Yes. Duidelijk voor de mee-lezers. Ben zelf werkzaam in deze wereld namelijkquote:Op maandag 31 oktober 2022 19:31 schreef MTL het volgende:
Je hebt inderdaad gelijk dat de revisie in z'n algemeenheid is inderdaad niet vervroegd, maar die specifieke wijzigingen worden wel direct daarin meegenomen. Dus die onderdelen krijgen daarmee een vervroegde revisie, zo bedoelde ik mijn post.
Is dat Flirt R1?quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:51 schreef toblorone het volgende:
[..]
Yes. Duidelijk voor de mee-lezers. Ben zelf werkzaam in deze wereld namelijk
Wat?quote:Op maandag 31 oktober 2022 19:42 schreef tripel7 het volgende:
SNG heeft dan weer wel last van bijzondere kwaaltjes:
[ afbeelding ]
Hoef je tenminste niet te douchen voordat je naar je werk gaat...
Het Britse GWR (Great Western Railway) had ook zo'n mooie zeperd tijdens de allereerste reizigersrit met nieuw materieel. Airco had een probleempje (niet goed onderhouden in de werkplaats) en daardoor begon het tijdens de rit in de reizigersafdeling te regenenquote:Op maandag 31 oktober 2022 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lekker dan. Je zou verwachten dat we in 2022 weten hoe we treinen waterdicht moeten maken.
Geen idee waar je op doelt, maar, nee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Je bedoelt dat geen beleid maken op deze zeer voorspelbare dubbele dip in het rijdend-personeelsbestand na het wegvegen van de complete flexibele schil aan het begin van de COVID-periode géén wanbeleid voeren is en ze niet aan te rekenen?quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Ja en nee. Natuurlijk heeft iedereen last van een krappe arbeidsmarkt nu, maar NS had dit kunnen zien aankomen en heeft de afgelopen jaren zo rigoureus mensen weggejaagd dat dit toch ook wel eigen schuld is. Het personeel dat is gebleven kan de klappen opvangen, het topmanagement vangt schaamteloos een half miljoen per jaar en blijft zitten.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Heeft die beter zitmeubilair dan de GTW?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Aanvulling hierop: Arriva wil de WINK inzetten
Je probeert het niet eens! Misschien lukt het welquote:
nee, is gelijkquote:Op dinsdag 1 november 2022 20:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Heeft die beter zitmeubilair dan de GTW?
Wat?quote:Op dinsdag 1 november 2022 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je probeert het niet eens! Misschien lukt het wel![]()
Gewoon die voorstellenquote:
Oh zo! Het was een hele lange dag.quote:Op dinsdag 1 november 2022 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon die voorstellenWeet ik vel wat ie zei
"Dan is het goed" of zo?quote:Op woensdag 2 november 2022 08:42 schreef Salatrel het volgende:
Daar zal de treindienstleider vast een reden voor gehad hebben.
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFilequote:Op vrijdag 23 oktober 2020 02:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
De oorzaak van deze brand is inmiddels bekend: https://www.eisenbahn-unf(...)_Hbf.html?nn=2172098
Kort samengevat: de verwarming in de trein werkt door middel van een verwarmingselement dat water verwarmt wat vervolgens als stoom door het rijtuig de warmte afgeeft. Alleen was de hoofdschakelaar verkleefd waardoor het element niet meer uitgeschakeld werd. Daardoor ontstond er steeds meer hitte waarbij er dus ook water uit het systeem verdween. Wat niet verdween wat de antivries (hoger kookpunt blijkbaar), waardoor het gehalte hiervan steeds hoger werd. Uiteindelijk bij bijna 200 graden is dit ook een gaswolk gaan vormen die vervolgens door een omgezette lichtschakelaar in een coupé tot ontploffing is gekomen.
Interessant, dank je!quote:Op woensdag 2 november 2022 14:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFile
¤155.000 zijn dat de reparatiekosten of vervangingswaarde? Of wat kost zo'n rijtuig nu nog?quote:Op woensdag 2 november 2022 14:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFile
Vergeleken met de jaren 90 vind ik de NS ernstig achteruit gegaan. Dofgele treinen die ook nog eens vies zijn. Vroeger glommen die dingen.quote:Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Vind het wel meevallen. Veel treinen hebben tegenwoordig wel echt matige stoelen maar ik vind de treinen doorgaans wel schoon hoor. Wc’s zijn soms wel vies maar goed het zijn uiteindelijk toch de reizigers zelf die het smerig maken.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:30 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vergeleken met de jaren 90 vind ik de NS ernstig achteruit gegaan. Dofgele treinen die ook nog eens vies zijn. Vroeger glommen die dingen.
Vroeger waren ze van binnen ook een stuk schoner en werd na praktisch elke rit even opgeruimd. Prullenbakken leeg enzo.
Tegenwoordig is het maar een ranzige bende
Is de R1 al gedaan dan? Het materieel is een jaar of zes in dienst toch?quote:Op woensdag 2 november 2022 18:56 schreef toblorone het volgende:
[..]
Sow mogguh, dit is natuurlijk gewoon R2
Alsnog niks van te zeggen. Zeker als je kijkt wat die regionale dagkaarten nu al kosten.quote:Op donderdag 3 november 2022 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Er is officieel een opvolger voor het ¤9-Ticket: het ¤49 abonnement.
https://www.ndr.de/nachri(...)ommt,energie512.html
Een QdL zit op ¤42, dat is enkel voor treinen. Voor ¤7 extra de hele maand en alle andere soorten OV is een goede deal.quote:Op donderdag 3 november 2022 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Alsnog niks van te zeggen. Zeker als je kijkt wat die regionale dagkaarten nu al kosten.
Voor langere afstanden is het regionalverkehr natuurlijk wel ongeschikt, en als je een dagje op en neer wil dan kom je niet ver. Maar voor een lang weekend ofzo kan het best lucratief zijn en dan heb je het geld er ook zo uit.quote:Op donderdag 3 november 2022 08:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een QdL zit op ¤42, dat is enkel voor treinen. Voor ¤7 extra de hele maand en alle andere soorten OV is een goede deal.
Ik ga nu niet elke maand zo'n abonnement nemen, zeker omdat het niet een tijdelijk iets is, maar ik hoop wel regelmatig.
Jij bent wel helemaal "om" sinds Lüdenscheid hequote:Op donderdag 3 november 2022 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een reden voor een rondje, het ¤49 ticket
Inderdaad dat vind ik ook het nadeel. Je moet redelijk op tijd weg wil je dezelfde dag nog terug. Twee QdL tickets zijn best duur voor een weekend, kun je beter met het Fernverkehr.quote:Op donderdag 3 november 2022 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Voor langere afstanden is het regionalverkehr natuurlijk wel ongeschikt, en als je een dagje op en neer wil dan kom je niet ver. Maar voor een lang weekend ofzo kan het best lucratief zijn en dan heb je het geld er ook zo uit.
En je bent flexibeler omdat je niet vooraf hoeft te reserveren.
Ik heb vorige week een retourtje Frankfurt veiliggesteld voor ¤60. In februari. Wil de Linke Rheinstrecke graag eens gaan doen.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inderdaad dat vind ik ook het nadeel. Je moet redelijk op tijd weg wil je dezelfde dag nog terug. Twee QdL tickets zijn best duur voor een weekend, kun je beter met het Fernverkehr.
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....quote:Op donderdag 3 november 2022 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een reden voor een rondje, het ¤49 ticket
Dat duurt nog wel even, die zetten echt nog vol in op het voorkomen van zoveel mogelijk besmettingen.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....
Als je het goed timed kun je in plaats daarvan een eurostar inhalen die 40 rijdtquote:Op donderdag 3 november 2022 15:10 schreef b2py het volgende:
Ziet er ook niet uit als je op de A4 rijdt en je een ICD inhaalt die 40 rijdt
7 april 2023 moet het klaar zijn met de mondneusmaskerverplichting in Duitsland, of er moet weer of een forse opleving komen van het coronavirus waardoor ziekenhuizen weer zwaarder belast worden. Je ziet dat in Duitsland de mondneusmaskers steeds vaker of onjuist of helemaal niet worden gedragen in het openbaar vervoer.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....
Weekend vrij 1e klas idem. 2e klas 10,5%.quote:Op donderdag 3 november 2022 20:46 schreef Tochjo het volgende:
Nou ja, Dal Vrij eerste klas is ook een treinabonnement en dat gaat ruim 17 procent in prijs omhoog.
Lijkt me een uitstekende extra inkomstenbelasting.quote:Op donderdag 3 november 2022 20:46 schreef Tochjo het volgende:
Nou ja, Dal Vrij eerste klas is ook een treinabonnement en dat gaat ruim 17 procent in prijs omhoog.
Kijk, dat wordt na het nieuwjaarsrondje dan @dennistdquote:Op donderdag 3 november 2022 20:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
7 april 2023 moet het klaar zijn met de mondneusmaskerverplichting in Duitsland, of er moet weer of een forse opleving komen van het coronavirus waardoor ziekenhuizen weer zwaarder belast worden. Je ziet dat in Duitsland de mondneusmaskers steeds vaker of onjuist of helemaal niet worden gedragen in het openbaar vervoer.
Schaf het dan gewoon af.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ze gaan ook al morrelen aan de samenreiskorting. NS wil niet meer op de kaartautomaat hebben en in plaats daarvan moet je een unieke code bij een e-ticket of via NS flex doorgeven.
https://www.treinreiziger(...)obering-ingetrokken/
Je koopt, ook in de eerste klas, nog steeds een vervoersbewijs en geen plaatsbewijsquote:Op donderdag 3 november 2022 22:19 schreef Leandra het volgende:
Geen probleem wat mij betreft, die extra verhoging van de eerste klas prijzen, maar ga dan wel controleren.
Ik betaal extra voor de eerste klas zodat ik kan zitten, niet zodat ik kan blijven staan omdat mensen met een tweede klas kaartje doen alsof het hun recht is eerste klas te reizen als het druk is in de tweede klas.
Het Paasrondje dan, want 7 april 2023 is Goede Vrijdag.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kijk, dat wordt na het nieuwjaarsrondje dan @:dennistd
Nou ja voor een aanbod dat 15 % verschraald wordt ja. Blij?quote:Op donderdag 3 november 2022 20:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoorde ik nou goed dat treinabonnementen volgend jaar 2,4% goedkoper worden?
Dat zou ik graag willen maar dat kan ik niet betalen. Het is ook bijzonder disproportioneel op bijvoorbeeld een vakantie naar Spanje waar ik verder in totaal zo'n 500 euro aan uitgegeven heb. En die naar India, die me voor 12 dagen 200 euro gaat kosten al helemaal. Ik zit er wel over te denken om eind november de dag van tevoren al bij vrienden in Amsterdam te gaan logeren ook al vlieg ik pas om 14:30.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi
Dat is dan ook niet mijn punt.quote:Op donderdag 3 november 2022 22:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je koopt, ook in de eerste klas, nog steeds een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs
Iets zegt me dat dit niet helemaal representatief is.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
India, die me voor 12 dagen 200 euro
Nou ja, met deze matige betrouwbaarheid bedenkt je je als autorijder wel twee keer of je een rit niet ook met de trein zou kunnen doen. Zeker nu de kaartjes nog duurder worden.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi
Als ik niet uitgenodigd zou worden zou ik dat soort dingen niet kunnen betalen, laat staan op het moment.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dit niet helemaal representatief is.
Nou ja, brandstof is op dit moment ook peperduur. En als je ergens in de binnenstad wil parkeren is ¤5 of meer per uur ook geen uitzondering.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, met deze matige betrouwbaarheid bedenkt je je als autorijder wel twee keer of je een rit niet ook met de trein zou kunnen doen. Zeker nu de kaartjes nog duurder worden.
Heel herkenbaar. Maar ook dubbel want zoveel betaal ik niet voor die 1e klas kaart (dank de baas).quote:Op donderdag 3 november 2022 23:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet mijn punt.
Als de eerste klas vol zit met mensen die een eerste klas kaartje hebben dan is het "shit happens", als hij vol zit met mensen die een tweede klas kaartje hebben maar menen het recht te hebben eerste klas te gaan zitten en er niet op gecontroleerd wordt is het een ander verhaal.
Je hoeft de conducteur alleen maar in de eerste klas neer te zetten om te voorkomen dat het gebeurt.
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:34 schreef Janneke141 het volgende:
De site van de NS noemt de verdere verschraling 'de volgende stap in de dienstregeling vanaf 7 november'. Dat is ook wel een eufemisme eerste klas (ha, ha) zeg.
ik mag 17 18 en 19 novemberquote:Op donderdag 3 november 2022 16:08 schreef MTL het volgende:
Een Thalys is dan makkelijker timen
Of je kunt direct voor de ICNG gaan, die rijden daar nu ook 6 ŕ 8x per dag.
Andere partijen doen het beter?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Nogmaals; de aandeelhouder is verantwoordelijk, die heeft hier op aangestuurd door niets te doen. De Rijksoverheid heeft dit dus echt zelf veroorzaakt. Daarmee zou je ook kunnen stellen dat andere partijen het per definitie niet beter zullen doen omdat de Rijksoverheid toch niet zal ingrijpen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Maar ook dubbel want zoveel betaal ik niet voor die 1e klas kaart (dank de baas).
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo?![]()
![]()
Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
1. Ik betaal hem (sinds vorige weekquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.
Tja. Arme jij?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Arriva en andere vervoerders hebben zelf al genoeg moeite om hun huidige dienstregeling te rijden door personeelstekorten. Hoorde van de week dat er in Limbabwe weer een dozijn machinisten de overstap naar NS maakt vanwege oa arbeidsvoorwaarden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Ja zo voel ik het ook wel een beetje. Want uiteindelijk kost de overgang naar 1e klas me wel extra iedere maand, hoe weinig ook.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Oh ja, het boek waar dat uit komt staat bij mij op de plank naast "Gevangenis met een open deur" .quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“quote:Op donderdag 3 november 2022 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja voor een aanbod dat 15 % verschraald wordt ja. Blij?
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:09 schreef Eix het volgende:
[..]
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“
Om vervolgens te verwijzen naar de tarieven 2023 pagina waar ik lees dat mijn flex weekend vrij 1e klas abonnement opslaat naar ¤47,35. Oftewel een verhoging van 16,05%. Ik betaal nu namelijk ¤40,80.
Blijkbaar kan ik met dat abonnement dan niet onbeperkt het land door reizen, ofzo.![]()
Even nog wat meer citaten uit dat ronkend persbericht:quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......
Oh dat is het verder ook hoor. Ik heb alleen een allergie voor spindoctors die dan in ware newspeak uitleggen dat het allemaal zo goedkoop is gebleven.quote:
ja wat deadlock zegt. Waar ga je je dan precies over opwinden?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef exelletor het volgende:
Ik vind 47 nog best een prima prijs, de alternatieven die ik heb zijn niet per se goedkoper. Met elke keer netjes een fietskaartje wordt het wel een stuk duurder, maar een fiets neemt nou eenmaal ruimte in beslag en is ongewenst bij de NS, dus daar valt wel wat voor te zeggen. Ik had de treindienst graag betrouwbaarder en frequenter gezien, ik merk dat de laatste tijd de trein voor mij geen aantrekkelijk alternatief is.
Ik steun het gezeik over eerste klas ook niet. Het is nou niet zo dat je met een eerste klas kaartje opeens wel recht op een zitplaats hebt en ik begrijp dat veel mensen indien mogelijk met enige comfort willen reizen. Maar goed, ik sta ook positief tegenover het initiatief om uit protest zwart te rijden, zoals men in Duitsland is begonnen.
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2022 07:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Er is te weinig aanbod, aanbod kan niet worden uitgebreid (tekort personeel), dus dan moet de vraag (aantal reizigers) omlaag. Daarom is een forse verhoging van de weekend-abonnementen niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |