Dat laatste is belangrijk ja. Goede split inverter airco.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:13 schreef Plompzakker het volgende:
Laat een paar van die bedrijven langskomen voor advies en een offerte.
Overweeg trouwens ook een multisplit want een airco beneden zal boven niks koelen.
Verder is het verstandig om ervoor te zorgen dat je airco ook kan verwarmen, daarmee kun je een hoop gasverbruik besparen.
Multi split is een groter risico op storingen, ik zou dan eerder 2x een split unit ophangen. Scheelt je ook een hoop leidingwerk tussen beide binnenunits en de buiten unit. En daardoor kun je evt ook de kosten in 2en hakken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:13 schreef Plompzakker het volgende:
Laat een paar van die bedrijven langskomen voor advies en een offerte.
Overweeg trouwens ook een multisplit want een airco beneden zal boven niks koelen.
Verder is het verstandig om ervoor te zorgen dat je airco ook kan verwarmen, daarmee kun je een hoop gasverbruik besparen.
Ja, ik heb ook twee aparte split units. Mee eens met wat je post.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Multi split is een groter risico op storingen, ik zou dan eerder 2x een split unit ophangen. Scheelt je ook een hoop leidingwerk tussen beide binnenunits en de buiten unit. En daardoor kun je evt ook de kosten in 2en hakken.
De vraag is hoeveel storingen je zal gaan hebben in pak hem beet 10 jaar. De meeste units die ik ken hebben nooit een storing. Maar in de basis heb je wel gelijk wat dat betreft.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Multi split is een groter risico op storingen, ik zou dan eerder 2x een split unit ophangen. Scheelt je ook een hoop leidingwerk tussen beide binnenunits en de buiten unit. En daardoor kun je evt ook de kosten in 2en hakken.
Op Tweakers ben je ook al zo'n fan van Portugal. Maar ik vind dit echt een slechte tip.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:14 schreef Heph844 het volgende:
Mijn tip: bestel ze in het buitenland en zoek er dan een installateur bij.
Airco’s in Nederland zijn gruwelijk duur, terwijl het in Zuid-Europa een normaal gebruiksartikel is. Ik heb mijn Daikin airco’s in Portugal besteld, dat scheelde echt een bak geld.
Ik begrijp je antwoord, maar als je letterlijk ziek wordt van warmte dan zou ik niet het risico lopen dat beide units tegelijk kapot kunnen gaan. Dus ik zou aan risico spreiding doen wat dat betreft.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:41 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel storingen je zal gaan hebben in pak hem beet 10 jaar. De meeste units die ik ken hebben nooit een storing. Maar in de basis heb je wel gelijk wat dat betreft.
Ik zou persoonlijk zeer ongelukkig worden van een leiding die van beneden naar boven door mijn woning moet. Ik zou dan liever 2 units op de buitenmuur hebben. Maar dat is aan TS om te beslissen.quote:Het leidingwerk wat het zou schelen zie ik niet. Als het al een meter scheelt dan is dat natuurlijk totaal verwaarloosbaar op het totaal. Bij een multi split zitten er trouwens geen leidingen tussen de binnenunits. Alle binnenunits hebben een eigen aan- en afvoerleiding naar de buitenunit.
Goeiequote:Een multi split kan wel voordelen hebben qua efficiency (en dus stroomverbruik). Maar dat ligt helemaal aan je gebruik.
Maar dan zou je eigenlijk 2 merken voor dezelfde kamer moeten gaan hangen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik begrijp je antwoord, maar als je letterlijk ziek wordt van warmte dan zou ik niet het risico lopen dat beide units tegelijk kapot kunnen gaan. Dus ik zou aan risico spreiding doen wat dat betreft.
Die snap ik echt niet. Of je nu 1 unit aan de muur hangt of 2, er moeten dezelfde leidingen naartoe?quote:Ik zou persoonlijk zeer ongelukkig worden van een leiding die van beneden naar boven door mijn woning moet. Ik zou dan liever 2 units op de buitenmuur hebben. Maar dat is aan TS om te beslissen.
[..]
Goeie
Zoek dan eerst maar een installateur die daar in trapt. Dan ben je de eerste jaren nog niet aan de beurt asl het al lukt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:14 schreef Heph844 het volgende:
Mijn tip: bestel ze in het buitenland en zoek er dan een installateur bij.
Ik denk dat je in de war bent met iemand anders, maar ik weet inderdaad dat er op Tweakers ook een centraal topic over loopt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Op Tweakers ben je ook al zo'n fan van Portugal. Maar ik vind dit echt een slechte tip.
Installateurs hebben het druk zat in NL en zitten niet te wachten op een zelfgekochte buitenlandse airco. En als ze al komen dan geven ze geen enkele garantie verder en mag je zelf de problemen oplossen als het fout gaat.
Als je het zelf kan installeren en onderhouden is het een goede tip, maar de meeste mensen zullen dat niet kunnen.
Ik wil enkel de airco in de woonkamer hebben daar zijn we het meest en een nachtrust heb ik toch nietquote:Op dinsdag 15 november 2022 08:50 schreef Sometimes het volgende:
Bedenk waar je de koeling het meest nodig hebt.
Ik ben begonnen met mijn slaapkamer, een goede nachtrust in de hitte vond ik het belangrijkst.
Installatie duurde zo'n 4 a 5 uur, die later in de woonkamer kwam ruim een uur langer (meer leidingwerk door het huis heen).
Hier hangt de airco (wit) op een witte muur, de aanwezigheid valt dan nogal mee. Unit is wat groter dan de slaapkamervarianten, afhankelijk van de hoeveelheid kubieke meters die je koel wil krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik wil enkel de airco in de woonkamer hebben daar zijn we het meest en een nachtrust heb ik toch niet
Hoe opvallend is zo'n airco in je woonkamer qua visueel.
Ik heb ook een split in de woonkamer, voornamelijk als verwarming maar afgelopen zomer ook wel mee gekoeld. Om die reden ook een aantal nachten beneden geslapen. Het went snel en is toch wel heel comfortabel.quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik wil enkel de airco in de woonkamer hebben daar zijn we het meest en een nachtrust heb ik toch niet
Hoe opvallend is zo'n airco in je woonkamer qua visueel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |