Meer met je armen zwaaien als je looptquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:39 schreef SQ het volgende:
In de supermarkt loop je te langzaamik had na een uur boodschappen doen ook vaak niet meer dan 300 stappen ofzo. Dan herkent ie het simpelweg niet.
Bet your ass won't beat mine...quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:20 schreef Donna het volgende:
[..]
Bij mij wel. Maar ik heb ook grote broeken (dikke kont) dus dan moet ik mijn armen wat meer bewegen met opvouwen, ghehe.
Ik ben al over die fase heen gegroeid, na 4 jaar fitbits. Net als met je armen zwaaien achter je bureau als je te lang stil zit en een half uur rondjes om het kookeiland lopen om je 10k te halen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 11:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Meer met je armen zwaaien als je loopt
Hij telt bij mij wel alleen kilometers als ik goed doorfiets, dus met hoge hartslag ook. Geen idee waar het verschil 'm precies in zit.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:17 schreef Leandra het volgende:
Net even gekeken of hij met aanzetten lopen terwijl ik ging fietsen wel de km's telde, maar ook dat gebeurt niet.
Klopt wel hoor, maar het is meer de mindset voor mij. Niet meer zo gefocust op die dagtotalen enzo. Ik kan nu rustig gaan slapen met 9756 op de teller zeg maar. En als het een dag echt niet lukt en ik op, zeg, 6000 eindig is dat óók prima. Uiteindelijk balanceert het ruimschoots over de week.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:24 schreef Leandra het volgende:
De rondjes die je om het kookeiland loopt beweeg je natuurlijk wel daadwerkelijk
Met een half uur te gaan zou ik dat ook niet doen trouwens, het moet wel een aantal stappen zijn dat overzichtelijk is, als ik een half uur moet lopen ga ik wel naar buiten.
haha nee zeker waar. Anders kan je hem ook gewoon aan je hond hangen of zo. Heb je heel veel stappen. Schiet wel het doel ene beetje voorbijquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben al over die fase heen gegroeid, na 4 jaar fitbits. Net als met je armen zwaaien achter je bureau als je te lang stil zit en een half uur rondjes om het kookeiland lopen om je 10k te halen.
Heb het wel allemaal gedaan, maar het gaat voor je gezondheid uiteindelijk om wat je daadwerkelijk hebt bewogen, niet om wat je tracker als beweging heeft geregistreerd
Als ik straks terugfiets van het station zal ik hem weer op fietsen zetten, en voor vertrek en na thuiskomst een screenshot van de bingo makenquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:27 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hij telt bij mij wel alleen kilometers als ik goed doorfiets, dus met hoge hartslag ook. Geen idee waar het verschil 'm precies in zit.
Dit ja, ik gebruik 'm nu meer als ondersteuning dan als doel op zich. De individuele dagdoelen halen interesseert me niet zó heel veel (ok, blijft leuk als 'ie begint te trillen omdat gehaald), het gaat mij meer om de trends. Bij een periode van minder activiteit zíe ik dat dankzij het horloge eerder en kan ik er eerder wat aan doen, door beweging in te gaan plannen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt wel hoor, maar het is meer de mindset voor mij. Niet meer zo gefocust op die dagtotalen enzo. Ik kan nu rustig gaan slapen met 9756 op de teller zeg maar. En als het een dag echt niet lukt en ik op, zeg, 6000 eindig is dat óók prima. Uiteindelijk balanceert het ruimschoots over de week.
9.756 is voor mij wel reden voor rondjes om het kookeiland, 6.000 niet, dat is een kwestie "shit happens" en dan zal er wel een reden voor zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt wel hoor, maar het is meer de mindset voor mij. Niet meer zo gefocust op die dagtotalen enzo. Ik kan nu rustig gaan slapen met 9756 op de teller zeg maar. En als het een dag echt niet lukt en ik op, zeg, 6000 eindig is dat óók prima. Uiteindelijk balanceert het ruimschoots over de week.
Het zijn ook nooit grote afstanden (want m'n tochtje is maar 4km), maar ik zie wel in m'n daggrafiek dat de kilometers oplopen als ik zeker weten op de fiets zat.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik straks terugfiets van het station zal ik hem weer op fietsen zetten, en voor vertrek en na thuiskomst een screenshot van de bingo maken
Hier is het 2,8 km naar het station, dus stelt ook niks voor.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:39 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zijn ook nooit grote afstanden (want m'n tochtje is maar 4km), maar ik zie wel in m'n daggrafiek dat de kilometers oplopen als ik zeker weten op de fiets zat.
Als ik op mijn e-bike ga dan fiets ik in eco, maar... ik zet mijn e-bike niet meer op het station neer, dus mijn ritjes van/naar het station zijn gewoon op de Bloom, en dan moet ik helemaal zelf trappen, inclusief een viaductquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:39 schreef SQ het volgende:
Maar Leandra, fiets jij met een ebike met maximale ondersteuning? Want ik denk dat dat ook nog wel invloed heeft.
Hm, stom. Dan blijf ik bij mijn eerdere conclusie dat je een rare fitbit hebtquote:Op vrijdag 18 november 2022 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik op mijn e-bike ga dan fiets ik in eco, maar... ik zet mijn e-bike niet meer op het station neer, dus mijn ritjes van/naar het station zijn gewoon op de Bloom, en dan moet ik helemaal zelf trappen, inclusief een viaduct
Ik zet het fietsen wel actief aan op de fitbit, want net minder dan een kwartier dus hij bedenk niet zelf dat ik aan het fietsen ben.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Hm, stom. Dan blijf ik bij mijn eerdere conclusie dat je een rare fitbit hebt
Ik ben net wat langer dan een kwartier onderweg, dus ik denk dat dat dan het verschil is?quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zet het fietsen wel actief aan op de fitbit, want net minder dan een kwartier dus hij bedenk niet zelf dat ik aan het fietsen ben.
Neuh maar dát doet de mijne ook niet altijd, ook niet na een half uur fietsen. Heeft alles te maken met het tempo en je hartslag.quote:Op vrijdag 18 november 2022 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zet het fietsen wel actief aan op de fitbit, want net minder dan een kwartier dus hij bedenk niet zelf dat ik aan het fietsen ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |