abonnement Unibet Coolblue
pi_206686298
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:57 schreef HowardRoark het volgende:

Je geeft het zelf al aan, links liberale en 'vrije' (progressieve) cultuur. Het is natuurlijk beter als publiek onderwijs politiek neutraal is. Dus niet links, niet rechts, niet progressief en niet conservatief. Gewoon neutraal en seculair onderwijs. Ouders die dan wel iets specifieks willen voor hun kind kunnen een ander school uitkiezen.
waar die ouders zich veelal over opwinden is dat er maatschapij-kritische onderwerpen aangesproken worden..
ook bv sexuele voorlichting of domweg het ontwikkelen van een open en vrije geest een probleem voor deze ouders vormt.

Het is geen kwade politiek-ideologische wil dat veel beter opgeleidde mensen een bepaalde houding jegens de maatschappij hebben, terwijl bv sektarische regiligeuze gemeenschappen vooral zaken willen verbieden en beperken.

Veel volgt deze openheid bv ook uit een begrip van wetenschappelijke emthodieken en een vrijere analyserende houding tegenover de Maatschappij die bv akademisch onderwijs ook steunt in de ontwikkeling.


Ouders die bv een probleem hebben met wetenschappelijke kennis en kinderen die leren over de maatschappij waarin ze leven, en dat willen verbieden willen niet 'neutraal' onderwijs...
die willen vooral hun sektarische eigen visie beschermen tegen een kritische blik die hun kinderen misschien op een kritische onderwijsinstelling im frage leren te stellen en ook van andere kanten beschouwen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206686443
En er wordt ook helemaal geen 'enorme' nadruk gelegd op rassen op scholen maar wil je de slavernij-periode behandelen of het nog steeds voorkomende racismeprobleem in de VS ontkom je niet aan uitleggen hoe racisme ontstaat. Dat doen de Republikeinen liever niet. Die schotelen kinderen liever de gewitwaste versie van de geschiedenis voor en willen ook niet de gevaren van racisme onderwijzen.

Hetzefde gebeurt met seksualiteit. Gewoon niet met kinderen over hebben want wie weet moedig je ze dan aan homo- of transseksueel te worden. Gewoon over zwijgen en lekker dom houden! Hebben ze altijd gedaan en dat werkte! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206686474
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]
waar die ouders zich veelal over opwinden is dat er maatschapij-kritische onderwerpen aangesproken worden..
ook bv sexuele voorlichting of domweg het ontwikkelen van een open en vrije geest een probleem voor deze ouders vormt.

Het is geen kwade politiek-ideologische wil dat veel beter opgeleidde mensen een bepaalde houding jegens de maatschappij hebben, terwijl bv sektarische regiligeuze gemeenschappen vooral zaken willen verbieden en beperken.

Veel volgt deze openheid bv ook uit een begrip van wetenschappelijke emthodieken en een vrijere analyserende houding tegenover de Maatschappij die bv akademisch onderwijs ook steunt in de ontwikkeling.

Ouders die bv een probleem hebben met wetenschappelijke kennis en kinderen die leren over de maatschappij waarin ze leven, en dat willen verbieden willen niet 'neutraal' onderwijs...
die willen vooral hun sektarische eigen visie beschermen tegen een kritische blik die hun kinderen misschien op een kritische onderwijsinstelling im frage leren te stellen en ook van andere kanten beschouwen
Je kunt er van maken wat je wilt, ik denk ook niet dat dit maar iets te maken heeft met 'wetenschappelijke' methodieken of hoogopgeleid zijn. En ik wat ik opperde, namelijk politiek en ideologische neutraal onderwijs, betreft volgens mij geen vreemde suggestie. Dat veel conservatieven het daar dan weer niet mee eens zouden zijn is niet relevant, ook zij moeten realiseren dat publiek onderwijs niet zal en kan worden ingericht precies zoals zij dat willen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206686519
quote:
85s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:28 schreef Kijkertje het volgende:
En er wordt ook helemaal geen 'enorme' nadruk gelegd op rassen op scholen maar wil je de slavernij-periode behandelen of het nog steeds voorkomende racismeprobleem in de VS ontkom je niet aan uitleggen hoe racisme ontstaat. Dat doen de Republikeinen liever niet. Die schotelen kinderen liever de gewitwaste versie van de geschiedenis voor en willen ook niet de gevaren van racisme onderwijzen.

Hetzefde gebeurt met seksualiteit. Gewoon niet met kinderen over hebben want wie weet moedig je ze dan aan homo- of transseksueel te worden. Gewoon over zwijgen en lekker dom houden! Hebben ze altijd gedaan en dat werkte! :')
Wat is eigenlijk een 'gewitwaste versie' van de geschiedenis?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206686585
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk een 'gewitwaste versie' van de geschiedenis?
Dit bijv:

twitter


Draadje:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206686589
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt er van maken wat je wilt, ik denk ook niet dat dit maar iets te maken heeft met 'wetenschappelijke' methodieken of hoogopgeleid zijn. En ik wat ik opperde, namelijk politiek en ideologische neutraal onderwijs, betreft volgens mij geen vreemde suggestie. Dat veel conservatieven het daar dan weer niet mee eens zouden zijn is niet relevant, ook zij moeten realiseren dat publiek onderwijs niet zal en kan worden ingericht precies zoals zij dat willen.
wat je niet lijkt te willen rkennen is dat het rechts-conservatieve wetgevers zijn die allemaal wetten maken die scholen verbieden om bepaalde onderwerpen te bespreken, onderwerpen die gewoon deel uitmaken van de moderne maatschappij..

het 'politiek-ideologische Aktivisme' zit dan toch echt bij die rechtse politici die deze verboden afvaardigen
https://www.edweek.org/po(...)he-classroom/2022/02

tegen sexuele voorlichting
tegen geschiedenis-onderwijs
tegen wat deze rechtse politici “divisive concepts” noemen, bepaalde 'gevoelige onderwerpen', vooral gericht op ktrisich onderwijs over de invloed van discriminatie en rassenscheiding in de amerikaane geschiedenis, wat deze politici iets 'té' kritisch vinden en daarom maar het bespreken ervan verbieden

quote:
Senate Bill 167 and House Bill 1134 would, among other things, ban the teaching of eight "divisive concepts" related to race, sex, political affiliation and more. They have been controversial and strongly opposed by teachers and educational leaders.
deze groepen willen vooral kritisch denken en het open kunnen bespreken van de maatschappij verbieden...
en in het moderne amerika alswel onder invloed van veel republikeinse politici komen ze er momenteel héél ver mee.


Moet je eens voorstellen dat dit in nederland zo zou zijn, dat leraren allemaal onderwerpen niet meer mogen bespreken met leerlingen, omdat de politiek vind dat ze 'controversieel' zouden zijn of deze politieke elite te 'gevoelig' ligt?

vind je dat vrijheid?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206686863
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dit bijv:

[ twitter ]

Draadje:

[ twitter ]
Rachel Maddow's blog, ik twijfel een beetje aan de objectiviteit maar die bron. En ik zie hier nog altijd geen voorbeelden van het 'witwassen' van de geschiedenis. Wel van een Christelijke inslag als deze anekdotes zouden kloppen, en daar mag je het natuurlijk niet mee eens zijn. Ik vind ook niet dat publiek onderwijs een sterk Christelijke inslag zou moeten hebben. Dat sluit immers niet aan bij wat ik eerder opperde met betrekking tot politiek en ideologisch neutraal onderwijs.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
wat je niet lijkt te willen rkennen is dat het rechts-conservatieve wetgevers zijn die allemaal wetten maken die scholen verbieden om bepaalde onderwerpen te bespreken, onderwerpen die gewoon deel uitmaken van de moderne maatschappij..

het 'politiek-ideologische Aktivisme' zit dan toch echt bij die rechtse politici die deze verboden afvaardigen
https://www.edweek.org/po(...)he-classroom/2022/02

tegen sexuele voorlichting
tegen geschiedenis-onderwijs
tegen wat deze rechtse politici “divisive concepts” noemen, bepaalde 'gevoelige onderwerpen', vooral gericht op ktrisich onderwijs over de invloed van discriminatie en rassenscheiding in de amerikaane geschiedenis, wat deze politici iets 'té' kritisch vinden en daarom maar het bespreken ervan verbieden
Ik heb even naar de volledige tekst van die wet uit Indiana gekeken, die is hier te vinden. Dat vind ik altijd wat overzichtelijker dan de interpretatie van journalisten. Ik zie dan onder meer dit staan:
quote:
Sec. 2. (a) In accordance with IC 20-33-1-1, a state agency (as
4 defined in IC 4-13-1.4-2), school corporation, or qualified school
5 shall not include or promote the following concepts as part of a
6 course of instruction or in a curriculum or instructional program,
7 or allow teachers or other employees of the school corporation or
8 qualified school, acting in their official capacity, to use
9 supplemental instructional materials that include or promote the
10 following concepts:

(1) That any sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation is inherently superior or inferior to another sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation.
(2) That an individual, by virtue of their sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation is inherently racist, sexist, or oppressive, whether consciously or unconsciously.
(3) That an individual should be discriminated against or receive adverse treatment solely or partly because of the individual's sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation.
(4) That members of any sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation should not attempt to treat others without respect to sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation.
(5) That an individual's moral character is necessarily determined by the individual's sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation.
(6) That an individual, by virtue of the individual's sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation, bears responsibility for actions committed in the past by other members of the same sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation.
(7) That any individual should feel discomfort, guilt, anguish responsibility, or any other form of psychological distress on account of the individual's sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation.
(8) That meritocracy or traits such as hard work ethic are racist or sexist, or were created by members of a particular sex, race, ethnicity, religion, color, national origin, or political affiliation to oppress members of another sex, race, ethnicity,religion, color, national origin, or political affiliation.

(p. 25 - 26)
Ik zie dus niet staan dat sommige onderwerpen niet besproken zouden mogen worden, in tegendeel zelfs. Als ik dit zou lees zijn dit uitstekende initiatieven. Mensen moeten namelijk ook niet op deze aspecten gecategoriseerd en veroordeeld worden. Maar misschien had je het over een andere sectie?

En wat bedoelde je eigenlijk met de 'moderne' maatschappij? Ik denk dat je je moet realiseren dat er in de VS op veel plekken grote contrasten zijn tussen sommige gebieden. Het is dus niet dat de samenleving qua cultuur overal hetzelfde is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 15 november 2022 @ 17:15:30 #283
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206686873
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
wat je niet lijkt te willen rkennen is dat het rechts-conservatieve wetgevers zijn die allemaal wetten maken die scholen verbieden om bepaalde onderwerpen te bespreken, onderwerpen die gewoon deel uitmaken van de moderne maatschappij..

het 'politiek-ideologische Aktivisme' zit dan toch echt bij die rechtse politici die deze verboden afvaardigen
https://www.edweek.org/po(...)he-classroom/2022/02

tegen sexuele voorlichting
tegen geschiedenis-onderwijs
tegen wat deze rechtse politici “divisive concepts” noemen, bepaalde 'gevoelige onderwerpen', vooral gericht op ktrisich onderwijs over de invloed van discriminatie en rassenscheiding in de amerikaane geschiedenis, wat deze politici iets 'té' kritisch vinden en daarom maar het bespreken ervan verbieden
[..]
deze groepen willen vooral kritisch denken en het open kunnen bespreken van de maatschappij verbieden...
en in het moderne amerika alswel onder invloed van veel republikeinse politici komen ze er momenteel héél ver mee.

Moet je eens voorstellen dat dit in nederland zo zou zijn, dat leraren allemaal onderwerpen niet meer mogen bespreken met leerlingen, omdat de politiek vind dat ze 'controversieel' zouden zijn of deze politieke elite te 'gevoelig' ligt?

vind je dat vrijheid?
Je beschrijft het droombeeld van de desbetreffende user, namelijk de mogelijkheid om ongebreideld conservatieve propaganda onderdeel te maken van het lesprogramma en docenten die geen bekrompen conservatief wereldbeeld willen uitdragen het lesgeven onmogelijk maken. Dus ja, dat vindt ie waarschijnlijk vrijheid. Omdat het m niet gaat om vrijheid maar om het dom houden van de kinder.
pi_206686996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
wat je niet lijkt te willen rkennen is dat het rechts-conservatieve wetgevers zijn die allemaal wetten maken die scholen verbieden om bepaalde onderwerpen te bespreken, onderwerpen die gewoon deel uitmaken van de moderne maatschappij..

het 'politiek-ideologische Aktivisme' zit dan toch echt bij die rechtse politici die deze verboden afvaardigen
https://www.edweek.org/po(...)he-classroom/2022/02
Waar denk je dat deze politici op reageren?
pi_206687027
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]
waar die ouders zich veelal over opwinden is dat er maatschapij-kritische onderwerpen aangesproken worden..
ook bv sexuele voorlichting of domweg het ontwikkelen van een open en vrije geest een probleem voor deze ouders vormt.

Het is geen kwade politiek-ideologische wil dat veel beter opgeleidde mensen een bepaalde houding jegens de maatschappij hebben, terwijl bv sektarische regiligeuze gemeenschappen vooral zaken willen verbieden en beperken.

Veel volgt deze openheid bv ook uit een begrip van wetenschappelijke emthodieken en een vrijere analyserende houding tegenover de Maatschappij die bv akademisch onderwijs ook steunt in de ontwikkeling.

Ouders die bv een probleem hebben met wetenschappelijke kennis en kinderen die leren over de maatschappij waarin ze leven, en dat willen verbieden willen niet 'neutraal' onderwijs...
die willen vooral hun sektarische eigen visie beschermen tegen een kritische blik die hun kinderen misschien op een kritische onderwijsinstelling im frage leren te stellen en ook van andere kanten beschouwen
Als je dit allemaal wil dan lijkt het me dat je het eens bent met veel ouders die klagen: CRT heeft geen plaats in pedagogiek en de lesmethodes van leraren.
pi_206687074
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als je dit allemaal wil dan lijkt het me dat je het eens bent met veel ouders die klagen: CRT heeft geen plaats in pedagogiek en de lesmethodes van leraren.
Het feit dat we hier in Nederland zelfs op de meeste Christelijke scholen wel seksuele voorlichting geven zorgt ervoor dat abortus minder vaak wordt ingezet als geboortebeperking dan in de VS. Omdat tieners en pubers hier gelukkig wel op de hoogte zijn van de ins en outs. Het wordt tijd dat ze daar ook eens met de tijd meegaan.

twitter
pi_206687104
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:11 schreef Kijkertje het volgende:
Er is ook helemaal geen 'CRT' de kop ingedrukt in Virginia, dat probleem was er helemaal niet.
[..]

Dat probleem was er wel.

quote:
There is no evidence that CRT has been formally adopted into state curricula. But there is ample evidence key education administrators have incorporated the concept into teacher training. And critics have found examples of what they consider to be critical race theory seeping into classroom lessons.

But Youngkin’s supporters point to examples of what they see as critical race theory run amok. In Fairfax County, the state’s most populous jurisdiction, the school system apologized after an English teacher in Oakton High School used a bingo card titled “Identifying Your Privilege” as part of a lesson plan. The card included squares with such labels as “white,” “heterosexual,” “military kid,” “Christian” and “Feel Safe Around Police Officers.”

In another instance, the lesson plan — a 2019 reenactment of the Underground Railroad in an elementary school gym class in Loudoun County — was as offensive to African Americans as it was to whites. The school apologized for the activity after the county chapter of the NAACP complained.

A 2015 presentation circulated through the state Department of Education encourages participants to “incorporate Critical Race Theory Lens” when considering issues of school discipline.

In a 2020 email, then-superintendent of Loudoun County Public Schools Eric Williams wrote that while the school system had “not adopted CRT,” he acknowledged that some of the system’s efforts to combat systemic racism “do align with the ideology of CRT.”
Net doen alsof het alleen gaat en ging om het curriculum en dat daar niet specifiek CRT op staat is misleidend.
pi_206687111
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:31 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
Het feit dat we hier in Nederland zelfs op de meeste Christelijke scholen wel seksuele voorlichting geven zorgt ervoor dat abortus minder vaak wordt ingezet als geboortebeperking dan in de VS. Omdat tieners en pubers hier gelukkig wel op de hoogte zijn van de ins en outs. Het wordt tijd dat ze daar ook eens met de tijd meegaan.

[ twitter ]
Helemaal mee eens. Dat kan dus gewoon op een ideologie-vrije manier.
pi_206687134
Ja zeg, dat is een leerzaam filmpje _O_ Kunnen ze hier op de Dam ook wel maken, vrees ik. Ondanks het Nederlandse onderwijs. oO/

Abortus provocatus als vorm van geboortebeperking is gebrek aan kennis en middelen.
Oók nog als de vrouw in levensgevaar verkeert, is verwerpelijk. :X

ProLife :r
  dinsdag 15 november 2022 @ 17:40:39 #290
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206687153
Succesvolle onderdrukking begint in het onderwijs. Dat wisten de Katholieken, dat wisten de communisten en ook de Republikeinen hebben dat heel erg goed in de gaten. Je kunt er nog zo veel neutraal-stickertjes op plakken, maar daar heeft het echt niks mee te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206687182
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:38 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg, dat is een leerzaam filmpje _O_ Kunnen ze hier op de Dam ook wel maken, vrees ik. Ondanks het Nederlandse onderwijs. oO/

Abortus provocatus als vorm van geboortebeperking is gebrek aan kennis en middelen.
Oók nog als de vrouw in levensgevaar verkeert, is verwerpelijk. :X

ProLife :r
Pro life totdat de baby is geboren. En als moeder en kind daarna compleet in de armoe en chaos verzuipen dan is dat uiteraard de schuld van de moeder. Had ze maar niet zwanger moeten worden.
pi_206687189
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:40 schreef Janneke141 het volgende:
Succesvolle onderdrukking begint in het onderwijs. Dat wisten de Katholieken, dat wisten de communisten en ook de Republikeinen hebben dat heel erg goed in de gaten. Je kunt er nog zo veel neutraal-stickertjes op plakken, maar daar heeft het echt niks mee te maken.
Correct, en ook de aanhangers van het soort postmodernistische intersectionele identiteitsgedoe dat je nu overal ziet weten dat.
  dinsdag 15 november 2022 @ 18:59:59 #293
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206688107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]
het gaat wel wat dieper in de VS..
de rechts-conservatieven voeren een bewuste morele oorlog tegen Onderwijs-instellingen..

Deze gelden al heel lang als bolwerken van een jongere, meer links-liberalere vrije cultuur, en voorheen was dat vroeger nooit een target van de rechts-conservatieven..
maar momenteel is dat een ongekend felle 'School Culture War'geworden die ook de scholen enorm veel problemen oplevert, deels ook omdat de republikeinen ouders oproepen zich aktief bezig te houden met schoolprogramma's, leraren en schoolvakken


het streven lijkt dels te zijn dat de republikeinen proberen publieke en openbare scholen kapot te krijgen en een privaat schoolsysteem steeds sterker te maken en hiermee ook de bestaande sociale deling te versterken.

en rechts-conservatieve ouders worden ook onder invloed van deze campagne's duidelijk steeds meer negatief over het idee dat hun kinderen op school wel eens dingen leren die de ouders niet zo verteld willen zien.
een trend die vooral onder conservatieve ouders steeds verder versterkt wordt
https://www.pewresearch.o(...)uld-learn-in-school/
Een ander probleem is dat DeSantis op die manier ouders het gevoel geeft dat hij er voor hen is, ook al is zijn beleid verder slecht voor die gezinnen. Het is gewiekst en gevaarlijk.

Dit is een mooi artikel daarover:
https://www.motherjones.c(...)nced-them-otherwise/

quote:
In the online Florida politics journal Sayfie Review, political analyst Susan McManus noted that in the last year, more than twice as many Florida women have switched parties from Democrat to Republican than the reverse—some 51,000 in the former category, compared to 20,000 in the latter. Florida’s First Lady Casey DeSantis boasted last week that 1.1 million women had signed on to her Mamas for DeSantis campaign group. “If that number’s correct,” says Aubrey Jewett, a professor of political science at the University of Central Florida, “that’s pretty impressive.” Especially considering the fact that by many measures—maternal and child health, family leave, and pay equity, to name but a few—life for women and children in Florida is not going particularly well. Ron DeSantis has managed to convince women that his brand of family values is good for them—despite abundant evidence to the contrary.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 19:14:30 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206688265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]
waar die ouders zich veelal over opwinden is dat er maatschapij-kritische onderwerpen aangesproken worden..
ook bv sexuele voorlichting of domweg het ontwikkelen van een open en vrije geest een probleem voor deze ouders vormt.

Het is geen kwade politiek-ideologische wil dat veel beter opgeleidde mensen een bepaalde houding jegens de maatschappij hebben, terwijl bv sektarische regiligeuze gemeenschappen vooral zaken willen verbieden en beperken.

Veel volgt deze openheid bv ook uit een begrip van wetenschappelijke emthodieken en een vrijere analyserende houding tegenover de Maatschappij die bv akademisch onderwijs ook steunt in de ontwikkeling.

Ouders die bv een probleem hebben met wetenschappelijke kennis en kinderen die leren over de maatschappij waarin ze leven, en dat willen verbieden willen niet 'neutraal' onderwijs...
die willen vooral hun sektarische eigen visie beschermen tegen een kritische blik die hun kinderen misschien op een kritische onderwijsinstelling im frage leren te stellen en ook van andere kanten beschouwen
Woke doet qua sektarisme weinig onder voor de meest verstokt religieus-conservatieve stroming hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 19:15:35 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206688276
quote:
85s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:28 schreef Kijkertje het volgende:
En er wordt ook helemaal geen 'enorme' nadruk gelegd op rassen op scholen maar wil je de slavernij-periode behandelen of het nog steeds voorkomende racismeprobleem in de VS ontkom je niet aan uitleggen hoe racisme ontstaat. Dat doen de Republikeinen liever niet. Die schotelen kinderen liever de gewitwaste versie van de geschiedenis voor en willen ook niet de gevaren van racisme onderwijzen.

Hetzefde gebeurt met seksualiteit. Gewoon niet met kinderen over hebben want wie weet moedig je ze dan aan homo- of transseksueel te worden. Gewoon over zwijgen en lekker dom houden! Hebben ze altijd gedaan en dat werkte! :')
Het curriculum in de VS heeft al jaren standaard onderwijspakketten aangaande de slavernij, de Burgeroorlog, Jim Crow en Civil Rights.

Daar heb je geen gedrocht als Critical Race 'Theory' voor nodig, om dat te bespreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 19:15:53 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206688280
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Woke doet qua sektarisme weinig onder voor de meest verstokt religieus-conservatieve stroming hoor.
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk met dit soort uitspraken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 19:19:53 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206688319
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:15 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je beschrijft het droombeeld van de desbetreffende user, namelijk de mogelijkheid om ongebreideld conservatieve propaganda onderdeel te maken van het lesprogramma en docenten die geen bekrompen conservatief wereldbeeld willen uitdragen het lesgeven onmogelijk maken. Dus ja, dat vindt ie waarschijnlijk vrijheid. Omdat het m niet gaat om vrijheid maar om het dom houden van de kinder.
En andersom geldt dat net zo:

Namelijk de mogelijkheid om ongebreideld progressieve propaganda onderdeel te maken van het lesprogramma en docenten die geen intersectionele woke bullshit willen uitdragen het lesgeven onmogelijk maken. Dus ja, dat vindt [men] waarschijnlijk vrijheid. Omdat het [mensen] niet gaat om vrijheid maar om het indoctrineren van de kinderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 19:22:11 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206688341
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk met dit soort uitspraken.
Integendeel; maar om dat te begrijpen moet je zelf ook de werken van types als Wekker en Luytendijk - die een op een de boel uit de VS hebben gekopieerd - gelezen hebben.

Nu begint woke hier in Nederland al behoorlijk verstikkend te werken, in de VS is dat tien maal zo erg.

Helemaal eens hoor, dat conservatief-christelijke ideologie niet het uitgangspunt moet zijn van neutraal, op wetenschappelijke leest geschoeid openbaar onderwijs. Maar sluit de ogen svp niet voor dat woke gedrocht dat net zo dogmatisch opereert en ook net zo weinig solide wetenschappelijke onderbouwing kent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206688373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je maakt jezelf alleen maar belachelijk met dit soort uitspraken.
De term woke is vrij ongenuanceerd maar hij heeft een prima punt hoor. Er zijn dogma's, slogans, jargon, heiligen, sektarisme etcetera etcetera
  Beste debater 2022 dinsdag 15 november 2022 @ 19:26:20 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206688385
quote:
85s.gif Op dinsdag 15 november 2022 16:28 schreef Kijkertje het volgende:
En er wordt ook helemaal geen 'enorme' nadruk gelegd op rassen op scholen maar wil je de slavernij-periode behandelen of het nog steeds voorkomende racismeprobleem in de VS ontkom je niet aan uitleggen hoe racisme ontstaat. Dat doen de Republikeinen liever niet. Die schotelen kinderen liever de gewitwaste versie van de geschiedenis voor en willen ook niet de gevaren van racisme onderwijzen.

Hetzefde gebeurt met seksualiteit. Gewoon niet met kinderen over hebben want wie weet moedig je ze dan aan homo- of transseksueel te worden. Gewoon over zwijgen en lekker dom houden! Hebben ze altijd gedaan en dat werkte! :')
Overigens, zeer interessant dit...

Een issue als de Burgeroorlog wordt namelijk al ruim drie decennia onderwezen als conflict dat expliciet voorkwam uit de slavernij en de wens van enkele staten om deze uit te breiden, hetgeen ook de wetenschappelijke consensus is.

Of denk jij dat men daar nog The Lost Cause onderwijst?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')