quote:Het Groningse PvdA-gemeenteraadslid Julian Bushoff (25) vertrekt naar de Tweede Kamer. Hij neemt de zetel in die vrij kwam na het vertrek van Khadija Arib, die begin november haar ontslag indiende. Met de komst van Bushoff bestaat een relatief groot deel van de PvdA-fractie in Den Haag uit leden met Groningse roots, want PvdA fractievoorzitter Attje Kuiken werd in Groningen geboren, en Henk Nijboer woont in Groningen.
Julian Bushoff (25) is nu nog fractievoorzitter van de PvdA Groningen. Hij wordt dinsdag 22 november beëdigd als Tweede Kamerlid.
Whut?quote:Op zaterdag 19 november 2022 20:23 schreef myShizzle het volgende:
Zeker van BBB*
*Buik, Billen & Botox
Verkeerde kaaaaant.quote:Op zaterdag 19 november 2022 23:25 schreef de_boswachter het volgende:
Lekkere wenkbrauwtjes mien jong. Stukje poalliften.
Je bent gewoon jaloers. Als hij niet geschikt zou zijn, dan zou hij deze kans niet krijgen.quote:Op zondag 20 november 2022 00:05 schreef Repentless het volgende:
Als deze kerel competent is om kamerlid te zijn, prima. Daarin vind ik leeftijd niet doorslaggevend.
Ik lees echter dat hij zijn vwo in 2015 heeft afgerond en in januari 2019 op zijn 21e al fractievoorzitter in de Groningse gemeenteraad is geworden. Dat zegt dan wel wat over de PvdA daar, dat er geen ervarener kandidaat is voor die functie dan een student die zijn studie nog niet eens heeft afgerond.
Nogmaals: leeftijd is niet doorslaggevend, maar je mag toch wel verwachten dat een politieke partij die zichzelf serieus neemt niet de leiding in handen geeft van een student. Zelfs als het een lokale fractie betreft.
Man man man. Hoe oud ben je, 12?quote:Op zondag 20 november 2022 00:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers. Als hij niet geschikt zou zijn, dan zou hij deze kans niet krijgen.
niemand weet of hij geschikt is, want hij zit er nog niet. Men denkt dat hij geschikt is. Dat is heel wat andersquote:Op zondag 20 november 2022 00:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers. Als hij niet geschikt zou zijn, dan zou hij deze kans niet krijgen.
Hij mist de ervaringen die ouderen door hun leeftijd wel hebben.quote:Op zondag 20 november 2022 00:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Laten we dan de hele Kamer vullen met bejaarden. Ervaring genoeg.quote:Op zondag 20 november 2022 11:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij mist de ervaringen die ouderen door hun leeftijd wel hebben.
Zou wel een vooruitgang zijn voor de democratie. Aangezien men de meeste ouderen toch niet horen wil, omdat men de meeste ouderen toch maar als een kwade last ervaart.quote:Op zondag 20 november 2022 18:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Laten we dan de hele Kamer vullen met bejaarden. Ervaring genoeg.
Omdat de ervaring leert dat de ouderen in het verleden vooral goed voor zichzelf gezorgd hebben.quote:Op zondag 20 november 2022 19:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Zou wel een vooruitgang zijn voor de democratie. Aangezien men de meeste ouderen toch niet horen wil, omdat men de meeste ouderen toch maar als een kwade last ervaart.
Ah, daar hebben we weer een jankerd die is vergeten dat zijn schoolopleiding en sport of andere hobby in zijn jeugd zwaar betaald is voor hem.quote:Op zondag 20 november 2022 19:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Omdat de ervaring leert dat de ouderen in het verleden vooral goed voor zichzelf gezorgd hebben.
Moet dat? Liever een jong iemand die wat te melden heeft en echt ergens voor staat dan sommige lui die nu in de kamer zitten.quote:Op zaterdag 19 november 2022 20:10 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Schat aan ervaring lees ik zo.
Liever helemaal niemand namens de pvda.quote:Op zondag 20 november 2022 20:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Moet dat? Liever een jong iemand die wat te melden heeft en echt ergens voor staat dan sommige lui die nu in de kamer zitten.
Terwijl mijn ouders dat niet hadden of zo? Toen ik studeerde was er bindend studieadvies, prestatiebeurs, etc. De generatie van m'n ouders kon gerust tien jaar studeren. Die generatie kon met een jaar of 62 gebruik maken van de VUT, ik zal waarschijnlijk tot m'n 70e moeten werken. Ik betaal de AOW van die generatie, terwijl zeer de vraag is of ik zelf ooit in die mate AOW ga krijgen.quote:Op zondag 20 november 2022 20:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we weer een jankerd die is vergeten dat zijn schoolopleiding en sport of andere hobby in zijn jeugd zwaar betaald is voor hem.
Lul niet. Wil je de luxe van 3 minuten douchen afnemen van de oudjes? Omdat zij het zo goed hebben en jij anders langer moet werken?quote:Op zondag 20 november 2022 20:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Terwijl mijn ouders dat niet hadden of zo? Toen ik studeerde was er bindend studieadvies, prestatiebeurs, etc. De generatie van m'n ouders kon gerust tien jaar studeren. Die generatie kon met een jaar of 62 gebruik maken van de VUT, ik zal waarschijnlijk tot m'n 70e moeten werken. Ik betaal de AOW van die generatie, terwijl zeer de vraag is of ik zelf ooit in die mate AOW ga krijgen.
Dus wat klopt er niet aan het idee dat die generatie het vooral zelf goed heeft?
Ja, want dat is inderdaad precies wat ik zei. Of zo.quote:Op zondag 20 november 2022 20:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lul niet. Wil je de luxe van 3 minuten douchen afnemen van de oudjes? Omdat zij het zo goed hebben en jij anders langer moet werken?
Dat gezeik intergenerationeel als er nergens luxe wordt geconsumeerd is debiel.quote:Op zondag 20 november 2022 20:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, want dat is inderdaad precies wat ik zei. Of zo.
Die worden vanzelf wel afgestraft bij de eerst volgende verkiezingenquote:Op zondag 20 november 2022 20:14 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Liever helemaal niemand namens de pvda.
En voor de ouderen niet? Konden onbeperkt studeren. Geen tijdslimiet.quote:Op zondag 20 november 2022 20:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we weer een jankerd die is vergeten dat zijn schoolopleiding en sport of andere hobby in zijn jeugd zwaar betaald is voor hem.
Aan de andere kant; toen mijn ouders 18 waren, was studeren aan een uni nog echt niet zo'n gemeengoed, en zo toegankelijk, als dat het nu is.quote:Op zondag 20 november 2022 23:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En voor de ouderen niet? Konden onbeperkt studeren. Geen tijdslimiet.
Lees nog even terug waar ik op reageerde, want je mist volledig het punt. Tenzij je ook een TK met 150 bejaarden wilt, zoals torentje.quote:Op zondag 20 november 2022 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat gezeik intergenerationeel als er nergens luxe wordt geconsumeerd is debiel.
Je uit je heftig over bejaarden, tjah ik uit me heftig over die zeikerdjes die al hun welvaart aan hen te danken hebben en misplaatst verongelijkt doen. Houdoe.
Afgestraft waarvoor dan?quote:Op zondag 20 november 2022 22:06 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die worden vanzelf wel afgestraft bij de eerst volgende verkiezingen
Dan zet je toch in de tweede kamer de ouderen die de boot gemist hebben oftewel de pechvogels?quote:Op zondag 20 november 2022 19:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Omdat de ervaring leert dat de ouderen in het verleden vooral goed voor zichzelf gezorgd hebben.
Beursen waren toen inkomensafhankelijk, studeren kon dus alleen als je ouders heel veel of heel weinig verdienden.quote:Op zondag 20 november 2022 23:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En voor de ouderen niet? Konden onbeperkt studeren. Geen tijdslimiet.
Er valt genoeg af te dingen op die welvaart die we te danken hebben aan de vorige generaties. Op het moment dat het niet gaat om duurzame welvaart heb je namelijk helemaal niets om dankbaar voor te zijn.quote:Op zondag 20 november 2022 21:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat gezeik intergenerationeel als er nergens luxe wordt geconsumeerd is debiel.
Je uit je heftig over bejaarden, tjah ik uit me heftig over die zeikerdjes die al hun welvaart aan hen te danken hebben en misplaatst verongelijkt doen. Houdoe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |