abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206495583
Ik kende het zelf niet, maar via Reddit kwam ik bij NAC.

N-acetyl-L-cysteïne (NAC) is de geacetyleerde vorm van L-cysteïne, een zwavelhoudend aminozuur dat het lichaam zelf kan maken uit het aminozuur L-methionine, maar waarvan de synthese onder bepaalde omstandigheden onvoldoende is om in de behoefte te voorzien.

Ik zit momenteel weer even wat minder in mijn vel en ik zich naar wat herkenning en eventueel oplossingen. Ik kwam redelijk wat verhalen tegen over het supplement NAC. Positieve verhalen. Het zou mensen helpen bij diverse mentale struggles, sommige mensen stellen zelfs dat het beter bij ze werkt dan medicijnen zoals Prozac. Ik las verhalen dat mentale klachten verdwenen zijn na een wat langer gebruik van dit supplement. Het wekte mijn aandacht.

Ik heb een studie/onderzoek gevonden waarbij mensen met diverse mentale stoornissen NAC gebruikt hebben. Het resultaat is vaak positief te noemen. We hebben het hier over complexere zaken zoals Schizofrenie en OCD, maar ook zou NAC een positieve uitwerking hebben bij diverse verslavingen. Het is een hele lap tekst, dus hier de link:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3044191/

Het beste is, het is gewoon te koop bij Holland & Barrett. Ik heb momenteel wat last van angsten en ik heb gister 2 potjes gekocht (1+1 gratis). Vanmorgen bij het ontbijt heb ik een capsule genomen en we wachten af de komende dagen. Baat het niet schaadt het niet. Ook heeft NAC positieve effecten op de gezondheid, maar daar moet ik nog wat meer over lezen.

Ik dacht, ik open dit topic hierover. Misschien kan het iemand helpen :)
pi_206497975
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Baat het niet schaadt het niet.
Dat is natuurlijk niet waar.
Supplementen kunnen weldegelijk negatieve effecten hebben.
Ook het middel NAC heeft bijwerkingen . Quote: it’s important for individuals to check with a healthcare professional prior to taking NAC as a dietary supplement
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:05:01 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206498146
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:43 schreef Rijssiej het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar.
Supplementen kunnen weldegelijk negatieve effecten hebben.
Ook het middel NAC heeft bijwerkingen . Quote: it’s important for individuals to check with a healthcare professional prior to taking NAC as a dietary supplement
Klopt. Het kan zeker schaden. Denk ook aan de invloed op eventuele andere medicatie. Ik zag al ergens staan dat het een effect heeft op bepaalde anti-depressiva en bloeddrukverlagers.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206498588
Ik had best wel een heftige vorm van dermatillomanie (als ik het goed schrijf :@), mensen op dat subreddit ervan hebben een goede ervaring met dit middel.
In samenspraak met mijn psychiater ben ik dit middel gaan gebruiken en ook bijna volledig kunnen stoppen met huidpulken.
Twiddel
pi_206502876
Interessant. Ga er eens meer over opzoeken.
pi_206789615
Ik ken het alleen als middel tegen oxidatieve stress, maar op orthokennis wordt ook over een, zij het bescheiden, aantal geestelijke problemen gesproken.

https://www.orthokennis.nl/nutrienten/N-acetyl-L-cyste%C3%AFne
pi_206794516
Voor de ravers onder ons, tegen een dinsdagdip schijnt NAC ook fantastisch goed te werken. :+
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')