Heeft ze er veel last van? Blossom is van augustus trouwensquote:Op maandag 21 november 2022 16:39 schreef eponine het volgende:
Vanmiddag R van het kdv opgehaald vanwege koorts. Thuis viel het me op dat ze hele dikke, rode handjes had. Dus voor de zekerheid de huisarts gebeld en die wilde dat we langs kwamen. Conclusie is dat ze niet weet wat het is![]()
Zijn er na juli geen verse babies voor de OP meer bijgekomen eigenlijk? Ik ben het overzicht een beetje kwijt!
Nee, ze lijkt er tot nu toe amper last van te hebben. Ze had ook al geen koorts meer toen ik haar ophaalde bij het kdv. Thuis gewoon gegeten en gedronken en daarna nog blij gespeeld met haar broer. Baby’squote:Op maandag 21 november 2022 17:43 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat naar! Heeft ze er veel last van? Blossom is van augustus trouwens.
Lekker van genieten!quote:Op dinsdag 22 november 2022 07:15 schreef Bami het volgende:
Dit is de tweede nacht op rij dat Pukje’s eerste slaapblok bijna 6 uur duurt.Ik hoop heel hard dat dit een nieuwe trend is.
Het nadeel is lekkende tiet en borsten die zo vol zijn dat Pukje de melkstroom niet goed aan kan en er dan halverwege de voeding opeens een golf terugkomt. Maar dat heb ik wel over voor zoveel aaneengesloten slaap.![]()
Het hoort ook wel bij de leeftijd begreep ik. We zitten nu in de krampjes piek, na 8 weken zou dat af moeten nemen. Wel balen dat ze er zo’n last van heeft.quote:Op dinsdag 22 november 2022 07:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Lekker van genieten!![]()
Hier zet het doorslapen nog niet zo door, ze vroeg even maar 1 of 2 keer om een nachtvoeding en ging dan weer slapen, maar de laatste dagen is mevrouw dag en nacht bezig met proberen winden te laten en te poepen, ondersteund met harde persgeluiden en af en toe een huilbui omdat het zo dwars zit.
Misschien heb ik iets verkeerds gegeten waar ze niet tegen kan? Ik vind het zo raar dat die winderigheid ineens zo extreem is.
Ze is ook nog maar klein he Bami. Probeer het gewoon elke ochtend opnieuw, op een gegeven moment wordt het een soort routine en voelt het bed net zo veilig als bij jou.quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:08 schreef Bami het volgende:
Elk slaapje daarna was drama, zelfs in de draagzak was het een struggle.Hopelijk wel weer een goede nacht en dan morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen ofzo.
Edit; de upgrade naar een blok van 6 uur slaap was helaas (nog) geen permanente.
Ja je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 23 november 2022 16:00 schreef June. het volgende:
[..]
Ze is ook nog maar klein he Bami. Probeer het gewoon elke ochtend opnieuw, op een gegeven moment wordt het een soort routine en voelt het bed net zo veilig als bij jou.
op pad gaan scheelt een hoop qua loslatenquote:Op woensdag 23 november 2022 17:11 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja je hebt helemaal gelijk.Vandaag was het al een slaapje van een half uur, dus progress.
Had het er met man al over dat ik er weer meer op uit moet met haar. Mijn wereld wordt nu al heel snel erg klein, met een hyperfocus op of/hoeveel/wanneer ze slaapt. Het valt me echt tegen hoe zwaar ik dat mentaal vind, met name omdat ze vaak zo moeilijk in slaap komt en ik het zo graag goed wil doen voor haar. Maar met al het vechten tegen slaap en de voedingen die best lang duren blijft er dan ook zo weinig tijd over om gewoon een beetje met haar te spelen enzo. En ik wil het zo graag loslaten, haar volgen en genieten van de leuke momenten die er zoveel zijn maar mijn persoonlijkheid zit me nogal in de weg.![]()
Gelukkig begint man zijn weekend nu ongeveer, en kan ik het allemaal een stuk beter handelen als hij er ook is.
Dit is na een enorme poepluier weer teruggegaan naar normaal.quote:Op dinsdag 22 november 2022 07:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Lekker van genieten!![]()
Hier zet het doorslapen nog niet zo door, ze vroeg even maar 1 of 2 keer om een nachtvoeding en ging dan weer slapen, maar de laatste dagen is mevrouw dag en nacht bezig met proberen winden te laten en te poepen, ondersteund met harde persgeluiden en af en toe een huilbui omdat het zo dwars zit.
Misschien heb ik iets verkeerds gegeten waar ze niet tegen kan? Ik vind het zo raar dat die winderigheid ineens zo extreem is.
Altijd die vraag ja.quote:Op vrijdag 25 november 2022 20:59 schreef GotC het volgende:
Ik vind het ook grappig dat dat als eerste aan ouders met een baby gevraagd wordt: ‘En? Slaapt hij/zij al door?’
Eh, nee. En dat is echt okay. Ik slaap nog steeds gemiddeld 7 uur per nacht. Tuurlijk zou ik liever niet ‘s nachts wakker worden maar hey, hoort erbij.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 00:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Altijd die vraag ja.
En al het ongevraagde advies wat je erachteraan krijgt.
Mensen vragen ook wel eens op hoeveel voedingen de baby nu zit. En als ik dat dan zeg komen ze met adviezen hoe ik de tijd ertussen kan oprekken? Ik vind het prima dat ze graag vaak een klein beetje drinkt hoor.
Ik weet niet eens hoe vaak dus mijn antwoord is altijd zo vaak als nodig. Met dat antwoord heb ik tot nu toe nog geen ongevraagd advies gehad.quote:Op zaterdag 26 november 2022 00:04 schreef Lokasenna het volgende:
Mensen vragen ook wel eens op hoeveel voedingen de baby nu zit. En als ik dat dan zeg komen ze met adviezen hoe ik de tijd ertussen kan oprekken? Ik vind het prima dat ze graag vaak een klein beetje drinkt hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |