abonnement Unibet Coolblue
pi_206747106
Mijn vader is duivenmelker. In het Belgische West Vlaanderen is dat bij de ouderen nog een ding. Ik vraag me eigenlijk af hoe populair dit is in Nederland :@

Die duiven doen soms vluchten van meer dan 500km. Ik meen dat Barcelona het verst is met meer dan 1000km

De bedoeling is van de sport dat de duiven naar een duivenlokaal gaan (meestal oudere cafés een meneer typt de nummer van de duivenring in de computer. Een duif draagt ook een soort chipring om de tijd te kunnen registreren.


Als de duiven naar het duivenlokaal zijn gebracht. Gaan ze in een speciale vrachtwagen in om dan naar hun lossingsplaats gebracht te worden :P



Ik vind dit een heel speciale hobby. een hobby die wellicht gaat verdwijnen in de toekomst.

Kennen jullie iemand in de familie/ vriendengroep die aan "duivenmelken" doet.

Hieronder een grappige filmpje:

benieuwd naar de reacties :)
pi_206758036
Pohhh, mijn opa deed dat vroeger, had zo'n hele duivenren in de tuin

Ik noemde ze altijd duidui ipv duiven

Ik heb ook eens een duif van de schutting geschoten en in de oven gedaan. Weinig vlees, wel lekker
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_206768236
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2022 10:52 schreef Solotovski het volgende:
Pohhh, mijn opa deed dat vroeger, had zo'n hele duivenren in de tuin

Ik noemde ze altijd duidui ipv duiven

Ik heb ook eens een duif van de schutting geschoten en in de oven gedaan. Weinig vlees, wel lekker
Als je duif wil eten neem je best van die bosduifjes. zijn het lekkerst. en vooral jongen duiven. max jaartje oud. Anders zijn ze te taai
pi_206768420
Mijn oom doet dit al jaaaren. En zijn dames schijnen ook best goed te zijn.

Ik heb ooit eens groep duiven afgeleid en laten overrijden door een stadsbus. '<POF>' deed er eentje onder het rechter voorwiel. :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206768882
Hoe?
  Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 14:36:59 #6
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_206776699
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 21:04 schreef Farenji het volgende:
Hoe?
hoe.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 22 november 2022 @ 16:50:19 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206778226
Ik heb een paar jaar geleden nog contact gehad met een duivenmelker, toen een door mijn katten gesnaaide duif voorzien bleek te zijn van ringen. Ik ben nog eventjes langsgegaan om de transponder terug te geven, die zijn nog wel geld waard. De duif was dat niet omdat hij op minder dan 30 km van huis aan de grond was gegaan, als die nog thuis was gekomen was die vermoedelijk direct in de pan beland.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 22:09:56 #8
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206783484
Och, mijn opa had dit als hobby! Hele zondagen buiten met een bakkie koffie op de duiven wachten. En intussen toch nog de lichte opwinding als een duif eens eerder terug was dan verwacht. Om vervolgens dan toch weer niet in de prijzen te vliegen. Op één jaar na dan, toen had ie opeens een paar echt goede duiven. Het jaar erop was het niks meer. :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 22 november 2022 @ 22:14:49 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206783578
Ik heb er eens over gelezen en het schijnt van oudsher een echte volkshobby te zijn. Mijn opa combineerde dat met andere vogelsoorten in zijn schuur.

Schijnt dat Mike Tyson ook een fanatiek duivenmelker is. De eerste persoon die hij kapot geslagen heeft was een kind die 'zijn' duif dood had gemaakt. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat hij eens bij een vriendin is weggegaan omdat ze 1 van zijn 1000 duiven had opgegeten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_206783637
Kennis van me is er nog vrij fanatiek in. Wint ook wel eens wat grote prijzen en verkoopt vooral ook goede duiven.
Is dus meer handel. Schijnt in Japan veel geld in om te gaan
pi_206802871
Mijn schoonvader is duivenmelker. Hij deed het samen met zijn vader, maar die is overleden en nu doet hij het alleen. Mijn man is er niet zo in geïnteresseerd. Mijn schoonmoeder heeft er een hekel aan omdat in het seizoen in de weekenden gevlogen wordt en ze dan niet samen weg kunnen.
pi_206805383
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:50 schreef mvdejong het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden nog contact gehad met een duivenmelker, toen een door mijn katten gesnaaide duif voorzien bleek te zijn van ringen. Ik ben nog eventjes langsgegaan om de transponder terug te geven, die zijn nog wel geld waard. De duif was dat niet omdat hij op minder dan 30 km van huis aan de grond was gegaan, als die nog thuis was gekomen was die vermoedelijk direct in de pan beland.
Als je goed duiven wil hebben moet je meedogenloos kunnen zijn.
Een maat van me kon duiven die niet presteerden met 1 beweging van z'n duim de nek breken.
Ken nog iemand die ze in een emmer met deksel deed en dan chloroform erbij.
Wie dit leest is gek
pi_206805432
Het is een hobby voor psychopaten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206805438
HOE MENEER !!! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 21:55:41 #15
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_206945757
quote:
16s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is een hobby voor psychopaten.
Iets voor jou dan?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_206946092
quote:
9s.gif Op zondag 4 december 2022 21:55 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Iets voor jou dan?
Nouja zeg. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208272071
Hoe de fuck melk je een duif dan?
En hoeveel duiven heb je nodig voor een liter?
People assume too much.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 07:11:11 #18
388664 crew  Dotteke
pi_208273494
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:39 schreef very het volgende:
Hoe de fuck melk je een duif dan?
En hoeveel duiven heb je nodig voor een liter?
Duivenmelker heeft niets met duivenmelken te maken :D

Waarom noemt duivenmelken?
Iemand die duiven houdt, wordt duivenmelker genoemd, maar dat heeft niets met duivenmelk van doen. Het woord melken is hier een nabootsing van het begrip geitenmelker, iemand die geiten houdt om van de opbrengst te leven.

Ze geven wel melk maar dan aan hun kroost
Duivenmelk is een melkachtige substantie die in de krop van duiven wordt geproduceerd nadat de jongen uit het ei zijn gekropen. Hiermee worden ze de eerste dagen gevoed. Enkele dagen voordat de eieren uitkomen wordt de binnenwand van de krop van de duif dikker.
Dat is wat wiki er van zegt
https://nl.wikipedia.org/(...)brengst%20te%20leven.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_208273642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 07:11 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Duivenmelker heeft niets met duivenmelken te maken :D

Waarom noemt duivenmelken?
Iemand die duiven houdt, wordt duivenmelker genoemd, maar dat heeft niets met duivenmelk van doen. Het woord melken is hier een nabootsing van het begrip geitenmelker, iemand die geiten houdt om van de opbrengst te leven.

Ze geven wel melk maar dan aan hun kroost
Duivenmelk is een melkachtige substantie die in de krop van duiven wordt geproduceerd nadat de jongen uit het ei zijn gekropen. Hiermee worden ze de eerste dagen gevoed. Enkele dagen voordat de eieren uitkomen wordt de binnenwand van de krop van de duif dikker.
Dat is wat wiki er van zegt
https://nl.wikipedia.org/(...)brengst%20te%20leven.
Dat weet ik. Maar vraag me alsnog af hoe je kan leven van de opbrengst van een duif.
Van een geit snap ik het beter, maar dan komt er toch echt alsnog melk bij kijken
People assume too much.
  Moderator dinsdag 7 maart 2023 @ 07:50:09 #20
388664 crew  Dotteke
pi_208273664
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 07:45 schreef very het volgende:

[..]
Dat weet ik. Maar vraag me alsnog af hoe je kan leven van de opbrengst van een duif.
Van een geit snap ik het beter, maar dan komt er toch echt alsnog melk bij kijken
Er zijn wedstrijden waar je geld mee kan verdienen.
https://www.vice.com/nl/a(...)and-met-duivenmelken
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')