abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206737209
Pinnen gaat veranderen, zeg hallo tegen de debit-card!


quote:
De meeste Nederlanders hebben een bankpasje van Maestro. Daarmee kun je overal in Nederland betalen, maar niet in webwinkels en ook niet altijd in het buitenland. Met een debit-card van Mastercard of Visa kan dat wel. Daarom stappen Nederlandse banken binnenkort over op de nieuwe debit-cards.

Nederland is een van de weinige landen waar Maestro nog het meest gangbare betaalmerk is. Als je bankiert bij ING of SNS kun je ook een pasje hebben met Vpay, een betaalmerk van Visa. Met beide merken kun je alleen betalen in fysieke winkels. Op je pasje staat het logo van het betaalmerk dat je hebt.

Misschien heb je er nooit bij stilgestaan via welk netwerk je eigenlijk betaalt. Als je alleen maar in Nederland afrekent met je pasje, doet het er ook niet toe. Nederlandse betaalautomaten accepteren altijd Maestro en Vpay en je kunt er altijd geld mee halen uit een geldautomaat.

Maar: Maestro en Vpay zijn verouderd
Beperkingen kom je pas tegen als je in een webwinkel wilt afrekenen. Daar zijn Maestro en Vpay niet voor gemaakt. Daarom hebben de Nederlandse banken iDeal opgericht, zodat je toch makkelijk online kunt betalen met je Nederlandse bankrekening.


Beperkingen kun je ook tegenkomen als je naar het buitenland gaat. In het buitenland is een debitkaart van Mastercard of Visa het meest gangbare type bankpas. Daarom zorgen winkels en restaurants in het buitenland dat hun betaalautomaten hiervoor altijd geschikt zijn. Maestro en Vpay accepteren ze niet altijd, buiten Europa nog veel minder.

Nederland volgt nu de trend
Nederland werd in de loop der jaren steeds meer het buitenbeentje. Om uit die achterstandspositie te komen gaan banken de ommezwaai maken naar debit-cards van Mastercard of Visa.

Dat begon met de aankondiging van Mastercard dat banken vanaf medio 2023 geen Maestro-pasjes meer mogen uitgeven (het betaalmerk Maestro is eigendom van Mastercard).

Rekeninghouders die vanaf medio 2023 aan een nieuw pasje toe zijn, krijgen dus een debit-Mastercard. De verwachting is dat ook pasjes met Vpay vervangen zullen gaan worden door Visa-debit-cards.

Met een Maestro-pasje kun je nog wel jarenlang blijven betalen in Nederlandse winkels. Tot 2028 blijven zij de Maestro-betalingen in ieder geval accepteren.

Eerste proeven bij Nederlandse banken
Sommige banken voeren anno 2022 al proeven uit met de nieuwe pasjes. Het is heel goed mogelijk dat je in de loop van 2022 al een nieuw pasje krijgt of kunt aanvragen.

Dat verschilt per bank. Bij de Nederlandse bank Bunq heb je die keuzemogelijkheid al. En bij buitenlandse onlinebanken die in Nederland actief zijn is een debit-Mastercard of Visa-debit-card vaak de enige mogelijkheid.

Wat heb ik eraan?
Voor betalingen in Nederlandse winkels, restaurants, benzinestations etc. maakt het niets uit wat voor type pasje je hebt. In de loop van 2022 worden alle betaalautomaten geschikt gemaakt voor acceptatie van debit-Mastercard en Visa-debit. Begin 2022 was al de helft daarvoor geschikt, eind van het jaar moet honderd procent dat zijn.

In het buitenland zul je merken dat je met de debit-Mastercard of Visa-debitkaart veel makkelijker kunt betalen. In New York afrekenen bij Starbucks kan dan gewoon met het betaalpasje van je Nederlandse bank.

Ook in webwinkels – Nederlands en buitenlands – kun je met een debit-Mastercard of Visa-debit-card vrijwel altijd terecht. Daarnaast blijft iDeal gewoon bestaan, maar met je nieuwe pasje heb je straks dus een goed alternatief.

Wat moet ik doen?
Je hoeft niets te doen. Je bank zorgt ervoor dat je op tijd een nieuw pasje krijgt waarmee je in Nederland kunt betalen zoals je gewend was.

Wil je graag al eerder een debit-card van Mastercard of Visa? Dan kun je aan je bank vragen of er misschien een proef loopt waar je aan mee kunt doen. Of je kunt een debit-card aanvragen bij een onlinebank.
Nog een paar maanden en we krijgen van de bank een nieuwe betaalpas.

Je zou afscheid kunnen nemen van je creditkaart als je deze alleen gebruikt voor op vakantie.

Ook opent het mogelijkheden om je eens te orienteren op andere betaalpassen met wat voordeeltjes.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2022 18:50:54 ]
pi_206737276
Daarom heb ik een crypto visa kaart .
Kan ik overal mee betalen .
En het is geen debit-cards.

Trouwens je kan ook gewoon visa prepaid kaart nemen als je niet in crypto zit

https://www.icscards.nl/creditcard-aanvragen/prepaid
  Miss 200.000.000! zaterdag 19 november 2022 @ 18:57:27 #3
367000 roos94
pi_206737341
Gewoon alles jatten
  zaterdag 19 november 2022 @ 18:58:47 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206737357
Ah eindelijk. Pinnen in de VS is soms echt een drama. :(
pi_206737450
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:47 schreef Roellie80 het volgende:

Ook opent het mogelijkheden om je eens te orienteren op andere betaalpassen met wat voordeeltjes.
Ik gebruik zelf de Piramidecard, hoe meer mensen je aanbrengt hoe hoger je cashback. Echt geweldig!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2022 19:08:43 ]
pi_206737460
Zelf gebruik ik al een tijdje Curve. Dat is een gratis kaart van Mastercard waar je andere kaarten aan kan koppelen. En deze zit in m'n GooglePay

Dan heb ik een debitkaart van Revolut. Dat is een gratis kaart met wat voordeeltjes geeft, en een cryptokaart met wat voordeeltjes.

Ik ben dus helemaal blij dat ik straks alles kan betalen op deze manier :)
pi_206737461
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
Daarom heb ik een crypto visa kaart .
Kan ik overal mee betalen .
En het is geen debit-cards.

Trouwens je kan ook gewoon visa prepaid kaart nemen als je niet in crypto zit

https://www.icscards.nl/creditcard-aanvragen/prepaid
Van Nexo dan ofzo?
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 19:09:21 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206737462
Nou, dan wordt 't een debit card. Allemaal drama omdat er iets nieuws komt, oeh, verandering, eng.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206737504
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:09 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Van Nexo dan ofzo?
Binance heb ik er een van
pi_206737706
Voor mij is Ideal echt perfect. Dat geouwehoer altijd met mijn creditcard vind ik zo omslachtig.
pi_206737757
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:09 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, dan wordt 't een debit card. Allemaal drama omdat er iets nieuws komt, oeh, verandering, eng.
Waar lees jij drama
pi_206739828
Edit wat neutraler:

Als debit card heb ik trouwens skrill, vind het zelf wel erg handig soms.

En vind dit trouwens een erg goede ontwikkeling. Zorgt ervoor dat meer mensen schuldenvrij blijven

[ Bericht 24% gewijzigd door Muurbloem2001 op 19-11-2022 21:59:11 ]
pi_206740313
Het werd onderhand eens tijd want allemachtig wat loopt Nederland achter op dit gebied :|W
  zaterdag 19 november 2022 @ 22:37:21 #14
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206740715
Kun je met een debetkaart ook afrekenen bij hotels en dergelijke in het buitenland? Nu moet ik altijd de creditcard van iemand anders lenen als ik een overnachting in een hotel in het buitenland wil boeken (heb geen creditcard namelijk). Als dat straks niet meer hoeft, dan scheelt dat enorm.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206741021
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:13 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Binance heb ik er een van
Dat is dan toch ook een debitkaart. Je kan er geen schuld mee maken

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
Voor mij is Ideal echt perfect. Dat geouwehoer altijd met mijn creditcard vind ik zo omslachtig.
Het contactloos betalen gaat op dezelfde manier. De pincode kan je aanpassen.

En als je de kaart toevoegd aan je Google account hoef je bij online betalingen enkel je CVC code op te geven.

Wat is er zo omslachtig?
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:37 schreef Erno-BE het volgende:
Kun je met een debetkaart ook afrekenen bij hotels en dergelijke in het buitenland? Nu moet ik altijd de creditcard van iemand anders lenen als ik een overnachting in een hotel in het buitenland wil boeken (heb geen creditcard namelijk). Als dat straks niet meer hoeft, dan scheelt dat enorm.
Dat is een een van de voordelen inderdaad.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2022 23:09:38 ]
pi_206741058
Fucking eindelijk. Ik heb eigen alleen maar creditcards. Reden: het is gewoon fucking chill. Iedere keer als ik vraag bij een tentje of ik met de cc kan betalen kijken ze mij aan alsof ik skeer ben. Juist niet.

Vooral met je iPhone is het chill. Creditcard koppelen aan je Apple Pay en vervolgens betalen met Apple Pay (dit kan niet met de normale bankpas). Je ziet leuk spul online, klikt op koop > face ID en dat was het.
pi_206741100
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:37 schreef Erno-BE het volgende:
Kun je met een debetkaart ook afrekenen bij hotels en dergelijke in het buitenland? Nu moet ik altijd de creditcard van iemand anders lenen als ik een overnachting in een hotel in het buitenland wil boeken (heb geen creditcard namelijk). Als dat straks niet meer hoeft, dan scheelt dat enorm.
:Y ^O^
pi_206741140
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:09 schreef CoolGuy het volgende:
Allemaal drama omdat er iets nieuws komt, oeh, verandering, eng.
Bij wie dan?
pi_206741187
Lekker debet fantastisch!!
U MAD?
  zaterdag 19 november 2022 @ 23:18:35 #20
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206741246
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:06 schreef Prego het volgende:

[..]
:Y ^O^
Dat was wel echt fijn, gewoon treintickets boeken en betalen bij Deutsche Bahn zonder gebruik te maken van een creditcard.

En kun je met een debetkaart ook makkelijk afrekenen in bijvoorbeeld Zweedse of Tsjechische Kronen?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206741272
de fk is deze dan. kost het wat?
pi_206741282
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:03 schreef RoW_0 het volgende:
Fucking eindelijk. Ik heb eigen alleen maar creditcards. Reden: het is gewoon fucking chill. Iedere keer als ik vraag bij een tentje of ik met de cc kan betalen kijken ze mij aan alsof ik skeer ben. Juist niet.

Vooral met je iPhone is het chill. Creditcard koppelen aan je Apple Pay en vervolgens betalen met Apple Pay (dit kan niet met de normale bankpas). Je ziet leuk spul online, klikt op koop > face ID en dat was het.
Waarom is met CC betalen 'net niet skeer'? Voor de andere partij is het skeer want zij betalen voor de transactie. Even bij dat restaurantje ¤ 100 afrekenen kan dat restaurantje ¤ 2 euro aan transactiekosten kosten, best flink toch?

Ik betaal al een halfjaar alles met Apple Pay, met mijn standaard bankrek. Dat bedoel je niet?
pi_206741304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:18 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Dat was wel echt fijn, gewoon treintickets boeken en betalen bij Deutsche Bahn zonder gebruik te maken van een creditcard.

En kun je met een debetkaart ook makkelijk afrekenen in bijvoorbeeld Zweedse of Tsjechische Kronen?
Als die valuta je « opgedrongen » wordt heb je geen keuze ;) maar ja, ook dat kan. Informeer wel bij je bank want daar kunnen kosten aan vast zitten.
pi_206741322
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:08 schreef 111210 het volgende:

[..]
Bij wie dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:20 schreef pokkerdepok het volgende:
de fk is deze dan. kost het wat?
Bij hem kennelijk ;)
pi_206741341
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:26 schreef Prego het volgende:

[..]
[..]
Bij hem kennelijk ;)
ja je geld gaat voortaan via iets totaal anders, die daar ongetwijfeld gigantisch aan verdient, geen idee wat het is of wie...
pi_206741364
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom is met CC betalen 'net niet skeer'? Voor de andere partij is het skeer want zij betalen voor de transactie. Even bij dat restaurantje ¤ 100 afrekenen kan dat restaurantje ¤ 2 euro aan transactiekosten kosten, best flink toch?
In europa is de maximale inchangefee 0.3% op een creditkaart. Dus in je voorbeeld kost dit het restaurant 30cent.

Maar al zou dit ¤2 zijn, wat in de VS heel normaal is. Dan zal de retailer deze kosten altijd doorberekenen aan de klant. Het etentje kost dan dus ineens ¤102. Bij een creditkaart, of debitkaart kan je een cashback krijgen. Dan krijg je dus een deel van deze fee terug. Je bent in dit geval een dief van je eigen portomonee als je besluit met iDeal of contant te betalen.
pi_206741377
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:20 schreef pokkerdepok het volgende:
de fk is deze dan. kost het wat?
Integendeel, het kan je geld opleveren
pi_206741383
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:31 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Integendeel, het kan je geld opleveren
okee lol
pi_206741393
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja je geld gaat voortaan via iets totaal anders, die daar ongetwijfeld gigantisch aan verdient, geen idee wat het is of wie...
Nee, geld van Nederlanders met een Maestro kaart ging totaal anders tov tig andere landen. Dit is niets meer dan een update naar 2007 ofzo :') En niets is gratis meer bij banken.
Adem in, adem uit. Alles komt goed ;)
pi_206741409
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:33 schreef Prego het volgende:

[..]
Nee, geld van Nederlanders met een Maestro kaart ging totaal anders tov tig andere landen. Dit is niets meer dan een update naar 2007 ofzo :') En niets is gratis meer bij banken.
Adem in, adem uit. Alles komt goed ;)
ik hoop het. wie verdient hieraan? zijn er alternatieven?
pi_206741444
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:30 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
In europa is de maximale inchangefee 0.3% op een creditkaart. Dus in je voorbeeld kost dit het restaurant 30cent.

Maar al zou dit ¤2 zijn, wat in de VS heel normaal is. Dan zal de retailer deze kosten altijd doorberekenen aan de klant. Het etentje kost dan dus ineens ¤102. Bij een creditkaart, of debitkaart kan je een cashback krijgen. Dan krijg je dus een deel van deze fee terug. Je bent in dit geval een dief van je eigen portomonee als je besluit met iDeal of contant te betalen.
Ik koop voor ¤ 100 schoenen en ik betaal handjecontantje of ideal. Zo ver ik weet betaal ik geen fee. Jij zegt dat dit zonde is want er zijn partijen die bij gebruik van hun betalingsmethode jou als gebruiker toch een cashback geven?
pi_206741496
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik hoop het. wie verdient hieraan? zijn er alternatieven?
Vraagt het ze :?
pi_206741522
A personalized carbon footprint trackerBy having clear insight into the effect your day-to-day footprint has on the planet, you can make small adjustments resulting in real change. The Carbon Calculator, in collaboration with Swedish fintech Doconomy, allows you to view the estimated carbon footprint of all your purchases. Your footprint is tracked month by month across a variety of spending categories so you can better understand where you are having the greatest impact.

https://www.mastercard.us(...)rbon-calculator.html

Superhandig voor je CO2-budget straks.
pi_206741587
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:45 schreef Prego het volgende:

[..]
Vraagt het ze :?
wie is ze?
pi_206741601
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik koop voor ¤ 100 schoenen en ik betaal handjecontantje of ideal. Zo ver ik weet betaal ik geen fee. Jij zegt dat dit zonde is want er zijn partijen die bij gebruik van hun betalingsmethode jou als gebruiker toch een cashback geven?
Klopt.

Cashback bestaat al lang in Amerika en komt in veel verschillende vormen. Het aanbod is Nederland is er nog niet echt, omdat hier iDeal de standaard was, maar dat gaat volgend jaar dus weg. Er zulken vanzelf wel betere alternatieven dan de pas die je van je eigen bank krijgt. Kijk eerst maar eens naar https://woolsocks.eu/

Neem bijvoorbeel Curve. Een handige pas waar je 1% cashback krijgt op een aantal winkels naar keuze

Ik gebruik zelf zoals gezegd Revolut. Dat is een gratis pas met een aantal dingen die ik interessant vind. Zoals dat je hier een single-use pas kan aanmaken, verschillende valuta's kan aanhouden en makkelijk betalingen van catagoriseren. Maar er zijn meer online banken die elk weer wat anders aanbieden.

Verder ben ik al jaren thuis in de cryptowereld. Dit zal iedereen als scam zien, maar hier kan je goed cashback krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2022 00:00:25 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')