abonnement Unibet Coolblue
pi_206726570
Mensen zijn anders aan gedragen dan in verleden, zowel mensen die werkzaam in management en mensen die rijk zijn. Die hebben meer macht dat we denken, zowel ook hun gedrag heel anders is dan wij zelf. omdat wij ook minder geld hebben dan hun. Geld speelt ook een grote rol in psychologie van rijke mensen en managers.

We zagen hoe dan ook hun erg veranderen in gedrag waar we ook er aan kunnen storen op privé en werkgebied. Sommige mensen willen ook wel eens bevel van een managers negeren omdat ze hem of haar niet vertrouwen en versterkt ook de ego van managers ook erg tegenover zijn of haar medewerkers... Respect op het werkvloer is haast niet meer of wel?

Er zijn gelukkig wel goede managers met een goede hart voor zijn of haar medewerkers, dat is wel anders dan egoïstische managers. Helaas zijn er niet zo veel meer nu, in ieder geval heerst ook wel eens angstcultuur op het werk..

We kennen al hoe onze politieke wereld waar geen respect voor elkaar hebben zoals in Tweede of Eerste Kamer, waar ook ieder kamerlid voor eigen belangen gaat, dus ze zijn alleen uit op eigen macht en vooral voor grote geld die ze ontvangen als Kamerlid.

Als je rijk bent ga je ook helaas anders gedragen omdat je ook anders gaat denken van zoals meer aan eigen belang denken. En zeker rijke mensen doen helemaal niets voor om anderen te helpen met hun geld, zo is de realiteit. De rijken profiteren nog steeds meer van energietoeslagen en andere financiële voordeeltjes via belastingdienst, maar ook krijgen ze meer geld vanuit aandelen of cryptowinsten via internet.
pi_206726588
En je wil wat precies met dit topic...?
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:02:10 #3
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_206726664
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:58 schreef DW457 het volgende:
En je wil wat precies met dit topic...?
Aandacht
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_206726668
ze / we

Ik vermoed dat TS niet veel geld heeft. :')
Rijke mensen hebben meer te verliezen, dus is ander gedrag nodig. (van de bank afkomen bijvoorbeeld)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206726792
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:02 schreef Het_Bokje het volgende:
ze / we

Ik vermoed dat TS niet veel geld heeft. :')
Rijke mensen hebben meer te verliezen, dus is ander gedrag nodig. (van de bank afkomen bijvoorbeeld)
Ik heb vrij goed, maar wat je ook zegt, klopt inderdaad. Het gaat biet om mijn aandacht, maar wil met iedereen hierover discussiëren.

Ik hoef echt niet veel geld te hebben, als ik zo veel geld zou hebben maakt mij dan wel ongelukkig.
pi_206726852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:07 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ik heb vrij goed, maar wat je ook zegt, klopt inderdaad. Het gaat biet om mijn aandacht, maar wil met iedereen hierover discussiëren.

Ik hoef echt niet veel geld te hebben, als ik zo veel geld zou hebben maakt mij dan wel ongelukkig.
quote:
...en vooral voor grote geld die ze ontvangen als Kamerlid.
Kamerlid doe je niet voor het grote geld dat je ontvangt als Kamerlid.
En ik snap ook niet wat je met dit topic wil. (nee, geen T)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206726880
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:09 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
[..]
Kamerlid doe je niet voor het grote geld dat je ontvangt als Kamerlid.
Tja, in praktijk is wel anders, een Kamerlid verdient wel een zeer riante salaris, maar echter denken ze helaas wel aan zichzelf om profileren als Kamerlid.
pi_206726968
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:11 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Tja, in praktijk is wel anders, een Kamerlid verdient wel een zeer riante salaris, maar echter denken ze helaas wel aan zichzelf om profileren als Kamerlid.
Ja, is dat nieuw voor je dan?
Maargoed, gaat het nou om geld om over macht? Of aandacht?

Wat is nou eigenlijk het probleem?
quote:
"mensen zijn anders gaan gedragen dan in verleden"
Ja, gek he? De mens past zich aan.

quote:
"We zagen hoe dan ook hun erg veranderen in gedrag waar we ook er aan kunnen storen op privé en werkgebied. S"
Ja, iedere prive-scheet word uitgemeten door de media... vroeger had je dat niet, en kon je gewoon je gang gaan in je prive-tijd als politicus.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206727215
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:16 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ja, is dat nieuw voor je dan?
Maargoed, gaat het nou om geld om over macht? Of aandacht?

Wat is nou eigenlijk het probleem?
[..]
Ja, gek he? De mens past zich aan.
[..]
Ja, iedere prive-scheet word uitgemeten door de media... vroeger had je dat niet, en kon je gewoon je gang gaan in je prive-tijd als politicus.
Jouw vraag: Wat is nou eigenlijk het probleem?
Antwoord: Met mijzelf zijn er geen problemen. Maar ik zie ook vele mensen ergeren aan gedrag van anderen, van rijk tot arm. Overal in hele wereld. Ik denk dat media probeert altijd rijke mensen te volgen en willen ze ook weten hoeveel die rijken verdienen. Dat is wel normaal, want media heeft absolute macht als het om nieuws gaat.

Veel mensen durven vanuit eigen veiligheid aan om rijke mensen aan te spreken op hun gedrag
pi_206727537
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:26 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Jouw vraag: Wat is nou eigenlijk het probleem?
Antwoord: Met mijzelf zijn er geen problemen. Maar ik zie ook vele mensen ergeren aan gedrag van anderen, van rijk tot arm. Overal in hele wereld. Ik denk dat media probeert altijd rijke mensen te volgen en willen ze ook weten hoeveel die rijken verdienen. Dat is wel normaal, want media heeft absolute macht als het om nieuws gaat.

Veel mensen durven vanuit eigen veiligheid (niet?) aan om rijke mensen aan te spreken op hun gedrag
"mensen ergeren zich aan het gedrag van anderen"

Bij Eva ging het fout. 3 is a crowd.

Als niemand zich aan het gedrag van anderen zou storen, hoe zou de maatschappij er dan uitzien?

Hoi inbreker! Koffie?
Zojuist omver gereden op een zebrapad. Boeie!

Gewoon een vorm van zelfbehoud. Als je je niet druk hoeft te maken over je dagelijkse eten/onderkomen, dan ga je toch zaniken op een ander? Simpel zat. iedere mongool kan wat wereldwijd roepen tegenwoordig.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206730040
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:07 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ik heb vrij goed, maar wat je ook zegt, klopt inderdaad. Het gaat biet om mijn aandacht, maar wil met iedereen hierover discussiëren.
Je zet wel je eigen standaard tegenover dat van anderen, het gaat wel degelijk over jou.
quote:
Ik hoef echt niet veel geld te hebben, als ik zo veel geld zou hebben maakt mij dan wel ongelukkig.
Daar geloof ik geen zak van. Niemand heeft ooit gezegd dat 'ie genoeg geld had. En als je bang bent dat veel geld je gedrag verandert.... dat heb je zelf in de hand.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_206730148
Wat een gelul, managers zijn ook mensen werknemers van het bedrijf. Je hebt goede en minder goede managers.
.
pi_206730870
Waarvan akte.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_206730917
Ts is een schooier.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:10:21 #15
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_206732330
Maar wat is hier nou precies de vraag? :?
Beati pauperes spiritu
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:26:12 #16
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206732545
Ik was laats bij iemand en die had de tv aanstaan, zelf heb ik geen tv, maar er was een programma op die makelaars voor miljoenenhuizen ergens in Amerika volgden en daarna een programma over het personeel op een grote jacht. Ik vroeg me toen af wat zulke programmas doen met mensen zonder geld en de jeugd, die gaan denken dat dat noemaal is ofzo.
Dat zon vrouw die miljonair is op zoek is naar een huis, dr leeftijd kon je niet meer schatten, oud aan de hals te zien, en opgespoten lippen die er niet uitzien en dan elk huis afkraken die ze tegenkomt. En die makelaar maar blijven lachen. Genant gewoon om te zien.
To BG or not to BG!
pi_206734290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:26 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik was laats bij iemand en die had de tv aanstaan, zelf heb ik geen tv, maar er was een programma op die makelaars voor miljoenenhuizen ergens in Amerika volgden en daarna een programma over het personeel op een grote jacht. Ik vroeg me toen af wat zulke programmas doen met mensen zonder geld en de jeugd, die gaan denken dat dat noemaal is ofzo.
Dat zon vrouw die miljonair is op zoek is naar een huis, dr leeftijd kon je niet meer schatten, oud aan de hals te zien, en opgespoten lippen die er niet uitzien en dan elk huis afkraken die ze tegenkomt. En die makelaar maar blijven lachen. Genant gewoon om te zien.
Wat die mensen zonder geld betreft: daar wordt niks aan verdiend, dus daar hebben de programmamakers geen boodschap aan. Het is juist de bedoeling dat de jeugd denkt dat dat normaal is, en een dergelijke status gaat nastreven. Incl. miljoenenhuizen en -jachten.

Puur "commercieel".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206759176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:07 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ik heb vrij goed, maar wat je ook zegt, klopt inderdaad. Het gaat biet om mijn aandacht, maar wil met iedereen hierover discussiëren.

Ik hoef echt niet veel geld te hebben, als ik zo veel geld zou hebben maakt mij dan wel ongelukkig.
Discussiëren? Waarover? En met welk doel? Dat rijken niet zo rijk mogen zijn, of zo? :D
pi_206760897
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 12:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Discussiëren? Waarover? En met welk doel? Dat rijken niet zo rijk mogen zijn, of zo? :D
Iemand mag dan wel rijk zijn, maar als men heel erg rijk vind ik helaas wel asociaal! Iemand heeft wel recht op geld natuurlijk, armen en rijken,
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:57:41 #20
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_206776992
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 14:34 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Iemand mag dan wel rijk zijn, maar als men heel erg rijk vind ik helaas wel asociaal! Iemand heeft wel recht op geld natuurlijk, armen en rijken,
Waarom zou iedereen recht op geld hebben? Dat staat nergens in de afspraken die wij hebben gemaakt met elkaar (rechten v/d mens). Je hebt recht op bepaalde zaken waar geld in betrokken wordt als ruilmiddel maar nergens heb je recht op geld an sich. Je kan het absoluut oneerlijk vinden hoe het verdeeld is (top 1% etc), maar je topic is te vaag om hier verder op in te gaan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:23 schreef Ridocar het volgende:
Daar geloof ik geen zak van. Niemand heeft ooit gezegd dat 'ie genoeg geld had. En als je bang bent dat veel geld je gedrag verandert.... dat heb je zelf in de hand.
'Wetenschappelijk' gezien is ~65.000 euro per jaar genoeg geld - mits je in de USA woont (https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.1011492107) het precieze bedrag zal wel anders zijn in Nederland maar het achterliggende idee hetzelfde.
Maar ik denk ook eerder dat het gedrag de oorzaak is en het hebben van veel geld het gevolg daarvan, dan andersom.
WFPB!
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:04:03 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206777063
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 14:34 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Iemand mag dan wel rijk zijn, maar als men heel erg rijk vind ik helaas wel asociaal! Iemand heeft wel recht op geld natuurlijk, armen en rijken,
Laten we eerst even vaststellen wat je definitie van rijk is.
pi_206777111
Het is denk ik niet eens het geld, het is het gevoel van onafhankelijkheid wat ervoor zorgt dat mensen zich anders gedragen (of hun ware aard kan laten zien). Maar het hoeft niet. Er zijn ook gewoon genoeg mensen met een bak geld op de bank die zich hartstikke normaal gedragen.
-nee-
pi_206866702
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:07 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ik heb vrij goed, maar wat je ook zegt, klopt inderdaad. Het gaat biet om mijn aandacht, maar wil met iedereen hierover discussiëren.

Ik hoef echt niet veel geld te hebben, als ik zo veel geld zou hebben maakt mij dan wel ongelukkig.
Nee das niet waar, veel geld word je niet per definitie gelukkiger of ongelukkiger van.
Alleen heb je als je genoeg geld hebt een kopzorg minder en zou je wellicht gelukkiger kunnen worden van de financiele onafhankelijkheid die het met zich meebrengt, naar de pijpen van een werkgever of uitkeringsinstantie moeten dansen is nou ook niet bepaald prettig.

Dus per saldo is de kans dat je van veel geld gelukkiger wordt aanzienlijk groter dan dat je er ongelukkig van zou worden.
Rijke mensen die ongelukkig zijn, die zijn dat ook niet vanwege hun geld, maar om andere redenen, perfectionisme en/of een ziekelijke drang om meer macht uit te kunnen oefenen zouden dan een rol kunnen gaan spelen. Of het gaat om celebrities die geen priveleven meer hebben omdat ze bekend zijn en daar ongelukkig van worden.
pi_206911990
Managers zeiken over alles. Of je gaapt, of je naar de wc gaat,of je wel genoeg rondjes koffie geeft. Laatste zeikte dat ik om kwart over vijf wegging. Werktijden waren half 9 tot 5 en ik was er gewoon om 8.Ik doe mijn werk toch snol. En mekkeren als je covid hebt en met40 graden in bed blijft ipv thuiswerkt want 'ik had er amper last van dus jij moet de schouders eronder'.
pi_206913212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:59 schreef SootSprite het volgende:
Laatste zeikte dat ik om kwart over vijf wegging. Werktijden waren half 9 tot 5 en ik was er gewoon om 8.Ik doe mijn werk toch snol.
Dan vraag ik me af: Wat zei jij toen?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206913224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:32 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dan vraag ik me af: Wat zei jij toen?
Ik moet die en die bus halen, maar als het nodig is pak ik er een later.
pi_206918348
Wat had je gesnoven toen je dit topic opende?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:59 schreef SootSprite het volgende:
Managers zeiken over alles. Of je gaapt, of je naar de wc gaat,of je wel genoeg rondjes koffie geeft. Laatste zeikte dat ik om kwart over vijf wegging. Werktijden waren half 9 tot 5 en ik was er gewoon om 8.Ik doe mijn werk toch snol. En mekkeren als je covid hebt en met40 graden in bed blijft ipv thuiswerkt want 'ik had er amper last van dus jij moet de schouders eronder'.
Dit is niet normaal. En vanuit mijn werk herken ik het totaal niet. Mijn manager is juist heel betrokken en steunend naar collega’s toe. Er is ruimte voor je eigen inbreng en ontwikkeling, en als je ergens mee zit kan je dat bespreken.

Als dit jouw omgeving is zou ik snel zorgen dat je weg komt, het kan echt anders.
pi_206918361
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:46 schreef DoubleDip het volgende:
Wat had je gesnoven toen je dit topic opende?
[..]
Dit is niet normaal. En vanuit mijn werk herken ik het totaal niet. Mijn manager is juist heel betrokken en steunend naar collega’s toe. Er is ruimte voor je eigen inbreng en ontwikkeling, en als je ergens mee zit kan je dat bespreken.

Als dit jouw omgeving is zou ik snel zorgen dat je weg komt, het kan echt anders.
Ik ben er over 2 weken weg thank the laaawrd.

Overigens heb ik veel managers gekend die roepen hoe open ze zijn maar ondertussen micromanagen en overal kritiek op hebben.
  VIVA zaterdag 3 december 2022 @ 00:51:28 #29
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206918377
Managers en mensen die veel geld hebben is zeker niet hetzelfde.. Heb je een hekel aan ondrdrukkende managers of aan mensen die meer gelf hebben dan jou?
What lies behind makes no sense in my mind
pi_206918379
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:48 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik ben er over 2 weken weg thank the laaawrd.

Overigens heb ik veel managers gekend die roepen hoe open ze zijn maar ondertussen micromanagen en overal kritiek op hebben.
Dit herken ik ook wel enigszins, van andere banen althans. Managers die zeggen dat je ze altijd iets kunt vragen, maar intussen opschrikken als ze aangesproken worden en de rest van de tijd op de gang in een hokje gaan zitten vanwege drukte. Enige tijd dat ik echt iets kon vragen was in de lunchpauze, en dat was vaak al te laat want dan zat je al uren vast en kon je niet verder. Of gemekker over bijzaken zoals je uiterlijk. Alsjeblieft kom er niet mee aan bij mij. Komt helaas ook voor. Goed dat je binnenkort weg bent.
pi_206928638
Mensen zijn egoïstisch, what else is new...
pi_206931499
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 18:45 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen zijn egoïstisch, what else is new...
Zo zijn wij van aard. Niks aan te doen en dus ook niet met wetten en regeltjes.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206931764
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:59 schreef SootSprite het volgende:
Managers zeiken over alles. Of je gaapt, of je naar de wc gaat,of je wel genoeg rondjes koffie geeft. Laatste zeikte dat ik om kwart over vijf wegging. Werktijden waren half 9 tot 5 en ik was er gewoon om 8.Ik doe mijn werk toch snol. En mekkeren als je covid hebt en met40 graden in bed blijft ipv thuiswerkt want 'ik had er amper last van dus jij moet de schouders eronder'.
Was dat in het onderwijs?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206933076
De meeste managers hebben niet veel geld. De meeste managers zijn gewoon loonslaven die een beetje kunnen bazen over een paar andere loonslaven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')