Ja zo. Ik snap hem. Net zoals ze nu een officiele podcast hebben.quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:22 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Maar dit gaat allemaal buiten de EBU om.
Juist de initiatieven vanuit de fans zelf proberen ze toch steeds meer te controleren.
Ik wil niet meteen negatief doen, maar geldt niet bij zo ongeveer alles wat de EBU aan ESF-gerelateerde dingen probeert om er financieel beter van te worden, anders dan het ESF zelf, dat het flopt? Ik denk aan het TikTok-avontuur, diverse dramatische jubileumshows, Europe shine a light, de manier waarop de repetities tegenwoordig worden behandeld, het fannerige officiële Twitter-kanaal en zelfs iets als Eurovision Again (daar zijn ze toch ook bij betrokken?) dat opeens niet meer op YouTube kwam en daarmee ten onder ging, wat allemaal faalde op commercieel gebied. Het zou jammer zijn als dat ook met de preparties zou gebeuren.quote:Op maandag 21 november 2022 23:16 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Tja, opvallend genoeg waren de producenten voor Liverpool er wel donderdag voor research en inspiratie.
Het zou mij oprecht niets verbazen als we binnen 5 jaar een officiëlefanclub, officiële Eurovision pre-tour en dingen krijgen. Zou de EBU veel meer opleveren als ze dan inhouse gaan doen ipv uit handen geven en dat zien we qua social media en content tijdens ESC ook al gebeuren.
Precies wat hierboven al wordt genoemd: Ze willen het meer in handen houden en meer voordelen uit trekken.
EurovisionAgain zijn ze zodanig bij betrokken dat degene die het in 2020 opstartte in 2021 is aangenomen door de EBU en nu verantwoordelijk is voor o.a. social media content (die ik zelf ook wel wat obnoxious fanboyerig vind nu maar dat terzijde). Fan-initiatief dat nu een beetje met een half been in de officiële kanalen bungelt omdat de fan in kwestie dat zelf mogelijk maakt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 20:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik wil niet meteen negatief doen, maar geldt niet bij zo ongeveer alles wat de EBU aan ESF-gerelateerde dingen probeert om er financieel beter van te worden, anders dan het ESF zelf, dat het flopt? Ik denk aan het TikTok-avontuur, diverse dramatische jubileumshows, Europe shine a light, de manier waarop de repetities tegenwoordig worden behandeld, het fannerige officiële Twitter-kanaal en zelfs iets als Eurovision Again (daar zijn ze toch ook bij betrokken?) dat opeens niet meer op YouTube kwam en daarmee ten onder ging, wat allemaal faalde op commercieel gebied. Het zou jammer zijn als dat ook met de preparties zou gebeuren.
Dat EurovisionAgain ging volgens mij best aardig, tot het de laatste editie opeens Twitter-only werd en er nog 400 man keken. De discussie over Europe shine a light wil ik niet opnieuw oprakelen, maar daar werd vooral weggezapt en de filmpjes op YouTube hebben bijzonder lage aantallen views. Feit is dus dat het erg lastig is om van ESF-gerelateerde zaken een commercieel succes te maken, maar hebben ‘we’ in Nederland nu twee evenementen georganiseerd door buitenstaanders die blijkbaar wel de juiste snaar weten te raken. Ik hoop vooral dat die niet weggeconcurreerd gaan worden door alternatieven uit de EBU zelf, die zich dan vooral op 13-jarige Spaanse fanboys richten.quote:Op dinsdag 22 november 2022 20:53 schreef Cee het volgende:
[..]
EurovisionAgain zijn ze zodanig bij betrokken dat degene die het in 2020 opstartte in 2021 is aangenomen door de EBU en nu verantwoordelijk is voor o.a. social media content (die ik zelf ook wel wat obnoxious fanboyerig vind nu maar dat terzijde). Fan-initiatief dat nu een beetje met een half been in de officiële kanalen bungelt omdat de fan in kwestie dat zelf mogelijk maakt.
Europe shine a light zou ik geen flop noemen, er zullen mensen zijn die het niet te pruimen vonden maar da’s persoonlijke smaak. Er moest iets op tv komen en ze hebben er mijns inziens iets moois van gemaakt in de onzekere tijd en met de verschillende maatregelen die er toen waren. Was ook niet vanuit de EBU maar vanuit Team ESC2020
Ah dat ja, dat ging inderdaad nergens over. Gingen ze ineens allemaal moeilijk doen met kijken via een twitter schermpje en reageren daarop ging ook weer stroef, alle beleving was weg. Probleem is nu dat er mensen zitten die een beetje in hun eigen echo-chamber zitten en vooral maken wat ze zelf leuk vinden, dingen aanpassen om het aanpassen en niet tegen kritiek kunnen, en alles zo communiceren alsof elke beslissing de beste is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat EurovisionAgain ging volgens mij best aardig, tot het de laatste editie opeens Twitter-only werd en er nog 400 man keken.
We hebben ze wel in de wandelgangen gezien maar het zijn geen leden van Team ESC2021 of zo, het is net als bij EiC een groep mensen met liefde voor ESF en genoeg skills en contacten om dit op te zetten. Dus het staat los van het officiële Eurovisie-gebeuren.quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:28 schreef Em31 het volgende:
Wie organiseert dit feest eigenlijk? Mensen die ook betrokken waren bij onze organisatie van 2021 of totaal onbekend wie dit zijn?
Ah oké! Hebben ze geweldig gedaan dan. Indrukwekkend bijna om al die artiesten voor één nummer bij elkaar te krijgen, zoveel winnaars ook.quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:48 schreef Cee het volgende:
[..]
We hebben ze wel in de wandelgangen gezien maar het zijn geen leden van Team ESC2021 of zo, het is net als bij EiC een groep mensen met liefde voor ESF en genoeg skills en contacten om dit op te zetten. Dus het staat los van het officiële Eurovisie-gebeuren.
Ze hebben volgens mij wel wat links met elkaar (de mensen van EiC waren er bijvoorbeeld wel backstage aanwezig) maar het zijn niet dezelfde mensen. Ander organiserend team.quote:Op dinsdag 22 november 2022 22:13 schreef NailQueen het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het songfestivalfeest en EIC een beetje met elkaar verbonden waren. Dat er bij beide evenementen maar één organisatie achter zit. Maar dat is dus niet zo?
Ziet er mooi uit weer allemaal, hoop echt dat het op tv komt (met wat meer Nederlandse acts dan in deze aftermovie lol)quote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef NailQueen het volgende:
Er is een aftermovie!
https://vimeo.com/7741805(...)g5XYZVGqhqQrMivUksa8
(Ik wil weer terug)
Leuk!quote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef NailQueen het volgende:
Er is een aftermovie!
https://vimeo.com/7741805(...)g5XYZVGqhqQrMivUksa8
(Ik wil weer terug)
Ik vind Rylan zijn tanden nog wel een beetje geelquote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef NailQueen het volgende:
Er is een aftermovie!
https://vimeo.com/7741805(...)g5XYZVGqhqQrMivUksa8
(Ik wil weer terug)
Et ggrrotte songfestivalfestquote:Op woensdag 23 november 2022 17:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vind Rylan zijn tanden nog wel een beetje geel
18 januari pas?quote:Op vrijdag 25 november 2022 15:17 schreef Cee het volgende:
18 januari wordt het op NPO3 uitgezonden!
Dat ziet er goed uit zegquote:Op woensdag 23 november 2022 16:09 schreef NailQueen het volgende:
Er is een aftermovie!
https://vimeo.com/7741805(...)g5XYZVGqhqQrMivUksa8
(Ik wil weer terug)
De lat ligt op de grond. Dus nee, dat is niet raarquote:Op vrijdag 25 november 2022 19:36 schreef Prego het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit zeg![]()
Is het raar dat ik het er beter uit vind zien dan de show in Italië dit jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |