Zover ik het nu door heb is het in de kern een knowledge base waarin je alles eenvoudig aan elkaar kan linken, en waar je zelf vrij in te vullen workflows aan toe kan voegen en je externe systemen kan koppelen zoals bijvoorbeeld todoist, jira en google calendar.quote:A second brain,
for you, forever.
Obsidian is a powerful and extensible knowledge base
that works on top of your local folder of plain text files.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | const getList = (path, prefix, limit) => dv.pages(path) .sort(p => p.file.ctime) .limit(limit).file.link .map(l => `${prefix} ${l}`) dv.list(getList(`"Media/Books/To Read"`, "📙", 2)) dv.list(getList(`"Media/Articles/To Read"`, "📄", 2)) dv.list(getList(`"Media/Youtube/To Watch"`, "🖥", 2)) dv.list(getList(`"Media/Papers/To Read"`, "📄", 2)) dv.list(getList(`"Media/Courses/To Complete"`, "🎓", 2)) |
Ja dat is ook wel een goede use case denk ik, zeker omdat je dingen ook eenvoudig met elkaar kan linken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 13:06 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb toevallig Obsidian ook op mijn laptop staan, als een Notepad++ "vervanger".
Het handige vind ik dat alles opgeslagen blijft zonder dat je het bestand hoeft op te slaan.
Hiervoor hield ik mijn notities bij in de notitie ding van mac, en de todo's in de reminder tool, en nog een zooi notities in verschillende google docs en google spreadsheets. Het probleem daarmee is alleen dat er best wat kennis in staat die handig is, maar het bijna niet te doen is dat later weer terug te vinden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:21 schreef YStec het volgende:
Ik wilde een notitie-app, en Obsidian was een van de opties. Uitgeprobeerd, maar uiteindelijk niet genomen omdat er geen webversie is (destijds dan in ieder geval).
Ik heb een webversie nodig omdat ik overal bij mijn notities wil komen, ik kan niet altijd een applicatie installeren...
Heel veel uitgeprobeerd, zoals Joplin. Alhoewel Joplin ook best fijn is, heeft het ook geen webversie. Of nou ja, er is Joplin Cloud, maar geen screenshots en ik moest per se betalen voordat ik er wat van kon zien (en dan ook nog met een creditcard).
Ben toen geëindigd bij Standard Notes; had min of meer alles wat ik wilde. En qua kosten prima wanneer vergeleken met anderen (150 dollar per 5 jaar). Inmiddels hebben ze dat pakket ook afgeschaft.
Een andere reden waarom ik geen Obsidian nam was overigens omdat er te veel mogelijk is. In ieder geval superhandig dat je notities naar elkaar kan linken e.d. Mijn conclusie was eigenlijk dat ik gewoon notities wilde maken en niet te veel met de app zelf wilde priegelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |