abonnement Unibet Coolblue
pi_206674007
Problemen met wasmachine :'( :'( :'( :'( ik snap er niks van.
Vraagje over mijn wasmachine.
Zit de waterslang er goed in? Ze hebben het er gewoon losjes ingezet.



Ik heb de wasmachine uitgetest, maar het water spuit er van twee kanten uit.
Er zit een gat op de grond bij de leiding. Dat zwarte beneden op de grond is het gat waar ik het over heb:



Je ziet hier wat het gat veroorzaakt. Het loopt over van water:


Maar er komt ook hier tegelijkertijd water uit:



Komt dit van boven eruit omdat er beneden een gat is of heeft het ook mee te maken dat de waterslang heel losjes erin is gezet en niet gemonteerd?
pi_206674021
Dat die slang er los in zit is niet ongewoon.
-nee-
pi_206674124
De slang in de afvoer zit vaker los, zou geen probleem moeten zijn.
Maar het lijkt alsof het water niet afgevoerd wordt.

Lijkt dus meer dat de afvoer verstopt zit.
pi_206674127
Je afvoer kan het tempo van de pomp niet bijhouden. Dat kan ook door te weinig ontluchting elders in je afvoer komen. Wat je nu even kan doen is de zwanenhals schoonmaken, mogelijk is het daarmee opgelost. Eventueel kan je de slang even goed laten aansluiten met een washandje of zo.
pi_206674147
Wat ook nog kan is dat die afvoerslang te lang is, dat ie dus vastloopt in de bocht van de sifon. Tien cm omhoog trekken zou dat op moeten lossen.
pi_206674490
Zit die afvoerslang te ver erin waardoor hij tegen de zwanenhals aan duwt?

Hier zit hij er maar net 10/15cm in maar hier zit de zwanenhals ook hoger van de vloer?
pi_206674716
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:56 schreef qajariaq het volgende:
Je afvoer kan het tempo van de pomp niet bijhouden. Dat kan ook door te weinig ontluchting elders in je afvoer komen. Wat je nu even kan doen is de zwanenhals schoonmaken, mogelijk is het daarmee opgelost. Eventueel kan je de slang even goed laten aansluiten met een washandje of zo.
Bedankt voor het meedenken.
Hoe moet ik dit schoonmaken? Het zit wel aan elkaar vast

pi_206674725
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 16:31 schreef deadly_kiss het volgende:
Zit die afvoerslang te ver erin waardoor hij tegen de zwanenhals aan duwt?

Hier zit hij er maar net 10/15cm in maar hier zit de zwanenhals ook hoger van de vloer?
Ik kan het er idd iets uithangen. De hals zit geloof ik wel wat hoger van de vloer
pi_206674731
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 15:56 schreef rival het volgende:
De slang in de afvoer zit vaker los, zou geen probleem moeten zijn.
Maar het lijkt alsof het water niet afgevoerd wordt.

Lijkt dus meer dat de afvoer verstopt zit.
Er zit ook wel echt een gat rond de leiding
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 november 2022 @ 17:02:56 #10
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_206674833
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 16:50 schreef iunik het volgende:

[..]
Bedankt voor het meedenken.
Hoe moet ik dit schoonmaken? Het zit wel aan elkaar vast

[ afbeelding ]
Aan die ringen draaien. Die schroef je zo los.
pi_206674872
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 16:50 schreef iunik het volgende:

[..]
Bedankt voor het meedenken.
Hoe moet ik dit schoonmaken? Het zit wel aan elkaar vast

[ afbeelding ]
Het ziet er allemaal niet vreselijk oud uit. Je kan het gewoon los schroeven en leeg peuteren. Eigenlijk ziet het er zo nieuw uit dat ik me niet kan voorstellen dat het al dicht geslibd is.

Dat die slang ruimte heeft in de afvoer is wel goed. Je kan het iets opvullen met een washandje maar het mag niet luchtdicht, dat geeft weer andere problemen.

Inderdaad de slang iets omhoog trekken en dan vast zetten. Hij mag dus niet tot echt in de bocht steken want dan kan het water niet goed weg. Hier zou ik eens mee beginnen.
pi_206674981
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het ziet er allemaal niet vreselijk oud uit. Je kan het gewoon los schroeven en leeg peuteren. Eigenlijk ziet het er zo nieuw uit dat ik me niet kan voorstellen dat het al dicht geslibd is.

Dat die slang ruimte heeft in de afvoer is wel goed. Je kan het iets opvullen met een washandje maar het mag niet luchtdicht, dat geeft weer andere problemen.

Inderdaad de slang iets omhoog trekken en dan vast zetten. Hij mag dus niet tot echt in de bocht steken want dan kan het water niet goed weg. Hier zou ik eens mee beginnen.
Ik ging net naar die slang kijken, maar die zat maar halverwege erin
pi_206674986
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:02 schreef qltel het volgende:

[..]
Aan die ringen draaien. Die schroef je zo los.
Oh okay, ik ga het ff proberen. Hopelijk maak ik niks kapot
pi_206674990
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:07 schreef qajariaq het volgende:
Eigenlijk ziet het er zo nieuw uit dat ik me niet kan voorstellen dat het al dicht geslibd is.
Zwanenhals kan heel makkelijk dicht zitten met 1 sok of washandje ;)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_206675062
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Het ziet er allemaal niet vreselijk oud uit. Je kan het gewoon los schroeven en leeg peuteren. Eigenlijk ziet het er zo nieuw uit dat ik me niet kan voorstellen dat het al dicht geslibd is.

Dat die slang ruimte heeft in de afvoer is wel goed. Je kan het iets opvullen met een washandje maar het mag niet luchtdicht, dat geeft weer andere problemen.

Inderdaad de slang iets omhoog trekken en dan vast zetten. Hij mag dus niet tot echt in de bocht steken want dan kan het water niet goed weg. Hier zou ik eens mee beginnen.
Heb net alles losgeschroefd, maar in de zwanenhals en slang zit niks. De hals zat wel vol water, is dit normaal?

Misschien loopt de leiding vast onder mijn badkamervloer? Daar kan ik sowieso niet bij, toch?
Of toch ook aan die grote gat waar het water uit spuit?

:'( zo lastig dit
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 14 november 2022 @ 17:37:14 #16
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_206675176
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:24 schreef iunik het volgende:

[..]
Heb net alles losgeschroefd, maar in de zwanenhals en slang zit niks. De hals zat wel vol water, is dit normaal?

Misschien loopt de leiding vast onder mijn badkamervloer? Daar kan ik sowieso niet bij, toch?
Of toch ook aan die grote gat waar het water uit spuit?

:'( zo lastig dit
Ja, die hals hoort vol met water te zitten. Dat is je waterslot wat ervoor zorgt dat er geen onaangename lucht uit je riool de ruimte in komt.
  Moderator maandag 14 november 2022 @ 18:06:59 #17
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_206675557
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 17:24 schreef iunik het volgende:

[..]
Heb net alles losgeschroefd, maar in de zwanenhals en slang zit niks. De hals zat wel vol water, is dit normaal?

Misschien loopt de leiding vast onder mijn badkamervloer? Daar kan ik sowieso niet bij, toch?
Of toch ook aan die grote gat waar het water uit spuit?

:'( zo lastig dit
Loopt het water elders in de badkamer wel gewoon weg ?
pi_206675690
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 18:06 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Loopt het water elders in de badkamer wel gewoon weg ?
Ja dat wel. Zowel douche als bij de wastafel loopt het water goed weg. Is mijn afvoer dan misschien heel slecht of ligt het toch echt aan het gat?
pi_206675719
Is het een nieuwe afvoer? Zo ja dan is daar wat mis mee.
pi_206675755
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 18:19 schreef Basp1 het volgende:
Is het een nieuwe afvoer? Zo ja dan is daar wat mis mee.
Denk wel dat de woningbouw er een nieuwe heeft gezet.
Er zit naast de afvoer (waar gedroogd lijm tegen tegel aan)een vrij groot gatje. Is het wellicht combinatie van een slechet afvoer en het gatje?
pi_206675968
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 18:21 schreef iunik het volgende:

[..]
Denk wel dat de woningbouw er een nieuwe heeft gezet.
Er zit naast de afvoer (waar gedroogd lijm tegen tegel aan)een vrij groot gatje. Is het wellicht combinatie van een slechet afvoer en het gatje?
Het gaatje zou niets uit moeten maken de afvoer is waarschijnlijk niet goed. Je zou ter controle nog de bovenbocht kunnen losdraaien dat je hierdoor de rechtop staande pijp open hebt. In deze pijp zou geen water moeten te zien zijn en je het riool moeten kunnen ruiken.
pi_206677438
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 18:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het gaatje zou niets uit moeten maken de afvoer is waarschijnlijk niet goed. Je zou ter controle nog de bovenbocht kunnen losdraaien dat je hierdoor de rechtop staande pijp open hebt. In deze pijp zou geen water moeten te zien zijn en je het riool moeten kunnen ruiken.
Heb allebei losgedraaid, er was niets te zien. Bedoel je dat de witte onderdelen van de buis gewoon niet goed zijn? Ligt dat aan het materiaal dan..
pi_206677881
Woon je daar pas? Anders gewoon je huurbaas inlichten hierover, aangeven dat je de hals al los hebt gedraaid en dat je het vermoeden hebt dat het probleem verderop ligt?
pi_206677909
Inderdaad mag dit wel naar de huisbaas. Een verstopping verderop of toch een gebrek aan rioolventilatie.
pi_206678372
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 20:30 schreef qajariaq het volgende:
Inderdaad mag dit wel naar de huisbaas. Een verstopping verderop of toch een gebrek aan rioolventilatie.
Is dit uberhaupt wel op te lossen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')