abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206639068
Een kennis zat al haar hele leven bij Nuon (Vattenfall) maar moest laatst 6 maanden uit haar sociale huurwoning omdat de fundering werd hersteld. Verhuizing doorgegeven en na 6 maanden weer terug verhuisd maar ineens zegt Vattenfall je bent een nieuwe klant. Nou is dat nog niet zo erg ware het niet dat ze ineens met een ¤ 450 borg komen aanzetten. Ik wist niet eens dat het bestond (normaal krijg ik cadeautjes bij een nieuw contract) maar als je dus blijkbaar in het verleden weleens wat te laat hebt betaald mogen ze een borg vragen. Dat je dan al 30 jaar bij ze energie afneemt interesseert ze opeens geen reet.

Is het nou echt zo dat je bij een verhuizing een nieuwe klant zou kunnen worden of blijf je altijd een bestaande klant? Heeft ze misschien iets verkeerd doorgegeven? Of mogen ze sowieso borg vragen ook al ben je een (verhuisde) bestaande klant?
Facts don't care about your feelings
pi_206639154
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
maar als je dus blijkbaar in het verleden weleens wat te laat hebt betaald mogen ze een borg vragen.
Je staat te boek als wanbetaler, dus dan zal dat wel één van de redenen zijn. Als die registratie in jouw ogen onterecht is, zou ik eerst die proberen weg te krijgen
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_206639164
Tja als je wanbetaler bent dan zijnde regels anders
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 11 november 2022 @ 15:59:57 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206639200
Bij mijn weten is het niet zo dat je na een verhuizing nieuwe klant geworden bent. Echter als je je contract niet oversluit (verhuizing naar nieuw adres) maar stop zet, om het 6 maanden later weer af te sluiten, dan lijkt het me logisch dat je een nieuwe klant bent.

Site Vattenfall zegt:
quote:
Wanneer betaal je borg bij energieleveranciers?
Voordat je klant wordt, toetsen energieleveranciers je betaalgedrag. Ze bekijken dan of je de energierekening kunt gaan betalen. Dit gebeurt met behulp van een toetsing. Blijkt uit de toets dat er een kans bestaat dat je de energierekening niet (altijd) kunt betalen, dan vraagt de energieleverancier borg.

Elke leverancier bepaalt zelf welke norm zij hiervoor hanteren. Ook de borg bij energieleveranciers verschilt.

Borg betalen energieleverancier
Voordat je klant bij ons wordt toetsen wij je betaalgedrag. We bekijken dan of je onze rekeningen kunt gaan betalen. Afhankelijk van de uitkomst van deze toets vragen we wel of geen waarborgsom energie.
Oftewel het ligt aan je betaalgedrag
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206639252
Ik snap dat ze een borg hanteren adhv je betaalgedrag, echter als ze niet tijdelijk was verhuisd hadden ze neem ik aan nooit over de borg begonnen. Ze heeft immers 30 jaar lang haar rekeningen gewoon betaald. Pas doordat er dus bij de verhuizing iets mis is gegaan (denk ik) zien ze haar als nieuwe klant en zien ze opeens dat ze "wanbetaler" is. Geen idee of dat ook echt zo is maar gezien het een armoedzaaier is zou het best kunnen dat er af en toe wat te laat betaald is.

Maar het zou dus kunnen zijn dat ze ipv verhuizen, het contract stop gezet heeft bij de tijdelijke verhuizing. Dat zou eigenlijk de enige optie zijn om als nieuwe klant aangemerkt te worden?
pi_206640638
Waar heeft ze die 6 maanden dan gewoond? Heeft ze daar ook gewoon energie van Vattenfall afgenomen?

Betaalt ze nu ook hetzelfde als een nieuwe klant? Die tarieven zijn hoger dan voor bestaande klanten. Dat lijkt me nog vervelender dan die borg.
  vrijdag 11 november 2022 @ 18:15:28 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206640704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 18:07 schreef XanderH het volgende:
Waar heeft ze die 6 maanden dan gewoond? Heeft ze daar ook gewoon energie van Vattenfall afgenomen?

Betaalt ze nu ook hetzelfde als een nieuwe klant? Die tarieven zijn hoger dan voor bestaande klanten. Dat lijkt me nog vervelender dan die borg.
Ik verwacht dat dat het probleem is; dat ze tussentijds geen klant was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206640715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 18:07 schreef XanderH het volgende:

Ja gewoon verhuizing doorgegeven en bij Vattenfall gebleven.
pi_206640834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ja gewoon verhuizing doorgegeven en bij Vattenfall gebleven.
Tja, dan ben je geen nieuwe klant dus, dat lijkt me simpel.

Eenvoudig te zien want je zou dan ook gewoon hetzelfde klantnummer etc. moeten houden.

Dat je bij een verhuizing je bestaande contract kunt houden, niet als nieuwe klant wordt behandeld en geen borg betaalt heeft ze 6 maanden geleden dan toch al kunnen ervaren?
pi_206641008
Heeft ze niet gewoon een nieuw contract aangevraagd in plaats van de verhuizing door te geven? En weet ze zeker dat ze in de tussentijd bij Vattenfall zat? Je kan je contract bij een verhuizing namelijk gewoon meenemen.

Ze heeft trouwens het recht op inzage in de gegevens die ze hiervoor gebruikt hebben. Dus gewoon even vragen hoe het zit.
pi_206642241
Woonde er een wanbetaler op het oude adres?
pi_206642775
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 20:03 schreef etuiedelapiel het volgende:
Woonde er een wanbetaler op het oude adres?
Gezien ze zelf zowel de oude als de nieuwe bewoner is, is dit dus van toepassing:
quote:
Geen idee of dat ook echt zo is maar gezien het een armoedzaaier is zou het best kunnen dat er af en toe wat te laat betaald is.
pi_206642814
quote:
Of mogen ze sowieso borg vragen ook al ben je een (verhuisde) bestaande klant?
Zegt het contract of de voorwaarden voor verhuizing hier iets over? En heeft ze al contact opgenomen met vattenfall om te vragen hoe en wat?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 november 2022 @ 14:26:59 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_206746538
Als ze 2x verhuisd is, maar hetzelfde klantnummer heeft gehouden, is ze een bestaande klant. Haar contract is dan ook meeverhuisd naar het tijdelijke adres en nu weer naar het oude adres.

Als ze echter bij de aanmelding op het nieuwste adres niet heeft aangegeven dat ze al klant was, heeft ze mogelijk een nieuw klantnummer gekregen en wordt ze ook behandeld als een nieuwe klant. Heeft ze inderdaad een nieuw klantnummer, laat haar dan contact opnemen met Vattenfall en het oorspronkelijke klantnummer kan dan aan haar gekoppeld worden. Dan vervalt als het goed is de waarborgsom.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')