Jij zat ook in vak 110 toch?quote:Op zondag 20 november 2022 20:05 schreef sportfreak het volgende:
Achter mij ook een aantal TIX fans, is die zo populair kennelijk?
Oh, en een paar rijen voor me 2 dames van ik schat een jaar of 80, die overal op mee deden dansen, van Lenny Kuhr tot Lordi tot Efendi. Mooi gezicht was dat
Nee, 109quote:Op zondag 20 november 2022 20:11 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Jij zat ook in vak 110 toch?
Achter ons zat een stel meiden te krijsen, niet normaal
Oh nee, dat was trtsquote:
Die fans waren uit de Golden Circle gevraagd, net zoals vorige editie.Vrienden van me appte nog dat ze waren gevraagd toen ze binnen liepenquote:Op maandag 21 november 2022 15:25 schreef Zigsky het volgende:
Wie stonden er op het podium dan? Achter de artiesten.
Ohh, bedankt.quote:Op maandag 21 november 2022 15:29 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Die waren uit de Golden Circle gevraagd, net zoals vorige editie.
Ondanks dat er een last minute uitverkoop 'nodig' was, heb ik wel het gevoel dat het dit jaar beter verkocht was dan in 2019. Volgens mij waren er toen veel meer lege zitplaatsen op de tweede ring en was de golden circle ook een stuk kleiner. In 2019 was er in principe ook een kortingsactie want ik heb toen hele goedkope kaartjes op vakantieveilingen gekocht.quote:Op maandag 21 november 2022 15:12 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
17 en 18 november 2023 keert "De Avond van de Filmmuziek" terug in Ziggo Dome is net bekend gemaakt.
Zou Pilot Studio het ondanks de staankaarten-uitverkoop het nog een derde keer aandurven en dat we volgend jaar op 16 of 19 november het Grote Songfestivalfeest weer terug zien?
Ja, en ik denk dat ze eens goed moeten gaan kijken naar marketing. Want veel casual fans wisten er niet van, en ook in het buitenland niet. Ze zijn de enige die dit zo aanpakken en zouden er echt een succes van kunnen maken.quote:Op maandag 21 november 2022 21:12 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Ondanks dat er een last minute uitverkoop 'nodig' was, heb ik wel het gevoel dat het dit jaar beter verkocht was dan in 2019. Volgens mij waren er toen veel meer lege zitplaatsen op de tweede ring en was de golden circle ook een stuk kleiner. In 2019 was er in principe ook een kortingsactie want ik heb toen hele goedkope kaartjes op vakantieveilingen gekocht.
Als het er qua geld niet meer inzit om dit nog een keer te doen zou ik dat begrijpen (hoe jammer ik het ook zou vinden), maar ik denk dat er nog best ruimte is voor Het Grote Songfestival om (verder) door te groeien. Ik zie in ieder geval veel enthousiasme op social media en veel reacties van mensen die blijkbaar niet van het bestaan van het evenement wisten en zeggen dat ze volgend jaar wel zouden willen gaan.
Als ze het nog een keer gaan doen ben ik in ieder geval weer van de partij!
Ze vroegen wie er in de zaal niet uit Nederland kwam en daar was toch flink wat gejuich. Er waren best wel wat buitenlanders, ik denk vooral Belgen en we zagen ook wat Britten en er zijn ongetwijfeld wel Duitsers op af gekomen. Ik denk dat de meeste buitenlandse fans momenteel sparen voor hotelkamers in Liverpool of het bijwonen van EiC en andere preparties om zo in elk geval wat 2023 acts te zien.quote:Op maandag 21 november 2022 22:18 schreef Em31 het volgende:
Het is volgens mij ook nog niet echt een ding bij buitenlandse fans? Terwijl je normaal gesproken altijd wel een groep hebt die naar zoiets zou gaan. Al is een doordeweekse avond dan misschien niet zo handig.
Ze hadden dit jaar wel echt een geweldige line-up. Zelfs ik dacht pas achteraf, hmm misschien had ik moeten gaan. Dus qua marketing kan het best beter ja.
Ah ja dat is ook wel begrijpelijk natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2022 22:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze vroegen wie er in de zaal niet uit Nederland kwam en daar was toch flink wat gejuich. Er waren best wel wat buitenlanders, ik denk vooral Belgen en we zagen ook wat Britten en er zijn ongetwijfeld wel Duitsers op af gekomen. Ik denk dat de meeste buitenlandse fans momenteel sparen voor hotelkamers in Liverpool of het bijwonen van EiC en andere preparties om zo in elk geval wat 2023 acts te zien.
Eens, ik denk dat deze lineup bij veel mensen meer aansprak dan die in 2019quote:Op maandag 21 november 2022 22:36 schreef NailQueen het volgende:
Dit jaar was er echt goede line up met voor iedereen wat wils.
