abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 november 2022 @ 10:52:24 #1
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206648445
Sinds nu een weekje of twee heb ik iets raars. Zoals de titel zegt, mijn honger gevoel lijkt stuk te zijn. Als in amper aanwezig.
Normaal kreeg ik altijd trek/honger, maar nu moet ik er echt aan denken dat ik moet eten, wat daardoor soms wat te laat is (zeker als ik druk ben) en ik denk shit moet eten omdat ik me flauw begin te voelen en me dan besef dat ik nog niet gegeten heb en het daar van komt.

Eten smaakt me prima, ik heb geen enkele geschiedenis met eetstoornissen of wat dan ook, ik hou ook van eten. En eet ook gewoon normale hoeveelheden en soms zelfs een beetje extra.
Ik probeer er op te letten en nu maar vaste eet momenten in te plannen, op mijn werk bv zet ik nu maar gewoon een wekker om me eraan te herinneren dat het wel tijd wordt voor een hapje (we hebben geen vaste pauzes en zeker als ik alleen ben varieert wanneer ik kan eten).

Heb geen idee waar dit vandaan komt en aangezien reuk en smaak nog prima werken snap ik het ook niet. Zelfs als ik wat lekkers ruik en het eet tijd is komt er geen honger gevoel. Als ik dan toch eet smaakt het me goed en heb ik ook geen probleem ermee verder.
Ik werk wel veel nachtdiensten op het moment waardoor mijn ritme wat omgegooid is.

Wat kan dit zijn?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206648514
Gebruik je amfetamine om die nachtdiensten door te komen?
  Spellchecker zaterdag 12 november 2022 @ 11:03:07 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206648550
Ik dacht heel even aan coronagerelateerde klachten maar reuk en smaak werken nog goed.

Eet je nu (bewust) minder? Omdat je misschien eerder vol zit?

Ben wel een beetje jaloers want dit is een mooie manier om wat af te vallen.
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:04:49 #4
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206648566
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:59 schreef Farenji het volgende:
Gebruik je amfetamine om die nachtdiensten door te komen?
Nee.

Geen drugs.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206648570
Wanneer ik nachtdiensten draai ligt ook heel mijn eetritme op z'n gat, en dat geldt wel voor meer collega's als ik zie hoe weinig er in de nacht gegeten wordt.

Ik heb er nooit echt wat achter gezocht verder, want alles qua ritme ligt door elkaar :)
pi_206648577
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:03 schreef maily het volgende:
Ik dacht heel even aan coronagerelateerde klachten maar reuk en smaak werken nog goed.

Eet je nu (bewust) minder? Omdat je misschien eerder vol zit?

Ben wel een beetje jaloers want dit is een mooie manier om wat af te vallen.
Een beetje minder eten is niet erg, maar roofbouw plegen op je lichaam is doorgaans niet echt een gezonde manier om lichaamsgewicht kwijt te raken.
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:09:07 #7
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206648598
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik werk wel veel nachtdiensten op het moment waardoor mijn ritme wat omgegooid is.
Dit lijkt me de oorzaak. Je slaapt nu op je normale eetmomenten (?)
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:10:04 #8
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206648604
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:03 schreef maily het volgende:
Ik dacht heel even aan coronagerelateerde klachten maar reuk en smaak werken nog goed.

Eet je nu (bewust) minder? Omdat je misschien eerder vol zit?

Ben wel een beetje jaloers want dit is een mooie manier om wat af te vallen.
Niet bewust en zit ook niet sneller vol. Maar eet wel minder erdoor omdat ik er soms simpelweg niet aan denk en daardoor eet momenten oversla. Ik probeer dat niet te doen door nu eet momenten meer te plannen.

Leuk is het niet echt, want ik kom nu soms op het moment dat ik me flauw/zwakjes ga voelen, me dus best kut voel en daardoor denk verhip ik heb niet gegeten. En ik wil eigenlijk ook niet afvallen, dit lijkt me daarvoor ook niet een erg goede manier.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:14:18 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206648657
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:09 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Dit lijkt me de oorzaak. Je slapt nu op je normale eetmomenten (?)
Op de dagen dat ik niet werk heb ik ook geen honger gevoel. En ik draai al maanden regelmatig nachtdiensten (de afgelopen twee maanden dan 4 per week, is wel toegenomen dus), had toen wel een honger gevoel. Ook in de 8,5 uur in de nacht die ik werk.

Ik noem de nachtdiensten omdat het idd het enige is wat ik kan bedenken wat een relevantie zou kunnen hebben. Verder is er niets wat ik zo kan bedenken. Ben niet ziek (geweest), voel me verder prima.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206648687
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Op de dagen dat ik niet werk heb ik ook geen honger gevoel. En ik draai al maanden regelmatig nachtdiensten (de afgelopen twee maanden dan 4 per week, is wel toegenomen dus), had toen wel een honger gevoel. Ook in de 8,5 uur in de nacht die ik werk.

Ik noem de nachtdiensten omdat het idd het enige is wat ik kan bedenken wat een relevantie zou kunnen hebben. Verder is er niets wat ik zo kan bedenken. Ben niet ziek (geweest), voel me verder prima.
Nachtdiensten, maar vooral onregelmatige nachtdiensten. Is hetzelfde als een jetlag creeren. Als slechte eetlust bij een jetlag hoort, kan het idd die nachtdienst zijn.
pi_206648714
Ben je misschien verliefd? Vlinders in de buik?
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:21:53 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206648735
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:05 schreef Candaasje het volgende:
Wanneer ik nachtdiensten draai ligt ook heel mijn eetritme op z'n gat, en dat geldt wel voor meer collega's als ik zie hoe weinig er in de nacht gegeten wordt.

Ik heb er nooit echt wat achter gezocht verder, want alles qua ritme ligt door elkaar :)
Dan heb je ook geen honger gevoel? Of meer dat je op rare tijden honger krijgt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:27:29 #13
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206648789
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:18 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Nachtdiensten, maar vooral onregelmatige nachtdiensten. Is hetzelfde als een jetlag creeren. Als slechte eetlust bij een jetlag hoort, kan het idd die nachtdienst zijn.
De laatste twee maanden is het qua wisselen minder geworden, draai nu alleen nachtdiensten (zal vanaf volgende maand wel weer wat gaan wisselen). Maar ik wissel nooit binnen een week, de werkgever plant altijd een blok van diensten en zorgt dat het ook niet van het ene uiterste naar het andere gaat en dat er een aantal dagen vrij tussen een wisseling zitten (dan worden er bv twee nachtblokken met twee dagen vrij ertussen gepland om daarna 4/5 dagen vrij te hebben tussen de nachtblokken en de late dienst blokken).

Ik doe vrijwel geen vroege diensten, wat betekend dat ik in het geheel een wat later ritme heb. Alhoewel dat dus wel nog wat verder verschuift nu ik twee maanden al enkel nachtdiensten doe ipv rond een uur of 1/2 naar bed te gaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:28:55 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206648803
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:20 schreef Farenji het volgende:
Ben je misschien verliefd? Vlinders in de buik?
Stik verliefd, maar dat al een paar jaar. En het is dus niet zo dat ik geen hap door mijn keel kan krijgen. Eten smaakt me nogsteeds goed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206648844
Heb je misschien last van (onbewuste) spanningen?
  zaterdag 12 november 2022 @ 12:40:44 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206649518
Overgangsklacht?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 12 november 2022 @ 13:49:45 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206650039
Wat zei de huisarts toen je belde? Het lijkt me toch de moeite waard om bij zo'n plotselinge klacht eens contact op te nemen met iemand die medisch opgeleid is....
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 12 november 2022 @ 16:50:56 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206651040
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heb je misschien last van (onbewuste) spanningen?
Bewust niet echt, heb het naar mijn zin op het werk, vind de nachtdiensten ook echt fijn (is geen moetje, maar op eigen verzoek). Zit over het algemeen genomen prima in mijn vel.

Ben wel zoekende naar een andere woonplek, waar ik nu zit kan ik tot maart zitten. Misschien dat dat onbewust meespeelt, maar het is niet dat ik dikke stress heb ervan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 november 2022 @ 16:52:12 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206651046
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:40 schreef Lienekien het volgende:
Overgangsklacht?
Helemaal niet aan gedacht. Ben 45, is nog redelijk vroeg, maar wel mogelijk. Ga ik eens naar kijken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 november 2022 @ 16:54:39 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206651062
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 november 2022 13:49 schreef MichaelScott het volgende:
Wat zei de huisarts toen je belde? Het lijkt me toch de moeite waard om bij zo'n plotselinge klacht eens contact op te nemen met iemand die medisch opgeleid is....
Dat heb ik nog niet gedaan aangezien ik me verder prima voel, zelfs mijn pijn klachten vallen erg mee dit jaar tot nu toe.
Als het aanhoud zal ik dat toch maar eens doen.

Eigenlijk raar om het niet te doen, ik heb dat met alles, ga niet zo snel naar de huisarts. Terwijl die er juist ook is voor dit soort zaken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 november 2022 @ 17:09:57 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206651163
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 16:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Helemaal niet aan gedacht. Ben 45, is nog redelijk vroeg, maar wel mogelijk. Ga ik eens naar kijken.
Het is een lastige. Klachten worden ook wel eens onterecht op de overgang geschoven bij vrouwen in de overgangsleeftijd. Daar moet je dan toch zelf en in overleg met je huisarts een weg in vinden.

Ik heb tot nu toe één keer bij de huisarts de overgang geopperd als mogelijke oorzaak van een klacht die verder niet ernstig was. Sindsdien eigenlijk nergens echt aanleiding in gezien om mee naar de huisarts te gaan. Maar bij vriendinnen was die aanleiding er echt wel, tot ingrepen bij de gynaecoloog aan toe, dus dat kan heel erg uiteenlopen.
The love you take is equal to the love you make.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 november 2022 @ 17:26:40 #22
485843 crew  Jippie
pi_206651259
Medicatie die de trek doen minderen?

Als je afvalt zou ik afspraak met huisarts maken.
  zaterdag 12 november 2022 @ 17:56:15 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206651471
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is een lastige. Klachten worden ook wel eens onterecht op de overgang geschoven bij vrouwen in de overgangsleeftijd. Daar moet je dan toch zelf en in overleg met je huisarts een weg in vinden.

Ik heb tot nu toe één keer bij de huisarts de overgang geopperd als mogelijke oorzaak van een klacht die verder niet ernstig was. Sindsdien eigenlijk nergens echt aanleiding in gezien om mee naar de huisarts te gaan. Maar bij vriendinnen was die aanleiding er echt wel, tot ingrepen bij de gynaecoloog aan toe, dus dat kan heel erg uiteenlopen.
Als het aanhoud is het zeker de moeite waard om dat eens te overleggen, misschien te checken of ik in de overgang ga.

Thx, ik had hier echt niet aan gedacht.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 12 november 2022 @ 17:58:30 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206651491
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:26 schreef Jippie het volgende:
Medicatie die de trek doen minderen?

Als je afvalt zou ik afspraak met huisarts maken.
Nee, ik heb zelfs (nog) geen pijn medicatie.
Afvallen heb ik onder controle door vaste eet momenten in te plannen, dat helpt daar tegen.

Maar vanavond komt het wel goed, ik ga met mijn vriend naar vrienden. Die zorgen wel dat je eet, vol zitten is geen excuus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 12 november 2022 @ 18:05:00 #25
485843 crew  Jippie
pi_206651547
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 17:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Als het aanhoud is het zeker de moeite waard om dat eens te overleggen, misschien te checken of ik in de overgang ga.

Thx, ik had hier echt niet aan gedacht.
Begon op mijn 42e al, vanwege de opvliegers is dat niet eens getest. Had Mirenaspiraal, dus menstruatie bleef al praktisch weg, dat was geen graadmeter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')