Hij had bij mij geen excuses uit kunnen lokken, dat zou mij ook te veel zijn, maar zo iemand kan wel alle klussen voor je in rook laten opgaan, ik snap wel dat dit gebeurd.quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:18 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Alsof Van Nieuwkerk Onze Lieve Heer is. Of laat jij dan over je heen lopen?
Het is natuurlijk gemakkelijk oordelen vanaf ons toetsenbordje.quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:29 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hij had bij mij geen excuses uit kunnen lokken, dat zou mij ook te veel zijn, maar zo iemand kan wel alle klussen voor je in rook laten opgaan, ik snap wel dat dit gebeurd.
Die vrouw van personeelszaken is wel bijzonder slecht in haar werk.
Ik zou echt walgen van mijzelf als ik zo tekeer zou gaan tegen iemand die een fout heeft en gemaakt dan en later duidelijk waar ook iedereen bij is mijn excuses aanbieden voor mijn wangedrag.quote:De geluidsman probeert wat terug te zeggen, maar hij komt niet boven de presentator uit. ‘Het is meneer Van Nieuwkerk voor jou’, horen aanwezigen hem schreeuwen.
‘Jij!’, schreeuwt de presentator volgens meerdere getuigen. ‘Jij had hier op je knieën moeten zitten, en moeten zeggen: sorry.’
Onthutst kijken mensen naar wat hier gebeurt.
‘Zeg sórry meneer Van Nieuwkerk’, roept de presentator. Om hen heen is het doodstil.
Dat heeft Van Nieuwkerk ook gedaan:quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zou echt walgen van mijzelf als ik zo tekeer zou gaan tegen iemand die een fout heeft en gemaakt dan en later duidelijk waar ook iedereen bij is mijn excuses aanbieden voor mijn wangedrag.
quote:De dag daarna gebeurt er iets opmerkelijks. Het is rond twee uur in de middag als Van Nieuwkerk met een grote, bordeauxrode wollen muts de redactie van DWDD op loopt. Op de vloer roept hij iedereen bij elkaar.
Hij zegt dat eindredacteur Koekkoek hem heeft aangesproken op zijn gedrag. ‘Gisteren is er iets niet goed gegaan’, aldus Van Nieuwkerk. ‘Ik ben te ver gegaan, en ik zie nu in dat dat niet kon.’ Hij vertelt dat hij zojuist zijn excuses heeft gemaakt aan de geluidsman.
Van Nieuwkerk huilt. Hij zegt dat het hem soms zwart voor zijn ogen wordt en dat dit iets is waar hij niet trots op is. Hij vertelt dat hij ‘gif’ in zijn hoofd heeft. Dat hij in therapie zou moeten.
Hij heeft hulp nodig, zegt hij.
Verbijsterd kijken de medewerkers naar de presentator. Zo zien ze hem nooit.
Het is een van de weinige keren dat de presentator zich tegenover medewerkers verontschuldigt voor een woede-aanval. De geluidsman zelf wilde aanvankelijk tegenover de Volkskrant niet inhoudelijk op het incident ingaan. Wel zegt hij over ‘de woede-uitbarsting’ dat die ‘extreem’ was, al zegt hij zich niet te kunnen herinneren dat Van Nieuwkerk zei dat hij op zijn knieën had moeten zitten. Hij neemt Van Nieuwkerk niks meer kwalijk, omdat die hem ‘heel oprecht’ zijn excuses heeft aangeboden in een lang telefoongesprek ‘van zestigers onder elkaar’. Zo is het ‘uitstekend opgelost’ in zijn ogen. ‘Ik voel me geen slachtoffer.’
Dan siert hem dit hem dat hij zo openlijk zijn excuses heeft aangeboden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:34 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat heeft Van Nieuwkerk ook gedaan:
[..]
Het aparte is dat mijn grootste irritatie wat hem betreft dat verschrikkelijke positieve reageren op alles.quote:Op zaterdag 19 november 2022 00:18 schreef Gehrman het volgende:
Altijd al een lul met vingers gevonden die Matthijs.
Kan ook de schok zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 18 november 2022 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het bestaan als geluidsman lijkt me behoorlijk onzeker, steeds als ZZP'er van de ene klus naar de andere.
Dan staat DWDD dus heel goed op je CV, en wil je dat ook niet verknallen.
En tegen die achter de 'guilty pleasures' (het met tedere gitaarklanken en overemotioneel gekerm verneuken van prima oude liedjes).quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:40 schreef nils_22 het volgende:
Hij had ook wel uit mogen vallen tegen de redacteur die de "mini opera" had bedacht
Zelfs een hoogbejaarde Charles Aznavour die amper nog rechtop op een podium kon staan, stond zo ongeveer gelijk aan God.quote:Op zaterdag 19 november 2022 00:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het aparte is dat mijn grootste irritatie wat hem betreft dat verschrikkelijke positieve reageren op alles.
Of denk aan een gordon ramsey die je letterlijk fysiek vast pakt, uitscheld en bedreigt.quote:Op zaterdag 19 november 2022 06:18 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het vooral een beetje achteraf gelul. Dit soort bullies tref je overal. Van Gaal doet precies hetzelfde en wordt erom geroemd. Omdat hij daardoor het beste uit spelers haalt.
Ik moest ook aan chefkoks denken. Al is daar ook een cultuurverandering bezig. Het is niet meer van deze tijd om zo tekeer te gaan.quote:Op zaterdag 19 november 2022 06:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of denk aan een gordon ramsey die je letterlijk fysiek vast pakt, uitscheld en bedreigt.
Als je naar beelden kijkt uit zijn eigen restaurant in zijn eerdere maar ook latere jaren van achter de schermen.
Nee, het is van deze tijd om links en rechts voorbij te worden gestreefd en allemaal ‘een beetje’ (hahaha!) armer te worden.quote:Op zaterdag 19 november 2022 06:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik moest ook aan chefkoks denken. Al is daar ook een cultuurverandering bezig. Het is niet meer van deze tijd om zo tekeer te gaan.
Dat komt doordat we hier een stad vol kanslozen per jaar binnenhalen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 06:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is van deze tijd om links en rechts voorbij te worden gestreefd en allemaal ‘een beetje’ (hahaha!) armer te worden.
mooi hoe zelfs in dit topic hier weer een punt van gemaakt kan wordenquote:Op zaterdag 19 november 2022 07:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat komt doordat we hier een stad vol kanslozen per jaar binnenhalen.
Ja, maar zo werkt het wel.quote:Op zaterdag 19 november 2022 07:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
mooi hoe zelfs in dit topic hier weer een punt van gemaakt kan worden
Heb je Mathijs van Nieuwkerk en Klaus Schwab weleens in één ruimte gezien? Ik niet!quote:Op zaterdag 19 november 2022 07:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja, maar zo werkt het wel.
We leven in een maatschappij, dit gaat over gedrag van iemand, een ander haalt algemeen gedrag erbij, dit mond uit op een nog bredere opmerking over in principe geld en de maatschappij.
Dan ga ik inderdaad daar gebruik van maken om nog eens even aan te kaarten wat er mis gaat landelijk.
Niks mis mee.
Hoeft ook niet.quote:Op zaterdag 19 november 2022 07:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Heb je Mathijs van Nieuwkerk en Klaus Schwab weleens in één ruimte gezien? Ik niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |