abonnement Unibet Coolblue
pi_206693348
Ik ga sinds kort op de fiets naar m’n werk en wil graag droog aankomen als het weer eens met bakken uit de hemel komt, maar ik word er een beetje moedeloos van.
Ik heb een Helly Hansen jas met Helly tech menbraam. Die blijft redelijk goed droog na een flinke regenbui. M’n waterdichte Timberland boots doen wat ze beloven en blijven kurkdroog bij hevige regen en storm. Alleen een goede regenbroek en waterdichte handschoenen lijken gewoon onmogelijk te vinden. Ik heb gisteren deze handschoenen gekocht: https://www.bever.nl/p/ag(...)001.html?colour=4168
Het ziet er niet uit, maar deze zouden 100% waterdicht zijn. Net begonnen beide handschoenen al na een kwartier te lekken. Het regende wel hard, maar als er 100% waterdicht staat, dan mag ik dat toch ook verwachten?
Vandaag ook een nieuwe regenbroek bij een legerdump gekocht, maar ook deze lekte al na een kwartier aan alle kanten door. Die breng ik morgen meteen maar weer terug.
Heeft iemand misschien tips zodat ik na een uur fietsen nog droog op m’n werk aankom?
pi_206693413
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 02:17 schreef Dj-delphi het volgende:
Heeft iemand misschien tips zodat ik na een uur fietsen nog droog op m’n werk aankom?
Je kunt in je kledingkast een onderscheid gaan maken tussen 'onderweg kleding' en 'werkkleding'.
Bijvoorbeeld dat je als je op je werk bent, je je representatief kleedt voor het bedrijf waar je werkzaam bent.
Voor de reis naar je werk trek je je kleding voor onderweg aan en je poncho of whatever eroverheen, en stop je je werkkleding in een waterdichte rugzak.
Vraag je werkgever om plaatsen op kantoor waar je je kleding om kan wisselen.

Voor de waterdichte rugzakken zou ik er eentje kiezen die al gereviewd zijn, want zo loop je weinig kans op miskopen.
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 16 november 2022 @ 07:31:10 #3
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_206693667
Mijn regenbroek van Vaude houdt me op 20 minuten fietsen prima droog. Was niet goed, wel het geld waard.
pi_206693930
Ik heb handschoenen van Hestra, zelfs na 4 uur skieen zijn die nog van binnen droog en warm. Zou dus ook prima moeten voldoen voor fietsen.
Broeken heb ik verschillende, sommigen daarvan kan je gewoon over je normale broek aan. En dan uit op plek van bestemming.
Bergans heeft veel goeds.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_206694022
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:18 schreef Fogel het volgende:
Ik heb handschoenen van Hestra, zelfs na 4 uur skieen zijn die nog van binnen droog en warm. Zou dus ook prima moeten voldoen voor fietsen.
Broeken heb ik verschillende, sommigen daarvan kan je gewoon over je normale broek aan. En dan uit op plek van bestemming.
Bergans heeft veel goeds.
Droog en warm in de sneeuw is wat anders dan droog en warm in een regenbui.

Heb hier northface handschoenen die met sneeuw en een klein buitje ook droog blijven, maar met een flinke hoosbui heb je er ook geen reet aan.

Maar als ts 100% waterdichte handschoenen heeft gekocht die gewoon nat worden zou ik ze terug brengen.
pi_206694096
Dit zou je droog moeten houdenhttps://www.vollebak.com/product/100-year-ski-pants-black/

Maar kijk hier eens www.fjallraven.com/ degelijk goed droog blijvende kleding
  woensdag 16 november 2022 @ 08:48:10 #7
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_206694107
8km fietsen hier.
Gewoon regenbroek van de Hema en normale handschoenen. Laatste wel nat bij aankomst maar niet koud.

Met het algemene motto: als je het koud hebt, fietst je niet hard genoeg.

En voor die ene keer dat het wel heel hard sneeuwt is het even overleven. Pas als het kouder wordt dan 10 graden heb je echt handschoenen nodig, bij warmer fiets je gewoon niet hard genoeg.

En voor de rest gewoon een reserve kleding.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_206694768
Waterdichtheid komt in vele gradaties. Je hebt waterafstotend, spatwaterdicht, en sowieso waterdichtheid wordt ook altijd maar tot een bepaalde waterkolom gegarandeerd. Veel waterdichte tenten gaan ook doorlekken als het maar hard genoeg regent. Wil je echt 100% gegarandeerd waterdicht dan moet je een droogpak (voor diepzeeduiken) dragen. ;)

Mijn ervaring is dat waterdichte kleding al heel snel oncomfortabel is, je zweet kan ook niet naar buiten dus dan word je alsnog nat, maar dan van binnenuit. Droog aankomen na een flinke fietstocht door de regen kun je dus gewoon vergeten, maar het gaat dan om het verschil tussen "nat en helemaal verkleumd" of "warm maar helemaal bezweet". Gewoon droge kleding meenemen in je tas en indien mogelijk even douchen bij aankomst.
pi_206694996
Bedankt voor de reacties. Misschien verwacht ik teveel en moet ik gewoon accepteren dat echt waterdichte kleding niet bestaat. Die handschoenen ga ik wel terugbrengen want daar staat toch echt bij dat ze 100% waterdicht zouden zijn. Ik denk dat ik dan goretex handschoenen of wanten ga proberen. Iemand daar ervaring mee?
  woensdag 16 november 2022 @ 13:56:29 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_206696951
Ik heb zo een agu regenpak wat me prima droog houdt hoor. Maar begrijp ik nou dat je geen los regenpak over je kleren wil, maar dat je normale kleding waterdicht is?
disclaimer
pi_206697089
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 13:56 schreef SQ het volgende:
Ik heb zo een agu regenpak wat me prima droog houdt hoor. Maar begrijp ik nou dat je geen los regenpak over je kleren wil, maar dat je normale kleding waterdicht is?
Welk regenpak heb je? Ik zoek eigenlijk alleen een regenbroek want mijn jas ben ik wel tevreden over. Maar misschien verkopen ze die ook los. Hoe lang houdt dit pak je droog?
  woensdag 16 november 2022 @ 14:45:02 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_206697452
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:09 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Welk regenpak heb je? Ik zoek eigenlijk alleen een regenbroek want mijn jas ben ik wel tevreden over. Maar misschien verkopen ze die ook los. Hoe lang houdt dit pak je droog?
Ik denk dat het zo'n broek is: https://agu.com/original-regenbroek-essential?color_variant=Black

Ik kan je niet vertellen hoe lang het droog houdt want ik fiets nooit een uur door de stromende regen. Een half uur door de stromende regen houdt ie in elk geval :P
disclaimer
pi_206697484
Decathlon regenbroek hier, houdt me al jaren prima droog, ook met een half uur+ op de fiets zitten. Waterdichte handschoenen is lastig ja.

Gore Tex active jas helpt wel tegen het zweten, ademt meer dan een plastic Hema regenjas.
pi_206697539
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik denk dat het zo'n broek is: https://agu.com/original-regenbroek-essential?color_variant=Black

Ik kan je niet vertellen hoe lang het droog houdt want ik fiets nooit een uur door de stromende regen. Een half uur door de stromende regen houdt ie in elk geval :P
Gisteren heeft die broek bij mij het 45 minuten droog gehouden. Had alleen een foute jas aan die wel doorlekte. :P
pi_206698109
Zeilbroek van Helly Hansen wellicht wat?
pi_206698132
Ik had het, toen ik nog werk fietste, op de duur opgegeven.
Agu levert echt goede spullen, daar komt de regen niet door.
Echter, je wordt, zeker als je wat harder fietst, wel nat van het zweten.

Mijn oplossing was gewoon een droge broek meenemen op dagen dat ik regen verwachtte. Een droog shirt had ik altijd al bij me.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_206698291
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 02:17 schreef Dj-delphi het volgende:
Vandaag ook een nieuwe regenbroek bij een legerdump gekocht, maar ook deze lekte al na een kwartier aan alle kanten door.
Niet met wax behandeld zeker?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206698991
bij de decathlon verkopen ze regenbroeken met overschoenen.
Ik heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd.

Ik weet van mijn fietsende collega's dat ze zich omkleden op het werk. Ook in de zomer, want anders heel de dag in zweetlucht werken is ook niet fijn.
pi_206699271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 16:38 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Niet met wax behandeld zeker?
Nee, ik heb hem niet met iets behandeld. Ik ging er vanuit dat een nieuwe regenbroek gewoon waterdicht zou zijn. Is het de bedoeling dat ik zo’n ding eerst behandel dan?

[ Bericht 15% gewijzigd door Dj-delphi op 16-11-2022 18:53:02 ]
pi_206702501
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 18:35 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Nee, ik heb hem niet met iets behandeld. Ik ging er vanuit dat een nieuwe regenbroek gewoon waterdicht zou zijn. Is het de bedoeling dat ik zo’n ding eerst behandel dan?
Sommige kleding moet eerst behandeld worden voordat het echt waterafstotend begint te worden. b.v. met oude legerjassen of Gore-Tex spul, maar ook mijn nieuwe regenjack, die is wel waterafstotend maar om hem echt helemaal waterdicht te maken moet die eerst met Nikwax behandeld worden.

