abonnement Unibet Coolblue
pi_206429663
quote:
Ultieme poging Germa van den Boom: beloning kwart miljoen euro

Wie weet waar de in 1984 verdwenen Germa van den Boom is? Al 38 jaar houdt het antwoord op deze vraag de familie en het coldcaseteam in de greep. Daarom looft de Peter R. de Vries Foundation een beloning van ¤250.000 uit voor de gouden tip die leidt naar de vondst van Germa. Om aanspraak te maken op dit bedrag dient de gouden tip voor 20 april 2023 bij de Foundation te zijn binnengekomen.
Relevante artikelen:
Zus van vermiste Germa; haar terugvinden is voor onze familie cruciaal
Verdwijning Germa (19) laat Nieuwendijkers jaren later nog altijd niet los
https://www.hetkompasslie(...)-germa-van-den-boom-
https://www.hetkompasslie(...)g-germa-van-den-boom
https://www.hetkompasslie(...)-germa-van-den-boom#
En hier de foto die niemand mocht zien

Blog mbt Germa:
https://beerputweblog.wordpress.com/category/germa-van-den-boom/

Uitzending Peter R de Vries over Germa:

Andere topics:
NWS / Germa van den Boom: Al bijna 25 jaar spoorloos verdwenen
MIS / Germa Van den Boom

---
Dit speelt zich zo'n beetje aan de overkant af van waar ik woon. Was toen een paar maanden oud en woonde aan de andere kant van het land. Maar toen ik in die regio een vakantiebaantje had zag ik de posters nog hangen achter een aantal ramen. Bij wat navragen bij mijn moeder bleek het toendertijd flinke indruk gemaakt te hebben.

Sindsdien probeer ik deze zaak een beetje te volgen, niet dat ik het kan oplossen.. Maar puur uit interesse. In de afgelopen jaren was er af en toe wat nieuws hierover, mede door een paar lui die wel denken de boel te kunnen oplossen.

Het (sterke) vermoeden is dat een bekende van Germa (op zijn minst dorps/regio -genoot). In de kerken hebben dominees meer malen verzocht om iedereen die wat weet, dit te melden. Toch zal het mij niet verbazen als ooit blijkt dat een kerkenraad van de zwarte kousen meer weet. Puur omdat ik weet dat er hier een hoop incest/misbruik gevallen zijn die "intern" opgelost worden...

[ Bericht 20% gewijzigd door MatthijsDJ op 25-10-2022 08:22:19 ]
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Spellchecker maandag 24 oktober 2022 @ 09:31:56 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206429885
Twee artikelen die ik hier pas over tegenkwam:

Zus van vermiste Germa; haar terugvinden is voor onze familie cruciaal
quote:
Conny Langerak hoopt met hulp van de Peter R. de Vries Foundation eindelijk te achterhalen waar haar jongere zusje is gebleven. Germa van den Boom uit Nieuwendijk wordt al 38 jaar vermist. Aan tafel bij talkshow Jinek deed ze donderdag haar verhaal. “Ik heb niet meteen de illusie dat we haar levend zullen terugvinden. We willen haar lichaam vinden want met deze onzekerheid is niet te leven."

Donderdag maakte de Peter R. de Vries Foundation bekend dat ze een beloning uitlooft van 250.000 euro voor de gouden de tip die ertoe leidt dat Germa wordt teruggevonden. Ze verdween in 1984 na een avond stappen in Gorinchem.

Conny woonde op dat moment al een jaar niet meer thuis. In de nacht waarop Germa verdween, beviel zij van haar oudste dochter.

Het hartverscheurende nieuws van de verdwijning werd haar pas twee dagen later verteld door familieleden. Om de kraamvrouw te sparen en in de hoop dat Germa snel terug zou komen.

“Het eerste wat ik dacht: dit is zo fout, dit is zo erg. Ik had de neiging om het weg te houden. Het kwam wel binnen, ik ontkende het niet maar ik dacht meteen: ik moet er zijn voor m’n kind, zorgen dat ik op de been blijf, dat onze dochter een normaal leven krijgt.” Het bleek een overlevingsstrategie.

Na tien jaar van overleven, kwam het feit dat haar zusje spoorloos was pas écht bij haar binnen. “Er gebeurt zoveel. Er wordt gezocht. Er is een hoop media-aandacht. Er komt zoveel binnen. Dan is het op. Dan besef je pas echt hoe gruwelijk het is. Je kunt niet leven met onzekerheid.”

Telkens vraagt de familie zich weer af wat er is gebeurd, waar ze is en met wie ze is meegegaan. Ze kunnen niet stoppen met aandacht vragen voor haar vermissing. “Haar terugvinden en haar een plekje kunnen geven, dat is het belangrijkste. Dat is voor onze familie cruciaal."

Volgens Kelly de Vries, dochter van Peter R. de Vries en directeur van de stichting, is het bedrag van 250.000 euro dan ook bedoeld om Germa te vinden.

“We willen weten waar ze is, waar ze gevonden kan worden. De beloning is bedoeld voor de tip die leidt tot de vondst van Germa, niet zozeer naar de dader.” Een coldcaseteam gaat het dossier opnieuw bekijken. Samen met tips die mogelijk binnenkomen, hopen ze dichter bij Germa te komen.

In het leven van Conny en haar familie speelt de vermissing van Germa nog altijd een grote rol. Zelf heeft ze in al die jaren veel hulp gehad van vrienden en hulpverleners om haar heen. De vermissing van Germa staat niet meer voor haar als 'een groot belemmerend iets', legt ze uit.

“We moeten ermee leven, ik neem het naast me mee. Dan lukt het om te functioneren, om mijn leven weer op te pakken.”
Verdwijning Germa (19) laat Nieuwendijkers jaren later nog altijd niet los
quote:
"Ik ben er al die 38 jaar mee bezig geweest," zucht Arie van der Stelt. En dat geldt ook voor zijn buurvrouw Joke: "De verdwijning van Germa is een rode draad in ons leven." De bewoners van de Dwarssteeg, de plek waar de toen 19-jarige Germa verdween, hopen op afsluiting. "Germa verdient een waardig afscheid."

Donderdag maakte de Peter R. de Vries Foundation bekend dat ze een beloning uitlooft van 250.000 euro voor de gouden de tip die ertoe leidt dat Germa wordt teruggevonden. Ze verdween in 1984 na een avond stappen in Gorinchem. Nadat ze door haar buurjongen bij haar ouderlijk huis aan de Dwarssteeg werd afgezet, is er niets meer van haar vernomen.

De nu 57-jarige Joke was toen net zo oud als Germa. 19 jaar. "Ik zat bij haar in de klas op basisschool De Regenboog hier in het dorp. Germa wilde geneeskunde gaan studeren. Het was een serieuze en slimme meid. Ze stond volop in het leven."

Joke weet nog goed hoe het hele dorp op z'n kop stond nadat Germa in juli 1984 niet bij haar vakantiebaantje was komen opdagen. "Het is gewoon niet te bevatten dat iemand van de een op andere dag kan verdwijnen. Iedereen in de straat is ondervraagd."

Arie van der Stelt (81) kende zijn buurmeisje Germa al sinds haar geboorte. "Germa was een heel serieus meisje. Ze deed op 19-jarige leeftijd nog belijdenis in de gereformeerde kerk. Heel oprecht. Het was een prachtige jonge vrouw geworden in die jaren. En dan zo van de aardbodem verdwijnen... Onbegrijpelijk."

Volgens zowel Arie als Joke zijn er fouten gemaakt in het onderzoek naar Germa's vermissing. "Het is jammer dat er zo laconiek mee is omgegaan. Er werd pas dagen later naar sporen gezocht," stelt Joke. "Er waren duidelijke sporen van geweld te zien in huis," aldus Arie. "En er zijn bloedsporen gevonden."

Het is volgens de 81-jarige Arie enorm belangrijk dat Germa wordt gevonden. "Haar vader leeft niet meer, maar haar moeder wel. Je gunt haar moeder dat ze haar kind weg kan brengen." Arie is ervan overtuigd dat inzet van het Peter R. de Vries Foundation gaat leiden tot een doorbraak. "Hier komt resultaat uit. Dit komt uit. Daar ben ik al die 38 jaar van overtuigd geweest."

"Het blijft een rode draad in ons leven," zegt Joke. "Niet alleen bij mij, maar ook bij de andere veertigplussers hier in het dorp." Ook Arie is er tot op de dag van vandaag nog veel mee bezig. "Dit verhaal leeft van dit puntje van Nieuwendijk tot het andere puntje van Nieuwendijk. Onder de generatie van '30 tot '80 leeft het nog enorm."

Sinds Germa's verdwijning zijn Joke en haar man extra alert. "Vanavond gaat m’n dochter met collega’s in Rotterdam eten. Mijn man zegt dan meteen dat ze niet alleen naar de parkeergarage moet lopen. M'n dochter is notabene 26 jaar! Maar dat gevoel blijft altijd."
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:51:33 #3
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206430046
Nooit gehoord, al ben ik wel in Gorinchem opgegroeid. Was 5 toen dat gebeurde dan. Dus ik was het niet O-)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206430930
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:51 schreef nixxx het volgende:
Nooit gehoord, al ben ik wel in Gorinchem opgegroeid. Was 5 toen dat gebeurde dan. Dus ik was het niet O-)
Ik ken het verhaal dus een beetje bij toeval. Ook toen we naar Gorinchem verhuist waren nooit wat over gehoord. Maar aan de overkant van Gorinchem (of mijn huidige woonplaats) is het nog best een open wond. :{
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206431157
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Bep-Vetklep op 24-10-2022 12:11:28 ]
pi_206431447
Uitgebreid verhaal.

https://www.hetkompasslie(...)-germa-van-den-boom-

Sommige dingen komen niet overeen met de verhalen hierboven, Bv dat Germa verdween tijdens de bevalling van de baby van de zus.
pi_206431763
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:02 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Uitgebreid verhaal.

https://www.hetkompasslie(...)-germa-van-den-boom-

Sommige dingen komen niet overeen met de verhalen hierboven, Bv dat Germa verdween tijdens de bevalling van de baby van de zus.
Die twee verhalen missen wat details. Ze was dat weekend voor het eerst alleen thuis omdat haar zus in Genemuiden (meen ik me te herinneren) aan het bevallen of bevallen was.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Spellchecker maandag 24 oktober 2022 @ 12:40:14 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206431899
Die foto van die eenzame man .....
Waarom laten ze die niet zien?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 24 oktober 2022 @ 13:03:51 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206432212
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:40 schreef maily het volgende:
Die foto van die eenzame man .....
Waarom laten ze die niet zien?
Dat vraag ik me dus ook af. Waarschijnlijk omdat hij er misschien niks mee te maken heeft maar dan wel zijn identiteit in de media geopenbaard ziet (want sommige mensen zullen hem herkennen). Misschien leeft hij nog (inschatting van leeftijd door de popo?).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_206433121
quote:
17s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:03 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Dat vraag ik me dus ook af. Waarschijnlijk omdat hij er misschien niks mee te maken heeft maar dan wel zijn identiteit in de media geopenbaard ziet (want sommige mensen zullen hem herkennen). Misschien leeft hij nog (inschatting van leeftijd door de popo?).
Waren ze die foto niet kwijt inmiddels?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206433186
Vreselijk lijkt mij dit. Ik zie ook al m’n hele leven briefjes hangen over deze zaak. Vooral aan de andere kant van de Merwede speelt het regelmatig weer op. Denk alleen dat ze nooit antwoord gaan krijgen. :N
pi_206435265
De huizen daar waren zeer gehorig en de naaste buren hadden helemaal niks gehoord die nacht. Geloof daar niks van.. Het is een raadsel wat er nou gebeurd is met Germa. Hopelijk komt er alsnog duidelijkheid voor de familie.
pi_206435416
https://www.hetkompasslie(...)g-germa-van-den-boom

Met een kort filmpje met Peter. R de Vries nog. Het ziet er als een vrijstaand huis uit nu, maar weet niet hoe het was toen Germa er nog was en of ze direct buren naast de muren hadden.

Is dat de buurman die niet meer lastiggevallen wil worden?
pi_206435491
Die naaste buren zijn wel ooit geďnterviewd door Peter. Moeder en zoon dacht ik? Rare lui die vreemd (en daardoor verdacht) overkwamen.
  Spellchecker maandag 24 oktober 2022 @ 18:39:23 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206435514
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:09 schreef Meaghan het volgende:
De huizen daar waren zeer gehorig en de naaste buren hadden helemaal niks gehoord die nacht. Geloof daar niks van.. Het is een raadsel wat er nou gebeurd is met Germa. Hopelijk komt er alsnog duidelijkheid voor de familie.
Bizar idd, ze hadden wel gehoord dat ze tot 00.30 uur muziek had gedraaid
  Spellchecker maandag 24 oktober 2022 @ 18:41:06 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206435532
Ik vond het raar van die man die bij haar iets kwam kopen en zei dat hij eenzaam was. En dat zij dan zei dat ze dat 'n beetje kon begrinpen omdat ze voor 't eerst alleen thuis was 8)7
pi_206435553
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:36 schreef Meaghan het volgende:
Die naaste buren zijn wel ooit geďnterviewd door Peter. Moeder en zoon dacht ik? Rare lui die vreemd (en daardoor verdacht) overkwamen.
Aha. Ja misschien is hij de zoon dan, hij heeft het ook over zijn ouders.

Ken de zaak niet goed maar wel benieuwd of daar in de toekomst nog iets uit komt.
Morgen komt er een speciale uitgave online.

https://www.hetkompasslie(...)-germa-van-den-boom#

Misschien iets om bij te houden voor het topic, TS?
pi_206435561
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:41 schreef maily het volgende:
Ik vond het raar van die man die bij haar iets kwam kopen en zei dat hij eenzaam was. En dat zij dan zei dat ze dat 'n beetje kon begrinpen omdat ze voor 't eerst alleen thuis was 8)7
Ja heel raar idd. Die man is ook nooit gevonden. Ook vreemd dat je dan niet zelf naar voren komt. (Tenzij je natuurlijk de dader bent)
pi_206435605
quote:
Straks eens kijken. 8-)

Kan deze ook in de OP?
pi_206435606
En was ze nou wel of niet een bedreven kickbokser? Die neem je niet zomaar even mee tegen haar wil. Iemand vecht voor haar leven en dan niks gehoord, gemerkt. Maar dan wel die muziek horen :{
  Spellchecker maandag 24 oktober 2022 @ 18:48:29 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206435614
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:47 schreef Meaghan het volgende:
En was ze nou wel of niet een bedreven kickbokser? Die neem je niet zomaar even mee tegen haar wil. Iemand vecht voor haar leven en dan niks gehoord, gemerkt. Maar dan wel die muziek horen :{
Misschien meteen verdoofd .... :@
pi_206435636
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:47 schreef Meaghan het volgende:
En was ze nou wel of niet een bedreven kickbokser? Die neem je niet zomaar even mee tegen haar wil. Iemand vecht voor haar leven en dan niks gehoord, gemerkt. Maar dan wel die muziek horen :{
Kan dat ze gedrogeerd is geworden. Of de mond afgeplakt.
pi_206435638
Loopt Sunchaser hier nog rond? Die had zich hier behoorlijk in verdiept dacht ik.
  Spellchecker maandag 24 oktober 2022 @ 18:50:33 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206435682
Er waren wel (bloed)sporen in huis dat er een schermutseling had plaatsgevonden. Lijkt mij dus niet meteen uitgeschakeld.
pi_206435739
Ik vind het wel typisch dat ze in het filmpje net dat kleine stukje laten zien van die rare vent. Zou dat een reden hebben, dat ze hem stiekem verdenken ofzo maar dat er eerst meer bewijs moet komen vanuit de tips?
:P
pi_206435834
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:47 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Straks eens kijken. 8-)

Kan deze ook in de OP?
De OP een update gegeven.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206435849
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:05 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
De OP een update gegeven.
Top! ^O^
pi_206435869
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:50 schreef Meaghan het volgende:
Loopt Sunchaser hier nog rond? Die had zich hier behoorlijk in verdiept dacht ik.
In mijn tocht naar meer info de laatste jaren ben ik iig één oud Fok! topic tegengekomen. Zal is kijken of ik die weer kan vinden (moet lukken met nieuwe search).

Ik wilde hier al lang een topic over openen, zeker als het topic van Tanja Groen weer boven kwam drijven.. Dus was blij met deze mededing van de Peter R Foundation.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Spellchecker maandag 24 oktober 2022 @ 21:58:02 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206440206
quote:
Had de oude topics al gevonden, ook dat artikel van beerputweblog toegevoegd en een linkje naar alle artikelen van dat blog.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:34:45 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206440255
Ik ben inmiddels overleden
  Spellchecker dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:39:22 #34
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206440284
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 08:34 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Duidelijke foto wel , lijkt wel een Picasso :{
Met of zonder aardappelpuree?
pi_206440411
Gisteravond de aflevering bekeken van Peter R. de Vries.

Wat ik wil weten is hoe de buurman van iets verderop die door het raampje kroop weer terug ging? Door hetzelfde raampje? :')
Want: de achter- en voordeur zijn op slot. De voordeur zit tevens op de knip. Ze treffen geen sporen van braak aan. De laatst aanwezige moet de woning dus via de achterdeur hebben verlaten, waarna die persoon die deur vanaf de buitenzijde sluit. Familie Van den Boom heeft twee sleutels. Hiervan is één sleutel bij de ouders en de andere dat weekend door Germa in gebruik.
  Spellchecker dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:19:16 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206440469
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Gisteravond de aflevering bekeken van Peter R. de Vries.

Wat ik wil weten is hoe de buurman van iets verderop die door het raampje kroop weer terug ging? Door hetzelfde raampje? :')
Want: de achter- en voordeur zijn op slot. De voordeur zit tevens op de knip. Ze treffen geen sporen van braak aan. De laatst aanwezige moet de woning dus via de achterdeur hebben verlaten, waarna die persoon die deur vanaf de buitenzijde sluit. Familie Van den Boom heeft twee sleutels. Hiervan is één sleutel bij de ouders en de andere dat weekend door Germa in gebruik.
Zijn alle sleutels teruggevonden?
pi_206440532
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:19 schreef maily het volgende:

[..]
Zijn alle sleutels teruggevonden?
Weet ik niet.
  Miss 200.000.000! dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:31:42 #38
367000 roos94
pi_206440560
The Perfect Crime.
pi_206440633
Beloning leverde afgelopen 10 jaar nooit gouden tip op

quote:
55 keer loofde het Openbaar Ministerie in tien jaar tijd een beloning uit voor de gouden tip na een ernstig misdrijf in Brabant. Geen enkele keer werd dat geld ook daadwerkelijk uitgekeerd. Dat blijkt uit gegevens van het Landelijk Parket die Omroep Brabant opvroeg. Toch blijft het volgens justitie een waardevol middel. "Baat het niet, dan schaadt het niet", zegt een woordvoerder.

Een kwart miljoen euro. Dat is het bedrag dat de Peter R. de Vries Foundation vorige week uitloofde voor de gouden tip die leidt naar de in 1984 verdwenen Germa van den Boom uit Nieuwendijk. Hoewel dat geld nu door een stichting beschikbaar wordt gesteld, gebruikt vooral justitie dit gouden tip-model regelmatig.

Het middel wordt vooral ingezet bij zeer zware misdrijven die nog niet zijn opgelost. Het gaat dan om moord, doodslag, pogingen tot liquidaties, vermissingen en zeer gewelddadige overvallen. In onze provincie werden de afgelopen tien jaar 55 van dit soort beloningen uitgeloofd. Maar geen enkele keer leidde een tip ook echt tot hét ontbrekende puzzelstukje.

Exploderende aansteker
Een voorbeeld van zo'n onopgeloste zaak is de moord op Jenneke de Wind uit Tilburg. Zij raakte in 1993 in coma, nadat een gesaboteerde aansteker bij haar gezicht ontplofte. Twee maanden later overleed ze in het ziekenhuis.

Vijfentwintig jaar na de moord hoopte justitie de zaak nieuw leven in te blazen door 20.000 euro uit te loven voor de gouden tip. Het wachten is nog altijd op de cruciale informatie die dit onderzoek openbreekt.

Een recenter misdrijf is dat waarbij de 44-jarige Leon Viellevoije uit Moergestel om het leven kwam. In 2017 werd hij in een uitgebrande bestelauto in het buitengebied van zijn woonplaats gevonden. Dat gebeurde in de nacht voordat hij als verdachte terechtstond in een groot drugsonderzoek. Wie hem om het leven heeft gebracht, is nooit duidelijk geworden. Ook niet nadat het OM een beloning van 15.000 euro uitloofde.

Wie kijkt naar het aantal uitgeloofde beloningen in Brabantse zaken, ziet een piek tussen 2016 en 2020. Die valt voor een groot deel te verklaren, zegt een woordvoerder van het OM. Vanaf 2017 bracht de politie namelijk de coldcasekalender uit.

Die kalender met jaarlijks 52 langlopende, onopgeloste zaken, werd uitgedeeld in gevangenissen en tbs-instellingen. In deze zaken werden vaak beloningen uitgeloofd. De gedachte was dat gedetineerden misschien meer informatie zou hebben over deze misdrijven. Vorig jaar stopte de politie met het project, omdat de effectiviteit te laag zou zijn.

Duwtje in de rug
De bedragen die de afgelopen 10 jaar zijn uitgeloofd, liggen over het algemeen rond de 15.000 euro. Ze werden in Brabant dus geen enkele keer uitgekeerd. Maar waarom wordt dit middel dan toch ingezet?

Volgens het Landelijk Parket blijft de beloning een 'waardevol, ultiem middel'. "Als politie en justitie zien wij het liefst dat mensen die iets te melden hebben, dat uit zichzelf doen. Maar soms hebben ze een duwtje in de rug nodig. In de vorm van een financiële prikkel", stelt een woordvoerder.

Dat de kans op succes zo laag is, maakt volgens de voorlichter niet per se uit. "Baat het niet dan schaadt het niet. Toegegeven: het aantal uitgekeerde beloningen is ook landelijk gezien klein. Maar bij iedere zaak die hierdoor toch wordt opgelost, zijn wij blij."

Andere doelstelling
Een rapport uit 2021 van de Open Universiteit in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum geeft nog een andere reden waarom de lage slagingskans niet per definitie erg is. Het doel van beloningsgeld zou volgens de onderzoekers namelijk zijn verschoven in de loop der jaren.

Waar dit middel eerst vooral werd ingezet als laatste redmiddel bij cold cases, wordt het tegenwoordig ook vaker ingezet in het begin van een opsporingsonderzoek. Zo probeert justitie volgens de onderzoekers onrust te creëren bij daders en mensen in hun omgeving, in de hoop dat zij onder druk fouten maken. Bijvoorbeeld door cruciale informatie te bespreken via een afgetapte telefoonlijn.

Kelly de Vries, directeur van de Peter R. de Vries Foundation heeft maandag overigens laten weten dat er inmiddels ruim 100 tips zijn binnengekomen over de vermissing van Germa van den Boom. Over de inhoud daarvan, kan ze niks zeggen.

https://www.omroepbrabant(...)-nooit-gouden-tip-op
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:51:17 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206440729
Peter R. heeft over die beloningen van het OM wel eens gezegd dat het grabbelgeld is. Niemand gaat voor die bedragen praten.
Zelf had hij het over miljoen(en), zoals je in sommige andere landen wel ziet. Dus misschien is 250.000 dan ook nog aan de magere kant.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206440770
Kelly de Vries: ‘Mijn vaders hart lag bij Germa’s vermissing.
https://www.hetkompasslie(...)ij-germas-vermissing

Vandaag komt ook een speciale uitgave online over de zaak.
pi_206440975
Ik kende dit verhaal niet, maar de buren vind ik verdacht en de persoon aan wie zij kennelijk had verteld dat zij alleen thuis was.
pi_206441033
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik kende dit verhaal niet, maar de buren vind ik verdacht en de persoon aan wie zij kennelijk had verteld dat zij alleen thuis was.
Die persoon in de winkel aan wie ze zei dat ze alleen was is geen verdachte gebleken.

In de aflevering zei Peter dat de dader moet weten hoe het binnenshuis eruit ziet. Ik denk niet dat een toevallige klant dat kan weten.
pi_206441314
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Peter R. heeft over die beloningen van het OM wel eens gezegd dat het grabbelgeld is. Niemand gaat voor die bedragen praten.
Zelf had hij het over miljoen(en), zoals je in sommige andere landen wel ziet. Dus misschien is 250.000 dan ook nog aan de magere kant.
Als je toch nooit uitkeert kun je er best miljoenen van maken.

Probleem is ook dat degene met de gouden tip (lees: daderkennis) direct verdachte kan worden.
pi_206442651
Ha, deze zaak kwam ik gisteren ook ergens op reddit tegen.

Goed dat er weer aandacht voor is, hopelijk levert dat iets op!
Why be a wallflower
When you can be a Venus fly trap?
pi_206442785
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 10:56 schreef Nober het volgende:

[..]
Als je toch nooit uitkeert kun je er best miljoenen van maken.

Probleem is ook dat degene met de gouden tip (lees: daderkennis) direct verdachte kan worden.
Of in dit geval waarschijnlijk een dorpsgenoot moet verraden, mogelijk zelfs familie of een goede vriend(in)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206442801
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:09 schreef Meaghan het volgende:
De huizen daar waren zeer gehorig en de naaste buren hadden helemaal niks gehoord die nacht. Geloof daar niks van.. Het is een raadsel wat er nou gebeurd is met Germa. Hopelijk komt er alsnog duidelijkheid voor de familie.
Geloof ik ook niet. En dat ze niet met Peter R wilden praten omdat ze zogenaamd ergens bang voor was. Maakt je wel verdacht.
Sicker than your average.
  Spellchecker dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:22:16 #48
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206442851
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:55 schreef Nyx. het volgende:
Ha, deze zaak kwam ik gisteren ook ergens op reddit tegen.

Goed dat er weer aandacht voor is, hopelijk levert dat iets op!
Staat daar nog info die we in dit topic nog niet hebben? O-)
pi_206442963
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:19 schreef maily het volgende:

[..]
Zijn alle sleutels teruggevonden?
Nee dus.

In het lijstje met verdwenen spullen:
-huissleutel met ingeslagen nummer 13 [en de fietssleutel maar dat was al bekend]

https://www.peterrdevries.nl/cases/germa-van-den-boom/
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:37:50 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206443381
Och, nog zo'n achterdeursleutel met een nummer... dan heb je ook geen braaksporen nodig, die kocht je gewoon bij de slotenmaker of schoenmaker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206443769
Hier is iig de reddit thread: https://www.reddit.com/r/(...)9yearold_dutch_girl/ :) onbekende info weet ik zo niet :P
Why be a wallflower
When you can be a Venus fly trap?
pi_206443896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Peter R. heeft over die beloningen van het OM wel eens gezegd dat het grabbelgeld is. Niemand gaat voor die bedragen praten.
Zelf had hij het over miljoen(en), zoals je in sommige andere landen wel ziet. Dus misschien is 250.000 dan ook nog aan de magere kant.
250K is voor iemand die zijn groepering verraad weinig, je moet namelijk de rest van je leven onderduiken, echter als ik van bijvoorbeeld een oud klasgenoot zou weten dat hij iemand omgelegd heeft, dan hoef ik een stuk minder te vrezen. De beloningen zijn overigens vooral een trucje om de boel weer eens onder aandacht te brengen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206443908
Ik vraag me af of men DNA heeft kunnen veiligstellen van de mogelijke dader....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:31:42 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206443922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:15 schreef Nyx. het volgende:
Hier is iig de reddit thread: https://www.reddit.com/r/(...)9yearold_dutch_girl/ :) onbekende info weet ik zo niet :P
Pfff wat een lastig leesbare lap tekst, je gaat zelfs in steenkool Engels lezen op een gegeven moment :{

Ik denk dat de poster de NL tekst nog beter door Google translate had kunnen halen dan het zelf te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:36:34 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206443947
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
250K is voor iemand die zijn groepering verraad weinig, je moet namelijk de rest van je leven onderduiken, echter als ik van bijvoorbeeld een oud klasgenoot zou weten dat hij iemand omgelegd heeft, dan hoef ik een stuk minder te vrezen. De beloningen zijn overigens vooral een trucje om de boel weer eens onder aandacht te brengen.
Het voordeel met zulke oude zaken kan wel zijn dat de dader niet heel veel kwaad kan doen, want oud. Mits geen georganiseerde misdaad.

Bij Tanja Groen zou dat idd het geval kunnen zijn (maar was een miljoen ook niet genoeg).
Bij Germa vd Boom zou het zomaar eens een dader kunnen zijn die nog in de 50 is.
Dan wordt het lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206443998
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het voordeel met zulke oude zaken kan wel zijn dat de dader niet heel veel kwaad kan doen, want oud. Mits geen georganiseerde misdaad.

Bij Tanja Groen zou dat idd het geval kunnen zijn (maar was een miljoen ook niet genoeg).
Bij Germa vd Boom zou het zomaar eens een dader kunnen zijn die nog in de 50 is.
Dan wordt het lastiger.
Het gaat erom dat Peter R. meer doelde dat dit soort beloningen niet werken bij georganiseerde misdaad, als je kijkt naar hoe dit soort coldcases meestal opgelost is het bijna altijd:

-Alsnog DNA Match na ander misdrijf
-Wroeging (komt toch nog regelmatig voor)
-Boze Ex die er meer van wist.

Bij dat eerste willen ze nog wel eens een trucje plegen ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206444565
Uitzending PeterR de Vries bekeken vind die vrouw die bang is om te praten wel verdacht
pi_206444844
Ik wacht nog steeds op de speciale uitgave. :')
pi_206445285
Het Kompas 25 Okt 2022

Mijn vaders Hart lag bij Gemma,s vermissing


https://www.hetkompasslie(...)ij-germas-vermissing
pi_206445342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:10 schreef Woonbootjes het volgende:
Het Kompas 25 Okt 2022

Mijn vaders Hart lag bij Gemma,s vermissing

https://www.hetkompasslie(...)ij-germas-vermissing
Maar is dit de speciale uitgave dan? :? Pff.
pi_206445416
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:17 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Maar is dit de speciale uitgave dan? :? Pff.
Volgens mij is die Speciale uitgave van 22 Okt afgel Zaterdag
pi_206445443
Eindhovens Dagblad
Met Schoonbroer Germa


https://www.ed.nl/brabant(...)-zoektocht~a312bed4/
pi_206445464
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:24 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]
Volgens mij is die Speciale uitgave van 22 Okt afgel Zaterdag
Kelly is de speciale uitgave, ja. :D


In een speciale uitgave op dinsdag 25 oktober en online lees je wat tot nu toe bekend is over de vermissing van Germa. Kelly de Vries vertelt waarom deze zaak opgelost móet worden.


Oh. Ok. Ik had iets heel anders in gedachten.
pi_206445916
Ik had overigens wel verwacht wat meer van Kees van der Spek te horen. Die was immers schoolgenoot van Germa...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206446405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik had overigens wel verwacht wat meer van Kees van der Spek te horen. Die was immers schoolgenoot van Germa...
Dat wist ik niet van Kees vd Spek eigenlijk
  Spellchecker dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:41:50 #66
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206446419
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik had overigens wel verwacht wat meer van Kees van der Spek te horen. Die was immers schoolgenoot van Germa...
:o

Dan zou je zeker van hem ook wat verwachten :o
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:36:53 #67
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206449500
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:06 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik had overigens wel verwacht wat meer van Kees van der Spek te horen. Die was immers schoolgenoot van Germa...
Ook mijn ouwe school *O*
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206451021
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 23:36 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ook mijn ouwe school *O*
De mijne ook.. naja voor een jaar dan.. Iets met je Havo/VWO verneuken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 26 oktober 2022 @ 10:36:00 #69
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206451698
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 19:41 schreef maily het volgende:

[..]
:o

Dan zou je zeker van hem ook wat verwachten :o
Ligt eraan, toch? Ik weet niet hoeveel jaar er tussen hem en Germa zit? Als ik 5 jaar na zoiets voor het eerst op zo'n school kom, houd ik me er niet meer mee bezig dan anderen. Als hij haar verder nooit gekend heeft, is het toch ook al een stuk minder relevant?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:56:37 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206451923
Kees van der Spek is van 1964, dus nagenoeg dezelfde leeftijd (ze schelen een jaar).
Als ze niet bij elkaar in de klas zaten dan hoogstens een jaar erboven.

Overigens lijkt me dat juist wel een prima reden om er niet aan te werken, hij zou haar zomaar eens persoonlijk gekend kunnen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:00:24 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206451973
Overigens is hij er wel mee bezig geweest:
quote:
Onderzoeksjournalist Kees van der Spek, die Germa van het atheneum te Gorkum kende, bracht het duo in contact met Peter R. de Vries.
https://www.altena.net/co(...)-den-boom-2021-07-15
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206457036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:44 schreef Woonbootjes het volgende:
Uitzending PeterR de Vries bekeken vind die vrouw die bang is om te praten wel verdacht
Ik denk dat zij de mensen zijn die Germa's lichaam weg hebben gemaakt. De buurjongen heeft met een paar biertjes op haar thuis horen komen rond 2 uur 's nachts en wist dat ze helemaal alleen zou zijn. Zijn ouders lagen misschien al in bed terwijl hij naar de tv keek om de opening van de Olympische Spelen te kijken. Hij is het huis van buurmeisje Germa binnengelopen via de keukendeur en toen is zijn toenaderingspoging uit de hand gelopen, waarbij Germa om het leven is gekomen. Zijn ouders zijn wakker geworden door het lawaai aan de andere zijde van de halfsteensmuur en hebben hun zoon geholpen. Moeder maakt de keuken en trapleuning schoon om sporen uit te wissen. Vader en zoon tillen Germa's dode lichaam op om het binnen 24 uur ergens te dumpen. Door hun nauwe familieband zal er niemand van die drie huisgenoten één van de anderen verraden. De moeder is misschien wel de zwakste schakel van de drie en heeft vast de meeste wroeging gehad in al die jaren.
  Spellchecker woensdag 26 oktober 2022 @ 19:03:52 #73
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206457209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:51 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik denk dat zij de mensen zijn die Germa's lichaam weg hebben gemaakt. De buurjongen heeft met een paar biertjes op haar thuis horen komen rond 2 uur 's nachts en wist dat ze helemaal alleen zou zijn. Zijn ouders lagen misschien al in bed terwijl hij naar de tv keek om de opening van de Olympische Spelen te kijken. Hij is het huis van buurmeisje Germa binnengelopen via de keukendeur en toen is zijn toenaderingspoging uit de hand gelopen, waarbij Germa om het leven is gekomen. Zijn ouders zijn wakker geworden door het lawaai aan de andere zijde van de halfsteensmuur en hebben hun zoon geholpen. Moeder maakt de keuken en trapleuning schoon om sporen uit te wissen. Vader en zoon tillen Germa's dode lichaam op om het binnen 24 uur ergens te dumpen. Door hun nauwe familieband zal er niemand van die drie huisgenoten één van de anderen verraden. De moeder is misschien wel de zwakste schakel van de drie en heeft vast de meeste wroeging gehad in al die jaren.
:o
pi_206457366
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 18:51 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik denk dat zij de mensen zijn die Germa's lichaam weg hebben gemaakt. De buurjongen heeft met een paar biertjes op haar thuis horen komen rond 2 uur 's nachts en wist dat ze helemaal alleen zou zijn. Zijn ouders lagen misschien al in bed terwijl hij naar de tv keek om de opening van de Olympische Spelen te kijken. Hij is het huis van buurmeisje Germa binnengelopen via de keukendeur en toen is zijn toenaderingspoging uit de hand gelopen, waarbij Germa om het leven is gekomen. Zijn ouders zijn wakker geworden door het lawaai aan de andere zijde van de halfsteensmuur en hebben hun zoon geholpen. Moeder maakt de keuken en trapleuning schoon om sporen uit te wissen. Vader en zoon tillen Germa's dode lichaam op om het binnen 24 uur ergens te dumpen. Door hun nauwe familieband zal er niemand van die drie huisgenoten één van de anderen verraden. De moeder is misschien wel de zwakste schakel van de drie en heeft vast de meeste wroeging gehad in al die jaren.
Oké opgelost. Gefeliciteerd met de 250k
pi_206457456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Oké opgelost. Gefeliciteerd met de 250k
De vraag blijft waar haar lichaam is gebleven.
pi_206457496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:20 schreef Nia het volgende:

[..]
De vraag blijft waar haar lichaam is gebleven.
In de Merwede.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 19:25:45 #77
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206457535
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
In de Merwede.
Ergens in de Biesbosch denk ik, in de Merwede was het waarschijnlijk wel ergens boven water gekomen. Tenzij het verzwaard is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206457552
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
In de Merwede.
Of in de Biesbosch.
pi_206457570
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ergens in de Biesbosch denk ik, in de Merwede was het waarschijnlijk wel ergens boven water gekomen. Tenzij het verzwaard is.
Er zijn daar in de omgeving in elk genoeg plekken om iemand kwijt te maken :Y
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206457584
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:27 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Er zijn daar in de omgeving in elk genoeg plekken om iemand kwijt te maken :Y
Op zondag zou Germa mensen ontmoeten na de kerk, dus moet de dader wel snel gehandeld hebben.
pi_206457626
Heeft @ootjekatootje een ban ofzo? Ik mis haar in dit topic O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206458498
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 19:25 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ergens in de Biesbosch denk ik, in de Merwede was het waarschijnlijk wel ergens boven water gekomen. Tenzij het verzwaard is.
Zelfs verzwaard was ze wss gevonden door de visserij.

Zo kwam een andere vermiste in de regio namelijk ook bovendrijven..

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verzwaard~af5f2371/
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206458579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 20:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Zelfs verzwaard was ze wss gevonden door de visserij.

Zo kwam een andere vermiste in de regio namelijk ook bovendrijven..

https://www.ad.nl/binnenl(...)-verzwaard~af5f2371/
Wat een griezel :X
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206788921
Deze kan mss wel naar het nieuwe true crime forum?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 24 november 2022 @ 08:30:24 #85
269689 crew  Viv
pi_206799325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 13:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
Deze kan mss wel naar het nieuwe true crime forum?
Ja, dat heb ik (CRI mod) inmiddels overlegd met de NWS mods. Bij deze! :Y)
pi_206800550
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het voordeel met zulke oude zaken kan wel zijn dat de dader niet heel veel kwaad kan doen, want oud. Mits geen georganiseerde misdaad.

Bij Tanja Groen zou dat idd het geval kunnen zijn (maar was een miljoen ook niet genoeg).
Bij Germa vd Boom zou het zomaar eens een dader kunnen zijn die nog in de 50 is.
Dan wordt het lastiger.
Bij de zaak van Germa zijn er ook al een hoop getuigen/verdachten dood. Buurjongen Kees is vorig jaar overleden, zijn ouders zijn ook al dood.
pi_206810061
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Bij de zaak van Germa zijn er ook al een hoop getuigen/verdachten dood. Buurjongen Kees is vorig jaar overleden, zijn ouders zijn ook al dood.
Een vriend van mij, ongeveer dezelfde leeftijd als Germa nu zou zijn geweest, uit Gorinchem....bijna de helft van zijn klas is overleden :o
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206810157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Een vriend van mij, ongeveer dezelfde leeftijd als Germa nu zou zijn geweest, uit Gorinchem....bijna de helft van zijn klas is overleden :o
Das bizar, das ver bovengemiddeld.

Maar degene die ook door Peter r de Vries als mogelijke verdachte werd aangewezen, buurjongen Kees H en zijn ouders zijn dood. En dat huis staat sinds de dood van de ouders al vijf jaar leeg. Staat niet te koop en wordt niet verhuurd. Heel vreemd.
pi_206812102
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Das bizar, das ver bovengemiddeld.

Maar degene die ook door Peter r de Vries als mogelijke verdachte werd aangewezen, buurjongen Kees H en zijn ouders zijn dood. En dat huis staat sinds de dood van de ouders al vijf jaar leeg. Staat niet te koop en wordt niet verhuurd. Heel vreemd.
Het kan bijna niet anders dat meerdere mensen in het dorp weten wie het gedaan heeft/hebben. Dat maakt het zo enorm frustrerend. Heeft ook wel flinke spanningen in het dorp opgeleverd..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207000925
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Het kan bijna niet anders dat meerdere mensen in het dorp weten wie het gedaan heeft/hebben. Dat maakt het zo enorm frustrerend. Heeft ook wel flinke spanningen in het dorp opgeleverd..
Nee, kijk maar naar de zaak van Nicky Verstappen, het dorp Heibloem werd dat ook jaren verweten.
Niemand in dat dorp weet wat.

Ik denk in deze zaak dat het een vrouw was, en dat er niemand ooit gelogen heeft.
Luister de uitzending van Peter r de Vries maar eens goed terug, jammer dat hij niet meer leeft anders had die een mailtje gehad.
pi_207066308
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, kijk maar naar de zaak van Nicky Verstappen, het dorp Heibloem werd dat ook jaren verweten.
Niemand in dat dorp weet wat.

Ik denk in deze zaak dat het een vrouw was, en dat er niemand ooit gelogen heeft.
Luister de uitzending van Peter r de Vries maar eens goed terug, jammer dat hij niet meer leeft anders had die een mailtje gehad.
Beide zijn wel totaal verschillende dorpen qua cultuur. De Refo's zijn vaak goed in het verbogen houden van wat hun leden allemaal uitspoken. Dat wordt allemaal via de kerkenraad "opgelost".

Of ze zover gaan dat ze een moord stil houden, ik denk het niet maar mogelijk wel binnen een gezin.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207067131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Beide zijn wel totaal verschillende dorpen qua cultuur. De Refo's zijn vaak goed in het verbogen houden van wat hun leden allemaal uitspoken. Dat wordt allemaal via de kerkenraad "opgelost".

Of ze zover gaan dat ze een moord stil houden, ik denk het niet maar mogelijk wel binnen een gezin.
Binnen een gezin stil houden is wat anders dan dat 'n heel dorp iets stil houdt.

En stel dat bv. iets gedaan is door de kampleiding (wat uiteindelijk niet het geval bleek), dan is het eerder zo dat meer mensen iets weten/vermoeden dan wanneer het gedaan is door 'n wat rare familie.
pi_207067531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 15:37 schreef Halcon het volgende:
Binnen een gezin stil houden is wat anders dan dat 'n heel dorp iets stil houdt.
Naja er zijn natuurlijk schijnbaar wat aanwijzingen dat meerdere mensen in het dorp weten wie de dader is. Iig één predikant heeft minstens één maal in een dienst gevraagd om toch naar voren te treden.

Maar ja meerdere mensen.. dat kan nog steeds één gezin wezen.

Wat ook niet helpt dat het hier in de regio soms verdomd moeilijk kan zijn om 'hoogte' te krijgen van mensen.. Gesloten dorpjes etc..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207067666
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Naja er zijn natuurlijk schijnbaar wat aanwijzingen dat meerdere mensen in het dorp weten wie de dader is. Iig één predikant heeft minstens één maal in een dienst gevraagd om toch naar voren te treden.

Maar ja meerdere mensen.. dat kan nog steeds één gezin wezen.

Wat ook niet helpt dat het hier in de regio soms verdomd moeilijk kan zijn om 'hoogte' te krijgen van mensen.. Gesloten dorpjes etc..
Je krijgt dan vaak ook wel dat mensen naar elkaar gaan wijzen, van die broodje aap-achtige verhalen of dat mensen elkaar in een slecht daglicht proberen te brengen.

Dat was nu volgens mij ook. Altijd wel mensen die beweren haar ergens gezien te hebben (wat dan helemaal nie zo blijkt te zijn), iemand gaan beschuldigen in roddels (die er dan niks mee te maken blijkt te hebben), etc.
pi_207068618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 16:21 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Naja er zijn natuurlijk schijnbaar wat aanwijzingen dat meerdere mensen in het dorp weten wie de dader is. Iig één predikant heeft minstens één maal in een dienst gevraagd om toch naar voren te treden.

Maar ja meerdere mensen.. dat kan nog steeds één gezin wezen.

Wat ook niet helpt dat het hier in de regio soms verdomd moeilijk kan zijn om 'hoogte' te krijgen van mensen.. Gesloten dorpjes etc..
En de Kille was een gehucht buiten het dorp, het is zelfs heel goed mogelijk dat geen van de toenmalige bewoners iets wist.
pi_207074013
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:29 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Beide zijn wel totaal verschillende dorpen qua cultuur. De Refo's zijn vaak goed in het verbogen houden van wat hun leden allemaal uitspoken. Dat wordt allemaal via de kerkenraad "opgelost".

Of ze zover gaan dat ze een moord stil houden, ik denk het niet maar mogelijk wel binnen een gezin.
Ik woon al jaren tussen de zware kerkgangers en ik snap best dat het voor de buitenwereld een kliek lijkt.
Maar ruzie en afscheiding binnen de kerken en familie’s, nee moord houden ze niet verborgen 30 jaar lang. Zeker niet met die jackpot nu en om in het reine te kunnen komen.
pi_207074738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik woon al jaren tussen de zware kerkgangers en ik snap best dat het voor de buitenwereld een kliek lijkt.
Maar ruzie en afscheiding binnen de kerken en familie’s, nee moord houden ze niet verborgen 30 jaar lang. Zeker niet met die jackpot nu en om in het reine te kunnen komen.
Ik heb midden in het wereldje gezeten, mijn opa had een Refo boekenwinkel/uitgever. En hoewel we zelf lid waren van een wat minder zware kerk, bezochten we ook diensten van de zware kerken.

Het is zeker een kliek die zeer gesloten is en zaken graag binnen de kerkenraad/gemeente oplost. Er is echt heel veel leed..

Maar idd een moord stil houden is onwaarschijnlijk, al blijft mijn gevoel zeggen dat het een bekende dan wel dorps/regio genoot was en dat daardoor meerde mensen meer weten... en dat hoeven dan niet meteen refo's te zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207075684
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik woon al jaren tussen de zware kerkgangers en ik snap best dat het voor de buitenwereld een kliek lijkt.
Maar ruzie en afscheiding binnen de kerken en familie’s, nee moord houden ze niet verborgen 30 jaar lang. Zeker niet met die jackpot nu en om in het reine te kunnen komen.
Je hebt ook in zulke gemeenschappen altijd wel families die wat buiten de boot vallen. Of hun vuile was binnen de familie wassen.
pi_207089350
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 09:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Gisteravond de aflevering bekeken van Peter R. de Vries.

Wat ik wil weten is hoe de buurman van iets verderop die door het raampje kroop weer terug ging? Door hetzelfde raampje? :')
Want: de achter- en voordeur zijn op slot. De voordeur zit tevens op de knip. Ze treffen geen sporen van braak aan. De laatst aanwezige moet de woning dus via de achterdeur hebben verlaten, waarna die persoon die deur vanaf de buitenzijde sluit. Familie Van den Boom heeft twee sleutels. Hiervan is één sleutel bij de ouders en de andere dat weekend door Germa in gebruik.
Er lag normaal toch ook ergens een sleutel verstopt, die er daarna niet meer lag?
pi_207089441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er lag normaal toch ook ergens een sleutel verstopt, die er daarna niet meer lag?
Bedoel je de fietssleutel?
pi_207089524
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:50 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Bedoel je de fietssleutel?
Nee, huissleutel. In de uitzending van Peter R. de Vries kwam dat aan bod.
pi_207089557
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, huissleutel. In de uitzending van Peter R. de Vries kwam dat aan bod.
Hm, er waren 2 sleutels, 1 had Germa, de ander haar ouders. Kan me er ook even niks van herinneren over een andere sleutel.

Maar als dat zo was had de buurman toch niet door het raam gehoeven, denk ik dan.
pi_207089598
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:58 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hm, er waren 2 sleutels, 1 had Germa, de ander haar ouders. Kan me er ook even niks van herinneren over een andere sleutel.

Maar als dat zo was had de buurman toch niet door het raam gehoeven, denk ik dan.
Als hij niet wist waar die sleutel verstopt lag (niet iedereen zal dat geweten hebben) of als die sleutel daar niet meer lag (wat inderdaad zo was, aldus de uitzending van Peter R), dan wel.
pi_207089635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als hij niet wist waar die sleutel verstopt lag (niet iedereen zal dat geweten hebben) of als die sleutel daar niet meer lag (wat inderdaad zo was, aldus de uitzending van Peter R), dan wel.
Hij ging door het raam na telefonische goedkeuring van de ouders. Zij zouden dan moeten weten of er nog ergens een reservesleutel lag.

Maar eerlijk gezegd ben ik niet meer goed ingelezen en ben ik de helft al kwijt in mijn geheugen. Misschien heeft iemand anders het antwoord op deze vraag?
pi_207093114
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 12:07 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Hij ging door het raam na telefonische goedkeuring van de ouders. Zij zouden dan moeten weten of er nog ergens een reservesleutel lag.

Maar eerlijk gezegd ben ik niet meer goed ingelezen en ben ik de helft al kwijt in mijn geheugen. Misschien heeft iemand anders het antwoord op deze vraag?
Hier gaan we geen ruzie maken hoor ;). Maar er lag idd een reservesleutel onder iets. Dat die verdwenen is geeft mij dus het gevoel van een bekende.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207093141
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2022 10:15 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je hebt ook in zulke gemeenschappen altijd wel families die wat buiten de boot vallen. Of hun vuile was binnen de familie wassen.
Naar een andere kerk gaan is in dat soort plaatsen al genoeg om door je buren genegeerd te worden..

Of je auto op zondag wassen...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207093205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Naar een andere kerk gaan is in dat soort plaatsen al genoeg om door je buren genegeerd te worden..

Of je auto op zondag wassen...
Daarom kan het best wel zo zijn dat er families waren die niet alles deelden met de rest van het dorp. De buren hadden ook een conflict met de familie van den Boom.

Over die sleutel trouwens. Heb de aflevering van Peter R de Vries teruggekeken. Dat ging om de sleutel van de achterdeur. Die hing normaal op een vaste plek in de schuur, maar die was weg. Achterdeur zat wel op slot.
pi_207093215
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:38 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Hier gaan we geen ruzie maken hoor ;). Maar er lag idd een reservesleutel onder iets. Dat die verdwenen is geeft mij dus het gevoel van een bekende.
We hoeven het niet altijd eens te zijn, toch? :)

Ik weet niks van [reserve]sleutels onder iets, dan zou ik me weer opnieuw moeten gaan inlezen.
pi_207093232
Die hing op een vaste plek in de schuur. En die was weg. Zou ook Germa geweest kunnen zijn toch?
pi_207093596
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:49 schreef Halcon het volgende:
Die hing op een vaste plek in de schuur. En die was weg. Zou ook Germa geweest kunnen zijn toch?
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:47 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
We hoeven het niet altijd eens te zijn, toch? :)

Ik weet niks van [reserve]sleutels onder iets, dan zou ik me weer opnieuw moeten gaan inlezen.
Nu ga ik aan mezelf twijfelen en haal mogelijk wat zaken door elkaar.. Al heeft deze zaak de meeste aandacht omdat het hier in de regio is. En het in mijn geboortejaar gebeurd is.

Maar ook het gewoon spoorloos verdwijnen en totaal geen echte aanwijzingen. Heb wel eens op Google Maps zitten kijken of er een plek in de buurt is waar ze bijv. begraven zou kunnen zijn.. Maar daar zijn er heel veel van met de Merwede en de Biesbosch.... En natuurlijk heb ik amper kennis om plekken uit te sluiten of juist te targetten.

Op Netflix staat een serie van twee of drie seizoenen waarbij een journalist op zoek gaat naar de oplossing voor cold case zaken in het VK. Zou de stichting daar geen geld aan kunnen spenderen door zelf actief op zoek te gaan..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207094597
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat heel veel zin heeft. In deze cold case ben je echt afhankelijk van die paar mensen die er meer van weten en hun mond open doen.

Als ze dat met een beloning al niet doen... Peter R. de Vries kwam hier ook niet verder mee.

Het vervelende hier is ook dat er amper nog wat uit te zoeken valt. Destijds werkten bv. de buren ook al niet meer mee. Haar vriend, ouders, de andere buren, oom... hebben verteld wat ze wilden vertellen.

Wat je ook al zegt: het is daar in de omgeving zoeken naar een speld in een hooiberg.
pi_207095006
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:59 schreef Halcon het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat heel veel zin heeft. In deze cold case ben je echt afhankelijk van die paar mensen die er meer van weten en hun mond open doen.

Als ze dat met een beloning al niet doen... Peter R. de Vries kwam hier ook niet verder mee.

Het vervelende hier is ook dat er amper nog wat uit te zoeken valt. Destijds werkten bv. de buren ook al niet meer mee. Haar vriend, ouders, de andere buren, oom... hebben verteld wat ze wilden vertellen.

Wat je ook al zegt: het is daar in de omgeving zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik denk dat geen enkel topic zin heeft. Het is leuk dat er een subforum is, daar niet van maar het lijkt nu vooral op zoveel mogelijk zaken dumpen.
Er is weinig interactie waardoor de interesse, althans bij mij, snel vervaagd en dus ook de herinnering van wat je hebt gelezen en gezien.
De buitenlandse zaken vind ik sowieso niet boeiend. Maar nogmaals, leuk dat het er is voor de liefhebbers. ^O^
pi_207102815
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:59 schreef Halcon het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet of dat heel veel zin heeft. In deze cold case ben je echt afhankelijk van die paar mensen die er meer van weten en hun mond open doen.

Als ze dat met een beloning al niet doen... Peter R. de Vries kwam hier ook niet verder mee.

Het vervelende hier is ook dat er amper nog wat uit te zoeken valt. Destijds werkten bv. de buren ook al niet meer mee. Haar vriend, ouders, de andere buren, oom... hebben verteld wat ze wilden vertellen.

Wat je ook al zegt: het is daar in de omgeving zoeken naar een speld in een hooiberg.
Die buren, Kees en zijn ouders zijn alle drie al overleden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 december 2022 @ 14:22:59 #114
269689 crew  Viv
pi_207103393
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Ik denk dat geen enkel topic zin heeft. Het is leuk dat er een subforum is, daar niet van maar het lijkt nu vooral op zoveel mogelijk zaken dumpen.
Er is weinig interactie waardoor de interesse, althans bij mij, snel vervaagd en dus ook de herinnering van wat je hebt gelezen en gezien.
De buitenlandse zaken vind ik sowieso niet boeiend. Maar nogmaals, leuk dat het er is voor de liefhebbers. ^O^
Topics waar geen mede-liefhebbers voor zijn, zakken vanzelf naar beneden in de lijst, dus dat lost zich vanzelf op. :Y)
pi_207120332
Dader uit eigen omgeving of in ieder geval dorp ligt voor de hand. Iemand die wist dat ze alleen thuis was.
Ik neem aan dat het verhaal van de buurjongen gecheckt is door de politie. Kloppen de tijden?
pi_207120634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Dader uit eigen omgeving of in ieder geval dorp ligt voor de hand. Iemand die wist dat ze alleen thuis was.
Ik neem aan dat het verhaal van de buurjongen gecheckt is door de politie. Kloppen de tijden?

Ze hebben dat kunnen checken aan de hand van hoe laat Germa weg is gegaan uit die discotheek en hoe laat die buurjongen weer thuis was. Hij heeft toen nog met z'n ouders zitten praten.

Maar dat zijn z'n ouders natuurlijk. Da's niet gezegd dat dat allemaal precies klopt. Of misschien klopt het, maar is hij daarna nog weggeweest.

Verder zijn er verklaringen over licht aan in huize van den Boom, maar dat zegt natuurlijk niks. Dat zegt alleen maar dat iemand op tijdstip x het licht aan heeft gedaan en op tijdstip y het licht weer uit heeft gedaan.
pi_207120810
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze hebben dat kunnen checken aan de hand van hoe laat Germa weg is gegaan uit die discotheek en hoe laat die buurjongen weer thuis was. Hij heeft toen nog met z'n ouders zitten praten.

Maar dat zijn z'n ouders natuurlijk. Da's niet gezegd dat dat allemaal precies klopt. Of misschien klopt het, maar is hij daarna nog weggeweest.

Verder zijn er verklaringen over licht aan in huize van den Boom, maar dat zegt natuurlijk niks. Dat zegt alleen maar dat iemand op tijdstip x het licht aan heeft gedaan en op tijdstip y het licht weer uit heeft gedaan.
In dat geval zou iemand anders misschien een auto gehoord hebben.
pi_207121030
De gehorigheid van de twee-onder-een-kap woning sluit eigenlijk (een) andere dader(s) dan die directe buren uit. Elk gestommel of geschreeuw zou in het holst van die zomernacht door die buren opgemerkt zijn. Zij hoorden bijvoorbeeld ook als Germa muziek draaide op haar kamer.
pi_207121047
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:55 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
In dat geval zou iemand anders misschien een auto gehoord hebben.
Ja. Iemand van buiten het dorp daar, zou toch opgevallen moeten zijn. Dat is ook een van de redenen dat Marco, het vriendje van Germa, niet echt meer als verdachte werd gezien.

Dat helemaal niemand iets heeft gezien of gehoord, kan bijna niet met zulke gehorige huizen en buren die alles in de gaten hielden.

Tijdstip misdrijf denken ze snel na thuiskomst, omdat haar bed onbeslapen was en zo opgemaakt was, zoals zij altijd haar bed opmaakte.

Voor veel aannames is het bewijs wel dun. Marco is geen verdachte, omdat niemand z'n auto heeft gezien. Dat ze daar is afgezet door Marinus komt alleen van Marinus.

Tijdstip baseert men op basis van dat licht en het verhaal van wederom Marinus. Plaats delict is wel iets meer van: tafel staat anders, wat dingen kapot, bloedspetters.

Er is daar ook schoongemaakt. Het sopje in de gootsteen was volgens Peter R recenter dan van 's nachts. Maar even goed kan iemand later terug zijn gegaan om schoon te maken. Als je er immers toch zeker van bent dat de ouders weg zijn en daar dus niemand thuis is...

En passant moet je dan ook niet al te bang zijn dat een van de buren je ziet. Of je verraadt.

Al met al zullen het wel of de directe buren of Marinus en familie geweest zijn.
pi_207121080
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:10 schreef Nia het volgende:
De gehorigheid van de twee-onder-een-kap woning sluit eigenlijk (een) andere dader(s) dan die directe buren uit. Elk gestommel of geschreeuw zou in het holst van die zomernacht door die buren opgemerkt zijn. Zij hoorden bijvoorbeeld ook als Germa muziek draaide op haar kamer.
Ja. Er is ook licht gezien, een van de buren rookte buiten nog een sigaretje, er zat ook iemand OS te kijken. Dus zeker niet iedereen lag op één oor in een vaste slaap.

Als Marinus haar heeft afgezet, wist hij dat ze thuis was. De rest wist hij ook. De directe buren hielden alles in de gaten, dus die hebben het vast ook gezien als ze thuis werd afgezet door Marinus en alleen naar binnen ging.

Dus ik denk ook dat de dader(s) uit een van die twee huizen komen.
pi_207121369
Misschien was de directe buurjongen wel jaloers op buurjongen Marinus die haar thuisgebracht had. Hij heeft vast gezien dat de auto van Marinus voor het huis van Germa stopte en dat zij uitstapte. Misschien hadden ze wel gezoend, terwijl hij eigenlijk een oogje op Germa had. Is bekend hoe de verstandhouding tussen die twee buurjongens was?
pi_207122111
Geen idee.

De directe buren konden niet goed opschieten met de familie van den Boom. Maar hoe ze op konden schieten met Marinus en z'n ouders, geen idee.

Maar de buurjongen kan sowieso een oogje hebben gehad op Germa. En kan sowieso jaloers zijn geweest.
pi_207124699
Die jongen die haar heeft thuis gebracht is toch de meest logische dader? Heeft haar als laatste gezien, bekend met huis en omgeving, wat pleit hem vrij?
Jesus saves but death prevails.
pi_207124909
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 00:08 schreef Shivo het volgende:
Die jongen die haar heeft thuis gebracht is toch de meest logische dader? Heeft haar als laatste gezien, bekend met huis en omgeving, wat pleit hem vrij?
Marinus heeft zijn ouders nog gesproken nadat hij thuiskwam. En stel, Marinus zou Germa in haar ouderlijke huis vermoord hebben, dan zouden die buren met dat dunne muurtje ertussen er toch wel iets van gehoord hebben. Er moet een worsteling tussen Germa en de dader zijn geweest. Bovendien is een keukenstoel dermate hard over het vinyl in de keuken geschoven dat er groene verfsporen op te zien waren. Dat heeft geluid gemaakt, maar die buren hebben helemaal niets gehoord die nacht.
pi_207137062
Hij heeft z'n ouders nog gesproken toen hij thuis kwam. Maar die zouden hem natuurlijk in bescherming kunnen nemen. In theorie zouden ook de buren hun mond kunnen houden, ondanks dat ze iets hebben gehoord.

Neem aan dat z'n auto wel onderzocht is op sporen en dat daar niks raars is gevonden. Want de volgende vraag is dan toch, wat heeft hij met het lijk gedaan.
pi_207137387
Deze podcast heb ik toevallig net liggen luisteren. best wel wat details heeft ze opgediept.
Ik denk toch de buurjongen.

https://podcasts.google.c(...)P8AhUAAAAAHQAAAAAQLA
pi_207137538
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:29 schreef Blues het volgende:
Deze podcast heb ik toevallig net liggen luisteren. best wel wat details heeft ze opgediept.
Ik denk toch de buurjongen.

https://podcasts.google.c(...)P8AhUAAAAAHQAAAAAQLA
Die podcast ken ik niet. Bij deze aan geslingerd :)
pi_207137704
Pas op met oortjes in: het geluid van de muziek is oké maar haar eigen opname is dan superzacht.
Dus als ze uitverteld is, meteen je geluid op zacht of je oortjes uit :D
pi_207138266
Dat is een goede tip. :)

Weinig nieuws. Niet raar, want in de uitzending van Peter R. de Vries is alles wat er bekend is, wel verteld.

Er waren twee buurjongens. Degene die haar thuis heeft gebracht en de zoon van de buren waar de familie van Germa wat mot mee had.
pi_207143186
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:21 schreef Halcon het volgende:
Dat is een goede tip. :)

Weinig nieuws. Niet raar, want in de uitzending van Peter R. de Vries is alles wat er bekend is, wel verteld.

Er waren twee buurjongens. Degene die haar thuis heeft gebracht en de zoon van de buren waar de familie van Germa wat mot mee had.
Marinus is degene die haar thuis bracht.

Maar wat deed Kees die zaterdagavond? 25 jaar, was hij thuis? Of aan het werk of aan het stappen?
Volgens mij is dat nooit duidelijk geworden.
pi_207143932
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Marinus is degene die haar thuis bracht.

Maar wat deed Kees die zaterdagavond? 25 jaar, was hij thuis? Of aan het werk of aan het stappen?
Volgens mij is dat nooit duidelijk geworden.
Die was gewoon thuis toch?

Dat hij gezien had dat Germa thuis was en wakker was, is toch als scenario vermeld in de uitzending van Peter R. de Vries?

Zijn huishouden had niks gehoord. Wat erg onwaarschijnlijk is. Dus of ze eerlijk gaan verklaren over Kees...als hij aan het werk was of aan het stappen was, dan had hij in elk geval een alibi gehad en kon er een streep door zijn naam.
pi_207144136
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die was gewoon thuis toch?

Dat hij gezien had dat Germa thuis was en wakker was, is toch als scenario vermeld in de uitzending van Peter R. de Vries?

Zijn huishouden had niks gehoord. Wat erg onwaarschijnlijk is. Dus of ze eerlijk gaan verklaren over Kees...als hij aan het werk was of aan het stappen was, dan had hij in elk geval een alibi gehad en kon er een streep door zijn naam.
Ze zijn allemaal dood, dus een verklaring komt er niet. Dat huis is nu van hun schoondochter en haar zoon, en staat al jaren leeg. Wat op zich ook vreemd is gezien de hoge huizenprijzen van de afgelopen jaren.
pi_207144162
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze zijn allemaal dood, dus een verklaring komt er niet. Dat huis is nu van hun schoondochter en haar zoon, en staat al jaren leeg. Wat op zich ook vreemd is gezien de hoge huizenprijzen van de afgelopen jaren.
Misschien hebben ze goede redenen om het niet te verkopen aan derden. :+

Er is flink wat tipgeld uitgeloofd, dus wellicht dat meer mensen het weten en men hoopt dat die gaan praten. Als die mensen het gedaan hebben en toch dood zijn, is er niet veel meer te vrezen.

Erg frustrerend dat zo'n zaak niet opgelost kan worden, terwijl wel duidelijk is dat de dader geen toevallige passant is geweest.
pi_207145441
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ze zijn allemaal dood, dus een verklaring komt er niet. Dat huis is nu van hun schoondochter en haar zoon, en staat al jaren leeg. Wat op zich ook vreemd is gezien de hoge huizenprijzen van de afgelopen jaren.
Ok die 3 dooie buren hebben het gedaan en dat grietje in de kelder in het beton gestort oid en de erfgenamen weten dat en daarom verkopen ze het huis niet.

Mooi. Opgelost.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_207146095
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 13:41 schreef vosss het volgende:

[..]
Ok die 3 dooie buren hebben het gedaan en dat grietje in de kelder in het beton gestort oid en de erfgenamen weten dat en daarom verkopen ze het huis niet.

Mooi. Opgelost.
En dat is wat velen al jaren denken maar zonder onderzoek en het vinden van het lichaam is er dus niks mooi of opgelost.
pi_207146776
250k is ondertussen ook geen goed bod meer op dat huis. :{
pi_207156751
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:21 schreef Halcon het volgende:
Dat is een goede tip. :)

Weinig nieuws. Niet raar, want in de uitzending van Peter R. de Vries is alles wat er bekend is, wel verteld.

Er waren twee buurjongens. Degene die haar thuis heeft gebracht en de zoon van de buren waar de familie van Germa wat mot mee had.
Er is van die volledige Peter R. de Vries SBS6 uitzending uit 2007 een ingekorte versie gemaakt die 2 jaar geleden op YouTube is gezet door een user met de naam "Op het goede spoor". De video is dusdanig verknipt dat alleen de directe buren naast de scheidingsmuur als dader(s) overblijven. Wie is die user "Op het goede spoor" die alleen die Germa van den Boom video gedeeld heeft? De beeldkwaliteit is niet van een thuis opgenomen, inferieure VHS band maar lijkt dezelfde beeldkwaliteit te hebben als de volledige SBS uitzending die vorige maand op YouTube verscheen.
pi_207157459
Zowel die verknipte video van 2 jaar geleden als de volledige uitzending van 2007, die vorige maand op YouTube werd gezet, hebben beiden geen SBS6 logo in de bovenhoek. Peter R. de Vries zelf heeft nooit volledige uitzendingen op YouTube laten zetten. Is de gehele uitzending misschien door iemand aangekocht en heeft die naar eigen inzicht bewerkt en op YouTube gezet?

[ Bericht 4% gewijzigd door Nia op 20-12-2022 11:54:21 ]
pi_207166073
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:48 schreef Nia het volgende:
Zowel die verknipte video van 2 jaar geleden als de volledige uitzending van 2007, die vorige maand op YouTube werd gezet, hebben beiden geen SBS6 logo in de bovenhoek. Peter R. de Vries zelf heeft nooit volledige uitzendingen op YouTube laten zetten. Is de gehele uitzending misschien door iemand aangekocht en heeft die naar eigen inzicht bewerkt en op YouTube gezet?
Scherp! En de naam op het goede spoor is een verwijzing naar de hobby van zowel vader Kees als zoon Kees. De laatste heeft zelfs een stoomtrein op zijn grafsteen staan.

Er zijn meerdere artikelen geweest van vader en zoon over hun dure hobby waarvoor ze zelfs naar de Dwarsstraat zijn verhuisd.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 20 december 2022 @ 22:31:34 #140
269689 crew  Viv
pi_207166182
@Nia wat goed gevonden! _O_

Dan zou je haast denken dat die "Op het goede spoor"-user in de weggelaten fragmenten genoemd wordt. :D
pi_207166276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:31 schreef Viv het volgende:
@:Nia wat goed gevonden! _O_

Dan zou je haast denken dat die "Op het goede spoor"-user in de weggelaten fragmenten genoemd wordt. :D
Valt uit te zoeken wie die YouTube poster is? Via zijn account? Of zullen we dit maar ff weghalen voordat we slapende honden wakker maken?
pi_207166284
Het erf van dat gezin van vader en zoon? Kees gaat een flink stuk door achter hun woning. Het is een smalle strook met flink wat bomen en struiken. Er is een oude luchtfoto van de tweekapper uit waarschijnlijk 1984 waarop dat groen al te zien is. Die bomen/struiken zijn tot op de dag van vandaag nooit gesnoeid en nu tot flink hoge bomen gegroeid. Dat kun je op Google view zelf checken. Ik dacht ineens "dat is destijds wel een heel ideale plek geweest om een lichaam ongezien te begraven."
pi_207166372
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:39 schreef Nia het volgende:
Het erf van dat gezin van vader en zoon? Kees gaat een flink stuk door achter hun woning. Het is een smalle strook met flink wat bomen en struiken. Er is een oude luchtfoto van de tweekapper uit waarschijnlijk 1984 waarop dat groen al te zien is. Die bomen/struiken zijn tot op de dag van vandaag nooit gesnoeid en nu tot flink hoge bomen gegroeid. Dat kun je op Google view zelf checken. Ik dacht ineens "dat is destijds wel een heel ideale plek geweest om een lichaam ongezien te begraven."
Ja en volgens mij was dat achterstal tussen de twee percelen open. Daar staat geen muur of hek.
pi_207166889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja en volgens mij was dat achterstal tussen de twee percelen open. Daar staat geen muur of hek.
Ik denk dat zoon en vader Kees het lichaam van Germa ergens op het uiteinde van hun eigen erf hebben begraven zonder dat dat opgemerkt is door andere buren. In het holst van de nacht de auto starten en wegrijden met haar dode lichaam zou buren die met open ramen sliepen mogelijk wakker kunnen hebben gemaakt
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 december 2022 @ 01:09:52 #145
269689 crew  Viv
pi_207168561
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 22:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Valt uit te zoeken wie die YouTube poster is? Via zijn account?
@Selmar weet jij of dit mogelijk is? O-)

Het gaat dus om deze account: https://youtube.com/@ophetgoedespoor7906

Is daar een IP-adres van te achterhalen bijvoorbeeld?

(Selmar is van het tv-programma Hunted, zie ook dit topic van vorig jaar: TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug! O+ )
pi_207168563
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 01:09 schreef Viv het volgende:

[..]
@:Selmar weet jij of dit mogelijk is? O-)

Het gaat dus om deze account: https://youtube.com/@:ophetgoedespoor7906

Is daar een IP-adres van te achterhalen bijvoorbeeld?
Kun jij een printscreen maken van dat IP-adres op je scherm? Voordat die dadelijk ineens weg is?
pi_207168579
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 23:11 schreef Nia het volgende:

[..]
Ik denk dat zoon en vader Kees het lichaam van Germa ergens op het uiteinde van hun eigen erf hebben begraven zonder dat dat opgemerkt is door andere buren. In het holst van de nacht de auto starten en wegrijden met haar dode lichaam zou buren die met open ramen sliepen mogelijk wakker kunnen hebben gemaakt
Dit, en kleinzoon Cor heeft dat huis twee jaar geleden als erfenis gehad, maar het stond daarvoor al jaren leeg. Ze verhuren het niet en verkopen het ook niet, terwijl het juist een goede investering zou zijn geweest.

Maar wie heeft er zo zijn best gedaan op dat knippen en dat plakken van die uitzending?

En wat je zegt klopt, ik werd enorm gegrepen door de uitzending van Peter in 2007, lang gezocht naar specifiek die uitzending later in 2014 (vanwege Peter zijn bevindingen in de zaak Kris en Lisanne, daar viel hij ineens van het voetstuk af voor mij) en toen ineens was die uitzending daar jaren later. Maar dat was niet het hele verhaal…

En de kwaliteit was te goed in vergelijking met de andere uitzendingen van die tijd op YouTube.
pi_207169274
Onderstaande blog blijft ook een vreemde:

https://beerputweblog.wordpress.com/category/germa-van-den-boom/

Lijkt me een van de vele complottheorieën, blogs; alleen waarom ook over Germa.. Van Marianne Vaatstra weet ik dat er vele theorieën zijn gelanceerd.. Maar van Germa is het vooral lokaal en meer in de hoek van: "Een redelijk grote groep weet wie het is..."
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 21 december 2022 @ 09:26:08 #149
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_207169583
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 01:09 schreef Viv het volgende:

[..]
@:Selmar weet jij of dit mogelijk is? O-)

Het gaat dus om deze account: https://youtube.com/@:ophetgoedespoor7906

Is daar een IP-adres van te achterhalen bijvoorbeeld?

(Selmar is van het tv-programma Hunted, zie ook dit topic van vorig jaar: TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug! O+ )
Nee, dit is niet mogelijk. Verder is Hunted gewoon semi-scripted TV.
Het enige wat je zou kunnen doen is een link met IP tracker posten in de comments en hopen dat de eigenaar van het YouTube kanaal klikt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 december 2022 @ 09:38:38 #150
269689 crew  Viv
pi_207169692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 09:26 schreef NoXia het volgende:

[..]
Nee, dit is niet mogelijk. Verder is Hunted gewoon semi-scripted TV.
Ik vroeg Selmar erbij vanwege zijn kennis van digitale opsporingsmethoden. De 'hunters' uit dat programma werken daar immers ook in het echte leven mee. :)
quote:
Het enige wat je zou kunnen doen is een link met IP tracker posten in de comments en hopen dat de eigenaar van het YouTube kanaal klikt.
Ah zo. :{
pi_207169983
Peter R.de Vries en zijn redactie hebben zich kennelijk niet druk gemaakt om die bewerkte en sterk ingekorte uitzending over Germa. Het betreft hier intellectueel eigendom van de productiemaatschappij van Peter R. de Vries die alle recht had gehad om de video offline te laten halen.
Een onbekende spendeert geld en technische moeite van (overigens perfecte) videobewerking om de verdenking op één specifieke verdachte te richten, terwijl die lange uitzending in totaal vier mogelijke verdachten in beeld bracht.
Of..... heeft zijn redactie de bewerkte video zelf online gezet om de zaak vlot te trekken? Ik lees hierboven dat het huis twee jaren geleden door erfenis in handen is gekomen van een kleinzoon. Als ootjekatootje dat te weten is gekomen, dan is de redactie van Peter R. de Vries daar ook wel van op de hoogte geweest.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 december 2022 @ 10:42:13 #152
269689 crew  Viv
pi_207170358
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:09 schreef Nia het volgende:
Peter R.de Vries en zijn redactie hebben zich kennelijk niet druk gemaakt om die bewerkte en sterk ingekorte uitzending over Germa. Het betreft hier intellectueel eigendom van de productiemaatschappij van Peter R. de Vries die alle recht had gehad om de video offline te laten halen.
Een onbekende spendeert geld en technische moeite van (overigens perfecte) videobewerking om de verdenking op één specifieke verdachte te richten, terwijl die lange uitzending in totaal vier mogelijke verdachten in beeld bracht.
Ik moet de lange uitzending nog kijken, wie waren de overige verdachten? :)
quote:
Of..... heeft zijn redactie de bewerkte video zelf online gezet om de zaak vlot te trekken?
Hoe zou dat in zijn werk gaan dan? Lijkt me wel een heel omslachtige manier.
pi_207170402
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:42 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik moet de lange uitzending nog kijken, wie waren de overige verdachten? :)
[..]
Hoe zou dat in zijn werk gaan dan? Lijkt me wel een heel omslachtige manier.
De buurjongen die haar af heeft gezet (incl familie), een handtastelijke oom, vriendje Marco, de onbekende man in de supermarkt met het kind, de man die gewond in een café binnen kwam en de man bij het VVV-kantoor die erg nieuwsgierig was.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 december 2022 @ 10:50:00 #154
269689 crew  Viv
pi_207170430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
De buurjongen die haar af heeft gezet (incl familie), een handtastelijke oom, vriendje Marco, de onbekende man in de supermarkt met het kind, de man die gewond in een café binnen kwam en de man bij het VVV-kantoor die erg nieuwsgierig was.
Dat zijn er zes. :o
pi_207170465
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:50 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat zijn er zes. :o
Ja, klopt. Misschien dat bij die vier Marco en die supermarkt-man niet mee zijn geteld.

Van Marco was immers de conclusie dat niemand zijn gele auto daar in de buurt had gezien en er ook geen sporen in zijn auto te vinden waren. Met als conclusie dat hij het niet gedaan kon hebben.

En van die supermarkt-man is helemaal niks bekend, behalve dan dat zijn kind vroeg naar Germa. Wat op zich niks hoeft te betekenen natuurlijk.
pi_207171156
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:42 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik moet de lange uitzending nog kijken, wie waren de overige verdachten? :)
[..]
Hoe zou dat in zijn werk gaan dan? Lijkt me wel een heel omslachtige manier.
De vier verdachten zijn: buurjongen Marinus die haar thuisbracht, de directe buurjongen Kees, haar vriendje Marco en oom Arie die vroeger nog bij het gezin Van den Boom in heeft gewoond.

Met "de zaak vlot trekken" bedoel ik dat de kleinzoon die het huis in zijn bezit heeft gekregen en nog niet leefde op het moment waarop Germa verdween misschien zijn medewerking aan de zaak gaat verlenen. Het erf van de woning, nu dus zijn woning, is nog nooit onderzocht zoals dat bijvoorbeeld wel is gebeurd bij de verdwijning van Willeke Dost. Het is slechts mijn misschien wel vergezochte gedachte over die ingekorte video, meer niet.

De link naar de volledige 2007 uitzending. De video is gedeeld door de Peter R.de Vries Foundation:
https://www.youtube.com/watch?v=PQLhVlGUni8&t=5s&ab_channel=PeterR.deVriesFoundation

De link naar die ingekorte video met alleen buurjongen Kees en zijn ouders als verdachten:
https://www.youtube.com/watch?v=JwI8b-PqmGc&t=608s&ab_channel=Ophetgoedespoor
pi_207171449
Dat van die handtastelijke oom was toch puur alleen gebaseerd op geruchten?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207171555
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:09 schreef Nia het volgende:
Peter R.de Vries en zijn redactie hebben zich kennelijk niet druk gemaakt om die bewerkte en sterk ingekorte uitzending over Germa. Het betreft hier intellectueel eigendom van de productiemaatschappij van Peter R. de Vries die alle recht had gehad om de video offline te laten halen.
Een onbekende spendeert geld en technische moeite van (overigens perfecte) videobewerking om de verdenking op één specifieke verdachte te richten, terwijl die lange uitzending in totaal vier mogelijke verdachten in beeld bracht.
Of..... heeft zijn redactie de bewerkte video zelf online gezet om de zaak vlot te trekken? Ik lees hierboven dat het huis twee jaren geleden door erfenis in handen is gekomen van een kleinzoon. Als ootjekatootje dat te weten is gekomen, dan is de redactie van Peter R. de Vries daar ook wel van op de hoogte geweest.
Ik weet dat sinds een paar weken, ook mensen uit hun straat wisten dat niet. Kun je nagaan hoe weinig contact deze mensen hadden met hun omgeving. Ik geloof dat hij was overleden in maart 2021 trouwens. Buurtbewoners zagen wel een ambulance voor de deur toen maar dat was het.
pi_207172562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik weet dat sinds een paar weken, ook mensen uit hun straat wisten dat niet. Kun je nagaan hoe weinig contact deze mensen hadden met hun omgeving. Ik geloof dat hij was overleden in maart 2021 trouwens. Buurtbewoners zagen wel een ambulance voor de deur toen maar dat was het.
Woon je toevallig ook in de buurt?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207172588
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Woon je toevallig ook in de buurt?
Nee, ik woon in Zeeland.
pi_207172684
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik weet dat sinds een paar weken, ook mensen uit hun straat wisten dat niet. Kun je nagaan hoe weinig contact deze mensen hadden met hun omgeving. Ik geloof dat hij was overleden in maart 2021 trouwens. Buurtbewoners zagen wel een ambulance voor de deur toen maar dat was het.
Is daar ooit in de tuin gespit of in dat huis?

Denk dat dat geen kwaad kan.
pi_207172733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Is daar ooit in de tuin gespit of in dat huis?

Denk dat dat geen kwaad kan.
Nee nooit.

Naar wat ik begrepen heb, zijn ze nooit officieel verdachte geweest. Er is dus ook geen tuin/huiszoeking geweest. Maar dat is ook zo voor alle andere mogelijke verdachten.
pi_207172752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee nooit.

Naar wat ik begrepen heb, zijn ze nooit officieel verdachte geweest. Er is dus ook geen tuin/huiszoeking geweest. Maar dat is ook zo voor alle andere mogelijke verdachten.
Da's wel een beetje slappe hap.

Ze bemoeiden zich volop met de familie van den Boom. Hoorden en zagen alles. En dan gebeurt er een keer echt iets daar en dan hebben ze zogenaamd niks gehoord/gezien met die kartonnen muurtjes daar.

Geloof er geen klap van.
pi_207172780
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Is daar ooit in de tuin gespit of in dat huis?

Denk dat dat geen kwaad kan.
Daar zat ik aan te denken toen ik het over die Engelse journalist had. Die gebruikte Netflix/BBC budget om voor de zekerheid iig één tuin om te spitten.. Mogelijk meerdere maar is al weer een flinke tijd geleden dat ik die docu's gezien heb.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee, ik woon in Zeeland.
Haha oké, omdat je info hebt die hier niet breed bekend is. Terwijl er wel weer regionale journalisten met de zaak bezig zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207172822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daar zat ik aan te denken toen ik het over die Engelse journalist had. Die gebruikte Netflix/BBC budget om voor de zekerheid iig één tuin om te spitten.. Mogelijk meerdere maar is al weer een flinke tijd geleden dat ik die docu's gezien heb.

Ja. De kans is vrij groot dat die mensen er iets mee te maken hebben. Lijkt me de gok wel waard.
pi_207172932
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 14:11 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Daar zat ik aan te denken toen ik het over die Engelse journalist had. Die gebruikte Netflix/BBC budget om voor de zekerheid iig één tuin om te spitten.. Mogelijk meerdere maar is al weer een flinke tijd geleden dat ik die docu's gezien heb.
[..]
Haha oké, omdat je info hebt die hier niet breed bekend is. Terwijl er wel weer regionale journalisten met de zaak bezig zijn.
Dat laatste weet ik inderdaad, daar komt de informatie ook vandaan.
pi_207176321
Dat dat huis niet verkocht is nadat ook zoon Kees overleed zorgt er wel voor dat er nooit vreemden op dat erf zullen komen. Die Kees kan in een testament hebben laten vastleggen dat het huis hoe dan ook in de familie moet blijven. Het roept vraagtekens op.
pi_207185159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 18:40 schreef Nia het volgende:
Dat dat huis niet verkocht is nadat ook zoon Kees overleed zorgt er wel voor dat er nooit vreemden op dat erf zullen komen. Die Kees kan in een testament hebben laten vastleggen dat het huis hoe dan ook in de familie moet blijven. Het roept vraagtekens op.
Kees kan zoveel willen, maar als het om wat voor reden dan ook in andere handen komt?

Van wie is dat huis nu?
pi_207187840
Volgens https://www.kadasterdata.nl/nieuwendijk/dwarssteeg/8 is het huis in 1994 voor het laatst verkocht, dus blijkbaar nog steeds familiebezit.
  donderdag 22 december 2022 @ 16:27:14 #170
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207187929
Als het nu leeg staat zou je er best een keer clandestien met een grondpenetrerende radar door de tuin kunnen gaan.
Iemand van het fok! Recherche team die zo’n ding in de schuur heeft?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207187951
Vader, moeder en zoon Kees zijn allen overleden. Dat huis moet dan toch een keer overgeschreven zijn op naam van zoon Kees nadat beide ouders overleden waren? Moeder leefde nog ten tijde van de SBS6 uitzending in 2007.
Misschien is het huis wel in een stichting ofzo ondergebracht in 1994?

[ Bericht 4% gewijzigd door Nia op 22-12-2022 16:48:49 ]
pi_207188287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:20 schreef Nia het volgende:
Volgens https://www.kadasterdata.nl/nieuwendijk/dwarssteeg/8 is het huis in 1994 voor het laatst verkocht, dus blijkbaar nog steeds familiebezit.
Maar ze gebruiken het niet? En verkopen het ook niet ondanks de vast leuke overwaarde?
pi_207188537
Ootjekatootje schreef op de vorige pagina dat het huis nu van Kees' weduwe en haar zoon is en dat het al jaren leeg staat.
pi_207196258
Voor mijn werk ben ik betrokken bij de technische kant van data verwerking, en interesseer met steeds in het inhoudelijke stukje van data verwerking. Ik wil toch eens kijken of ik met behulp van openbare data/api's of ik goed inzichtelijk kan krijgen welke andere misdrijven/vermissingen rond die tijd hebben gespeeld.

Levert vast niets bijzonders op, maar het is een "leuke" manier om te leren en wie weet wat te vinden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207216492
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 17:14 schreef Nia het volgende:
Ootjekatootje schreef op de vorige pagina dat het huis nu van Kees' weduwe en haar zoon is en dat het al jaren leeg staat.
Misschien als die weduwe komt te overlijden, dat die zoon het wel wil verpatsen.
pi_207233508
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 20:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien als die weduwe komt te overlijden, dat die zoon het wel wil verpatsen.
Het is nu van die zoon, niet van zijn vrouw…
pi_207235898
Hoe oud is die kleinzoon eigenlijk? Kees was al 25 jaar in 1984 en nog steeds inwonende bij zijn ouders. In de reconstructie werd niet duidelijk of hij toen een vriendin had.
pi_207237613
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 10:24 schreef Nia het volgende:
Hoe oud is die kleinzoon eigenlijk? Kees was al 25 jaar in 1984 en nog steeds inwonende bij zijn ouders. In de reconstructie werd niet duidelijk of hij toen een vriendin had.
Die zal dan een jaar of 30-35 zijn?
pi_207288199
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Naar een andere kerk gaan is in dat soort plaatsen al genoeg om door je buren genegeerd te worden..

Of je auto op zondag wassen...
Ben eigenlijk wel benieuwd of de directe buren naar dezelfde kerk gingen als de Van der Boom familie.
pi_207289118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 19:17 schreef Nia het volgende:

[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd of de directe buren naar dezelfde kerk gingen als de Van der Boom familie.
Dat de relatie tussen beide niet top was; kan een indicatie zijn van niet.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207296296
Het blijven rare buren. In 2007 hebben ze in de SBS6 uitzending er naar eigen zeggen zoveel verdriet over gehad en zijn over Germa's verdwijning zo vaak 'lastiggevallen' dat ze al die jaren toch in dat huis ernaast zijn blijven wonen. De moeder doet geen uitspraken meer en zegt bang te zijn. Al kan ze niet uitleggen waar ze bang voor. Is ze misschien bang voor haar eigen zoon Kees?
Als Peter R. de Vries en zijn assistente haar willen spreken bij de voordeur, staat hij er ook bij en gunt zijn moeder slechts twee woorden. Meteen hoor je die dominante Kees zich weer mengen in het gesprek.
pi_207481479
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 09:00 schreef MatthijsDJ het volgende:
Voor mijn werk ben ik betrokken bij de technische kant van data verwerking, en interesseer met steeds in het inhoudelijke stukje van data verwerking. Ik wil toch eens kijken of ik met behulp van openbare data/api's of ik goed inzichtelijk kan krijgen welke andere misdrijven/vermissingen rond die tijd hebben gespeeld.

Levert vast niets bijzonders op, maar het is een "leuke" manier om te leren en wie weet wat te vinden.
Even een flinke griep gehad, had wat tijd om naar data bronnen te zoeken.. Die zijn er niet veel (eigenlijk geen) van rond die periode. Maar ik blijf zoeken.. Eigenlijk zouden ze dit soort misdaad data vanaf de jaren 80 en mss wel 70 moeten gaan digitaliseren. Genoeg mensen die als hobby bezig zijn om patronen etc te vinden.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207488264
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 01:09 schreef Viv het volgende:

[..]
@:Selmar weet jij of dit mogelijk is? O-)

Het gaat dus om deze account: https://youtube.com/@:ophetgoedespoor7906

Is daar een IP-adres van te achterhalen bijvoorbeeld?

(Selmar is van het tv-programma Hunted, zie ook dit topic van vorig jaar: TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug! O+ )
Een beetje laat, maar ik check dit soort fora eigenlijk alleen tijdens de uitzend periode.

Ja, dat is mogelijk als politie zijnde met een vordering bij de provider (als je er tenminste op tijd bij bent), niet voor jullie.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 januari 2023 @ 20:44:23 #184
269689 crew  Viv
pi_207488317
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:42 schreef Selmar het volgende:

[..]
Een beetje laat, maar ik check dit soort fora eigenlijk alleen tijdens de uitzend periode.
Och, met een vermissing sinds 1984 komt het niet op een week meer of minder. ;)
quote:
Ja, dat is mogelijk als politie zijnde met een vordering bij de provider (als je er tenminste op tijd bij bent), niet voor jullie.
Bedankt voor de informatie! :)
pi_207489495
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:42 schreef Selmar het volgende:

[..]
Een beetje laat, maar ik check dit soort fora eigenlijk alleen tijdens de uitzend periode.

Ja, dat is mogelijk als politie zijnde met een vordering bij de provider (als je er tenminste op tijd bij bent), niet voor jullie.
De politie moet dan wel een gegronde reden hebben. Dat iemand wat oude uitzendingen van Peter R. de Vries uploadt, is vermoedelijk geen gegronde reden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 januari 2023 @ 21:46:24 #186
269689 crew  Viv
pi_207489689
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
De politie moet dan wel een gegronde reden hebben. Dat iemand wat oude uitzendingen van Peter R. de Vries uploadt, is vermoedelijk geen gegronde reden.
Het is niet alleen geüpload, maar er is in geknipt zodat er nog maar één mogelijke dader over is. ;)
pi_207490590
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:46 schreef Viv het volgende:

[..]
Het is niet alleen geüpload, maar er is in geknipt zodat er nog maar één mogelijke dader over is. ;)
Ja, daar heb je wel gelijk in. Zie nu dat het ook de enige video is die deze gebruiker heeft geupload. Dacht dat het een van de gebruikers was die meer uitzendingen erop heeft geknald, maar dat is dus niet zo.

Ja, het is dus op z'n minst opmerkelijk. Na zoveel jaar is iemand er nog mee bezig en blijkbaar wil hij mensen ervan overtuigen dat ze bij de buren moeten zijn.
pi_207492505
Ff tussendoor, ik heb die podcast over de zaak van Eefke Wolf geluisterd. Daarin kwam ook de zaak van Maria van der Zanden ter sprake. Allemaal christelijke vrouwen trouwens, Germa en Maria en Eefke.
De een was alleen thuis, de ander ging alleen fietsen en de ander ging van haar werk naar huis.

Ben privé druk maar wil dit wel ff delen, hier op fok hebben we nooit een lijst gemaakt van vermiste vrouwen, en hun overeenkomsten. Zomer, kermis, dorpsfeesten en dat soort dingen.

Was er een kermis in de buurt? Heeft iemand dat gecontroleerd? Een feesttent?

DNA was onbekend toen, als je een vrouw verkracht toen dan kwam je daarmee vaak weg omdat de compositie tekening niet klopte. Dat compleet verdwijnen blijft zo vreemd in dit soort zaken. En het zijn er best veel.
pi_207493252
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Ff tussendoor, ik heb die podcast over de zaak van Eefke Wolf geluisterd. Daarin kwam ook de zaak van Maria van der Zanden ter sprake. Allemaal christelijke vrouwen trouwens, Germa en Maria en Eefke.
De een was alleen thuis, de ander ging alleen fietsen en de ander ging van haar werk naar huis.

Ben privé druk maar wil dit wel ff delen, hier op fok hebben we nooit een lijst gemaakt van vermiste vrouwen, en hun overeenkomsten. Zomer, kermis, dorpsfeesten en dat soort dingen.

Was er een kermis in de buurt? Heeft iemand dat gecontroleerd? Een feesttent?

DNA was onbekend toen, als je een vrouw verkracht toen dan kwam je daarmee vaak weg omdat de compositie tekening niet klopte. Dat compleet verdwijnen blijft zo vreemd in dit soort zaken. En het zijn er best veel.
Een compositietekening is niet nodig als het slachtoffer precies kan vertellen wie de dader is, omdat ze hem kent. En dat ligt toch wel heel erg voor de hand in deze zaak dat de dader een bekende van haar is.
pi_207509701
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 07:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een compositietekening is niet nodig als het slachtoffer precies kan vertellen wie de dader is, omdat ze hem kent. En dat ligt toch wel heel erg voor de hand in deze zaak dat de dader een bekende van haar is.
Daar twijfel ik dus enorm over…
pi_207510794
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daar twijfel ik dus enorm over…
Jij gaat uit van een onbekende?
pi_207513694
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 13:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jij gaat uit van een onbekende?
Ik twijfel daar wel over.
pi_207514095
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 00:46 schreef ootjekatootje het volgende:
Ff tussendoor, ik heb die podcast over de zaak van Eefke Wolf geluisterd. Daarin kwam ook de zaak van Maria van der Zanden ter sprake. Allemaal christelijke vrouwen trouwens, Germa en Maria en Eefke.
De een was alleen thuis, de ander ging alleen fietsen en de ander ging van haar werk naar huis.

Ben privé druk maar wil dit wel ff delen, hier op fok hebben we nooit een lijst gemaakt van vermiste vrouwen, en hun overeenkomsten. Zomer, kermis, dorpsfeesten en dat soort dingen.

Was er een kermis in de buurt? Heeft iemand dat gecontroleerd? Een feesttent?

DNA was onbekend toen, als je een vrouw verkracht toen dan kwam je daarmee vaak weg omdat de compositie tekening niet klopte. Dat compleet verdwijnen blijft zo vreemd in dit soort zaken. En het zijn er best veel.
Hmmm ik kan eens kijken of ik de vermiste personen kan schapen van politie.nl. Deze in een database knallen waar iedereen dan zulke info kan toevoegen. Maar ook zaken zoals mogelijke verdachten...

Moet ik wel iets bedenken hoe ik die info enigsinds onzin vrij kan houden..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207516754
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 17:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik twijfel daar wel over.
Het lijkt mij heel sterk eerlijk gezegd. Je zou zeggen dat er dan wel iemand iets gezien of gehoord zou moeten hebben. En dan geen reden heeft om te zwijgen.

En zo'n toevallige passant, wat zou die daar te zoeken moeten hebben? En dan moet hij ook nog maar weten of zien dat dat meisje alleen thuis is...

Ik geloof er niet zo in.
pi_207516994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het lijkt mij heel sterk eerlijk gezegd. Je zou zeggen dat er dan wel iemand iets gezien of gehoord zou moeten hebben. En dan geen reden heeft om te zwijgen.

En zo'n toevallige passant, wat zou die daar te zoeken moeten hebben? En dan moet hij ook nog maar weten of zien dat dat meisje alleen thuis is...

Ik geloof er niet zo in.
Je hebt natuurlijk nog wel die klant in de vvv winkel waartegen ze verteld had dat ze voor het eerst een weekend alleen thuis was. Als ze ook haar adres heeft gegeven is dat natuurlijk wel een potentiële dader.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207517027
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk nog wel die klant in de vvv winkel waartegen ze verteld had dat ze voor het eerst een weekend alleen thuis was. Als ze ook haar adres heeft gegeven is dat natuurlijk wel een potentiële dader.
Ja, dat zou kunnen. Maar dan zouden de buren wel iets gezien / gehoord hebben. Gezien de sporen, de gehorigheid van die huizen daar en de bemoeizucht van de buren kan het eigenlijk bijna niet dat ze er helemaal niets van hebben gemerkt.
pi_207518265
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar dan zouden de buren wel iets gezien / gehoord hebben. Gezien de sporen, de gehorigheid van die huizen daar en de bemoeizucht van de buren kan het eigenlijk bijna niet dat ze er helemaal niets van hebben gemerkt.
Klopt en dat zowel de Politie als Peter R dacht/denkt aan (zeer goede) bekende zal wel een goede reden hebben lijkt me.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207518744
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Klopt en dat zowel de Politie als Peter R dacht/denkt aan (zeer goede) bekende zal wel een goede reden hebben lijkt me.
Ja, veel omstandigheden geven daar wel aanleiding toe om dat te denken.
pi_207553650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, veel omstandigheden geven daar wel aanleiding toe om dat te denken.
Waarom is er dan nooit een arrestatie geweest?
pi_207553677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Waarom is er dan nooit een arrestatie geweest?
Omdat mensen blijkbaar niet alles hebben verteld wat ze weten.

Misschien dat ze zoiets vandaag de dag wel anders aangepakt zouden hebben. Dan zou je misschien zijn gaan tappen, mensen arresteren om iets uit te lokken, etc.

Feit dat er nooit iemand is gearresteerd, wil wat mij betreft niet zeggen dat de dader dan maar een onbekende moet zijn geweest.
pi_207553751
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat mensen blijkbaar niet alles hebben verteld wat ze weten.

Misschien dat ze zoiets vandaag de dag wel anders aangepakt zouden hebben. Dan zou je misschien zijn gaan tappen, mensen arresteren om iets uit te lokken, etc.

Feit dat er nooit iemand is gearresteerd, wil wat mij betreft niet zeggen dat de dader dan maar een onbekende moet zijn geweest.
Kees en zijn ouders werden toen getapt. Daar is nooit een politieactie uit voortgekomen.
Dat blijf ik zo vreemd vinden, het ligt namelijk erg voor de hand dat het de buren waren, maar blijkbaar zijn er redenen geweest die wij misschien niet weten waarom ze nooit zijn gaan zoeken daar.

Vandaar dat ik zeg, misschien was het wel een vreemde.
pi_207553796
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kees en zijn ouders werden toen getapt. Daar is nooit een politieactie uit voortgekomen.
Dat blijf ik zo vreemd vinden, het ligt namelijk erg voor de hand dat het de buren waren, maar blijkbaar zijn er redenen geweest die wij misschien niet weten waarom ze nooit zijn gaan zoeken daar.

Vandaar dat ik zeg, misschien was het wel een vreemde.
Dat is dan een thuistelefoon geweest. Mobiele telefoon vandaag de dag zou je wellicht wijzer van worden. Nu is het een telefoon geweest die in de huiskamer stond. Wat die mensen te bespreken hadden, bespraken ze dan wel face to face bij gebrek aan andere middelen.

Ik zou wel dat hele huis en die hele tuin daar doorgespit hebben. Dat dan weer wel.

Voor een onbekende zou ik niet weten waarom ze dan hun mond hebben gehouden. Ondanks dat ze wel wat gehoord of gezien moeten hebben.
pi_207554474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is dan een thuistelefoon geweest. Mobiele telefoon vandaag de dag zou je wellicht wijzer van worden. Nu is het een telefoon geweest die in de huiskamer stond. Wat die mensen te bespreken hadden, bespraken ze dan wel face to face bij gebrek aan andere middelen.

Ik zou wel dat hele huis en die hele tuin daar doorgespit hebben. Dat dan weer wel.

Voor een onbekende zou ik niet weten waarom ze dan hun mond hebben gehouden. Ondanks dat ze wel wat gehoord of gezien moeten hebben.
Ze moeten natuurlijk wel iets meer hebben dan een vermoeden; voordat ze een huiszoeking mogen doen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_207554788
Dat de buren een beetje vreemd waren maakt ze nog een moordenaars.
pi_207554810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 15:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ze moeten natuurlijk wel iets meer hebben dan een vermoeden; voordat ze een huiszoeking mogen doen.
Ja, dat wel.

Maar bij gebrek aan huiszoeking e.d. lijkt het me niet zo dat absoluut uitgesloten kan worden dat het die buren zijn geweest.
  Spellchecker vrijdag 7 april 2023 @ 15:00:03 #206
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208693717
Nichten van Germa; levens getekend door de verdwijning van hun tante
quote:
Heidi Langerak werd geboren op de dag dat haar tante Germa van den Boom uit Nieuwendijk verdween. Germa kreeg nog wel het bericht dat haar oudere zus Conny een dochter had gekregen. Ze zou de dag erop waarschijnlijk op kraamvisite zijn gegaan. Heidi wordt dit jaar 39 jaar en nooit meer is er iets van Germa vernomen. Wat dat betekent voor haar en haar familie vertelt Heidi zondag samen met haar zus Emily in de talkshow KRAAK van Omroep Brabant.

Het zijn opnieuw spannende tijden voor de familie. Tot 20 april nog is er een beloning van 250 duizend euro voor de gouden tip. Het is een ultieme poging van de Peter R. de Vries-foundation om het mysterie van de verdwijning na bijna veertig jaar op te lossen. Peter R. de Vries besteedde vaak aandacht aan de vermissing van Germa van den Boom, en de foundation onder leiding van zijn dochter Kelly de Vries zet dat werk nu voort.

Hoe lang het ook allemaal geleden is, de familie snakt nog steeds naar duidelijkheid. Hoe kan iemand zomaar van de aardbodem verdwijnen? Wat is er die zaterdagavond gebeurd? De 19-jarige Germa was voor het eerst een weekend alleen thuis. Ze ging op zaterdagavond stappen en een buurjongen bracht haar thuis. Hij is de laatste geweest die haar gezien heeft. In het huis zijn bloedsporen gevonden. Maar wat er gebeurd is, is nooit opgehelderd.

In de loop van de jaren zijn er vele honderden tips binnengekomen gevolgd door net zo veel teleurstellingen. Voor de familie Langerak een levenslang trauma. Voor Heidi is het wel fijn te weten dat Germa nog wist van haar geboorte en dat ze er blij mee was. Want ze heeft daar voordat ze verdween nog met met verschillende mensen over gesproken. Maar elke verjaardag van Heidi staat al haar hele leven in het teken van de verdwijning van Germa.
pi_209788345
De Dwarssteeg heeft op Google Maps een update. De beelden zijn van mei 2023. En guess what, alle bomen en struiken in de tuin van de directe buren zijn weggehaald. Misschien heeft de 'hovenier' meegelezen in dit forum. :7
https://www.google.com/ma(...)384!8i8192?entry=ttu
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:54:31 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209788403
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:49 schreef Nia het volgende:
De Dwarssteeg heeft op Google Maps een update. De beelden zijn van mei 2023. En guess what, alle bomen en struiken in de tuin van de directe buren zijn weggehaald. Misschien heeft de 'hovenier' meegelezen in dit forum. :7
https://www.google.com/ma(...)384!8i8192?entry=ttu
Wat daar stond kon je niet allemaal vergunningsvrij verwijderen, dus daar moeten kapvergunningen voor aangevraagd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209788635
Een kapvergunning, ingekomen op 31 januari 2023: https://www.gemeentealten(...)-in-nieuwendijk-7338
pi_210900879
Gaat er nou gegraven worden in de achtertuin van de toenmalige familie Van den Boom?

De tuin hoort bij het huis waar Van den Boom zelf woonde. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat de huidige bewoners iets met haar verdwijning te maken hebben, schrijft de politie in een persbericht.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ma-van-den-boom.html

UPDATE: de inhoud van het NU.nl artikel is aangepast. Nu staat er:
De tuin hoort bij het huis waar een familielid van Van der Boom woonde. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat de huidige bewoners iets met haar verdwijning te maken hebben, schrijft de politie in een persbericht.

Luchtfoto van de zoeklocatie:
https://www.bd.nl/112-nie(...)jke-resten~a75c9c1c/

[ Bericht 15% gewijzigd door Nia op 10-10-2023 10:24:19 ]
pi_210901087
Ik ben benieuwd.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:59:19 #213
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_210901531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 09:57 schreef Nia het volgende:
Gaat er nou gegraven worden in de achtertuin van de toenmalige familie Van den Boom?

De tuin hoort bij het huis waar Van den Boom zelf woonde. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat de huidige bewoners iets met haar verdwijning te maken hebben, schrijft de politie in een persbericht.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ma-van-den-boom.html

UPDATE: de inhoud van het NU.nl artikel is aangepast. Nu staat er:
De tuin hoort bij het huis waar een familielid van Van der Boom woonde. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat de huidige bewoners iets met haar verdwijning te maken hebben, schrijft de politie in een persbericht.

Luchtfoto van de zoeklocatie:
https://www.bd.nl/112-nie(...)jke-resten~a75c9c1c/

Haar oom woonde destijds in dit huis lees ik.
Wat een verrassend bericht.
Laten we hopen dat ze eindelijk gevonden wordt.
pi_210901558
ad.nl:
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-den-boom~a507ee11/

Maar dat zou wat zijn zeg, klopt wel met het zeer sterke vermoeden van o.a. de Politie dat de dader uit de omgeving komt en mogelijk zelfs een bekende van..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210901593
Zou die oom nog leven? Ben wel benieuwd waar die tip vandaan komt, als ze er echt ligt.
pi_210902021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 11:25 schreef CocoinColorado het volgende:
Zou die oom nog leven? Ben wel benieuwd waar die tip vandaan komt, als ze er echt ligt.
Die oom overleed in 2007.
pi_210902289
Stel dat haar stoffelijke overschot inderdaad vandaag in die achtertuin gevonden wordt, dan moet die oom van Germa:
-geweten hebben dat ze die zaterdagavond op stap is gegaan met vriendinnen,
-'s avonds lopend van zijn eigen woning naar de woning aan de Dwarssteeg zijn gegaan,
-lange tijd in die woning hebben zitten wachten tot Germa rond 2 uur 's nachts terugkeerde van het stappen,
-haar aangerand hebben wat tot haar dood heeft geleid, zonder daarbij buren wakker te maken,
-de hele keuken daarna grondig en geluidloos hebben schoongemaakt,
-kledingstukken van Germa uit haar kledingkast hebben gehaald om te doen lijken dat ze zelf vertrokken was
-en tenslotte haar lichaam naar zijn woning hebben meegenomen (per auto of tillend?) om het in zijn tuin te begraven.
Doe dat maar eens ongezien en maak dus vooral geen geluiden die de buren aan de andere kant van de scheidingsmuur en die aan de andere zijde van de woning kunnen horen.
pi_210902447
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:36 schreef Nia het volgende:
Stel dat haar stoffelijke overschot inderdaad vandaag in die achtertuin gevonden wordt, dan moet die oom van Germa:
-geweten hebben dat ze die zaterdagavond op stap is gegaan met vriendinnen,
-'s avonds lopend van zijn eigen woning naar de woning aan de Dwarssteeg zijn gegaan,
-lange tijd in die woning hebben zitten wachten tot Germa rond 2 uur 's nachts terugkeerde van het stappen,
-haar aangerand hebben wat tot haar dood heeft geleid, zonder daarbij buren wakker te maken,
-de hele keuken daarna grondig en geluidloos hebben schoongemaakt,
-kledingstukken van Germa uit haar kledingkast hebben gehaald om te doen lijken dat ze zelf vertrokken was
-en tenslotte haar lichaam naar zijn woning hebben meegenomen (per auto of tillend?) om het in zijn tuin te begraven.
Doe dat maar eens ongezien en maak dus vooral geen geluiden die de buren aan de andere kant van de scheidingsmuur en die aan de andere zijde van de woning kunnen horen.
Echt ver liggen die huizen niet van elkaar:
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210902482
Het hoeft ook allemaal niet in 1 nacht gebeurt te zijn. Maandagochtend vroeg zag de buurman (de ouders van Gemma hadden hem gevraagd polshoogte te nemen) in de wasbak nog schuim liggen. De oom zou genoeg tijd hebben gehad aangezien hij wist dat niemand alarm had geslagen op zondag.

Ze is ook nog bij deze oom geweest die Zaterdagmiddag, wie weet heeft ze daar verteld dat ze die avond uit zou gaan. Wie weet is daar al wat voorgevallen?

Is er uberhaupt bewijs dat ze echt diep in de nacht wat overkomen is (totaal geen herrie gehoord door de directe buren), kan het niet zondagochtend/middag gebeurt zijn (buren misschien niet thuis)? Oom zei diverse malen langs gereden te zijn die zondag.

Niemand die weet wat haar plannen waren voor die Zondag? Aangezien haar zus in het ziekenhuis lag (net bevallen) zou ik denken dat ze daar misschien langs wilde gaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door Xan21 op 10-10-2023 13:28:19 ]
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:03:11 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210902516
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 12:36 schreef Nia het volgende:
Stel dat haar stoffelijke overschot inderdaad vandaag in die achtertuin gevonden wordt, dan moet die oom van Germa:
-geweten hebben dat ze die zaterdagavond op stap is gegaan met vriendinnen,
-'s avonds lopend van zijn eigen woning naar de woning aan de Dwarssteeg zijn gegaan,
-lange tijd in die woning hebben zitten wachten tot Germa rond 2 uur 's nachts terugkeerde van het stappen,
-haar aangerand hebben wat tot haar dood heeft geleid, zonder daarbij buren wakker te maken,
-de hele keuken daarna grondig en geluidloos hebben schoongemaakt,
-kledingstukken van Germa uit haar kledingkast hebben gehaald om te doen lijken dat ze zelf vertrokken was
-en tenslotte haar lichaam naar zijn woning hebben meegenomen (per auto of tillend?) om het in zijn tuin te begraven.
Doe dat maar eens ongezien en maak dus vooral geen geluiden die de buren aan de andere kant van de scheidingsmuur en die aan de andere zijde van de woning kunnen horen.
Maar de zaken omtrent haar dood en schoonmaken gelden voor iedere moordenaar, als het gaat om of de buren het wel of niet gehoord hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:07:56 #222
382129 crew  Donna
pi_210902556
Dit volg ik even.
pi_210903623
Vreemd dat rd.nl er nog niet over bericht. Dit speelt toch in hun doelgroep af..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210904350
Helaas niks gevonden
pi_210904398
_O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_210904512
quote:
?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210904530
Wel was er vandaag weer die andere Arie, buurman Arie van der Stelt, die de media opzocht en zijn knipselmap over Germa toonde aan de journalist. Vind hem maar een rare kerel. Liet jaren geleden wat gevonden botjes zien aan de plaatselijke media. Nou, dat moest dan van Germa zijn volgens hem. Hij en die inmiddels overleden Ad Mol hadden zo hun eigen rechercheonderzoek.
pi_210904557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 16:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
?
Huhhhh ik bedoelde deze -O- natuurlijk
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_210904574
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 16:20 schreef Nia het volgende:
Wel was er vandaag weer die andere Arie, buurman Arie van der Stelt, die de media opzocht en zijn knipselmap over Germa toonde aan de journalist. Vind hem maar een rare kerel. Liet jaren geleden wat gevonden botjes zien aan de plaatselijke media. Nou, dat moest dan van Germa zijn volgens hem. Hij en die inmiddels overleden Ad Mol hadden zo hun eigen rechercheonderzoek.
Dat blijven twee aparte en daardoor mss wel verdachte personen idd.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210905675
Mss dan ook maar de tuin van die buren aan de dwarssteeg omploegen?
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210905702
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 16:20 schreef Nia het volgende:
Wel was er vandaag weer die andere Arie, buurman Arie van der Stelt, die de media opzocht en zijn knipselmap over Germa toonde aan de journalist. Vind hem maar een rare kerel. Liet jaren geleden wat gevonden botjes zien aan de plaatselijke media. Nou, dat moest dan van Germa zijn volgens hem. Hij en die inmiddels overleden Ad Mol hadden zo hun eigen rechercheonderzoek.
Was dat die waar Peter R aan de deur stond?
Sicker than your average.
pi_210905883
Zou Arie de poster van de Youtube video zijn :o
Jesus saves but death prevails.
pi_210906095
-O-
pi_210906522
Er zijn altijd van die idioten die zichzelf in zo'n zaak storten en het wordt gewoon een soort macabere hobby voor ze.

Ik zit in The Springfield Three groep op facebook (over vermissing van 3 vrouwen uit Springfield Missouri in 1992). Heeft wel wat paralellen met deze zaak en er zitten daar ook mensen die al 30 jaar dingen verzamelen van deze vrouwen. Er zitten echt een paar rare snuiters bij.
pi_210906643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 19:12 schreef Xan21 het volgende:
Er zijn altijd van die idioten die zichzelf in zo'n zaak storten en het wordt gewoon een soort macabere hobby voor ze.

Ik zit in The Springfield Three groep op facebook (over vermissing van 3 vrouwen uit Springfield Missouri in 1992). Heeft wel wat paralellen met deze zaak en er zitten daar ook mensen die al 30 jaar dingen verzamelen van deze vrouwen. Er zitten echt een paar rare snuiters bij.
Maken die ook claims dat ze weten wie de daders zijn?

Anyway ik blijf erbij, er zijn erbij die meer weten in dat dorp.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_210908718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 19:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Maken die ook claims dat ze weten wie de daders zijn?
Ohja absoluut...
pi_211368757
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 19:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Maken die ook claims dat ze weten wie de daders zijn?

Anyway ik blijf erbij, er zijn erbij die meer weten in dat dorp.
Dat laatste is niet zo'n heel gewaagde uitspraak. :)

Eigenlijk wijst alles er wel op dat de dader iemand uit het dorp of iemand die er vaak kwam moet zijn geweest.
pi_211369572
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat laatste is niet zo'n heel gewaagde uitspraak. :)

Eigenlijk wijst alles er wel op dat de dader iemand uit het dorp of iemand die er vaak kwam moet zijn geweest.
In de Biblebelt gebeuren echt veel dingen die binnen de (kerk)muren gehouden worden. Tussen de niet Refo en de Refo's die ik ken; ligt het seksueel misbruik aanzienlijk hoger.. De zaken die het nieuws halen zijn maar een topje van de ijsberg..

Overigens betekent dat niet dat er nooit actie wordt ondernomen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_211562458
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
In de Biblebelt gebeuren echt veel dingen die binnen de (kerk)muren gehouden worden. Tussen de niet Refo en de Refo's die ik ken; ligt het seksueel misbruik aanzienlijk hoger.. De zaken die het nieuws halen zijn maar een topje van de ijsberg..

Overigens betekent dat niet dat er nooit actie wordt ondernomen.
Gesloten gemeenschappen. Dat blijkt vaak toch lastig onderzoeken te zijn.
pi_211775450
Elke keer als ze gaan zoeken op de Merwede voor andere zaken, hoop ik stiekem dat ze haar een keer vinden als "bijvangst"...

https://www.zhzactueel.nl(...)r-vermiste-yoran-16/
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_211777669
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:53 schreef MatthijsDJ het volgende:
Elke keer als ze gaan zoeken op de Merwede voor andere zaken, hoop ik stiekem dat ze haar een keer vinden als "bijvangst"...

https://www.zhzactueel.nl(...)r-vermiste-yoran-16/
Is dat na zo lang nog te vinden denk je?
Sicker than your average.
pi_211777683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:36 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is dat na zo lang nog te vinden denk je?
Ze vinden ook botten van dinosauriërs.
pi_211777727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:36 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is dat na zo lang nog te vinden denk je?
Die kans is heel klein wss.. zeker als alleen haar lichaam gedumpt is. Zal wss niet allemaal netjes bij elkaar liggen dan.

Maar als ze bijv in een koffer ofzo zit...

Het is ook maar ijdele hoop... Maar zo hebben ze pas geleden ook een auto met passagier opgedoken tijdens een training van de brandweer...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_211777877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:36 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Is dat na zo lang nog te vinden denk je?
Kan. Je weet niet hoe het lijk is weggemaakt / verstopt.
pi_211778682
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:39 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Die kans is heel klein wss.. zeker als alleen haar lichaam gedumpt is. Zal wss niet allemaal netjes bij elkaar liggen dan.

Maar als ze bijv in een koffer ofzo zit...

Het is ook maar ijdele hoop... Maar zo hebben ze pas geleden ook een auto met passagier opgedoken tijdens een training van de brandweer...
Ja dat is waar
Sicker than your average.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')