Ik kende het zelf niet, maar via Reddit kwam ik bij NAC.
N-acetyl-L-cysteïne (NAC) is de geacetyleerde vorm van L-cysteïne, een zwavelhoudend aminozuur dat het lichaam zelf kan maken uit het aminozuur L-methionine, maar waarvan de synthese onder bepaalde omstandigheden onvoldoende is om in de behoefte te voorzien.
Ik zit momenteel weer even wat minder in mijn vel en ik zich naar wat herkenning en eventueel oplossingen. Ik kwam redelijk wat verhalen tegen over het supplement NAC. Positieve verhalen. Het zou mensen helpen bij diverse mentale struggles, sommige mensen stellen zelfs dat het beter bij ze werkt dan medicijnen zoals Prozac. Ik las verhalen dat mentale klachten verdwenen zijn na een wat langer gebruik van dit supplement. Het wekte mijn aandacht.
Ik heb een studie/onderzoek gevonden waarbij mensen met diverse mentale stoornissen NAC gebruikt hebben. Het resultaat is vaak positief te noemen. We hebben het hier over complexere zaken zoals Schizofrenie en OCD, maar ook zou NAC een positieve uitwerking hebben bij diverse verslavingen. Het is een hele lap tekst, dus hier de link:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3044191/Het beste is, het is gewoon te koop bij Holland & Barrett. Ik heb momenteel wat last van angsten en ik heb gister 2 potjes gekocht (1+1 gratis). Vanmorgen bij het ontbijt heb ik een capsule genomen en we wachten af de komende dagen. Baat het niet schaadt het niet. Ook heeft NAC positieve effecten op de gezondheid, maar daar moet ik nog wat meer over lezen.
Ik dacht, ik open dit topic hierover. Misschien kan het iemand helpen