quote:
Op dinsdag 1 november 2022 21:16 schreef -XOR- het volgende:[..]
Ik bepleit dan ook geen onderhandelingen zoals de Poetin-verstehers dat doen, maar probeer aan te tonen dat het juist de Russen (en hun fanbois in het Westen) zijn die lijden aan oorlogszucht. Met wat ik bepleit (Russische terugtrekking, alle veroverde gebieden terug naar Oekraine en Poetin krijgt een 'verlaat de gevangenis zonder te betalen') zullen Zelensky en de rest van de Oekrainers het prima eens zijn, het zijn de Russen die hier niet aan willen.
Het is juist het gelijkstellen van Zelensky aan Poetin of juist de omkering (dat degenen die voor de Oekraiense soevereiniteit pleiten oorlogszuchtig zouden zijn) waar ik stelling tegen neem.
Ik kan mij weinig voorstellen bij een "verlaat de gevangenis zonder te betalen" voor Putin.
Rusland zal imo sws de Oekraïense schade moeten dokken en Putin moet berecht worden voor zijn daden.
Natuurlijk zijn alle beslissingen daarin ten principale één en alleen aan Oekraïne
zelf.
NB: Dat het Westen Oekraïne steunt, hoeft en zal Rusland sws niet hoeven te "betalen".
Waar veel vergelijkingen ook misgaan is dat Rusland bestaat uit de persoon Putin en dit totaal niet opgaat voor Zelensky die hooguit Oekraïne als soeverein land vertegenwoordigd.
Zelensky kan simpelweg niets anders doen dan dat waar kiezers hem daarvoor het mandaat geven.
Putin is hier de oorlogszuchtige, kan op eigen houtje alles beslissen in "onderhandelingen die itt; door Zelensky eerst moeten worden voorgelegd aan aan parlement cq. het gehele Oekraïense volk. Hierbij kan zelfs een meerderheid
niet beslissen voor een minderheid met waar het gaat om hun gevestigde rechten en nationaliteit
Los daarvan is er nog zoiets als soevereiniteit dat per definitie ondeelbaar is.
tldr; er valt niets te onderhandelen over een een onvoorwaardelijke terugtrekking uit Oekraïne door Rusland.
Dat Rusland grijpt naar de (genocide) truc door herbevolken van "veroverde" gebieden, doet daar verder niets van af.