abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 20 november 2022 @ 15:47:29 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206748297
quote:
A shooting early Sunday morning in Colorado left at least five people dead and at least another 18 injured, according to police.

Colorado Springs Police responded to a shooting at around midnight local time. The incident occurred at Club Q, an LGBTQ+ club, on North Academy Boulevard.

The suspected gunman was taken into custody. He was transported to the hospital to receive treatment.

Several victims are also being treated at various hospitals.

The investigation is in its early stages, and the Federal Bureau of Investigation is on the scene to assist.
A spokesperson for the Colorado Springs Fire department told FOX 21 that 34 firefighters and 11 ambulances responded to the scene.

Some ambulances transported multiple people at once.

In a statement posted to their Facebook page, Club Q said they were "devastated by the senseless attack on our community" that their thoughts and prayers are with the victims, their families, and friends.

"We thank the quick reactions of heroic customers that subdued the gunman and ended this hate attack," the club added.
BRON

:{
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 20 november 2022 @ 16:05:19 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206748696
Thots and prairies.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206748707
'mazzel' dat de (vermeende) dader zijn straf niet gaat ontlopen
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206748813
Op het nieuws van die vragenlijst die leerlingen moesten invullen waarom je hetero wad enzo werd feller gereageerd ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206749067
Rednecks
pi_206749145
quote:
99s.gif Op zondag 20 november 2022 16:15 schreef bijdehand het volgende:
Op het nieuws van die vragenlijst die leerlingen moesten invullen waarom je hetero wad enzo werd feller gereageerd ;(
Meh. Het is in Amerika.
Zet maar in de hoek, bij de rest van de mass shootings waar we nog naar moeten kijken.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206752465
Verschrikkelijk. Het is nu helaas natuurlijk weer wachten tot progressieve(n) (politici) dit gaan politiseren.
quote:
10s.gif Op zondag 20 november 2022 16:05 schreef Harvest89 het volgende:
Thots and prairies.
Ik vraag mij altijd af waarom het idee van 'thoughts and prayers' zo bespot wordt. Lijkt mij weinig mis mee?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206752476
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2022 19:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij altijd af waarom het idee van 'thoughts and prayers' zo bespot wordt. Lijkt mij weinig mis mee?
Omdat het onderhand een nutteloos lapmiddel is geworden om maar op oude voet door te gaan. Want 2nd Amendment en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206752480
quote:

[..]
Omdat je er geen kloot mee kan.
pi_206752550
quote:
Verschrikkelijk. Het is nu helaas natuurlijk weer wachten tot progressieve(n) (politici) dit gaan politiseren.
Ah, wacht dat is al gebeurd, hoe voorspelbaar:
quote:
"You can draw a straight line from the false and vile rhetoric about LGBTQ people spread by extremists and amplified across social media, to the nearly 300 anti-LGBTQ bills introduced this year, to the dozens of attacks on our community like this one," GLAAD’s president and CEO, Sarah Kate Ellis, said in a statement to the Denver Post.

Bron
Wat een misselijkmakend soort mens is dit toch ook.
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat het onderhand een nutteloos lapmiddel is geworden om maar op oude voet door te gaan. Want 2nd Amendment en zo.
Heeft Colorado niet een behoorlijk strenge wapenwet? Dat blijkt dus niet echt te helpen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206752724
quote:
[..]
Ik denk omdat het niet zo bijdraagt aan een oplossing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 20 november 2022 @ 19:30:14 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206752744
quote:
13s.gif Op zondag 20 november 2022 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, wacht dat is al gebeurd, hoe voorspelbaar:
[..]
Wat een misselijkmakend soort mens is dit toch ook.
[..]
Heeft Colorado niet een behoorlijk strenge wapenwet? Dat blijkt dus niet echt te helpen.
I.t.t. Nederland heb je in de VS dan ook ruim voldoende enge Evangelical politici die graag terug zouden keren naar de tijd der Puriteinen, en hun afkeer van homoseksualiteit niet onder stoelen of banken schuiven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206752830
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 19:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk omdat het niet zo bijdraagt aan een oplossing.
Dat kun je natuurlijk vinden. Degenen die gelovig zijn vinden dit een prettige manier om stil te staan bij dit soort tragische gebeurtenissen. Dat de hele tijd bespotten heeft natuurlijk weinig zin. Het is bekend dat sommigen denken dat dit soort incidenten als sneeuw voor de zon verdwijnen als je wapenbezit zou verbieden, maar dat is een utopie in de VS.
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
I.t.t. Nederland heb je in de VS dan ook ruim voldoende enge Evangelical politici die graag terug zouden keren naar de tijd der Puriteinen, en hun afkeer van homoseksualiteit niet onder stoelen of banken schuiven.
Dat moeten zij weten, daar is binnen de gehele conservatieve beweging toch niet genoeg draagvlak voor. Het merendeel is ondertussen zelfs een voorstander van het homohuwelijk. Naar mijn mening mogen mensen van alles vinden, als je anderen maar met respect blijft behandelen en verder met rust laat.
pi_206752943
quote:
[..]
Of het wel of niet gepolitiseerd wordt lijkt me nogal afhankelijk van het motief. Een boze ex-werknemer? Een homo-hater?
  zondag 20 november 2022 @ 19:54:58 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206753107
quote:
[..]
Dat weet je zelf wel. Je bent het er alleen niet mee eens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206753476
Gekkies versus gekkies
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206753959
Al iets bekend over motief?
  zondag 20 november 2022 @ 21:21:19 #18
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_206754428
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:49 schreef MoreDakka het volgende:
Al iets bekend over motief?
Nee, maar volgens dit persbericht heeft iemand met dezelfde naam vorig jaar zijn eigen moeder bedreigd met een bomaanslag.
De politie kan (nog) niet bevestigen dat het om dezelfde persoon gaat.
Ik: Domnivoor
H_T: Die ken ik!
pi_206754624
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
Gekkies versus gekkies
Allebei schuld zeg je dus eigenlijk.
  zondag 20 november 2022 @ 21:38:29 #20
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206754742
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 20:20 schreef Discombobulate het volgende:
Gekkies versus gekkies
Ja, het had even gemakkelijk andersom kunnen gaan!
  maandag 21 november 2022 @ 00:07:27 #21
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206755954
Als ze er in de gevangenis ontdekken dat dader door een paar verwijfde homo's tegen de grond werd gewerkt gaat hij vast het nieuwe speeltje van de een of andere Bubba worden. Mag hij dienen als ruilobject voor sigaretten.

Je kunt wel zeggen dat je meer aan homo's hebt dan aan politieagenten als je dit met Uvalde vergelijkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 21 november 2022 @ 01:46:00 #22
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206756220
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 01:03 schreef BoonDockSaint het volgende:
Al dat LGBTQ Gezeik word zo hard bij de mensen opgedrongen dat ik zulke acties ergens wel snap

Dit schijnt de dader te zijn

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 21-11-2022 11:11:56 ]
pi_206756326
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 01:08 schreef Korenfok het volgende:

[..]
geef eens een voorbeeld van het zo hard opdringen van het LGBTQ gezeik, dat je zulke acties wel ergens snapt ?
Hou maar eens gewoon vol op Twitter dat er alleen mannen en vrouwen bestaan, biologisch gesproken.
Hou dat hier maar eens vol.
  maandag 21 november 2022 @ 06:06:07 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756333
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 05:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Hou maar eens gewoon vol op Twitter dat er alleen mannen en vrouwen bestaan, biologisch gesproken.
Dat is dan ook onwaar. Er bestaan vele variaties. Zelfs zonder standaard onderzoek, dus enkel wanneer het te zien is of opgemerkt wordt door (andere) medische klachten wordt er geschat dat 1 op de 200 mensen in het intersekse spectrum zit (daarin is niet vastgelegd als zijnde meegenomen).
Er worden in Nederland alleen al een 50 baby’s geboren met fysieke eigenschappen van beide geslachten.

Er bestaat dus een stuk meer dan alleen man of vrouw, het is een schaal van de ene kant naar de andere kant en er zit vanalles tussen. En dan heb je het enkel over het fysieke. Biologie omvat ook het denken, dan kom je op nog veel meer uit. Als het niet in onze biologie zat was het er ook niet uitgekomen namelijk.

Maar enkel beperkt tot de fysieke biologie is het dus al een onjuiste stelling. Niet zo raar dat mensen daar tegenin gaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206756374
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 06:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is dan ook onwaar. Er bestaan vele variaties. Zelfs zonder standaard onderzoek, dus enkel wanneer het te zien is of opgemerkt wordt door (andere) medische klachten wordt er geschat dat 1 op de 200 mensen in het intersekse spectrum zit (daarin is niet vastgelegd als zijnde meegenomen).
Er worden in Nederland alleen al een 50 baby’s geboren met fysieke eigenschappen van beide geslachten.

Er bestaat dus een stuk meer dan alleen man of vrouw, het is een schaal van de ene kant naar de andere kant en er zit vanalles tussen. En dan heb je het enkel over het fysieke. Biologie omvat ook het denken, dan kom je op nog veel meer uit. Als het niet in onze biologie zat was het er ook niet uitgekomen namelijk.

Maar enkel beperkt tot de fysieke biologie is het dus al een onjuiste stelling. Niet zo raar dat mensen daar tegenin gaan.
Waarvan 1 altijd dominant.

Intersekse gaat over GENOTYPEN en dat is heel iets anders dan verschillen in geslacht, echt die fout blijft maar gemaakt worden.

Als ze jouw “intersekse” lichaam opgraven zien ze onmiddellijk wat je was hoor, niet 2 tot 3 tot geen geslacht.

Mensen kunnen zich anders voelen ja, maar dat is ook niet zo vreemd want hoewel er een verschil zitten tussen mannen en vrouwen, zijn er gradaties qua hoe vrouwelijk of mannelijk je bent.
Dat betekent niet dat je in het verkeerde lichaam bent geboren of dat een geslachtsverandering het antwoord zou zijn.
  maandag 21 november 2022 @ 06:59:58 #26
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756397
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 06:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Waarvan 1 altijd dominant.

Intersekse gaat over GENOTYPEN en dat is heel iets anders dan verschillen in geslacht, echt die fout blijft maar gemaakt worden.

Als ze jouw “intersekse” lichaam opgraven zien ze onmiddellijk wat je was hoor, niet 2 tot 3 tot geen geslacht.

Mensen kunnen zich anders voelen ja, maar dat is ook niet zo vreemd want hoewel er een verschil zitten tussen mannen en vrouwen, zijn er gradaties qua hoe vrouwelijk of mannelijk je bent.
Dat betekent niet dat je in het verkeerde lichaam bent geboren of dat een geslachtsverandering het antwoord zou zijn.
Nope.

En intersekse gaat over feno en geno type.
Als je iemand met intersekse opgraaft die geen aanpassingen heef ondergaan zijn er gevallen waarbij je absoluut niet zo ziet wat iemand was. Er zijn gevallen van vrijwel gelijke verdeling zelfs tot gevallen waarbij je enkel op het geno type ziet dat het niet strak langs het uiterlijke geslacht lag.

Intersekse en transgenderisme zijn twee verschillende dingen. Ik heb het nergens over geslachts verandering gehad. Ik heb het over de biologie van geslaagden die dus helemaal niet werkt met of man of vrouw, maar met een schaal van de ene kant naar de andere kant. Met allerlei variaties in geno en feno type daarin.

1 op de 200 vind ik toch best veel voorkomend. 50 kinderen per jaar geboren in Nederland met secundaire geslachtskenmerken van beide geslachten. Waarbij we in die eerste instantie geen idee hebben welk hormoon leven bv dominant zal worden (of er wel 1 dominant zal worden) waardoor wat we tot voor kort kozen voor die baby best weleens verkeerd kon zijn.
Niet door ‘denken’, maar door biologie (fysieke lichamelijke functies, zoals de hormoon spiegel).

Al met al, jouw bewering krijgt kritiek omdat het onwaar is. Er is niet enkel man of vrouw, er is een enorme variatie in zowel de fysieke opmaak als in het geestelijk leven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206756435
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 06:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dat is dan ook onwaar. Er bestaan vele variaties.
Dit is onwaar. Menselijke sekse is dimorphisch. Dat soms mensen met bepaalde afwijkingen worden geboren (die meestal niet eens het leven in de weg zitten en gewoon onbehandeld kunnen blijven) doet daar niets aan af. Die 1 op 200 is een verzonnen getal en betekenisloos.

Er worden ook wel eens mensen met drie benen geboren. Mensen blijven tweebenig. Ik weet waarom er zoveel moeite wordt gedaan om net te doen alsof sekse een spectrum is, maar het heeft hier ook weer niets mee te maken uiteindelijk. We weten niet eens wat het motief is.

[ Bericht 6% gewijzigd door MoreDakka op 21-11-2022 07:43:11 ]
  maandag 21 november 2022 @ 07:20:44 #28
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_206756446
quote:

[..]
Kom je wel eens op Twitter?
Er gebeurt gewoonlijk niks als je dat tweet.
Zomaar een voorbeeld:
twitter
pi_206756450
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]
Kom je wel eens op Twitter?
Er gebeurt gewoonlijk niks als je dat tweet.
Zomaar een voorbeeld:
[ twitter ]
Ja nu wel ja, dankzij musk.
pi_206756451
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 06:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Nope.

En intersekse gaat over feno en geno type.
Als je iemand met intersekse opgraaft die geen aanpassingen heef ondergaan zijn er gevallen waarbij je absoluut niet zo ziet wat iemand was. Er zijn gevallen van vrijwel gelijke verdeling zelfs tot gevallen waarbij je enkel op het geno type ziet dat het niet strak langs het uiterlijke geslacht lag.

Intersekse en transgenderisme zijn twee verschillende dingen. Ik heb het nergens over geslachts verandering gehad. Ik heb het over de biologie van geslaagden die dus helemaal niet werkt met of man of vrouw, maar met een schaal van de ene kant naar de andere kant. Met allerlei variaties in geno en feno type daarin.

1 op de 200 vind ik toch best veel voorkomend. 50 kinderen per jaar geboren in Nederland met secundaire geslachtskenmerken van beide geslachten. Waarbij we in die eerste instantie geen idee hebben welk hormoon leven bv dominant zal worden (of er wel 1 dominant zal worden) waardoor wat we tot voor kort kozen voor die baby best weleens verkeerd kon zijn.
Niet door ‘denken’, maar door biologie (fysieke lichamelijke functies, zoals de hormoon spiegel).

Al met al, jouw bewering krijgt kritiek omdat het onwaar is. Er is niet enkel man of vrouw, er is een enorme variatie in zowel de fysieke opmaak als in het geestelijk leven.
En nog bedankt dat je trouwens mijn eerdere stelling bewees.
  maandag 21 november 2022 @ 07:31:23 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756486
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
En nog bedankt dat je trouwens mijn eerdere stelling bewees.
Tegengas krijgen met onderbouwing is wat anders dan iets door de strot geduwd krijgen of monddood worden gemaakt.

Ik kan ook niets aan de feiten doen. Dat onze biologie zo is dat er vooral veel variaties zijn.
Onze biologie is nu eenmaal vrij ingewikkeld en laat zich niet zo makkelijk vangen in simplisme. Waar wij soms behoefte hebben aan kaders heeft biologie daar niets mee.

Die variatie maakt ons ook een succesvolle soort. Juist dat niet vast hangen aan zwart of wit maakt dat we aan de top staan.
pi_206756499
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Tegengas krijgen met onderbouwing is wat anders dan iets door de strot geduwd krijgen of monddood worden gemaakt.

Ik kan ook niets aan de feiten doen. Dat onze biologie zo is dat er vooral veel variaties zijn.
Onze biologie is nu eenmaal vrij ingewikkeld en laat zich niet zo makkelijk vangen in simplisme. Waar wij soms behoefte hebben aan kaders heeft biologie daar niets mee.

Die variatie maakt ons ook een succesvolle soort. Juist dat niet vast hangen aan zwart of wit maakt dat we aan de top staan.
Behalve dat alles wat je zei niet klopt, zie ander commentaar zodat ik het niet hoef te herhalen.
  Moderator maandag 21 november 2022 @ 07:36:09 #33
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206756505
Geweld tegen een bepaalde groep en meteen gaan we over op waarom die groep slecht zou zijn :')
  maandag 21 november 2022 @ 07:37:38 #34
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206756514
Mensen halen 2 dingen door elkaar
Sekse en gender.
Sekse (hoe je wordt geboren :man , vrouw en intersekse (maar dat is zo een klein percentage , dat het niet echt noemenswaardig is , maar okay)
Gender , dat zit tussen je oren
  maandag 21 november 2022 @ 07:42:48 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756528
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Behalve dat alles wat je zei niet klopt, zie ander commentaar zodat ik het niet hoef te herhalen.
Alles wat ik zei klopt wel. Noem 1 feit die niet klopt, volgens de medische wetenschap.
pi_206756531
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Alles wat ik zei klopt wel. Noem 1 feit die niet klopt, volgens de medische wetenschap.
Nee niet op mij reageren dan, op die andere mensen die jouw gelul onderuit halen.
pi_206756540
quote:

[..]
dit is dus een voorbeeld van agressief opdringen, dat het begrijpelijk is complete vreemden dood te schieten ?
pi_206756543
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:45 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dit is dus een voorbeeld van agressief opdringen, dat het begrijpelijk is complete vreemden dood te schieten ?
Ik zie iemand doodschieten sowieso niet als begrijpelijk tenzij zelf verdediging.
  maandag 21 november 2022 @ 07:46:55 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756549
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:37 schreef Enchanter het volgende:
Mensen halen 2 dingen door elkaar
Sekse en gender.
Sekse (hoe je wordt geboren :man , vrouw en intersekse (maar dat is zo een klein percentage , dat het niet echt noemenswaardig is , maar okay)
Gender , dat zit tussen je oren
1 op de 200 in het intersekse spectrum noem je niet noemenswaardig?
Waarbij dat een voorzichtige schatting is?

Ik vraag me af wat eruit zou komen als we standaard mensen die zich minder thuis voelen bij hun gender zouden testen op hun genotype. En als we standaard hormoon balans zouden bekijken en het lichaam zouden scannen op niet van buiten zichtbare variaties.

Ik heb het vermoeden dat weleens zou kunnen blijken dat bij mensen met gender issues het vaker voorkomt dat het genotype een variatie is. Ik weet het niet zeker, maar ik zou er zeker niet gek van opkijken.
pi_206756556
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik zie iemand doodschieten sowieso niet als begrijpelijk tenzij zelf verdediging.
dat is wat ze zei he....

Ik merk zelf niet zo veel van het opdringen, zegt meer iets over wat een betreffende user zijn algoritmes mee vult (ook de porno cookies worden meegenomen)
  maandag 21 november 2022 @ 07:53:20 #41
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206756574
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
1 op de 200 in het intersekse spectrum noem je niet noemenswaardig?
Waarbij dat een voorzichtige schatting is?

Ik vraag me af wat eruit zou komen als we standaard mensen die zich minder thuis voelen bij hun gender zouden testen op hun genotype. En als we standaard hormoon balans zouden bekijken en het lichaam zouden scannen op niet van buiten zichtbare variaties.

Ik heb het vermoeden dat weleens zou kunnen blijken dat bij mensen met gender issues het vaker voorkomt dat het genotype een variatie is. Ik weet het niet zeker, maar ik zou er zeker niet gek van opkijken.
Dat is meer dan ik dacht , maar ik ken ze niet.
Ik ken meer omgebouwde personen dan intersekse.
pi_206756584
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:48 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat is wat ze zei he....

Ik merk zelf niet zo veel van het opdringen, zegt meer iets over wat een betreffende user zijn algoritmes mee vult (ook de porno cookies worden meegenomen)
:')

Verder als dat is wat ze zei, dan is dat wat diegene er van vindt.
Ikzelf zie de lgbtq(+) gemeenschap als grotendeels verrot en ronduit extremistisch.
  maandag 21 november 2022 @ 07:56:07 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756585
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is onwaar. Menselijke sekse is dimorphisch. Dat soms mensen met bepaalde afwijkingen worden geboren (die meestal niet eens het leven in de weg zitten en gewoon onbehandeld kunnen blijven) doet daar niets aan af. Die 1 op 200 is een verzonnen getal en betekenisloos.

Er worden ook wel eens mensen met drie benen geboren. Mensen blijven tweebenig. Ik weet waarom er zoveel moeite wordt gedaan om net te doen alsof sekse een spectrum is, maar het heeft hier ook weer niets mee te maken uiteindelijk. We weten niet eens wat het motief is.
Die 1 op de 200 is niet verzonnen, maar een voorzichtig en onderbouwd geschat getal. Dat komt niet van 1 of andere organisatie voor gelijke rechten, maar uit de medische wereld.

Het is een spectrum, de biologie ondersteund dat. De meeste mensen vallen meer aan 1 kant van het spectrum, maar zelfs daar waar de genen ‘simpel’ zijn is er variatie in hormoon balans en andere zaken die zowel lichamelijke als geestelijke gevolgen hebben.

De geschiedenis laat ook zien dat dit niet nieuw is, zowel het lichamelijke als het geestelijke aspect komt door de hele geschiedenis voor.
De strakke man/vrouw verdeling van hier is dan ook echt niet de wereldwijde norm. Door de geschiedenis heen en bij verschillende volkeren (ook hede ten dage) zie je dat het bestaan van meerdere geslachten, transgenderisme en tussenvormen voorkomt. Er zijn benamingen voor, er zijn sociale structuren voor. Het komt overal voor.

Hier zitten we in een cultuur die best een tijdje dit biologische principe ontkent heeft. Mocht niet, werd weggemoffeld.
De 50 kinderen per jaar die tot een jaar of 10/20 geleden werden geboren met uiterlijke kenmerken van beide geslachten werden ongevraagd aangepast en dat werd ze niet eens verteld. Enkel omdat het in het medische dossier bleef staat (zover mogelijk verstopt) is dit hier en daar boven water gekomen en is men er meer naar gaan kijken.
Nu gebeurd dat aanpassen ook nog wel, maar wordt het niet meer weggemoffeld en komt het kind er bij het ouder worden vanzelf achter ook als de ouders zwijgen. Tot kort geleden zweeg zelfs de arts erover, kwam het boven bij medische aandoeningen waarvoor een andere arts nodig was en die samen hingen met het biologisch niet kloppen van geslacht.
  maandag 21 november 2022 @ 07:56:40 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756589
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee niet op mij reageren dan, op die andere mensen die jouw gelul onderuit halen.
Gedaan…

Nogmaals, jij noemt het gelul. Noem 1 feit die niet klopt.
  maandag 21 november 2022 @ 08:06:35 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_206756631
De schutter is een kleinzoon van deze Republikeinse politicus:

https://en.wikipedia.org/wiki/Randy_Voepel
  maandag 21 november 2022 @ 08:07:04 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206756634
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 07:53 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dat is meer dan ik dacht , maar ik ken ze niet.
Ik ken meer omgebouwde personen dan intersekse.
De meeste intersekse mensen staan niet op de voorgrond. Het is dan ook veel minder duidelijk zichtbaar.
Grote kans dat je wel een intersekse persoon kent, of dat persoon het zelf ook weet is nog maar de vraag. Zelfs als het fysiek aangepast is. Want dat gebeurde tot kort geleden vlak na de geboorte en werd niet verteld (de huisarts zweeg, het werd zover mogelijk weggemoffeld in het medisch dossier).
Maar wat op het genotype ligt zonder uiting in het fenotype is al helemaal een grijs gebied, dat kan maar zo meer zijn als we denken, minder is onwaarschijnlijk. Ook de hormoon balans is iets dat niet standaard onderzocht wordt, zelfs niet bij mensen die zich als transgender of non binair uiten. We passen wel de hormoon balans aan bij een transitie, maar doen dat vrijwel zonder naar de hormoon balans voor ingrijpen te kijken. Niet meer dan grofweg.

Het idee dat gender tussen de oren zit is niet perse waar dus. Het is mogelijk dat er in vele gevallen toch ook een fysieke oorzaak achter zit. Een rudimentair eierstokje die je enkel door zeer gericht onderzoek zou vinden kan bv al grote gevolgen hebben. Genotype zonder fysieke uiting kan ook mogelijke gevolgen hebben.

Het is mens eigen dingen te willen versimpelen. Maar niets aan dit is simpel. Er komen zoveel factoren samen dat je gewoonweg niet zomaar op kan delen in dit of dat. Geslacht zit tussen de benen en gender tussen de oren is een versimpeling die het hele verhaal enorm tekort doet. Er zit een enorme overlap, samenspel en wisselwerking tussen.
pi_206756636
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 07:36 schreef Momo het volgende:
Geweld tegen een bepaalde groep en meteen gaan we over op waarom die groep slecht zou zijn :')
Zou me niks verbazen als die complottheorien en beschuldigingen jegens LHBT'ers (die je in dit topic ook weer voorbij ziet komen) hebben bijgedragen aan het radicaliseren van de dader.
Incelfrikandel
  maandag 21 november 2022 @ 08:08:07 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206756638
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 01:03 schreef BoonDockSaint het volgende:
Al dat LGBTQ Gezeik word zo hard bij de mensen opgedrongen dat ik zulke acties ergens wel snap
WTF. Ik snap wel dat je geirriteerd kunt raken over de extreme kant van deze LBGTQ-discussie die ook nergens meer over gaat. Maar begrip voor schietpartijen op mensen die wellicht helemaal niks met deze discussie te maken hebben? Kom op kerel!
Von Kopf bis Fu auf Liebe eingestellt
pi_206756692
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 08:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
De meeste intersekse mensen staan niet op de voorgrond. Het is dan ook veel minder duidelijk zichtbaar.
Grote kans dat je wel een intersekse persoon kent, of dat persoon het zelf ook weet is nog maar de vraag. Zelfs als het fysiek aangepast is. Want dat gebeurde tot kort geleden vlak na de geboorte en werd niet verteld (de huisarts zweeg, het werd zover mogelijk weggemoffeld in het medisch dossier).
Maar wat op het genotype ligt zonder uiting in het fenotype is al helemaal een grijs gebied, dat kan maar zo meer zijn als we denken, minder is onwaarschijnlijk. Ook de hormoon balans is iets dat niet standaard onderzocht wordt, zelfs niet bij mensen die zich als transgender of non binair uiten. We passen wel de hormoon balans aan bij een transitie, maar doen dat vrijwel zonder naar de hormoon balans voor ingrijpen te kijken. Niet meer dan grofweg.

Het idee dat gender tussen de oren zit is niet perse waar dus. Het is mogelijk dat er in vele gevallen toch ook een fysieke oorzaak achter zit. Een rudimentair eierstokje die je enkel door zeer gericht onderzoek zou vinden kan bv al grote gevolgen hebben. Genotype zonder fysieke uiting kan ook mogelijke gevolgen hebben.

Het is mens eigen dingen te willen versimpelen. Maar niets aan dit is simpel. Er komen zoveel factoren samen dat je gewoonweg niet zomaar op kan delen in dit of dat. Geslacht zit tussen de benen en gender tussen de oren is een versimpeling die het hele verhaal enorm tekort doet. Er zit een enorme overlap, samenspel en wisselwerking tussen.
Non binair is ook niks met alle respect.
Je wil dus zeggen dat je niet als man of vrouw identificeert.. maar dus betekent dat ook dat er mensen zouden zijn die zich als beide identificeren.
Waarmee je dus weer binair bent geworden, het is onzinnig gelul in de ruimte.

Je ziet ook dat veel die hier erg.. uitgesproken? Over zijn in de sociale media zelf niet eens meer weten waar ze het over hebben.
“Im a transgender non binary pan sexual”, waarmee echt niets in zo’n uitspraak dan nog klopt.

Maar dat zijn wel de figuren die het hardste schreeuwen en kinderen proberen te groomen.
  Moderator maandag 21 november 2022 @ 08:19:48 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206756697
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 08:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zou me niks verbazen als die complottheorien en beschuldigingen jegens LHBT'ers (die je in dit topic ook weer voorbij ziet komen) hebben bijgedragen aan het radicaliseren van de dader.
Dat een bepaalde groep opkomt voor hun eigen rechten om zich te kunnen uiten ligt wel weer heel gevoelig. Dan moet je maar willekeurige mensen neerschieten.

twitter

Ook weer lekker verrassend wat dat betreft. Al moet de politie natuurlijk nog wel onderzoek doen hoe het precies ligt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')