Bekende namen zoals Johnny Logan, Duncan Laurence en Loreen. Oude klassiekers zoals Lenny Kuhr, Sandra Kim en The Herreys. Acts die nog fris in het geheugen zitten zoals Subwoolfer, S10, Kalush Orchestra en acts van 2021. En fan favorites zoals Helena, Keiino, Conchita Wurst en Alexander Rybak.
Bij nader inzien heeft de organisatie daar goed over nagedacht.
EBU/Eurovision is met name bezig om vooral veel binnen de eigen perken te houden en te monetizen zodat het ‘merk’ niet te veel uitwassen krijgt. Aandacht aan preparties geven ze zelf amper alhoewel ze van die preparties zelf wel gretig gebruik maken door er met een paar officiële Eurovision-werknemers naar toe te gaan om content voor de eigen kanalen te maken. Jeweetwel, de content die ze fansites liever niet zien maken tijdens ESF zelf.quote:Op maandag 21 november 2022 22:59 schreef Funhouse het volgende:
Ik vind het dan ook wel jammer dat er bij een evenement als deze helemaal geen erkenning is vanuit het songfestival zelf. Ik snap dat het niet een officieel evenement van de EBU is, maar ze delen ook vaak genoeg dingen van de pre-parties op de social media kanalen van Eurovisie en die worden ook door fans georganiseerd. Het zou qua naamsbekendheid voor Het Grote Songfestivalfeest al best wat doen als Eurovisie gewoon 1 keer het affiche met de lineup op instagram en twitter zou delen of zo.
Volgens mij is er best veel interesse vanuit de fandom om Eurovisie artiesten live te zien tijdens het off season (vooral zoveel op 1 plek) en daar zou echt wel meer mee gedaan kunnen worden vanuit de officiële kanalen.
Tja, opvallend genoeg waren de producenten voor Liverpool er wel donderdag voor research en inspiratie.quote:Op maandag 21 november 2022 22:59 schreef Funhouse het volgende:
Ik vind het dan ook wel jammer dat er bij een evenement als deze helemaal geen erkenning is vanuit het songfestival zelf. Ik snap dat het niet een officieel evenement van de EBU is, maar ze delen ook vaak genoeg dingen van de pre-parties op de social media kanalen van Eurovisie en die worden ook door fans georganiseerd. Het zou qua naamsbekendheid voor Het Grote Songfestivalfeest al best wat doen als Eurovisie gewoon 1 keer het affiche met de lineup op instagram en twitter zou delen of zo.
Volgens mij is er best veel interesse vanuit de fandom om Eurovisie artiesten live te zien tijdens het off season (vooral zoveel op 1 plek) en daar zou echt wel meer mee gedaan kunnen worden vanuit de officiële kanalen.
Ik hoop op betere dj's in het voorprogrammaquote:Op maandag 21 november 2022 21:53 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat ze eens goed moeten gaan kijken naar marketing. Want veel casual fans wisten er niet van, en ook in het buitenland niet. Ze zijn de enige die dit zo aanpakken en zouden er echt een succes van kunnen maken.
Ik hoop ook op een derde editie!
The vengabus is comingquote:Op dinsdag 22 november 2022 11:47 schreef linebear het volgende:
[..]
Ik hoop op betere dj's in het voorprogramma
Heet de officiele fanclub nu niet OGAE en de pre-tour Eurovision in Concert?quote:Op maandag 21 november 2022 23:16 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Het zou mij oprecht niets verbazen als we binnen 5 jaar een officiëlefanclub, officiële Eurovision pre-tour en dingen krijgen.
Ikheb behoorlijk wat buitenlanders aan mijn bar gehad!quote:Op maandag 21 november 2022 22:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Ze vroegen wie er in de zaal niet uit Nederland kwam en daar was toch flink wat gejuich. Er waren best wel wat buitenlanders, ik denk vooral Belgen en we zagen ook wat Britten en er zijn ongetwijfeld wel Duitsers op af gekomen. Ik denk dat de meeste buitenlandse fans momenteel sparen voor hotelkamers in Liverpool of het bijwonen van EiC en andere preparties om zo in elk geval wat 2023 acts te zien.
Maar dit gaat allemaal buiten de EBU om.quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Heet de officiele fanclub nu niet OGAE en de pre-tour Eurovision in Concert?
(Of vergis ik me nu? Waarschijnlijk wel)
Bij Eurovision in Concert in april zijn voor veel Britten valt mij op (ik was hier nu niet bij).quote:Op dinsdag 22 november 2022 19:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Ikheb behoorlijk wat buitenlanders aan mijn bar gehad!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |