abonnement Unibet Coolblue
pi_206689882
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat willen gematigde Democraten niet ofzo? Kom op zeg. Als je niet weet waar het over gaat kun je beter niets zeggen.
Er zijn flink wat gematigde Democraten die de Green New Deal niets vinden nee. Dat zit echt wel in het einde van het spectrum. Niets mis mee overigens. Beetje een consequentie van een tweepartijensysteem. Dan heb je heel veel meningen die je moet vangen in 1 van de 2 partijen.
pi_206689896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En dat willen gematigde Democraten niet ofzo? Kom op zeg. Als je niet weet waar het over gaat kun je beter niets zeggen.
Het gaat hier al de hele tijd over algemeenheden ... Misschien goed om dan in plaats van algemeenheden te spreken over specifieke dingen die specifieke Democraten willen? Ik volg dat soort dingen niet zo heel nauw, maar kennelijk is het de moeite waard om te bespreken? En hoe groot is die groep eigenlijk en hoeveel macht hebben ze in de partij?
pi_206689897
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is anders precies waar het om gaat en waarom woke helemaal niet van de gelijkheid en vrede en tolerantie en diversiteit is. Een verkeerde mening en men is reeds iemand die 'moeite heeft met gelijke waarden'. Echt in vijf minuten.

Als je nog eens wil weten waarom het uberhaupt bestond dat een Trump president werd... zie je eigen postgedrag.
Er wordt je hier enorm onrecht aangedaan inderdaad. Nog ff en je wordt helemaal gecancelled, jongen!
pi_206689899
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:41 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Er zijn flink wat gematigde Democraten die de Green New Deal niets vinden nee. Dat zit echt wel in het einde van het spectrum. Niets mis mee overigens. Beetje een consequentie van een tweepartijensysteem. Dan heb je heel veel meningen die je moet vangen in 1 van de 2 partijen.
En de rest?
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 20:44:12 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206689935
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:42 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Er wordt je hier enorm onrecht aangedaan inderdaad. Nog ff en je wordt helemaal gecancelled, jongen!
Onrecht?

Gewoon een mooi voorbeeld van nogal extreme opvattingen. Zo weinig is er nodig om aan de 'extreme linkerzijde van de Democraten' (en hun aanhang) uitgemaakt te worden voor racistische joker die moeite heeft met gelijke waarden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206689956
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien goed om dan in plaats van algemeenheden te spreken over specifieke dingen die specifieke Democraten willen? Ik volg dat soort dingen niet zo heel nauw, maar kennelijk is het de moeite waard om te bespreken? En hoe groot is die groep nou eigenlijk?
Het gaat niet alleen om de Democraten hé. Het is een cultureel fenomeen. Binnen de Democraten het best vertegenwoordigd door bijvoorbeeld de Progressive Caucus. Je weet wel, die groep die opriep om steun aan Oekraïne stop te zetten en met Poetin om de tafel te gaan zitten.

Maar je hebt op lager niveau heel veel volledig incompetente politici en andere mensen binnen de overheid die nog veel verder gaan dan dat. Daar zit het hele 'defund the police' geneuzel. En dingen als afschaffen van standaard tests voor kinderen, het discrimineren van blanke en Aziatische kinderen bij schoolkeuzes en dat soort onzin. Daar zit ook wat nu dan 'CRT' genoemd wordt, als in CRT wordt gebruikt om leraren en scholen te onderwijzen hoe ze moeten lesgeven. Dat is waar voornamelijk die ouders op reageren en waar de Republikeinen dan weer opportunistisch gebruik van maken.
pi_206689982
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
En de rest?
Ik denk dat over de hele linie er flinke nuances zijn ja. Niet iedereen binnen de Democratische partij voelt bijvoorbeeld iets voor het maken van excuses voor het slavernijverleden. Bij sommige is de wens er om aan compensatievergoeding te geven aan zwarte mensen. Andere democraten voelen daar helemaal niets voor of in veel mindere mate. En dat geldt voor de andere punten ook. De range van Democraten is zo groot dat er altijd verschillen zijn tussen de gematigde en de linksere kant. Betekent nog steeds niet dat dat vergelijkbaar is met hetgeen gaande is bij de Republikeinen.
pi_206689997
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Onrecht?

Gewoon een mooi voorbeeld van nogal extreme opvattingen. Zo weinig is er nodig om aan de 'extreme linkerzijde van de Democraten' (en hun aanhang) uitgemaakt te worden voor racistische joker die moeite heeft met gelijke waarden.
Groot onrecht dan. Jij je zin!
pi_206690050
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:47 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Ik denk dat over de hele linie er flinke nuances zijn ja. Niet iedereen binnen de Democratische partij voelt bijvoorbeeld iets voor het maken van excuses voor het slavernijverleden. Bij sommige is de wens er om aan compensatievergoeding te geven aan zwarte mensen. Andere democraten voelen daar helemaal niets voor of in veel mindere mate. En dat geldt voor de andere punten ook. De range van Democraten is zo groot dat er altijd verschillen zijn tussen de gematigde en de linksere kant. Betekent nog steeds niet dat dat vergelijkbaar is met hetgeen gaande is bij de Republikeinen.
We hadden het over de extremen. Jij claimt dat aan de kant van de Democraten zij helemaal niets speciaals willen. Dat is uiteraard niet waar.
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 20:52:36 #35
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206690067
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:48 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Groot onrecht dan. Jij je zin!
Je kunt nu wel wegduiken maar je geeft in feite gewoon feilloos weer hoe giftig dat woke is. Lees nog even terug. Het kostte je minder dan tien minuten om op basis van een onwelgevallige mening iemand weg te zetten als 'moeite hebbend met gelijke waarden', die nu voor het eerst wordt aangesproken op 'ongewenst gedrag' (ik val vrouwen lastig, natuurlijk), racisme (ik haat negers, natuurlijk) en ongelijkheid (ik ben een echte alfa man met sterk traditionele denkbeelden, natuurlijk).

En dan over extremen spreken? Je bent er een treffend voorbeeld van, en geen haar beter dan de eerste de beste Trump fanboy die jan en alleman wegzet als landverrader, communist en/of Soros-shill op basis van één tegengeluid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206690093
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
We hadden het over de extremen. Jij claimt dat aan de kant van de Democraten zij helemaal niets speciaals willen. Dat is uiteraard niet waar.
Dat was niet wat ik zei. Wat ik zei was dat het facisme van de ene kant op geen enkele manier te vergelijken is met de extremere kant (als je dat al heel extreem kunt noemen) van de Democraten.

En nu ga ik even de kattenbak schoonmaken. Ook leuk!
pi_206690106
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je kunt nu wel wegduiken maar je geeft in feite gewoon feilloos weer hoe giftig dat woke is. Lees nog even terug. Het kostte je minder dan tien minuten om op basis van een onwelgevallige mening iemand weg te zetten als 'moeite hebbend met gelijke waarden', die nu voor het eerst wordt aangesproken op 'ongewenst gedrag' (ik val vrouwen lastig, natuurlijk), racisme (ik haat negers, natuurlijk) en ongelijkheid (ik ben een echte alfa man met sterk traditionele denkbeelden, natuurlijk).

En dan over extremen spreken? Je bent er een treffend voorbeeld van, en geen haar beter dan de eerste de beste Trump fanboy die jan en alleman wegzet als landverrader, communist en/of Soros-shill op basis van één tegengeluid.
GROOT, groot onrecht!
pi_206690108
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:54 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Dat was niet wat ik zei. Wat ik zei was dat het facisme van de ene kant op geen enkele manier te vergelijken is met de extremere kant (als je dat al heel extreem kunt noemen) van de Democraten.
Natuurlijk is het wel te vergelijken. Maar dan moet je wel eerlijk zijn over wat ze willen en dat ben je niet.
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 20:55:30 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206690112
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:54 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Dat was niet wat ik zei. Wat ik zei was dat het facisme van de ene kant op geen enkele manier te vergelijken is met de extremere kant (als je dat al heel extreem kunt noemen) van de Democraten.

En nu ga ik even de kattenbak schoonmaken. Ook leuk!
Dat gaat prima.

Mensen framen als racist, homofoob of vrouwenhater gebeurt nogal snel vanuit die hoek. En ja, dat is extreem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 20:56:28 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206690128
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:55 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
GROOT, groot onrecht!
Je had me geen groter plezier kunnen doen dan met een eigen voorbeeld illustreren waarom ook extremisme aan de linkerzijde onfris is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206690297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om de Democraten hé. Het is een cultureel fenomeen. Binnen de Democraten het best vertegenwoordigd door bijvoorbeeld de Progressive Caucus. Je weet wel, die groep die opriep om steun aan Oekraïne stop te zetten en met Poetin om de tafel te gaan zitten.
Dat van Oekraine was een flater en ik snap niet goed waarom dat ondertekend was. Bij woke denk ik wel aan andere dingen dan aan onderhandelen met Putin, maar tamelijk achterlijk kwam het wel op me over?!

Dit is mij wel te vaag... culturele beweging.... maar er zijn kennelijk geen politici op federaal niveau met denkbeelden waarop te wijzen is?

quote:
Maar je hebt op lager niveau heel veel volledig incompetente politici en andere mensen binnen de overheid die nog veel verder gaan dan dat. Daar zit het hele 'defund the police' geneuzel.
Lijkt me een uitstekend idee om geld te verschuiven naar preventie en rehabilitatie als je iets wilt doen aan criminaliteit aldaar. Wat is daar mis mee? De slogan slaat natuurlijk nergens op.

quote:
En dingen als afschaffen van standaard tests voor kinderen, het discrimineren van blanke en Aziatische kinderen bij schoolkeuzes en dat soort onzin.
Dat is een keuze van bepaalde scholen en geen politieke keuze voor zover ik weet. Verder is het zoals ik het begrijp bedoeld om te zorgen dat - gegeven hun verleden van slavernij, discriminatie en segregatie - die groepen beter vertegenwoordigd te laten zijn zodat in de toekomst gelijkere kansen zijn voor mensen onafhankelijk van etniciteit. Dit is echt al decennia het geval...

De groep mensen die deze keuzes maken zullen vast overwegend Democratische stemmen - zoals heel academia tegenwoordig in feite wel zal doen - maar voor zover ik weet is het geen (modern) Democratisch beleid? En gegeven dat dit al een aantal decennia zo gaat op hun beste universiteiten zie ik hier niet een huidige ontwikkeling in.

quote:
Daar zit ook wat nu dan 'CRT' genoemd wordt, als in CRT wordt gebruikt om leraren en scholen te onderwijzen hoe ze moeten lesgeven. Dat is waar voornamelijk die ouders op reageren en waar de Republikeinen dan weer opportunistisch gebruik van maken.
Ik weet nog steeds niet wat nou het CRT is wat onderwezen zou worden, laat staan wat Democratische politici of beleid ermee te maken heeft? Ik bedoel dit niet als zeikpuntje, ik weet het gewoon echt niet ...

Begrijp met niet verkeerd, ik waardeer je reactie, maar het komt toch echt vrij vaag op me over als we het hebben over Democratische politici. Verder spreekt bv. een Obama - toch niet bepaald een nobody in de partij - zich stelselmatig uit tegen kleinzielig geneuzel op verkeerde woorden enzo (wat ik dan weer wel associeer met wokeïsme). Als het gaat over kleinzielig gedoe over de verkeerde woorden of mensen meteen wegzetten als racist ofzo... ja, dat vind ik ook wel irritant en dat moeten mensen ook niet doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 15-11-2022 21:23:38 ]
pi_206690316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
DeSantis is i.t.t. Trump intelligent, politiek bekwaam en heeft controle over z'n emoties. Die kan naast de hardcore rode achterban ook gigantisch veel stemmen gaan trekken in de blue-collar counties en voorsteden van voornamelijk blank Amerika.

De Democraten moet echt met een goede tegenkandidaat gaan komen.
Als ze hem ook nog even bij Pieter Frijters langs sturen voor een cursus debatteren geef ik hem eens kans ;)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  dinsdag 15 november 2022 @ 21:30:10 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206690631
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:14 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Omdat woke als term belachelijk is. De extreme kant aan de Republikeinse kant wil de rechten van allerlei groepen inperken en kent de nodige facistische kenmerken. Mensen zijn openlijk racistisch. Hebben net het Capitool bestormd. Geven niets om het milieu en denken vooral aan hun eigen belangen.

De extreme kant van de Democraten wil de New Green Deal, gelijke rechten voor iedereen en een fatsoenlijk bestaan voor iedereen. De twee vergelijken slaat echt helemaal nergens op. En doet ook geen recht aan het extremisme aan Republikeinse zijde.

Beetje gechargeerde weergave maar ik vind de twee echt op geen enkele manier te vergelijken. Dit is een beetje Poetin en moeder Theresa hetzelfde noemen.
Ik heb je geplust.
Al was moeder Theresa dus helemaal géén fijne vrouw. Die was echt niet het tegenovergestelde van Poetin :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206690855
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb je geplust.
Al was moeder Theresa dus helemaal géén fijne vrouw. Die was echt niet het tegenovergestelde van Poetin :N
In die reactie kon ik me wel vinden, maar de volgende aanname vond ik dan weer heel raar .. zeker als je Etto's oeuvre een beetje kent ... was enige tijd geleden ook al dat OMG zoiets randoms erin gooide.

quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 20:25 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Alleen omdat je moeite hebt met gelijke waarden voor iedereen (...)
pi_206690907
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat van Oekraine was een flater en ik snap niet goed waarom dat ondertekend was. Bij woke denk ik wel aan andere dingen dan aan onderhandelen met Putin, maar tamelijk achterlijk kwam het wel op me over?!

Dit is mij wel te vaag... culturele beweging.... maar er zijn kennelijk geen politici op federaal niveau met denkbeelden waarop te wijzen is?
[..]
Lijkt me een uitstekend idee om geld te verschuiven naar preventie en rehabilitatie als je iets wilt doen aan criminaliteit aldaar. Wat is daar mis mee? De slogan slaat natuurlijk nergens op.
[..]
Dat is een keuze van bepaalde scholen en geen politieke keuze voor zover ik weet. Verder is het zoals ik het begrijp bedoeld om te zorgen dat - gegeven hun verleden van slavernij, discriminatie en segregatie - die groepen beter vertegenwoordigd te laten zijn zodat in de toekomst gelijkere kansen zijn voor mensen onafhankelijk van etniciteit. Dit is echt al decennia het geval...

De groep mensen die deze keuzes maken zullen vast overwegend Democratische stemmen - zoals heel academia tegenwoordig in feite wel zal doen - maar voor zover ik weet is het geen (modern) Democratisch beleid? En gegeven dat dit al een aantal decennia zo gaat op hun beste universiteiten zie ik hier niet een huidige ontwikkeling in.
[..]
Ik weet nog steeds niet wat nou het CRT is wat onderwezen zou worden, laat staan wat Democratische politici of beleid ermee te maken heeft? Ik bedoel dit niet als zeikpuntje, ik weet het gewoon echt niet ...

Begrijp met niet verkeerd, ik waardeer je reactie, maar het komt toch echt vrij vaag op me over als we het hebben over Democratische politici. Verder spreekt bv. een Obama - toch niet bepaald een nobody in de partij - zich stelselmatig uit tegen kleinzielig geneuzel op verkeerde woorden enzo (wat ik dan weer wel associeer met wokeïsme). Als het gaat over kleinzielig gedoe over de verkeerde woorden of mensen meteen wegzetten als racist ofzo... ja, dat vind ik ook wel irritant en dat moeten mensen ook niet doen.
Nou ja je weet er dus heel weinig vanaf, dat geeft op zich niet. Tijd om wat te Googlen. Dit artikel is wel aardig: https://freddiedeboer.sub(...)a-little-costbenefit

Maar je hebt gelijk wat betreft Obama, hij spreekt zich uit tegen alles wat je 'woke' zou kunnen noemen. Hij is dan ook totaal niet populair bij de extremisten.

Nogmaals, alles wat soms 'woke' genoemd wordt is te vinden bij de 'progressieve' vleugel van de Democratische partij. Zij zijn best invloedrijk want ze hebben bijna de infrastructuur wet getorpedeerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door MoreDakka op 15-11-2022 21:55:58 ]
  dinsdag 15 november 2022 @ 21:52:19 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206691025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:43 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
In die reactie kon ik me wel vinden, maar de volgende aanname vond ik dan weer heel raar .. zeker als je Etto's oeuvre een beetje kent ... was enige tijd geleden ook al dat OMG zoiets randoms erin gooide.
[..]

Ik ken Etto's oeuvre wel redelijk.
En wat PB zegt is daar inderdaad niet mee in lijn.

Wat m.i. wel klopt is dat (de verdenking van) "woke" een rode vlag is voor hem. En dat ik hem persoonlijk dan niet altijd geheel redelijk meer vind.

Maar dat recht heeft hij gewoon. En omdat ik het niet echt netjes vind om over iemand te praten zonder dat hij/zij er weet van heeft even een mention aan @EttovanBelgie
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 15 november 2022 @ 21:57:34 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206691113
Ik heb echt nergens last van Woke. Wel heb ik het idee dat men mensenrechten, verdragen en gelijkheid tegenwoordig al als woke zien. Vreselijk, natuurlijk, wie wil er nu gelijkheid of beschermd worden door rechten of verdragen? Brrrrr.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 22:02:31 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206691206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:57 schreef Vis1980 het volgende:
Ik heb echt nergens last van Woke. Wel heb ik het idee dat men mensenrechten, verdragen en gelijkheid tegenwoordig al als woke zien. Vreselijk, natuurlijk, wie wil er nu gelijkheid of beschermd worden door rechten of verdragen? Brrrrr.
Nee hoor, dat heeft niets met woke te maken.

De constante focus op aspecten van iemands identiteit, het steevast indelen van groepen mensen op basis van dergelijke eigenschappen, er een faux ideologisch sausje overheen gieten dat allerhande complexe sociale, economische en politieke problemen zegt aan te pakken en op te lossen, dat is woke. Om maar te zwijgen over de gradaties van 'slachtoffer- en daderschap'. En dat is in de VS al heel erg doorgeschoten.

In plaats van dat je mensen als complexe individuen met meerdere eigenschappen beziet, reduceert woke de mens tot een geslacht, een ras, een seksuele voorkeur, een religie, een klasse en bouwt van daar verder. Hetgeen onherroepelijk tot tweedeling en polarisering leidt, hetgeen we dan nu ook zien, zeker in de VS.

Dat daarmee het theocratisch conservatieve denken van de GOP minder erg zou zijn, of beter, is dan ook niet gezegd. Integendeel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206691208
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:57 schreef Vis1980 het volgende:
Ik heb echt nergens last van Woke. Wel heb ik het idee dat men mensenrechten, verdragen en gelijkheid tegenwoordig al als woke zien.
Dat idee is dom gelul.
pi_206691215
Noem het identiteitspolitiek anders, dat is vaak de uitwerking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')