Vandaag was een gewone normale dag op het werk , maar rond 3 uur stonden er 2 ambulances voor de deur.
En buiten op de grond waren ze een man aan het reanimeren.
Ik dus vragen aan de "welbekende toeschouwers" wat er gebeurd was.
Het bleek dus dat de liftmonteur die er vandaag was, klaar was met zijn werk en zijn spullen naar de auto bracht, bij de auto is hij in elkaar gezakt.
Ambulances waren gekomen , geprobeerd om hem te reanimeren voor 15 min geloof ik en is daarna overleden.
Echt heel erg tragisch , voor hem en de nabestaanden.
Maar het zet jezelf ook tot nadenken, dat het in 1 sec zomaar gebeurd met je kan zijn en dat je eigenlijk gewoon moet genieten van elke dag dat je hiet mag zijn met je geliefden.
Normaal typ ik nooit van dit soort dingen , is niet echt mijn stijl , maar moest hier toch ff een topic voor openen .
Bedankt voor het lezen in ieder geval!
R.I.P.
Sorry type niet meer verder word er een beetje verdrietig van
38 jaar en een hartstilstand.
Maar dit is dus ook gelijk de grootste angst die ik heb!
Het kan inderdaad in een seconde gebeurd zijn....
Ik heb nog provisorisch hartmassage en mond-op-mond beademing toegepast samen met nog 'n andere collega.
Het bleek later (na de autopsie) een herseninfarct te zijn geweest.
Ik heb er nog heel lang last van gehad; kon de beelden niet uit m'n hoofd zetten, dus kan me voorstellen dat je deze gebeurtenis van je af moest schrijven.
quote:Dit kan ik me voorstellen , dat je er nog lang last van gehad heb !
Op vrijdag 7 februari 2003 23:40 schreef Noayla_ het volgende:
Paar jaar geleden op m'n werk; 33 jarige collega die midden in ons gesprek begon te stuiptrekken en op de grond viel.Ik heb nog provisorisch hartmassage en mond-op-mond beademing toegepast samen met nog 'n andere collega.
Het bleek later (na de autopsie) een herseninfarct te zijn geweest.
Ik heb er nog heel lang last van gehad; kon de beelden niet uit m'n hoofd zetten, dus kan me voorstellen dat je deze gebeurtenis van je af moest schrijven.
quote:Iedereen heeft wel een grens... Ook ik heb een grote bek, en kan ook wel een stootje hebben.. Maar ook ik heb een grens.. Ik kom ook op een keer klem. Zo heeft inderdaad iedereen dat op een zeker moment en/of bij bepaalde gebeurtenissen. Iedereen heeft dingen waar zhij niet tegen kan, en iedereen kan gek worden...
Dit kan ik me voorstellen , dat je er nog lang last van gehad heb !
Ik heb altijd zo'n grote mond , maar tegen dit soort dingen kan ik echt niet tegen .(niemand niet , neem ik aan!)
quote:Tsjah, ieder keer als ik een hoofdpijntje voelde werd ik hypochondrisch bang dat mij hetzelfde stond te gebeuren.
Op vrijdag 7 februari 2003 23:43 schreef Henk-E het volgende:[..]
Dit kan ik me voorstellen , dat je er nog lang last van gehad heb !
Ik heb altijd zo'n grote mond , maar tegen dit soort dingen kan ik echt niet tegen .(niemand niet , neem ik aan!)
quote:Dat soort dingen heb ik ook gehad.. Weet ook niet waardoor het kwam, maar tijdje last gehad van een bijna-burnout en hyperventilatie. Tegenwoordig ben ik ook veel minder bang voor de dood.. Misschien door geloof, ik weet het niet... Maar scheelt wel
Tsjah, ieder keer als ik een hoofdpijntje voelde werd ik hypochondrisch bang dat mij hetzelfde stond te gebeuren.
En ik kon me het alarmnummer totaal niet meer herinneren; ik kon alleen maar 911 verzinnen.
quote:Ik ben juist niet bang voor de dood door gebrek aan geloof.. Hoewel ik wel gelovig opgevoed ben....
Op vrijdag 7 februari 2003 23:50 schreef Mariel het volgende:[..]
Dat soort dingen heb ik ook gehad.. Weet ook niet waardoor het kwam, maar tijdje last gehad van een bijna-burnout en hyperventilatie. Tegenwoordig ben ik ook veel minder bang voor de dood.. Misschien door geloof, ik weet het niet... Maar scheelt wel
quote:Kan ook natuurlijk
ben juist niet bang voor de dood door gebrek aan geloof.. Hoewel ik wel gelovig opgevoed ben....
quote:Als ik het loodje leg, dan is het gebeurd, niets nada, finito, DeadLock is exit. Bij de meeste geloven (correct me if i am wrong) moet je na je overlijden rekenschap afleggen over je daden in dat leven. Iedereen zondigt wel eens en wanneer je geloofd zou je bang kunnen zijn dat wanneer je overlijdt, dat al die zaken op de een of andere manier je hiernamaals negatief beinvloeden?
Op zaterdag 8 februari 2003 00:42 schreef Mariel het volgende:[..]
Kan ook natuurlijk
. Opvoeding heeft denk ik ook in dit geval weinig te maken met wat je zelf gaat geloven enzo.. Is sowieso iets persoonlijks. Maar als jij juist door gebrek aan geloof niet bang voor dood bent, waarvoor zou je dan vanuit geloof (Welk geloof btw?) gezien wel bang voor de dood zijn?
quote:Dat valt wel mee. Je zult zeker rekenschap over je daden moeten afleggen, en dat zal zeker pijnlijk zijn. Je ziet nl. het gevolg van je daden in, en dat zal in sommige gevallen pijnlijk zijn. Dat is de straf voor je daden, en na die straf zul je hiervan verlost zijn en eindelijk vrij leven.
Als ik het loodje leg, dan is het gebeurd, niets nada, finito, DeadLock is exit. Bij de meeste geloven (correct me if i am wrong) moet je na je overlijden rekenschap afleggen over je daden in dat leven. Iedereen zondigt wel eens en wanneer je geloofd zou je bang kunnen zijn dat wanneer je overlijdt, dat al die zaken op de een of andere manier je hiernamaals negatief beinvloeden?
quote:Helaas, ik geloof daar niet in. Als je mensen bang moet maken en in het gareel moet krijgen door ze bang te maken met verhalen over vreselijke dingen na hun dood, dan ben je verkeerd bezig.
Op zaterdag 8 februari 2003 00:52 schreef Mariel het volgende:[..]
Dat valt wel mee. Je zult zeker rekenschap over je daden moeten afleggen, en dat zal zeker pijnlijk zijn. Je ziet nl. het gevolg van je daden in, en dat zal in sommige gevallen pijnlijk zijn. Dat is de straf voor je daden, en na die straf zul je hiervan verlost zijn en eindelijk vrij leven.
Mijn levensmotto is: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden en dat bevalt me heel goed. Ik heb geen dreigementen, bangmakerij of bijbel nodig om me fatsoenlijk te gedragen.
Mag ik vragen wat voor geloof jij hebt?
quote:Dat is de reactie van de mens. Als je goed kijkt, zie je dat geloof zo niet bedoeld is. Zowel geloof als normen en waarden moeten van binnenuit komen. Er moet niemand nodig zijn die dreigt of wat dan ook. Wat je hier overigens perfect beschrijft is de waanzin van fundamentalisme
Op zaterdag 8 februari 2003 00:58 schreef DeadLock het volgende:[..]
Helaas, ik geloof daar niet in. Als je mensen bang moet maken en in het gareel moet krijgen door ze bang te maken met verhalen over vreselijke dingen na hun dood, dan ben je verkeerd bezig.
quote:Ik heb het zeker niet nodig, maar het geeft me wel veel inzicht in hoe de wereld in elkaar steekt, dat er veel verandert, terwijl er tegelijkertijd geen reet verandert. Fatsoenlijk gedrag is ook vaak wat er bij fundamentalisten ontbreekt, terwijl juist het christelijke geloof duidelijk maakt dat geen enkel mens beter of slechter is dan een ander mens.
Mijn levensmotto is: behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden en dat bevalt me heel goed. Ik heb geen dreigementen, bangmakerij of bijbel nodig om me fatsoenlijk te gedragen.
quote:Ik hang het christelijke geloof aan.
Mag ik vragen wat voor geloof jij hebt?
quote:Inderdaad, de waanzin van fundamentalisme. Eigenlijk ben ik ook van mening dat politiek/geloof strict gescheiden moeten worden.
Op zaterdag 8 februari 2003 01:03 schreef Mariel het volgende:[..]
Dat is de reactie van de mens. Als je goed kijkt, zie je dat geloof zo niet bedoeld is. Zowel geloof als normen en waarden moeten van binnenuit komen. Er moet niemand nodig zijn die dreigt of wat dan ook. Wat je hier overigens perfect beschrijft is de waanzin van fundamentalisme
[..]Ik heb het zeker niet nodig, maar het geeft me wel veel inzicht in hoe de wereld in elkaar steekt, dat er veel verandert, terwijl er tegelijkertijd geen reet verandert. Fatsoenlijk gedrag is ook vaak wat er bij fundamentalisten ontbreekt, terwijl juist het christelijke geloof duidelijk maakt dat geen enkel mens beter of slechter is dan een ander mens.
[..]Ik hang het christelijke geloof aan.
Hoe bedoel je trouwens dat het geloof je inzicht in de wereld geeft?
Ik ben nederlands hervormd opgevoed, doe er alleen niets meer aan. Het voegt eigenlijk niets toe aan mijn leven en naar de kerk gaan zie ik al helemaal niet meer zitten. Af en toe denk ik wel eens dat ik me er te makkelijk vanaf maak maar op de een of andere manier ontbreekt me de fut om er weer eens serieus over na te gaan denken.
(ik heb al vrij veel bier op, kom net terug van een concert dus mocht ik wat wazig/vaag overkomen, ik heb een alibi)
quote:heb dezelfde opvoeding gehad, doe er ook niets meer aan.
Op zaterdag 8 februari 2003 01:16 schreef DeadLock het volgende:[..]
Inderdaad, de waanzin van fundamentalisme. Eigenlijk ben ik ook van mening dat politiek/geloof strict gescheiden moeten worden.
Ik ben nederlands hervormd opgevoed, doe er alleen niets meer aan. Het voegt eigenlijk niets toe aan mijn leven en naar de kerk gaan zie ik al helemaal niet meer zitten. Af en toe denk ik wel eens dat ik me er te makkelijk vanaf maak maar op de een of andere manier ontbreekt me de fut om er weer eens serieus over na te gaan denken.
(ik heb al vrij veel bier op, kom net terug van een concert dus mocht ik wat wazig/vaag overkomen, ik heb een alibi)
quote:Absoluut. Iedereen moet de keuze voor zichzelf maken, en niets opgedrongen krijgen.
Inderdaad, de waanzin van fundamentalisme. Eigenlijk ben ik ook van mening dat politiek/geloof strict gescheiden moeten worden.
quote:Niet zozeer geloof an sich, maar de heilige schriften (In mijn geval de bijbel) laat zien dat er feitelijk weinig veranderd is.
quote:Ik naar de kerk gaan ook niet. Al is het maar omdat ik daar met de nek zou worden aangekeken, en door "gelovigen op zondag" "bekeerd" zou worden, omdat ik in hun ogen me met dingen bezig houd die niet christelijk zijn.
Ik ben nederlands hervormd opgevoed, doe er alleen niets meer aan. Het voegt eigenlijk niets toe aan mijn leven en naar de kerk gaan zie ik al helemaal niet meer zitten.
quote:Ik heb dit ook lang gehad, maar op een keer verder gekeken.. Kwam na een min of meer toevallig treffen met iemand. Vanaf dat moment definitieve keuze gemaakt.
Af en toe denk ik wel eens dat ik me er te makkelijk vanaf maak maar op de een of andere manier ontbreekt me de fut om er weer eens serieus over na te gaan denken.
quote:Ik heb een zelfde soort alibi
quote:Ik geloof dat het helemaal over uit is na je dood maar stiekem hoop ik toch wel in zoiets als een hemel! Moet er niet aan denken om mijn geliefden nooit meer te zien
Op zaterdag 8 februari 2003 00:45 schreef DeadLock het volgende:[..]
Als ik het loodje leg, dan is het gebeurd, niets nada, finito, DeadLock is exit. Bij de meeste geloven (correct me if i am wrong) moet je na je overlijden rekenschap afleggen over je daden in dat leven. Iedereen zondigt wel eens en wanneer je geloofd zou je bang kunnen zijn dat wanneer je overlijdt, dat al die zaken op de een of andere manier je hiernamaals negatief beinvloeden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |