Het kan anders reageren, bij een bepaalde temperatuur dan echte gelatine. Dat zou ik even checken. Anders kan het als het waren weer loslaten.quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:09 schreef miss_sly het volgende:
De vegatine wordt wel anders verwerkt dan gelatine. Gelatine zijn velletjes die je in water legt waarin ze zacht worden, maar dit is poeder da je in water doet en dan roerend aan de kookt brengt. Als het kookt, dient het direct bij de in te dikken vloeistof gegoten te worden, dus goed timen om de slagroom en de vegatine tegelijk goed te hebben![]()
[ afbeelding ]
Ik ga nu proefkokenquote:Op zaterdag 12 november 2022 16:11 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Het kan anders reageren, bij een bepaalde temperatuur dan echte gelatine. Dat zou ik even checken. Anders kan het als het waren weer loslaten.
Vanillemerg zou je wat meer uit elkaar kunnen roeren voor het in de pan gaat? Of iets uit laten drogen?quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:42 schreef miss_sly het volgende:
Voor de volgende keer in ieder geval onthouden dat ik het espressopoeder vast even door een theezeefje haal, zodat het klein is. Ik zie nu al dat er wat poederklontjes in de mokka panna cotta zitten.
Er lijken ook wat grotere stukjes vanillemerg bij elkaar in de vanille exemplaren te zitten. Daarvan weet ik zo gauw niet hoe ik dat een volgende keer moet voorkomen. Merg uit het stokje schrapen en in de pan doen en koken en dan heb je er niet heel veel invloed meer op, toch?
Ik ben altijd in gevecht met vanillestokjes en mergquote:Op zaterdag 12 november 2022 16:44 schreef maily het volgende:
[..]
Vanillemerg zou je wat meer uit elkaar kunnen roeren voor het in de pan gaat? Of iets uit laten drogen?
Je zou evt het merg eerst in een klein beetje vloeistof kunnen doorroeren en daarna dat beetje aan de grote massa toevoegen?quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben altijd in gevecht met vanillestokjes en mergHet opensnijden, het merg eruit halen en dan in de pan doen, het is altijd een slachtpartij. Misschien moet ik het een volgende keer even apart op de plank leggen en dan een beetje uit elkaar halen en dan pas in de vloeistof doen.
Dat kende ik nog niet. Goede tip wel!quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:53 schreef Vanyel het volgende:
Stokjes bewaren en in een fles wodka doen. Dat een tijd herhalen (of er volle in mikken) en dan ben je van dit gedoe af, giet je gewoon een scheutje vanillewodka in dit soort dingen.
quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:53 schreef Vanyel het volgende:
Stokjes bewaren en in een fles wodka doen. Dat een tijd herhalen (of er volle in mikken) en dan ben je van dit gedoe af, giet je gewoon een scheutje vanillewodka in dit soort dingen.
Op de verpakking staat de verhouding vegatine in relatie tot gelatine.quote:Op zaterdag 12 november 2022 16:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
Heb je 1 zakje vegatine gebruikt voor het recept in de OP?
En als ik het goed begrijp, op het moment waarop je de gelatine normaal zou toevoegen moet de vegatine opgewarmd zijn?
Wil het misschien zelf ook wel proberen
Ligt eraan voor wie ik het maak en hoeveel ik gebruik. Mijne is zo sterk dat ik vaak amper een eetlepel gebruik, dan door ik de moeite niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |