abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 09:03:53 #251
163650 Greys
pi_206785775
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 06:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo. Het is ook meer een combinatie van alles. Dit met het stemmen, die fanblogs enzo weghouden uit het perscentrum, proberen om ook een Songfestival te krijgen in Amerika, Canada, etc. Alsof het allemaal wat killer en afstandelijker wordt ofzo.

Maar misschien komt dat ook omdat ik Turijn vorig jaar zo matig vond dat ik er zelf wat ‘uit’ ben.
Ik snap het. Heb zelf de angst dat ze soms een beetje vergeten dat het van oorsprong een familieshow is en dat dat er wel een beetje af kan gaan als het steeds maar bigger bigger hipper hipper meer meerrr moet worden.

Wat me wel geruststelde is dat wat Sietse gisteren zei, dat we al zoveel veranderingen hebben gehad met het überhaupt verschijnen van de halve finales en het verdwijnen van het orkest en Australië erbij en dat we nu nog steeds van het ESF houden.

Maar ik snap echt wat je bedoelt want ik heb ook bij zo ongeveer elke stap de neiging om heel hard te roepen 'OKÉ MAAR DIT DAN ECHT ALS LAATSTE EN MEER NIET'. Want ik snap helemaal waar de stappen elk apart voor nodig zijn of leuk/goed voor zijn, maar blijf er nu verder maar gewoon van af EBU. Zo is het goed. Klaar. Stopppp. :D :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 23-11-2022 09:16:02 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_206785908
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:35 schreef molloot200 het volgende:

[..]
I Love Belarus en Cake To Bake hadden in de finale gestaan met dit systeem _O- Help
Cake To Bake was 13e bij het publiek in hun semi, dus dat is in elk geval een foutje.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:44 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik zag deze in een ander topic maar ik wilde deze toch even hierheen halen met dat ik dit wel echt vind de laatste tijd. Het Twitteraccount voelt voor mij soms echt niet "neutraal" genoeg meer aan. Tijdens het ESF-seizoen vorig jaar voelde het soms te erg aan of sommige acts daarin enigszins voorgetrokken werden. Met als dieptepunt de dag waarop de nationale finales van Moldavië en Spanje waren, waarbij er misschien wel 5 of 6 tweets waren over de slay van Chanel, maar Zdob si Zdub maar één lullig tweetje kreeg. En ik snap, iedereen heeft z'n eigen muzikale voorkeuren, maar zo disproportioneel slaat echt nergens op. Ik heb in elk geval wel een idee wat de ESF-favorieten van 2022 van de twitterbeheerder(s) zijn, en dat zou niet moeten. Dat zeg maar. Blijf lekker onafhankelijk. Of zo.

Denk ik :@
Ja, het hoeft echt niet puur serieus en zakelijk te zijn, want het blijft het ESF, niet de beurs ofzo. Dus je kan best twitteren met hier en daar een kwinkslag of een grapje. Maar humoristisch is het ook niet, eerder schreeuwerig en irritant.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 09:19:28 #253
163650 Greys
pi_206785969
Ja de socials van Eurovision zijn er bepaald niet op vooruit gegaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_206786012
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap het. Heb zelf de angst dat ze soms een beetje vergeten dat het van oorsprong een familieshow is en dat dat er wel een beetje af kan gaan als het steeds maar bigger bigger hipper hipper meer meerrr moet worden.

Wat me wel geruststelde is dat wat Sietse gisteren zei, dat we al zoveel veranderingen hebben gehad met het überhaupt verschijnen van de halve finales en het verdwijnen van het orkest en Australië erbij en dat we nu nog steeds van het ESF houden.

Maar ik snap echt wat je bedoelt want ik heb ook bij zo ongeveer elke stap de neiging om heel hard te roepen 'OKÉ MAAR DIT DAN ECHT ALS LAATSTE EN MEER NIET'. Want ik snap helemaal waar de stappen elk apart voor nodig zijn of leuk/goed voor zijn, maar blijf er nu verder maar gewoon van af EBU. Zo is het goed. Klaar. Stopppp. :D :@
Dit is niet zo’n enorme verandering natuurlijk. Voor de Top 10 van de uitslag zal het waarschijnlijk weinig invloed hebben, en het gedoe met vote swapping moest aangepakt worden. Het enige nadeel is dat het ESF waarschijnlijk wat meer eenheidsworst wordt, waar landen die met eigenzinnige (maar wel vaak matige) inzendingen regelmatig falen, eerder meer op zeker gaan spelen met een mooie vrouw en een huppeldeuntje om het publiek meer aan te spreken.

Overigens is Sietse natuurlijk een geweldige kracht voor het ESF en alles wat daarmee te maken heeft. Alleen heeft hij wel de neiging om het ESF wat meer richting een professionele show als The Voice te laten bewegen. Voor het evenwicht moet er bij de beleidsbepalers ook een soort anti-Sietse zitten, want het ESF is ook Nicole & Hugo, met een slok op outfits becommentariëren of fonetisch meezingen met een valse Albanees. Van die traditie moet je ook niet te ver wegbewegen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 09:41:51 #255
163650 Greys
pi_206786195
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:24 schreef Fred_B het volgende:
Overigens is Sietse natuurlijk een geweldige kracht voor het ESF en alles wat daarmee te maken heeft. Alleen heeft hij wel de neiging om het ESF wat meer richting een professionele show als The Voice te laten bewegen. Voor het evenwicht moet er bij de beleidsbepalers ook een soort anti-Sietse zitten, want het ESF is ook Nicole & Hugo, met een slok op outfits becommentariëren of fonetisch meezingen met een valse Albanees. Van die traditie moet je ook niet te ver wegbewegen.
Hm, voor mijn gevoel is het juist andersom. Het is niet zo dat Sietse in z'n eentje deze veranderingen bedenkt en wil he, hij is onderdeel van de RG, alleen is hij wel de ENIGE die de moeite neemt de veranderingen uit te leggen op de socials, de enige die fans probeert gerust te stellen en de enige die daardoor de briesers over zich heen krijgt. De enige die in gesprek gaat en benaderbaar is voor die Nicole en Hugo.
Hij is volgens mij ook de enige juist daar die zélf uit de fan community komt van oorsprong en dit ook vaak blijft benoemen. Gisteren nog. Volgens mij is Sietse juíst zeker ook Team Nicole en Hugo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 23-11-2022 09:57:01 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 10:10:38 #256
163650 Greys
pi_206786468
Is het al mei? *O*
Zin an.

En in de liedjes.
GEEF ONS DE LIEDJES VERDOMMAH.
Hup hup.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 10:12:07 #257
375570 crew  Cyan9
pi_206786484
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:10 schreef Greys het volgende:
Is het al mei? *O*
Zin an.

En in de liedjes.
GEEF ONS DE LIEDJES VERDOMMAH.
Hup hup.
17 december, dan begint het echt. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 10:12:59 #258
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206786491
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
17 december, dan begint het echt. :D
Op 1 december komen de liedjes van Oekraine en Estland dus dan al een beetje :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 10:16:29 #259
163650 Greys
pi_206786533
DAT IS AL BIIIIIJNA *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter woensdag 23 november 2022 @ 11:05:58 #260
87554 Cee
Welluk?
pi_206787091
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Op 1 december komen de liedjes van Oekraine en Estland dus dan al een beetje :D
Godvergeten veel zin an. *O*
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 23 november 2022 @ 11:10:04 #261
39237 crew  H_T
2733
pi_206787142
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:16 schreef Greys het volgende:
DAT IS AL BIIIIIJNA *O*
ZEVEN NACHTJES SLAPEN!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_206787539
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:41 schreef Greys het volgende:

[..]
Hm, voor mijn gevoel is het juist andersom. Het is niet zo dat Sietse in z'n eentje deze veranderingen bedenkt en wil he, hij is onderdeel van de RG, alleen is hij wel de ENIGE die de moeite neemt de veranderingen uit te leggen op de socials, de enige die fans probeert gerust te stellen en de enige die daardoor de briesers over zich heen krijgt. De enige die in gesprek gaat en benaderbaar is voor die Nicole en Hugo.
Hij is volgens mij ook de enige juist daar die zélf uit de fan community komt van oorsprong en dit ook vaak blijft benoemen. Gisteren nog. Volgens mij is Sietse juíst zeker ook Team Nicole en Hugo.
Laat helder zijn dat ik het niet negatief bedoel. Als je kijkt naar hoe het ESF zich door de geschiedenis heeft ontwikkeld, van een tanend bestaan in de jaren ‘80 tot midden jaren ‘90 en daarna na een korte opleving de, met name voor West-Europa, horrorjaren ‘00, naar de jaren ‘10, die zonder twijfel de grootste glorieperiode voor het ESF sinds de jaren ‘70 vormen, dan valt dat best mooi samen met het dienstverband van Sietse. Die heeft dat niet in zijn eentje bewerkstelligd natuurlijk, maar het team heeft het ESF wel uit het moeras van Leto Svet en Dustin The Turkey getrokken naar een professionele show met betere muziek.

Alleen merk je nu naar mijn mening toch wat strubbelingen. De jaren ‘20 zijn wat moeizaam begonnen door Corona en een in alle opzichten kuteditie van het ESF dit jaar. En tegelijkertijd heb je vanuit de EBU allerlei pogingen tot schaalvergroting om het ESF voor een breder publiek aantrekkelijk te maken, nu met het internationaal meestemmen, eerder al met de persaccreditaties alleen voor grote media. Dat wordt dan weer enigszins gecompenseerd door de sociale media die zich op de ‘echte’ fans denken te moeten richten. Alleen heb je een vrij grote groep die zich niet aangesproken voelt, van ‘gewone’ liefhebbers, die niet op elk nieuwtje hysterisch reageren, niet alleen huppelmuziekjes willen, zeg maar de fans die niet hun pronouns in hun Twitter-profiel hebben. En ik zou het jammer vinden als die groep, waarbij ik zelf ook denk te horen, steeds vaker tussen wal en schip valt. Dus ik hoop voor volgend jaar vooral op een goed georganiseerde show zoals in 2021, met gevarieerde inzendingen en passende aandacht voor het rijke verleden, maar waarin ook gelachen mag worden en ook niet alles te gelikt en geregisseerd is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 12:14:11 #263
163650 Greys
pi_206788079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Laat helder zijn dat ik het niet negatief bedoel. Als je kijkt naar hoe het ESF zich door de geschiedenis heeft ontwikkeld, van een tanend bestaan in de jaren ‘80 tot midden jaren ‘90 en daarna na een korte opleving de, met name voor West-Europa, horrorjaren ‘00, naar de jaren ‘10, die zonder twijfel de grootste glorieperiode voor het ESF sinds de jaren ‘70 vormen, dan valt dat best mooi samen met het dienstverband van Sietse. Die heeft dat niet in zijn eentje bewerkstelligd natuurlijk, maar het team heeft het ESF wel uit het moeras van Leto Svet en Dustin The Turkey getrokken naar een professionele show met betere muziek.

Alleen merk je nu naar mijn mening toch wat strubbelingen. De jaren ‘20 zijn wat moeizaam begonnen door Corona en een in alle opzichten kuteditie van het ESF dit jaar. En tegelijkertijd heb je vanuit de EBU allerlei pogingen tot schaalvergroting om het ESF voor een breder publiek aantrekkelijk te maken, nu met het internationaal meestemmen, eerder al met de persaccreditaties alleen voor grote media. Dat wordt dan weer enigszins gecompenseerd door de sociale media die zich op de ‘echte’ fans denken te moeten richten. Alleen heb je een vrij grote groep die zich niet aangesproken voelt, van ‘gewone’ liefhebbers, die niet op elk nieuwtje hysterisch reageren, niet alleen huppelmuziekjes willen, zeg maar de fans die niet hun pronouns in hun Twitter-profiel hebben. En ik zou het jammer vinden als die groep, waarbij ik zelf ook denk te horen, steeds vaker tussen wal en schip valt. Dus ik hoop voor volgend jaar vooral op een goed georganiseerde show zoals in 2021, met gevarieerde inzendingen en passende aandacht voor het rijke verleden, maar waarin ook gelachen mag worden en ook niet alles te gelikt en geregisseerd is.
Ik ben het met elk woord eens van deze post. O+ Alleen denk ik dat je eerdere post over Sietse dus juist precies andersom is. Dat hij juist dít ook wil. En toen zijn bedrijf Scrn de socials voor Eurovision nog deed vond ik het persoonlijk veel prettiger dan nu een heel ander team dat veel schreeuweriger en wannabe-hip doet, bijvoorbeeld. Puur persoonlijke smaak hoor.

Maar over het grote plaatje zijn we het helemaal eens. :Y Ik heb wel goede hoop voor volgend jaar, met de BBC. Al hebben ze geen invloed op de afwisselendheid van inzendingen, ik denk dat het een hele toffe en leuke show gaat worden. Een verademing vergeleken met Turijn. Al kan dat al snel. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 12:17:01 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206788139
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 12:49:05 #265
163650 Greys
pi_206788608
Nog meer veranderingen. _O-

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_206788625
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik snap het. Heb zelf de angst dat ze soms een beetje vergeten dat het van oorsprong een familieshow is en dat dat er wel een beetje af kan gaan als het steeds maar bigger bigger hipper hipper meer meerrr moet worden.

Wat me wel geruststelde is dat wat Sietse gisteren zei, dat we al zoveel veranderingen hebben gehad met het überhaupt verschijnen van de halve finales en het verdwijnen van het orkest en Australië erbij en dat we nu nog steeds van het ESF houden.

Maar ik snap echt wat je bedoelt want ik heb ook bij zo ongeveer elke stap de neiging om heel hard te roepen 'OKÉ MAAR DIT DAN ECHT ALS LAATSTE EN MEER NIET'. Want ik snap helemaal waar de stappen elk apart voor nodig zijn of leuk/goed voor zijn, maar blijf er nu verder maar gewoon van af EBU. Zo is het goed. Klaar. Stopppp. :D :@
Precies ja _O- maar de BBC gaat er vast wat geweldigs van maken, dus misschien verdwijnt dat gevoel inderdaad al snel weer. *O*
  ESF Reporter woensdag 23 november 2022 @ 12:59:49 #267
87554 Cee
Welluk?
pi_206788778
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 12:50 schreef Em31 het volgende:

[..]
Precies ja _O- maar de BBC gaat er vast wat geweldigs van maken, dus misschien verdwijnt dat gevoel inderdaad al snel weer. *O*
Als ik al zie hoe Liverpool nu ook al actief bezig is op de socials, alhoewel dat natuurlijk misschien ook wel is doordat ik Turijn (de stad) nooit zo volgde want alles was in het Italiaans. Maar heb het idee dat Liverpool al vanaf de bekendmaking volle bak aan het voorbereiden is.
pi_206789050
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 23:17 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee maar dat hoeft nu toch ook nog helemaal niet? Was bij Duncan toch ook niet en dat was toch ook niet erg uiteindelijk dat niemand hem vooraf kende of bejubelde voor het lied bekend was? :)

Negentig procent van de deelnemers heb ik vooraf als alleen de naam bekend is gemaakt nog helemaal niks mee. Misschien wel vijfennegentig procent zelfs. Pas bij het lied komt dat voor mij. Of als het een al bekende artiest is.

Bij Michael Schulte bv had ik vooraf bij z'n naam ook echt nul gevoel van yay or nay. Geen idee echt. Pas bij het lied ga ik iemand wel of niet een hoge notering gunnen. Ik had het gevoel dat dat voor bijna iedereen zo was maar kennelijk niet. :D
Geldt voor mij precies hetzelfde hoor. :D
Hotapnyc
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 13:31:11 #269
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206789187
Wel een interessant draadje gebaseerd op discord data

twitter
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 november 2022 @ 16:02:03 #270
163650 Greys
pi_206791565
Oh dear...
Of ze had even aandacht nodig of we krijgen weer een dramalamajaar. :+
Nah nee dit gaat vast over haar optreden bij hun nieuwe voorrondes toch. Toch. TOCH.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:15:12 #271
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_206791789
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 06:46 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja er zijn nog wel juryshows. De jury moet nog wel stemmen zodat ze kunnen checken of ze niet weer de boel zitten te bedonderen. :+

Begrijp eigenlijk niet helemaal hoe en wat want je zou zeggen dat ze dan alsnog wel voor de finale afspraken kunnen maken, maar dat vinden ze denk ik minder belangrijk dan het kwalificeren beïnvloeden.
Heh dus de jury jureert dan alsnog gewoon de semi’s alleen telt het niet mee?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_206791824
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:15 schreef Moira het volgende:

[..]
Heh dus de jury jureert dan alsnog gewoon de semi’s alleen telt het niet mee?
Ja :D denk om te checken of het resultaat niet compleet afwijkt van wat ze in de finale doen. Dat ze dan eventueel toch weer patronen kunnen spotten.
pi_206791852
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:15 schreef Moira het volgende:

[..]
Heh dus de jury jureert dan alsnog gewoon de semi’s alleen telt het niet mee?
Wordt het niet als back-up gebruikt als een televoting niet door kan gaan?
  ESF Reporter woensdag 23 november 2022 @ 16:27:45 #274
87554 Cee
Welluk?
pi_206791946
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:19 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wordt het niet als back-up gebruikt als een televoting niet door kan gaan?
Dat, en de show zelf wordt ook als back-up gebruikt voor als er tijdens de live iets mis gaat. SuRie’s Eurovisie optreden is bijvoorbeeld van de jury show. En ik denk dat de show an sich ook wel een andere naam zal krijgen, zodat de focus op jury minder is en het meer als een Generale Repetitie geldt.
  Moderator woensdag 23 november 2022 @ 16:31:34 #275
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206791992
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 16:02 schreef Greys het volgende:
Oh dear...
Of ze had even aandacht nodig of we krijgen weer een dramalamajaar. :+
Nah nee dit gaat vast over haar optreden bij hun nieuwe voorrondes toch. Toch. TOCH.

[ twitter ]
De artiesten en nummers voor deze editie zijn al bekend gemaakt eerder zie FiK topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')