Kan natuurlijk ook gewoon een skeere broek geweest zijn.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  woensdag 16 november 2022 @ 21:50:33 #21
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206702521
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 02:17 schreef Dj-delphi het volgende:
Ik ga sinds kort op de fiets naar m’n werk en wil graag droog aankomen als het weer eens met bakken uit de hemel komt, maar ik word er een beetje moedeloos van.
Ik heb een Helly Hansen jas met Helly tech menbraam. Die blijft redelijk goed droog na een flinke regenbui. M’n waterdichte Timberland boots doen wat ze beloven en blijven kurkdroog bij hevige regen en storm. Alleen een goede regenbroek en waterdichte handschoenen lijken gewoon onmogelijk te vinden. Ik heb gisteren deze handschoenen gekocht: https://www.bever.nl/p/ag(...)001.html?colour=4168
Het ziet er niet uit, maar deze zouden 100% waterdicht zijn. Net begonnen beide handschoenen al na een kwartier te lekken. Het regende wel hard, maar als er 100% waterdicht staat, dan mag ik dat toch ook verwachten?
Vandaag ook een nieuwe regenbroek bij een legerdump gekocht, maar ook deze lekte al na een kwartier aan alle kanten door. Die breng ik morgen meteen maar weer terug.
Heeft iemand misschien tips zodat ik na een uur fietsen nog droog op m’n werk aankom?
Ik heb helemaal geen regen gezien de afgelopen dagen? Waar zit je ergens.
pi_206702808
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:49 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Sommige kleding moet eerst behandeld worden voordat het echt waterafstotend begint te worden. b.v. met oude legerjassen of Gore-Tex spul, maar ook mijn nieuwe regenjack, die is wel waterafstotend maar om hem echt helemaal waterdicht te maken moet die eerst met Nikwax behandeld worden.

Kan natuurlijk ook gewoon een skeere broek geweest zijn.
Ja het zal vast geen goede broek zijn. Kostte ook maar 50 euro. Hij voelde heel degelijk en volgens de verkoper zou dit vergelijkbaar zijn met Gore-Tex. Dat valt dus een beetje tegen.
pi_206702826
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 21:50 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen regen gezien de afgelopen dagen? Waar zit je ergens.
Amsterdam. We hebben hier gisteravond een paar flinke buien gehad.
  woensdag 16 november 2022 @ 22:21:55 #24
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206702928
Kun je niet eens kijken naar golfkledij?
pi_206703254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 22:21 schreef rosita1 het volgende:
Kun je niet eens kijken naar golfkledij?
Ik ben toevallig fervent golfer en heb ook een golf-regenbroek, maar die zijn over het algemeen niet echt berekend op een flinke regenbui op de fiets.
  woensdag 16 november 2022 @ 22:47:41 #26
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206703299
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 22:45 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
Ik ben toevallig fervent golfer en heb ook een golf-regenbroek, maar die zijn over het algemeen niet echt berekend op een flinke regenbui op de fiets.
Ik begrijp niet dat een goede regenbroek, die je aan het voeteneinde misschien met klemmen kunt vastmaken, niet afdoende kan zijn.
pi_206703332
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 22:47 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat een goede regenbroek, die je aan het voeteneinde misschien met klemmen kunt vastmaken, niet afdoende kan zijn.
Tja ik heb mijn golfbroek natuurlijk als eerste geprobeerd want die had ik gewoon liggen. Na een uurtje fietsen was ik tot op mijn ondergoed doorweekt.
  woensdag 16 november 2022 @ 23:00:10 #28
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206703425
Da's apart. Ik maak zelf nooit gebruik van regenkleding. Ik fiets tussen de buien door. Vroeger toen ik jong had ik wel een regenbroek. Maar ik kan me niet herinneren dat het door de kleding ging. Maar wellicht zijn de afstanden ook die meespelen.
  woensdag 16 november 2022 @ 23:16:03 #29
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206703584
Ik heb kleding, broek en jas, van Fjällräven voor in de regen, is G1000 stof die ik behandel met speciale wax die ik er in strijk. 4 keer en daarna is het waterdicht maar ademt nog wel itt plastic regenkleding. Ben er erg over te spreken.
To BG or not to BG!
pi_206703617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 23:16 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik heb kleding, broek en jas, van Fjällräven voor in de regen, is G1000 stof die ik behandel met speciale wax die ik er in strijk. 4 keer en daarna is het waterdicht maar ademt nog wel itt plastic regenkleding. Ben er erg over te spreken.
ja daar heb ik ook naar gekeken. Ziet er wel goed uit, maar wel een beetje prijzig.
  donderdag 17 november 2022 @ 06:25:50 #31
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206704390
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 23:19 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]
ja daar heb ik ook naar gekeken. Ziet er wel goed uit, maar wel een beetje prijzig.
Dat klopt maar als je het eenmaal hebt gaat het ook jaren en jaren mee. Koop het ook wel eens tweedehands op mp. Mijn man draagt het elke dag en heeft meerdere modellen, ook de 'jagers' lijn.
To BG or not to BG!
pi_206768818
Toen ik tien jaar geleden naar mijn werk fietste deed ik een doorwerkpak aan, zo'n oranje.
Gewoon over de kleren. Altijd droog en warm en snel droog.
pi_206799421
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 02:17 schreef Dj-delphi het volgende:
Ik ga sinds kort op de fiets naar m’n werk en wil graag droog aankomen als het weer eens met bakken uit de hemel komt, maar ik word er een beetje moedeloos van.
Ik heb een Helly Hansen jas met Helly tech menbraam. Die blijft redelijk goed droog na een flinke regenbui. M’n waterdichte Timberland boots doen wat ze beloven en blijven kurkdroog bij hevige regen en storm. Alleen een goede regenbroek en waterdichte handschoenen lijken gewoon onmogelijk te vinden. Ik heb gisteren deze handschoenen gekocht: https://www.bever.nl/p/ag(...)001.html?colour=4168
Het ziet er niet uit, maar deze zouden 100% waterdicht zijn. Net begonnen beide handschoenen al na een kwartier te lekken. Het regende wel hard, maar als er 100% waterdicht staat, dan mag ik dat toch ook verwachten?
Vandaag ook een nieuwe regenbroek bij een legerdump gekocht, maar ook deze lekte al na een kwartier aan alle kanten door. Die breng ik morgen meteen maar weer terug.
Heeft iemand misschien tips zodat ik na een uur fietsen nog droog op m’n werk aankom?
Kijk eens bij de welkoop.
merken als kjelvik doen het hier al jaren op rij goed qua winddicht/waterdicht
pi_206845731
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 20:59 schreef stropdaz het volgende:
Toen ik tien jaar geleden naar mijn werk fietste deed ik een doorwerkpak aan, zo'n oranje.
Gewoon over de kleren. Altijd droog en warm en snel droog.
Prima spul, die met die reflecterende strepen? Maakt je ook goed zicht baar.

Ik heb zo'n jas, is wel rel. zwaar, verder oersterk en 100% waterdicht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206845890
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:40 schreef blomke het volgende:

[..]
Prima spul, die met die reflecterende strepen? Maakt je ook goed zicht baar.

Ik heb zo'n jas, is wel rel. zwaar, verder oersterk en 100% waterdicht.
Ja hij heeft ook reflecterende strepen
pi_206943624
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 23:16 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik heb kleding, broek en jas, van Fjällräven voor in de regen, is G1000 stof die ik behandel met speciale wax die ik er in strijk. 4 keer en daarna is het waterdicht maar ademt nog wel itt plastic regenkleding. Ben er erg over te spreken.
(Sorry dat ik dit topic weer een kick geef)

Ik heb nu dus tweedehands via mp een regenjas van fjällräven gekocht (Greenland Eco-Shell Jacket W), waarvan de koper aangaf dat ze de jas zelden gedragen heeft. Foto’s zien er iig goed uit.

Mag ik vragen wat voor wax je gebruikt voor het impregneren en hoevaak je de jas daarmee behandelt?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  zondag 4 december 2022 @ 23:23:45 #37
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206946443
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 19:47 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
(Sorry dat ik dit topic weer een kick geef)

Ik heb nu dus tweedehands via mp een regenjas van fjällräven gekocht (Greenland Eco-Shell Jacket W), waarvan de koper aangaf dat ze de jas zelden gedragen heeft. Foto’s zien er iig goed uit.

Mag ik vragen wat voor wax je gebruikt voor het impregneren en hoevaak je de jas daarmee behandelt?
Greenland wax is dat. Drie behandelingen achter elkaar. Vrij intensief werkje.
To BG or not to BG!
pi_206946971
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 19:47 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
(Sorry dat ik dit topic weer een kick geef)

Ik heb nu dus tweedehands via mp een regenjas van fjällräven gekocht (Greenland Eco-Shell Jacket W), waarvan de koper aangaf dat ze de jas zelden gedragen heeft. Foto’s zien er iig goed uit.

Mag ik vragen wat voor wax je gebruikt voor het impregneren en hoevaak je de jas daarmee behandelt?
Op hun website raden ze "Fjällräven’s PFC-free spray" aan.
quote:
waterproof and well ventilated in robust Eco-Shell HD. Outer layer in recycled polyester with PFC-free impregnation. Easy to re-impregnate with Fjällräven’s PFC-free spray.
Hun wax is blijkbaar specifiek bedoeld voor kledij gemaakt van G-1000(?)
quote:
Wax impregnation for garments in G-1000 fabric. Rubbed on and melted in for a water resistant and durable surface. Made from high-quality paraffin and beeswax, which makes Greenland wax more gentle towards both people and the environment than chemical-based impregnation. A wax block of 100 grams will be enough to wax about ten garments.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 5 december 2022 @ 08:58:00 #39
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206947623
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 03:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Op hun website raden ze "Fjällräven’s PFC-free spray" aan.
[..]
Hun wax is blijkbaar specifiek bedoeld voor kledij gemaakt van G-1000(?)
[..]

Inderdaad, ik gebruik de wax op de kleding van fjallraven die van G1000 stof is gemaakt.
Hoe je speciale regenkleding van kunststof 'impregneerd' weet ik ook niet, nooit gedaan, heb mijn regenkleding van fjallraven wel al 10 jaar denk ik en af en toe wordt dat gewassen en kan ik weer opnieuw beginnen met waxen.
To BG or not to BG!
pi_206955098
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:18 schreef Fogel het volgende:
Ik heb handschoenen van Hestra, zelfs na 4 uur skieen zijn die nog van binnen droog en warm. Zou dus ook prima moeten voldoen voor fietsen.
Broeken heb ik verschillende, sommigen daarvan kan je gewoon over je normale broek aan. En dan uit op plek van bestemming.
Bergans heeft veel goeds.
Hestra Handschoenen _O_ zweer ik bij

en een AGU regenpak
pi_206956520
Wat een geld voor een paar (wel heel lelijke inderdaad :D ) handschoenen
Alius aliud dicit
  maandag 5 december 2022 @ 21:36:53 #42
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206959806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 10:35 schreef Dj-delphi het volgende:
Bedankt voor de reacties. Misschien verwacht ik teveel en moet ik gewoon accepteren dat echt waterdichte kleding niet bestaat. Die handschoenen ga ik wel terugbrengen want daar staat toch echt bij dat ze 100% waterdicht zouden zijn. Ik denk dat ik dan goretex handschoenen of wanten ga proberen. Iemand daar ervaring mee?
Toen ik nog fietste naar werk had ik goretex (over)wanten. Ik had gewone softshell handschoenen tegen de kou, en als het dan regende trok ik daar de hardshell goretex wanten overheen. Werkte prima.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  maandag 5 december 2022 @ 21:43:22 #43
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206959956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 10:04 schreef Farenji het volgende:
Waterdichtheid komt in vele gradaties. Je hebt waterafstotend, spatwaterdicht, en sowieso waterdichtheid wordt ook altijd maar tot een bepaalde waterkolom gegarandeerd. Veel waterdichte tenten gaan ook doorlekken als het maar hard genoeg regent. Wil je echt 100% gegarandeerd waterdicht dan moet je een droogpak (voor diepzeeduiken) dragen. ;)

Mijn ervaring is dat waterdichte kleding al heel snel oncomfortabel is, je zweet kan ook niet naar buiten dus dan word je alsnog nat, maar dan van binnenuit. Droog aankomen na een flinke fietstocht door de regen kun je dus gewoon vergeten, maar het gaat dan om het verschil tussen "nat en helemaal verkleumd" of "warm maar helemaal bezweet". Gewoon droge kleding meenemen in je tas en indien mogelijk even douchen bij aankomst.
Die waterkolom betreft dan de waterdruk van een paar meter op een stukje stof. Vooral van belang bij de stof van het grondzeil van je binnentent.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_206960434
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 03:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Op hun website raden ze "Fjällräven’s PFC-free spray" aan.
[..]
Hun wax is blijkbaar specifiek bedoeld voor kledij gemaakt van G-1000(?)
[..]

Dan ga ik inderdaad voor de spray in plaats van de wax! Dankje voor het meedenken! :)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')