Kom ik vanochtend mijn klasje binnen, is het weer een bende nadat zij twee dagen heeft gewerkt...
-Verfpotten staan er nog
-Knutselsnippers all over the floor
-Tafeltjes staan schots en scheef
-Verjaardagsslinger hangt er nog
-Bord niet uitgeveegd Hm, dat had ze nog net wel gedaan .
Als het nu de eerste keer was, of zo eens incidenteel, maar het is bij haar zo'n beetje standaard. Kan ik 's ochtends eerst haar troep opruimen.
En ik weet, ja, het is haar eerste baan in het onderwijs, ze heeft het druk met haar gezin, ze is nog bezig met haar afstuderen (ja, ze staat onbevoegd voor de klas ), ze werkt best hard....
Maar sorry hoor, ik wil best een beetje extra investeren, maar ik hou niet van dubbel werk doen.
En de druppel:
Ik neem een heel pakket schriften mee naar huis om na te kijken, blijkt dat ze 5 van de 6 laatste lessen die ze heeft gegeven niet eens heeft nagekeken.... AAAARRRRGGGGHHHHHHHH!
Daar word je toch niet goed van .
Ik snap best dat zo'n eerste jaar werken druk en zwaar is. Maar leg dan op zijn minst een briefje neer dat je er niet aan toe bent gekomen. Dan kunnen we kijken wat we er aan kunnen doen. Hoewel, in mijn eerste onderwijsjaar zat ik vaak tot 's avonds een uur of 11 nog schriften na te kijken.
Eerst wilde ik haar lessen zelf gaan nakijken .
Maar ze zakt er maar in.
Ik ga maandag maar weer eens naar de directie, dat dit echt geen doen is. Kutzooi.
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:04 schreef kippiej het volgende:
Fok!ken jou leerlingen ook eigenlijk?
Nouja, BOEIEN .
quote:Waarom zou dat nagekeken moeten worden
Op vrijdag 7 februari 2003 18:53 schreef Moonah het volgende:
En de druppel:
Ik neem een heel pakket schriften mee naar huis om na te kijken, blijkt dat ze 5 van de 6 laatste lessen die ze heeft gegeven niet eens heeft nagekeken.... AAAARRRRGGGGHHHHHHHH!
quote:heey medeleraar(nahjah ik nog niet maar ben bezig
Op vrijdag 7 februari 2003 18:53 schreef Moonah het volgende:
-=knip=-
quote:Ik heb ook vaker andere duo-partners gehad, en daar verliep de samenwerking prima mee.
Op vrijdag 7 februari 2003 19:07 schreef Michaelangelo het volgende:
Wat zegt je directeur ervan? Of heb je het er met haar over gehad?
Uit ervaring weet ik wel dat je altijd 'puin' moet ruimen nadat anderen voor je klas gestaan hebben maar jouw situatie lijkt me vrij frustie worden... daar moet je iets mee doen!
Ik ben net een week aan 't werk, maar ik zorg er wel voor dat de klas opgeruimd is als ik naar huis ga!
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:09 schreef R2cksson het volgende:
Wauw, een basisschooljufvrouwjuffrouw op Fok!
quote:Hier nog een
Op vrijdag 7 februari 2003 19:09 schreef R2cksson het volgende:
Wauw, een basisschooljuffrouw op Fok!
net een weekje, maar goed..
quote:Kijk, zo hoort het
Op vrijdag 7 februari 2003 19:10 schreef Fannetje het volgende:
Dat lijkt me idd behoorlijk frustrerend jaIk ben net een week aan 't werk, maar ik zorg er wel voor dat de klas opgeruimd is als ik naar huis ga!
quote:me 2 hoor
Op vrijdag 7 februari 2003 19:12 schreef Moonah het volgende:[..]
Kijk, zo hoort het
.
Ik had je verhaal gelezen in R&P. Werk jezelf niet over de kop meid!
quote:Tja, enigszins ook (helaas) logisch van je directeur.....
Op vrijdag 7 februari 2003 19:09 schreef Moonah het volgende:[..]
En ik heb ook al veel gesprekken met haar gehad, ik moet haar NB coachen. Maar soms is mijn begrip gewoon ff weg en BAAL ik ervan
.
* Michaelangelo heeft vandaag ook als 'vervanger' opgetreden en heeft d'r ook een 'leuke' puinhoop van gemaakt
EN NU WEEKEND!
quote:Goed zo! DRILLEN DIE STAGIAIRES
Op vrijdag 7 februari 2003 19:13 schreef edjuh18 het volgende:[..]
me 2 hoor
me 2
vegen
bord
nakijken
leerkracht is soms al zelfs weg
hehe
laatst mocht ik dagje klas laten draaien zo enthousiast zijn ze
quote:* Michaelangelo is basisschoolmeester
Op vrijdag 7 februari 2003 19:12 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Hier nog een
quote:Oeh, vervangen is niet fijn
Op vrijdag 7 februari 2003 19:13 schreef Michaelangelo het volgende:
* Michaelangelo heeft vandaag ook als 'vervanger' opgetreden en heeft d'r ook een 'leuke' puinhoop van gemaakt
Fijn weekend!
quote:Heb jaren vaste groep gehad maar ben nu ICT-projectcoordinator.. ik vervang elke vrijdag een bovenbouwcollega.. adv-vervanging.. vandaar
Op vrijdag 7 februari 2003 19:16 schreef Moonah het volgende:[..]
Oeh, vervangen is niet fijn
.
Maar, zo ben ik ook begonnen. En nu heb ik al jaren lekker mijn eigen klasje.Fijn weekend!
Geniet jij ook maar van je weekend Puinruimen kan erna nog wel
[Dit bericht is gewijzigd door Michaelangelo op 07-02-2003 19:18]
quote:Lijkt me op zich wel gunstig, lekker veel vakantie en als je geen vakantie hebt hoef je ook geen fluit uit te vreten. een of twee uurtjes per week kijken hoe 't met je leerlingen gaat en dan weer lekker koffie drinken.
Op vrijdag 7 februari 2003 19:17 schreef Slam het volgende:
ga dan ook niet in het onderwijs werken
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 19:19 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Lijkt me op zich wel gunstig, lekker veel vakantie en als je geen vakantie hebt hoef je ook geen fluit uit te vreten. een of twee uurtjes per week kijken hoe 't met je leerlingen gaat en dan weer lekker koffie drinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |