abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206756862
Ben aan het denken om binnenkort een nieuwe set aan te schaffen.
Heb nu een verouderd Philips setje staan met 5.1 maar dat ding is niet slim en geen hdmi aansluiting e.d.
Nu zie je tegenwoordig veel meer soundbars dan een paar jaar terug het geval was. Er werd altijd gezegd dat soundbars vooral gemakkelijk zijn in het installeren en weinig ruimte innemen, maar dat het geluid wel een stuk achter blijft t.o.v. een losse receiver met losse speakers en dus vooral voor de niet zo veeleisende types om vooral het geluid van de tv te verbeteren.
Ik heb de indruk dat dit nu wel iets naar elkaar is toe getrokken als ik de reviews zo'n beetje lees.

Mijn vraag is nu wat anno 2022 de beste keus is. Ik wil graag wel rear speakers en een losse sub dus 5.1. Ik heb een nog wat oudere Samsung tv staan die niet smart is met een losse settopbox, maar ik heb wel een chromecast op de tv ingeplugd waar geregeld op gestreamt wordt. Dus het apparaat moet zeker een hdmi ARC aansluiting hebben voor als het geluid via de tv loopt zonder dat daar weer extra aansluitingen voor nodig zijn. Een ingebouwde chromecast is ook fijn zodat de tv niet altijd aan hoeft als we naar muziek/radio willen luisteren en dit ook rechtstreeks via de audiovoorziening kan. Ook moet hij voor zowel tv/film kijken als voor muziek een goed en vol geluid hebben. Opties als bediening via Google assistent is leuk maar niet perse nodig. Wel is het handig als de speakers draadloos kunnen worden geïnstalleerd.

Ohja en we hebben momenteel niet zo'n heel grote tv (50 inch) en niet echt een heel grote woonkamer (de ruimte waar de zithoek gesitueerd is). Het budget uiteraard niet onbelangrijk: liefst maximaal zo'n 500 euro met uitschieter evt. tot 750 euro. Dus ik hoef echt niet het neusje van de zalm ofzo, maar zoek meer iets in de wat betaalbare prijsklassen maar het moet toch een fijn en vol geluid hebben. Welke merken kijk ik het beste naar en wat zijn de beste opties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')