abonnement Unibet Coolblue
pi_206625498
Beste fokkers,

Ik zat laatst tijdens de afwas te denken, is afwasmiddel eigenlijk antibacterieel?
Toen ik het ging opzoeken kreeg ik dus meer de indruk dat dit dus niet zo is en dat het enkel en alleen een ontvetter is. Is afwassen wel dan zo schoon? Als een ziek iemand uit een glas drinkt en je wast deze af, dan zitten de bacteriën dus nog wel aan het glas?

Als afwasmiddel niet antibacterieel werkt, dan vraag ik me dus af hoe schoon we nu dus bezig zijn. Ik las laatst ook dat plastic flesjes afwassen eigenlijk heel onverstandig is omdat je dan de bacteriebron alleen maar groter maakt in het flesje zelf. Dan zou je eigenlijk zeggen van gooi een scheut ontsmetter in je afwas sopje.

Hoe denken jullie hier over?
  donderdag 10 november 2022 @ 15:19:21 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206625544
De mens is een lopende darm.
Hoe schoon wil je het hebben? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206625593
Iets met weerstand..
Ik zwaai naar dieren.
pi_206625707
Afwasmiddel is antibacterieel.

Het probleem bij wassen van plastic flesjes is het loskomen van plastic en je dus microplastics etc. in je flesje met drinken krijgt.
pi_206625771
Ik begin al met blaartrekkend heet water bij het voorspoelen, om het ergste vuil eraf te krijgen.
Dan begin ik met de glazen en het bestek, in een minstens zo heet sopje.
Daarna de kopjes/mokken en borden.
Pannen als laatste. Die worden weer verhit bij het koken, zodat die vanzelf steriel worden.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206625781
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:23 schreef Geerd het volgende:
Iets met weerstand..
En dat.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206625850
Op droog glas, metaal of aardewerk gedijen bacteriën niet of nauwelijks. Ontsmetten is helemaal niet nodig. Tenzij je het gaat gebruiken bij een chirurgische operatie.
  donderdag 10 november 2022 @ 17:54:38 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206626998
quote:
1s.gif Op donderdag 10 november 2022 15:45 schreef Farenji het volgende:
Op droog glas, metaal of aardewerk gedijen bacteriën niet of nauwelijks. Ontsmetten is helemaal niet nodig. Tenzij je het gaat gebruiken bij een chirurgische operatie.
Dit, en met afwassen spoel je, je zou het niet zeggen :o , de bacteriën van hetgeen je afwast af. Of ze dat nou wel of niet overleven is niet zo belangrijk, want ze verdwijnen door de gootsteen.
Huilen dan.
pi_206628087
Bij het hobbybrouwen hanteren we de term huishoudelijk schoon. Dat is voor ongeveer alles meer dan voldoende. Steriliseren doen we dan alleen voor zaken waar dat echt bij nodig is (kan zijn). Zoals gist vermeerderen en de wort/jong bier tussen het koelen en dat de vergisting eenmaal goed op gang is.

Een beetje bacterie of wilde gist heb je niet zomaar last van, pas als je over grote hoeveelheden praat dan gaat het mis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')