Eén hele belangrijke voor mij was 12 Angry Men. Een film waarvoor ik op 10/11-jarige leeftijd voor uit mijn bed werd gehaald toen die eens op tv kwam (nee, we hadden nog geen video). Slaapzak mee naar beneden, op de bank warme chocomel drinken en kijken.
Heeft mijn mening over vooroordelen en over de betrouwbaarheid van het rechtssysteem helpen vormen.
Een andere is Frances, een film waar ik destijds letterlijk beroerd van ben geworden.
Gaat over wat mensen mekaar aan kunnen doen als je je niet conformeert aan de consensus. Gebaseerd op ware feiten en (toen iig) zware emotionele kost. zou ik nog wel eens willen zien.
Hebben jullie ook dergelijke films, die voor je karakter belangrijk zijn (geweest)?
V.
vrij vertaald natuurlijk
the negotiator ofzo
hehe met Samuel L. Jackson
en The Cock natuurlijk
eh The Rock
ennnnnnnnn voor iedereen natuurlijk : Shaving Private Ryan
ARGHHHHHH! MEDIC!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Blaze85 op 07-02-2003 22:47]
quote:Zeer indrukwekkend idd.
Op vrijdag 7 februari 2003 22:52 schreef Duiveltja het volgende:
The Elephant man
quote:die film is toch wel zooooo zielig.. dat ze denken dat ie het allemaal niet begrijpt maar eigenlijk issie gewoon doodnormaal enzo.... snik
The Elephant man
Prachtige film
quote:MATRIX!
Op zaterdag 8 februari 2003 00:03 schreef Tokus het volgende:
ik wacht op de 1e die The Matrix zegt....
quote:Dat is inderdaad een hele goede film.
The Elephant man
Voor mij:
Planet of the Apes. (de originele, niet de remake.) De destructieve eigenschappen van de mens worden hier heel nadrukkelijk duidelijk gemaakt.
Strong Language. Is even doorbijten, zeker in de eerste 3/4 van de film is het eigenlijk niet duidelijk waar de regiseur heen wil. Maar aan het slot wordt duidelijk dat je acties van mensen pas kan beoordelen wanneer je de achtergrond kent. En dat concept wordt op een zeer indringende wijze gebracht. Wat dat betreft een film die me sinds ik hem zag altijd is bijgebleven.
Trainspotting (en, in dezelfde trant Requiem for a Dream) Drugs are bad, mmmkay?
quote:Ik zou dan eerder van The Thirteenth Floor kiezen.
quote:ik ook denk ik, als dat soort films me uberhaupt m'n kijk op dingen hadden veranderd. Wat dus niet het geval is, want zo diepgaand zijn die films niet.
Op zaterdag 8 februari 2003 00:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Ik zou dan eerder van The Thirteenth Floor kiezen.
Verder toch ook wel American History X. De rauwheid en hoge realiteitswaarde heeft me bevestigd in het feit dat haat en agressie het meest verschrikkelijk zijn wat er op aarde is.
quote:La Haine vond ik zelf eigenlijk stukken beter wat dat betreft.
Op zaterdag 8 februari 2003 01:08 schreef evert het volgende:
Verder toch ook wel American History X. De rauwheid en hoge realiteitswaarde heeft me bevestigd in het feit dat haat en agressie het meest verschrikkelijk zijn wat er op aarde is.
Toen wist ik waar het allemaal om gaat: de schone kunsten en de liefde.
In de meest droevige periode van mijn leven, heb ik toch vreselijk kunnen lachen om deze film.
3 golden globes, 2 oscars
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 01:27 schreef OllieA het volgende:
Casanova di Federico FelliniToen wist ik waar het allemaal om gaat: de schone kunsten en de liefde.
quote:JIJ kan mn gedachten lezen.
Volgens mij ben ik nu aant slapen...of juist niet...mmm
quote:Hier precies hetzelfde.
Op vrijdag 7 februari 2003 22:53 schreef The_Wanderer het volgende:
Fightclub, maar dat was meer een bevestiging
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |