Je staat te boek als wanbetaler, dus dan zal dat wel één van de redenen zijn. Als die registratie in jouw ogen onterecht is, zou ik eerst die proberen weg te krijgenquote:Op vrijdag 11 november 2022 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
maar als je dus blijkbaar in het verleden weleens wat te laat hebt betaald mogen ze een borg vragen.
Oftewel het ligt aan je betaalgedragquote:Wanneer betaal je borg bij energieleveranciers?
Voordat je klant wordt, toetsen energieleveranciers je betaalgedrag. Ze bekijken dan of je de energierekening kunt gaan betalen. Dit gebeurt met behulp van een toetsing. Blijkt uit de toets dat er een kans bestaat dat je de energierekening niet (altijd) kunt betalen, dan vraagt de energieleverancier borg.
Elke leverancier bepaalt zelf welke norm zij hiervoor hanteren. Ook de borg bij energieleveranciers verschilt.
Borg betalen energieleverancier
Voordat je klant bij ons wordt toetsen wij je betaalgedrag. We bekijken dan of je onze rekeningen kunt gaan betalen. Afhankelijk van de uitkomst van deze toets vragen we wel of geen waarborgsom energie.
Ik verwacht dat dat het probleem is; dat ze tussentijds geen klant was.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:07 schreef XanderH het volgende:
Waar heeft ze die 6 maanden dan gewoond? Heeft ze daar ook gewoon energie van Vattenfall afgenomen?
Betaalt ze nu ook hetzelfde als een nieuwe klant? Die tarieven zijn hoger dan voor bestaande klanten. Dat lijkt me nog vervelender dan die borg.
Ja gewoon verhuizing doorgegeven en bij Vattenfall gebleven.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:07 schreef XanderH het volgende:
Waar heeft ze die 6 maanden dan gewoond? Heeft ze daar ook gewoon energie van Vattenfall afgenomen?
Betaalt ze nu ook hetzelfde als een nieuwe klant? Die tarieven zijn hoger dan voor bestaande klanten. Dat lijkt me nog vervelender dan die borg.
Tja, dan ben je geen nieuwe klant dus, dat lijkt me simpel.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja gewoon verhuizing doorgegeven en bij Vattenfall gebleven.
Gezien ze zelf zowel de oude als de nieuwe bewoner is, is dit dus van toepassing:quote:Op vrijdag 11 november 2022 20:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
Woonde er een wanbetaler op het oude adres?
quote:Geen idee of dat ook echt zo is maar gezien het een armoedzaaier is zou het best kunnen dat er af en toe wat te laat betaald is.
Zegt het contract of de voorwaarden voor verhuizing hier iets over? En heeft ze al contact opgenomen met vattenfall om te vragen hoe en wat?quote:Of mogen ze sowieso borg vragen ook al ben je een (verhuisde) bestaande klant?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |