nu is mijn vraag heeft iemand idee of dit psychologies is of een ziekte?
Ik onthou vooral emoties niet. Lesstof enzo wel. Heel vaak heb ik het met vrienden over vroeger. Je weet, wel "weet je nog dat en dat?" Dat was leuk he... ik kan het me vaak dan niet meer herinneren. Of althans, vaag.
Alleen echt dingen die indruk op me hebben gemaakt (eerste kus etc.) heb ik wel onthouden gelukkig.
Misschien iets om over na te denken...
en er over nadenken is ook erg moelijk.
je kunt pas over gevoelsn praten of oordelen als je weet wat ze precies zijn .. ervaring dus. maar ja moet je ze wel opslaan. :S
quote:En er moet genoeg "schijfruimte" zijn
je kunt pas over gevoelsn praten of oordelen als je weet wat ze precies zijn .. ervaring dus. maar ja moet je ze wel opslaan. :S
Om te weten hoe lang een maand duurt, vraag het aan de moeder die een
maand te vroeg haar kind kreeg.
Om te weten hoe lang een week duurt, vraag het aan de uitgever van een
weekblad.
Om te weten hoe lang een uur duurt, vraag het aan de geliefden die
wachten om elkaar weer te zien.
Om te weten hoe lang een minuut duurt, vraag het aan degene die z'n
trein, bus of vliegtuig heeft gemist.
Om te weten hoe lang een seconde duurt, vraag het aan degene die iemand is verloren t.g.v. een ongeval.
Om te weten hoe lang een honderdste seconde duurt, vraag het aan degene die een zilveren medaille won op de Olympische Spelen.
De tijd wacht op niemand. Geniet van de momenten die je hebt en ze
zullen van grote waarde zijn. Deel ze met degene die je liefhebt en ze zullen nog waardevoller zijn.
hm ja zo ver ik weet staat niks in de weg anders dat feit dat ik niet er over nakandenken. en das zwaar irri
quote:Even de openingspost omhoog gegooid.
Op vrijdag 7 februari 2003 21:13 schreef innovation het volgende:
ik vergeet alles. binnen 5 minuten vooral telefoon gesprekken en ander gespreken. emoties en stuff like that.
les stof en zo onthou ik wel en achterlijke dingen ook.
maar gevoellens en zo echt 0%nu is mijn vraag heeft iemand idee of dit psychologies is of een ziekte?
Voor ie 'm vergeet.
quote:thnx
Op vrijdag 7 februari 2003 23:07 schreef tong80 het volgende:[..]
Even de openingspost omhoog gegooid.
Voor ie 'm vergeet.
quote:ach, ik heb dat ook (ook belangerijke gesprekken met de directeur enzo), en ik onthoud ook lesstof en domme dingen, maar later komt het opeens weer in me op.
Op vrijdag 7 februari 2003 21:13 schreef innovation het volgende:
ik vergeet alles. binnen 5 minuten vooral telefoon gesprekken en ander gespreken. emoties en stuff like that.
les stof en zo onthou ik wel en achterlijke dingen ook.
maar gevoellens en zo echt 0%nu is mijn vraag heeft iemand idee of dit psychologies is of een ziekte?
mmja, advies ken ik niet echt geven, heb het zelf ook
quote:Hoezo voel je je niet thuis in dit land?
Misschien ook dat je je niet lekker in je vel voelt, want ik voel me nou niet echt thuis in dit land (maar daar wordt voor geregeld )
Overigens heb ik dat vergeetachtige op lange termijn... Ik weet gewoon heel veel dingen uit mijn jeugd niet meer, en vooral niet meer wat mijn gevoelens daarbij waren.. Op korte termijn onthoud ik meestal het meeste wel, vooral juist hoe ik me voel of denk, en wat anderen denken/voelen... Mischien iets persoonlijks..
quote:tja, ik ben gewoon liever in een ander land dan hier, en opnieuw beginnen. er zijn goal wat dingen misgegaan in me leven.
Op vrijdag 7 februari 2003 23:37 schreef Mariel het volgende:[..]
Hoezo voel je je niet thuis in dit land?
quote:Die gedachte heb ik ook wel eens... Krijg de pleuris allemaal, ik ga naar een ander land en ga daar echt nuttig werk doen , humanitair enzo.. Maar wat hier nog ligt kan ik ook niet zomaar in de steek laten..
tja, ik ben gewoon liever in een ander land dan hier, en opnieuw beginnen. er zijn goal wat dingen misgegaan in me leven.
and lets face it, israelis zijn niet echt zo welkom hier
ik wil gewoon back to my roots en daar weer schoon beginnen, toch niks mis mee denk?
Waarom heb je overigens het gevoel hier niet welkom te zijn, of ben je niet welkom hier? Ik heb daar ook ervaring mee, en kan je misschien wel eea hierover duidelijk maken waar je zelf (misschien) nog niet aan gedacht had..
quote:ja, ik weet wat ik achter laat, maar ik krijg wel een kans om opnieuw te beginnen. en ik hou gewoon van dat land, maar misschien over een paar jaar verandert alles wel in me leven, en is dat niet zo belangerijk meer voor me, you never know...
Op vrijdag 7 februari 2003 23:52 schreef Mariel het volgende:[..]
Die gedachte heb ik ook wel eens... Krijg de pleuris allemaal, ik ga naar een ander land en ga daar echt nuttig werk doen , humanitair enzo.. Maar wat hier nog ligt kan ik ook niet zomaar in de steek laten..
Waarom heb je overigens het gevoel hier niet welkom te zijn, of ben je niet welkom hier? Ik heb daar ook ervaring mee, en kan je misschien wel eea hierover duidelijk maken waar je zelf (misschien) nog niet aan gedacht had..
maar laten we het daar nou maar niet over hebben, daar zijn al genoeg topics over en daar wor ik zo moe van..
quote:Alles kan in 1 seconde veranderen. Getuige staat voor je..
ja, ik weet wat ik achter laat, maar ik krijg wel een kans om opnieuw te beginnen. en ik hou gewoon van dat land, maar misschien over een paar jaar verandert alles wel in me leven, en is dat niet zo belangerijk meer voor me, you never know...
quote:Dat is inderdaad triest. Ik ben zelf overigens christelijk. Bedoeling van geloof is een eenheid vormen, en mi is geweld nooit de bedoeling, van geen enkel geloof. Helaas zijn er in elk geloof fundamentalisten te vinden die daar anders over denken.. Qua pro-palestina... Ik geloof in dit geval dat geen van beiden zijden het bij het rechte eind heeft. Zowel Israel als Palestina zullen een compromis moeten sluiten om tot vrede te komen, en mi zijn beide kampen niet minder schuldig dan het andere kamp.
en dat niet welkom zijn, check het nieuws, of die pro-palestina gedoe vorig jaar in a'dam, dat zelfs een rabbi word geschopt. en dat noemen zich moslims.
quote:Mensen zijn geneigd andere mensen de grond in te trappen om daarmee zichzelf op een hoger voetstuk te heffen. Ik heb mijn eigenaardigheden, en veel mensen misbruiken dat ook om zichzelf te verheven boven anderen. Ik denk dat je moet proberen om daar weerstand aan te bieden, grootste deel van de mensheid is helaas rot. Kijk hier omheen, en kijk ook naar het goede om je heen. Ik ken een aantal mensen die wel verder denken, en wel in staat zijn om dieper te kijken. Concentreer je op die mensen, en laat de rest voor wat het is. Tijden veranderen, en er zal een keerpunt komen. Maar maak je zelf niet te druk om die mensen, en probeer voor de zaak waarvoor jij staat compassioneel te blijven vechten. In elk ander land zul je ook tegenstand vinden, mensen zijn bang voor het vreemde..
maar laten we het daar nou maar niet over hebben, daar zijn al genoeg topics over en daar wor ik zo moe van..
quote:ik vecht er niet voor, niet omdat ik zwak ben maar omdat het veels te groot is. Ik kan me moeilijk als nieuwe profeet bestempelen, en dan nog, voor moslims die joden niks vinden maakt het geen ruk uit, al zou er een arabische profeet komen...
Op zaterdag 8 februari 2003 00:27 schreef Mariel het volgende:
Tijden veranderen, en er zal een keerpunt komen. Maar maak je zelf niet te druk om die mensen, en probeer voor de zaak waarvoor jij staat compassioneel te blijven vechten. In elk ander land zul je ook tegenstand vinden, mensen zijn bang voor het vreemde..
quote:En waarom zou je dan niets doen? De zaak waar ik me sterk voor maakt is ook immens groot, maar ik ben niet de enige die zich daarvoor inzet. Met een druppel water kan een waterkrachtcentrale niet draaien, maar met veel druppels wel.
ik vecht er niet voor, niet omdat ik zwak ben maar omdat het veels te groot is.
quote:Maar waarom negeer je die moslims dan niet gewoon, en richt je je op de andere mensen, die er in veel grotere getallen zijn? Moslims zitten trouwens ook overal, dus naar een ander land gaan heeft denk ik ook weinig zin, en in feite is het vluchten. Is er hier niet genoeg werk nog te doen?
Ik kan me moeilijk als nieuwe profeet bestempelen, en dan nog, voor moslims die joden niks vinden maakt het geen ruk uit, al zou er een arabische profeet komen...
En ik ben ook niet bang voor het vreemde/moslims (als je daar op doelde), ik ken stukken uit al qu'ran, en niet uit een vertaalde versie waarin dingen meestal anders worden verteld.
en ja, er zijn rotte appels overal, in elk land.
maar je hebt rot, en je hebt rotter...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |