abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206512912
Je hebt inderdaad gelijk dat de revisie in z'n algemeenheid is inderdaad niet vervroegd, maar die specifieke wijzigingen worden wel direct daarin meegenomen. Dus die onderdelen krijgen daarmee een vervroegde revisie, zo bedoelde ik mijn post.

[ Bericht 1% gewijzigd door MTL op 31-10-2022 19:38:25 ]
pi_206513111
SNG heeft dan weer wel last van bijzondere kwaaltjes:



Hoef je tenminste niet te douchen voordat je naar je werk gaat...
pi_206513176
Het lijkt daarin op de voorganger, SGM. Daar heb ik datzelfde ook wel eens gehad. Sta je toch even raar te kijken :D
pi_206513283
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 19:31 schreef MTL het volgende:
Je hebt inderdaad gelijk dat de revisie in z'n algemeenheid is inderdaad niet vervroegd, maar die specifieke wijzigingen worden wel direct daarin meegenomen. Dus die onderdelen krijgen daarmee een vervroegde revisie, zo bedoelde ik mijn post.
Yes. Duidelijk voor de mee-lezers. Ben zelf werkzaam in deze wereld namelijk ;)
pi_206513293
Lekker dan. Je zou verwachten dat we in 2022 weten hoe we treinen waterdicht moeten maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206514601
Het is ook wel gigantisch typisch dat ik zoiets nog nooit bij een auto heb gezien maar wel bij een trein 😂😂😂
  maandag 31 oktober 2022 @ 21:51:18 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206514914
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 19:51 schreef toblorone het volgende:

[..]
Yes. Duidelijk voor de mee-lezers. Ben zelf werkzaam in deze wereld namelijk ;)
Is dat Flirt R1?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 oktober 2022 @ 23:19:52 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206515845
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 19:42 schreef tripel7 het volgende:
SNG heeft dan weer wel last van bijzondere kwaaltjes:

[ afbeelding ]

Hoef je tenminste niet te douchen voordat je naar je werk gaat...
Wat? :D :D
  dinsdag 1 november 2022 @ 00:52:38 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206516261
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 19:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lekker dan. Je zou verwachten dat we in 2022 weten hoe we treinen waterdicht moeten maken.
Het Britse GWR (Great Western Railway) had ook zo'n mooie zeperd tijdens de allereerste reizigersrit met nieuw materieel. Airco had een probleempje (niet goed onderhouden in de werkplaats) en daardoor begon het tijdens de rit in de reizigersafdeling te regenen :')

twitter
pi_206516483
quote:
2s.gif Op maandag 31 oktober 2022 21:51 schreef Duvel het volgende:

[..]
Is dat Flirt R1?
Klopt.
pi_206524647
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
  dinsdag 1 november 2022 @ 20:27:38 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206525157
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Geen idee waar je op doelt, maar, nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206525220
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Je bedoelt dat geen beleid maken op deze zeer voorspelbare dubbele dip in het rijdend-personeelsbestand na het wegvegen van de complete flexibele schil aan het begin van de COVID-periode géén wanbeleid voeren is en ze niet aan te rekenen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206525241
Marktpartijen denken niet verder dan 5 jaar vooruit. Of misschien een aanbestedingsperiode.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 1 november 2022 @ 20:33:10 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206525246
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Ja en nee. Natuurlijk heeft iedereen last van een krappe arbeidsmarkt nu, maar NS had dit kunnen zien aankomen en heeft de afgelopen jaren zo rigoureus mensen weggejaagd dat dit toch ook wel eigen schuld is. Het personeel dat is gebleven kan de klappen opvangen, het topmanagement vangt schaamteloos een half miljoen per jaar en blijft zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206525345
Ik heb me gisteren lopen ergeren aan Paul Haenen bij Op1 trouwens, met z'n geblaat over concurrentie en idiote suggesties. "Dan rijdt het hier allemaal gezellig door elkaar.", echt in een paar zinnen zoveel oneliners waarvan het publiek denkt "oh jah, goed idee" maar waarvan iedereen die ooit met contracten in de publieke dienstverlening heeft gewerkt denkt wat een potentiële ramp.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 1 november 2022 @ 20:49:30 #217
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_206525499
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Aanvulling hierop: Arriva wil de WINK inzetten
Heeft die beter zitmeubilair dan de GTW?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 1 november 2022 @ 21:35:55 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206526296
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 20:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
wat een potentiële ramp.
Je probeert het niet eens! Misschien lukt het wel :Y *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 november 2022 @ 21:47:23 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206526531
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 20:49 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Heeft die beter zitmeubilair dan de GTW?
nee, is gelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206526563
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 november 2022 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Je probeert het niet eens! Misschien lukt het wel :Y *O*
Wat?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 1 november 2022 @ 22:35:21 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206527273
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 21:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Wat?
Gewoon die voorstellen :P Weet ik vel wat ie zei :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206527399
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Gewoon die voorstellen :P Weet ik vel wat ie zei :P
Oh zo! Het was een hele lange dag.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206529027
En ja hoor. OP vertrektijd besluit men toch nog even om de pimpel van spoor 3 naar spoor 1 te wijzigen en de ic Vlissingen van 1 naar 3. Gevolg: in nul tijd moeten twee treinen aan volk door de tunnel geperst worden, in 2 verschillende richtingen. Nikskunners :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206529106
Daar zal de treindienstleider vast een reden voor gehad hebben.
pi_206531701
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 08:42 schreef Salatrel het volgende:
Daar zal de treindienstleider vast een reden voor gehad hebben.
"Dan is het goed" of zo? :? :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 november 2022 @ 12:37:46 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206531802
"Hoi, Klaas hier van reizigersassistentie. Ik sta hier op spoor 1 met mevrouw Janssen in d'r rolstoel en die moet over 10 minuten de IC naar Vlissingen hebben. Maar hier staat nu de IC naar Berlijn aangekondigd, klopt dat?"
Knoco: "Oh ehh, ik ga even bellen"
2 minuten later: "Is geregeld, ze worden gewisseld!"
  Redactie Sport woensdag 2 november 2022 @ 14:24:50 #227
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206532932
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 02:40 schreef dennistd het volgende:

[..]
De oorzaak van deze brand is inmiddels bekend: https://www.eisenbahn-unf(...)_Hbf.html?nn=2172098

Kort samengevat: de verwarming in de trein werkt door middel van een verwarmingselement dat water verwarmt wat vervolgens als stoom door het rijtuig de warmte afgeeft. Alleen was de hoofdschakelaar verkleefd waardoor het element niet meer uitgeschakeld werd. Daardoor ontstond er steeds meer hitte waarbij er dus ook water uit het systeem verdween. Wat niet verdween wat de antivries (hoger kookpunt blijkbaar), waardoor het gehalte hiervan steeds hoger werd. Uiteindelijk bij bijna 200 graden is dit ook een gaswolk gaan vormen die vervolgens door een omgezette lichtschakelaar in een coupé tot ontploffing is gekomen.
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFile
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 november 2022 @ 15:49:08 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206533868
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:24 schreef dennistd het volgende:

[..]
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFile
Interessant, dank je!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206535752
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 06:54 schreef toblorone het volgende:

[..]
Klopt.
Sow mogguh, dit is natuurlijk gewoon R2 :')
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 19:11:24 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206535976
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 14:24 schreef dennistd het volgende:

[..]
En inmiddels is ook het volledige onderzoeksrapport uitgekomen: https://www.eisenbahn-unf(...)blob=publicationFile
¤155.000 zijn dat de reparatiekosten of vervangingswaarde? Of wat kost zo'n rijtuig nu nog?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 november 2022 @ 19:27:24 #231
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_206536175
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2022 21:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
nee, is gelijk
:X Dat wordt een lange rit dan.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 2 november 2022 @ 19:30:20 #232
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_206536236
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 19:56 schreef Adrie072 het volgende:
Gaat dat zeiken met z'n allen op de NS, niet een beetje te ver, met de afgelopen 3 jaar in het achterhoofd?
Vergeleken met de jaren 90 vind ik de NS ernstig achteruit gegaan. Dofgele treinen die ook nog eens vies zijn. Vroeger glommen die dingen.
Vroeger waren ze van binnen ook een stuk schoner en werd na praktisch elke rit even opgeruimd. Prullenbakken leeg enzo.

Tegenwoordig is het maar een ranzige bende
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_206537395
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:30 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Vergeleken met de jaren 90 vind ik de NS ernstig achteruit gegaan. Dofgele treinen die ook nog eens vies zijn. Vroeger glommen die dingen.
Vroeger waren ze van binnen ook een stuk schoner en werd na praktisch elke rit even opgeruimd. Prullenbakken leeg enzo.

Tegenwoordig is het maar een ranzige bende
Vind het wel meevallen. Veel treinen hebben tegenwoordig wel echt matige stoelen maar ik vind de treinen doorgaans wel schoon hoor. Wc’s zijn soms wel vies maar goed het zijn uiteindelijk toch de reizigers zelf die het smerig maken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 november 2022 @ 20:43:25 #234
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206537571
Zowaar, mail van de NS. Mijn beide stakingsclaims zijn toegewezen. Nu de 5 openstaande GTBV-claims nog.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 2 november 2022 @ 21:47:58 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206538375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 18:56 schreef toblorone het volgende:

[..]
Sow mogguh, dit is natuurlijk gewoon R2 :')
Is de R1 al gedaan dan? Het materieel is een jaar of zes in dienst toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 08:30:20 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206540601
Er is officieel een opvolger voor het ¤9-Ticket: het ¤49 abonnement.

https://www.ndr.de/nachri(...)ommt,energie512.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206540739
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 08:30 schreef derLudolf het volgende:
Er is officieel een opvolger voor het ¤9-Ticket: het ¤49 abonnement.

https://www.ndr.de/nachri(...)ommt,energie512.html
Alsnog niks van te zeggen. Zeker als je kijkt wat die regionale dagkaarten nu al kosten.
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 08:58:02 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206540797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alsnog niks van te zeggen. Zeker als je kijkt wat die regionale dagkaarten nu al kosten.
Een QdL zit op ¤42, dat is enkel voor treinen. Voor ¤7 extra de hele maand en alle andere soorten OV is een goede deal.

Ik ga nu niet elke maand zo'n abonnement nemen, zeker omdat het niet een tijdelijk iets is, maar ik hoop wel regelmatig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 08:59:23 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206540809
Ik vind het wel een reden voor een rondje, het ¤49 ticket :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206540916
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 08:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Een QdL zit op ¤42, dat is enkel voor treinen. Voor ¤7 extra de hele maand en alle andere soorten OV is een goede deal.

Ik ga nu niet elke maand zo'n abonnement nemen, zeker omdat het niet een tijdelijk iets is, maar ik hoop wel regelmatig.
Voor langere afstanden is het regionalverkehr natuurlijk wel ongeschikt, en als je een dagje op en neer wil dan kom je niet ver. Maar voor een lang weekend ofzo kan het best lucratief zijn en dan heb je het geld er ook zo uit.

En je bent flexibeler omdat je niet vooraf hoeft te reserveren.
pi_206541053
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een reden voor een rondje, het ¤49 ticket :D
Jij bent wel helemaal "om" sinds Lüdenscheid he :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 10:19:05 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206541390
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Voor langere afstanden is het regionalverkehr natuurlijk wel ongeschikt, en als je een dagje op en neer wil dan kom je niet ver. Maar voor een lang weekend ofzo kan het best lucratief zijn en dan heb je het geld er ook zo uit.

En je bent flexibeler omdat je niet vooraf hoeft te reserveren.
Inderdaad dat vind ik ook het nadeel. Je moet redelijk op tijd weg wil je dezelfde dag nog terug. Twee QdL tickets zijn best duur voor een weekend, kun je beter met het Fernverkehr.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206541429
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Inderdaad dat vind ik ook het nadeel. Je moet redelijk op tijd weg wil je dezelfde dag nog terug. Twee QdL tickets zijn best duur voor een weekend, kun je beter met het Fernverkehr.
Ik heb vorige week een retourtje Frankfurt veiliggesteld voor ¤60. In februari. Wil de Linke Rheinstrecke graag eens gaan doen.

Het nadeel van die super sparpreis-tickets is dat het maanden vooraf al uitverkocht is (4 februari was de eerst mogelijke optie in het weekend) en last minute betaal je de hoofdprijs. Dus er is wel gerede kans op matig weer of een nat pak. Maar goed dat gaan we wel ondervinden.
  Redactie Sport donderdag 3 november 2022 @ 13:14:02 #244
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_206543135
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 08:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het wel een reden voor een rondje, het ¤49 ticket :D
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_206543169
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:14 schreef dennistd het volgende:

[..]
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....
Dat duurt nog wel even, die zetten echt nog vol in op het voorkomen van zoveel mogelijk besmettingen.
pi_206544376
Ziet er ook niet uit als je op de A4 rijdt en je een ICD inhaalt die 40 rijdt
pi_206544550
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 15:10 schreef b2py het volgende:
Ziet er ook niet uit als je op de A4 rijdt en je een ICD inhaalt die 40 rijdt
Als je het goed timed kun je in plaats daarvan een eurostar inhalen die 40 rijdt
pi_206544880
Een Thalys is dan makkelijker timen :P
Of je kunt direct voor de ICNG gaan, die rijden daar nu ook 6 ŕ 8x per dag.
  donderdag 3 november 2022 @ 20:13:45 #249
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206548304
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 13:14 schreef dennistd het volgende:

[..]
Ik ook, maar niet zolang ze nog vasthouden aan de mondkapjes. Ben daar helemaal klaar mee....
7 april 2023 moet het klaar zijn met de mondneusmaskerverplichting in Duitsland, of er moet weer of een forse opleving komen van het coronavirus waardoor ziekenhuizen weer zwaarder belast worden. Je ziet dat in Duitsland de mondneusmaskers steeds vaker of onjuist of helemaal niet worden gedragen in het openbaar vervoer.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206548359
Hoorde ik nou goed dat treinabonnementen volgend jaar 2,4% goedkoper worden? Losse kaartjes gaat wel meer dan 5% bij maar tja, das in deze tijd niet heel raar of heel extreem denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206548604
Altijd Vrij en Traject Vrij worden goedkoper, omdat NS de forenzen terug de trein in wil. De overige abonnementen worden wel duurder. Zie www.ns.nl/tarieven.
pi_206548665
Ja, dat bedoel ik met treinabonnementen. Wist niet dat ik hier verplicht in jargon moest praten :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206549112
Nou ja, Dal Vrij eerste klas is ook een treinabonnement en dat gaat ruim 17 procent in prijs omhoog.
  donderdag 3 november 2022 @ 20:46:58 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206549136
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:46 schreef Tochjo het volgende:
Nou ja, Dal Vrij eerste klas is ook een treinabonnement en dat gaat ruim 17 procent in prijs omhoog.
Weekend vrij 1e klas idem. 2e klas 10,5%.

Zo bind je je klanten wel hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206549192
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:46 schreef Tochjo het volgende:
Nou ja, Dal Vrij eerste klas is ook een treinabonnement en dat gaat ruim 17 procent in prijs omhoog.
Lijkt me een uitstekende extra inkomstenbelasting.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 22:04:24 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206550417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
7 april 2023 moet het klaar zijn met de mondneusmaskerverplichting in Duitsland, of er moet weer of een forse opleving komen van het coronavirus waardoor ziekenhuizen weer zwaarder belast worden. Je ziet dat in Duitsland de mondneusmaskers steeds vaker of onjuist of helemaal niet worden gedragen in het openbaar vervoer.
Kijk, dat wordt na het nieuwjaarsrondje dan @dennistd :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 22:13:17 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206550507
Medio september nam ik van Karlsruhe naar Baden-Baden, ik zat als eerste in de RE. Had net veel in Frankrijk in de trein gezeten, dus uit sleur geen mondkapje op. Realiseerde me het pas bij het uitstappen. Conducteur zei ook niets.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2022 @ 22:18:38 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206550565
Ze gaan ook al morrelen aan de samenreiskorting. NS wil niet meer op de kaartautomaat hebben en in plaats daarvan moet je een unieke code bij een e-ticket of via NS flex doorgeven.

https://www.treinreiziger(...)obering-ingetrokken/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 november 2022 @ 22:19:59 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206550580
Geen probleem wat mij betreft, die extra verhoging van de eerste klas prijzen, maar ga dan wel controleren.
Ik betaal extra voor de eerste klas zodat ik kan zitten, niet zodat ik kan blijven staan omdat mensen met een tweede klas kaartje doen alsof het hun recht is eerste klas te reizen als het druk is in de tweede klas.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206550687
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ze gaan ook al morrelen aan de samenreiskorting. NS wil niet meer op de kaartautomaat hebben en in plaats daarvan moet je een unieke code bij een e-ticket of via NS flex doorgeven.

https://www.treinreiziger(...)obering-ingetrokken/
Schaf het dan gewoon af.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 22:29:18 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206550691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:19 schreef Leandra het volgende:
Geen probleem wat mij betreft, die extra verhoging van de eerste klas prijzen, maar ga dan wel controleren.
Ik betaal extra voor de eerste klas zodat ik kan zitten, niet zodat ik kan blijven staan omdat mensen met een tweede klas kaartje doen alsof het hun recht is eerste klas te reizen als het druk is in de tweede klas.
Je koopt, ook in de eerste klas, nog steeds een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 3 november 2022 @ 22:40:51 #262
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206550816
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kijk, dat wordt na het nieuwjaarsrondje dan @:dennistd :P
Het Paasrondje dan, want 7 april 2023 is Goede Vrijdag.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206550974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoorde ik nou goed dat treinabonnementen volgend jaar 2,4% goedkoper worden?
Nou ja voor een aanbod dat 15 % verschraald wordt ja. Blij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206551011
Nee daar heb ik een soort van berusting in gevonden, waardoor zich frustraties opbouwen op de achtergrond natuurlijk die zich uiten in angstdromen die enkele dagen voordat ik een cruciale treinreis naar bijvoorbeeld een luchthaven moet maken de kop opsteken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206551039
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 23:05:37 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206551072
Ik zou vooralsnog eigenlijk meer angst hebben voor de chaos op Schiphol dan op het spoor. Hoewel het daar de afgelopen tijd iets is verbeterd - zeker niet verslechterd - terwijl het op het spoor de laatste maanden rap minder is geworden.

Ik maakte me half september voornamelijk druk om de chaos op Schiphol namelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206551101
quote:
84s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi ^O^
Dat zou ik graag willen maar dat kan ik niet betalen. Het is ook bijzonder disproportioneel op bijvoorbeeld een vakantie naar Spanje waar ik verder in totaal zo'n 500 euro aan uitgegeven heb. En die naar India, die me voor 12 dagen 200 euro gaat kosten al helemaal. Ik zit er wel over te denken om eind november de dag van tevoren al bij vrienden in Amsterdam te gaan logeren ook al vlieg ik pas om 14:30.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 november 2022 @ 23:09:25 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206551110
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je koopt, ook in de eerste klas, nog steeds een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs :)
Dat is dan ook niet mijn punt.
Als de eerste klas vol zit met mensen die een eerste klas kaartje hebben dan is het "shit happens", als hij vol zit met mensen die een tweede klas kaartje hebben maar menen het recht te hebben eerste klas te gaan zitten en er niet op gecontroleerd wordt is het een ander verhaal.

Je hoeft de conducteur alleen maar in de eerste klas neer te zetten om te voorkomen dat het gebeurt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206551115
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
India, die me voor 12 dagen 200 euro
Iets zegt me dat dit niet helemaal representatief is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 23:10:31 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206551118
quote:
84s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi ^O^
Nou ja, met deze matige betrouwbaarheid bedenkt je je als autorijder wel twee keer of je een rit niet ook met de trein zou kunnen doen. Zeker nu de kaartjes nog duurder worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206551244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Iets zegt me dat dit niet helemaal representatief is.
Als ik niet uitgenodigd zou worden zou ik dat soort dingen niet kunnen betalen, laat staan op het moment.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206552107
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja, met deze matige betrouwbaarheid bedenkt je je als autorijder wel twee keer of je een rit niet ook met de trein zou kunnen doen. Zeker nu de kaartjes nog duurder worden.
Nou ja, brandstof is op dit moment ook peperduur. En als je ergens in de binnenstad wil parkeren is ¤5 of meer per uur ook geen uitzondering.

Mobiliteit is in Nederland gewoon stervensduur linksom of rechtsom.

Het is dat die flixbussen niet rechtstreeks mogen concurreren met NS maar anders was dat busvervoer denk ik al veel groter geweest.
  vrijdag 4 november 2022 @ 08:34:32 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206552391
De site van de NS noemt de verdere verschraling 'de volgende stap in de dienstregeling vanaf 7 november'. Dat is ook wel een eufemisme eerste klas (ha, ha) zeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 november 2022 @ 08:36:58 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206552398
"volgende STAP" gheheh. Ga maar lopen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:06:28 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206552581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet mijn punt.
Als de eerste klas vol zit met mensen die een eerste klas kaartje hebben dan is het "shit happens", als hij vol zit met mensen die een tweede klas kaartje hebben maar menen het recht te hebben eerste klas te gaan zitten en er niet op gecontroleerd wordt is het een ander verhaal.

Je hoeft de conducteur alleen maar in de eerste klas neer te zetten om te voorkomen dat het gebeurt.
Heel herkenbaar. Maar ook dubbel want zoveel betaal ik niet voor die 1e klas kaart (dank de baas).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206552750
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 08:34 schreef Janneke141 het volgende:
De site van de NS noemt de verdere verschraling 'de volgende stap in de dienstregeling vanaf 7 november'. Dat is ook wel een eufemisme eerste klas (ha, ha) zeg.
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
pi_206552892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 16:08 schreef MTL het volgende:
Een Thalys is dan makkelijker timen :P
Of je kunt direct voor de ICNG gaan, die rijden daar nu ook 6 ŕ 8x per dag.
ik mag 17 18 en 19 november :')
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:43:50 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206552923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Andere partijen doen het beter?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206552953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Nogmaals; de aandeelhouder is verantwoordelijk, die heeft hier op aangestuurd door niets te doen. De Rijksoverheid heeft dit dus echt zelf veroorzaakt. Daarmee zou je ook kunnen stellen dat andere partijen het per definitie niet beter zullen doen omdat de Rijksoverheid toch niet zal ingrijpen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:49:21 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206552962
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:06 schreef Duvel het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. Maar ook dubbel want zoveel betaal ik niet voor die 1e klas kaart (dank de baas).
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo? :? :{w

Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:50:11 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206552968
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo? :? :{w

Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206553035
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:05:53 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206553133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.
1. Ik betaal hem (sinds vorige week :') ) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:49:59 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206553566
Er zijn materieelproblemen met de IC Berlijn, en op meerdere treinen zet DB als vervanging ICE 1 in tussen Berlijn en Bad Bentheim. Tussen Bad Bentheim en Amsterdam wordt er gereden als normaal.

Doe er uw voordeel mee :)
pi_206553892
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]
ik mag 17 18 en 19 november :')
Sterkte :P
pi_206553975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week :') ) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Tja. Arme jij?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206554566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Arriva en andere vervoerders hebben zelf al genoeg moeite om hun huidige dienstregeling te rijden door personeelstekorten. Hoorde van de week dat er in Limbabwe weer een dozijn machinisten de overstap naar NS maakt vanwege oa arbeidsvoorwaarden.

Elke keer dat een regionale lijn naar een andere vervoerder ging zag je dat de animo bij personeel om mee te verhuizen was heel gering was oa vanwege de veel slechtere arbeidsvoorwaarden.

Ik vermoed dat diegene die de keuze en nog een lange tijd door moeten werken hebben lekker wat anders gaan doen als HRN naar een andere vervoerder gaat tenzij die vervoerder de NS cao over moet nemen.
pi_206554940
Niet alleen dat, ze kunnen wel roepen dat ze het beter kunnen, als zij het overnemen is dat personeelsprobleem niet opgelost en dan zit je ook nog met de verslechterde arbeidsvoorwaarden waardoor het minder aantrekkelijk wordt.

Daarnaast blijft het in het geval van Arriva uiteraard Vestzak-Broekzak want het is gewoon een staatsbedrijf.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 16:44:13 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206557075
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Ja zo voel ik het ook wel een beetje. Want uiteindelijk kost de overgang naar 1e klas me wel extra iedere maand, hoe weinig ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 04-11-2022 16:50:32 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 november 2022 @ 16:45:29 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206557084
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Oh ja, het boek waar dat uit komt staat bij mij op de plank naast "Gevangenis met een open deur" .

Mattheüs 7:1-2: "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke maat gij meet, zal u wedergemeten worden."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 november 2022 @ 17:09:50 #291
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206557288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja voor een aanbod dat 15 % verschraald wordt ja. Blij?
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“

Om vervolgens te verwijzen naar de tarieven 2023 pagina waar ik lees dat mijn flex weekend vrij 1e klas abonnement opslaat naar ¤47,35. Oftewel een verhoging van 16,05%. Ik betaal nu namelijk ¤40,80.

Blijkbaar kan ik met dat abonnement dan niet onbeperkt het land door reizen, ofzo. :wtf:
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_206557543
Mijn ervaring vandaag van Zeeland naar Flevoland. Volgens de app kon het niet. Zodra je door klikte kreeg je te lezen dat het niet mogelijk was. Als je dan kijkt bij Roosendaal is het wel mogelijk maar met extra overstap.

Dan wil je, vanwege werkzaamheden via Breda, de IC Direct nemen. +8 vertraging. Dan laten ze in Rotterdam de vertraging fors oplopen omdat een Thalys eerst moet passeren. Verbinding in Schiphol gemist dus maar door naar Amsterdam CS. +25 uiteindelijk volgens de app. Om een paar kilometer voor CS maar te doen alsof hij al is aangekomen terwijl het in praktijk aan het wachten was op een vrij perron. De werkelijke vertraging was +32.

Hier heb ik eerder wel eens over geklaagd maar Prorail tijden schijnen leidend te zijn dus begin er maar niet meer aan.

Uiteindelijk ben ik weer ruim 3 en half uur bezig, over een reis die volgens de dienstregeling in 2 uur en 3 kwartier zou moeten. En dit soort reisduur is eerder regel dan uitzondering. En voor dat soort onbetrouwbare dienstregeling moeten we straks nog eens fiks meer betalen. Echt schaamteloos.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_206558915
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 17:09 schreef Eix het volgende:

[..]
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“

Om vervolgens te verwijzen naar de tarieven 2023 pagina waar ik lees dat mijn flex weekend vrij 1e klas abonnement opslaat naar ¤47,35. Oftewel een verhoging van 16,05%. Ik betaal nu namelijk ¤40,80.

Blijkbaar kan ik met dat abonnement dan niet onbeperkt het land door reizen, ofzo. :wtf:
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......
pi_206559579
Ik vind 47 nog best een prima prijs, de alternatieven die ik heb zijn niet per se goedkoper. Met elke keer netjes een fietskaartje wordt het wel een stuk duurder, maar een fiets neemt nou eenmaal ruimte in beslag en is ongewenst bij de NS, dus daar valt wel wat voor te zeggen. Ik had de treindienst graag betrouwbaarder en frequenter gezien, ik merk dat de laatste tijd de trein voor mij geen aantrekkelijk alternatief is.

Ik steun het gezeik over eerste klas ook niet. Het is nou niet zo dat je met een eerste klas kaartje opeens wel recht op een zitplaats hebt en ik begrijp dat veel mensen indien mogelijk met enige comfort willen reizen. Maar goed, ik sta ook positief tegenover het initiatief om uit protest zwart te rijden, zoals men in Duitsland is begonnen.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:46:13 #295
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206559729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:57 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......
Even nog wat meer citaten uit dat ronkend persbericht:
veelgebruiker goedkoper uit;
gemiddeld 4,3% duurder - inflatie wel 13%;
Abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.;
De rekening van de coronapandemie waarin NS zware verliezen leed mag daarom niet bij onze reizigers terechtgekomen.;
We proberen ook op andere manieren het treinkaartje betaalbaar te houden.

Ik vraag me altijd af of zo’n woordvoerder die zo’n persbericht schrijft door heeft dat hij klinklare leugens opschrijft. Of liegt in commissie. En dat dan ergens in een hoekje een NS-boekhouder loopt te gniffelen van, ‘kijk hem bazelen dat het zo betaalbaar blijft. Toch maar mooi even 16% verhoging op dat weekend-abo gezet ^p^ ’.

-edit-
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef exelletor het volgende:
Ik vind 47 nog best een prima prijs
Oh dat is het verder ook hoor. Ik heb alleen een allergie voor spindoctors die dan in ware newspeak uitleggen dat het allemaal zo goedkoop is gebleven. :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door Eix op 04-11-2022 21:13:26 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:11:27 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206560155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week :') ) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
ja wat deadlock zegt. Waar ga je je dan precies over opwinden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206562015
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef exelletor het volgende:
Ik vind 47 nog best een prima prijs, de alternatieven die ik heb zijn niet per se goedkoper. Met elke keer netjes een fietskaartje wordt het wel een stuk duurder, maar een fiets neemt nou eenmaal ruimte in beslag en is ongewenst bij de NS, dus daar valt wel wat voor te zeggen. Ik had de treindienst graag betrouwbaarder en frequenter gezien, ik merk dat de laatste tijd de trein voor mij geen aantrekkelijk alternatief is.

Ik steun het gezeik over eerste klas ook niet. Het is nou niet zo dat je met een eerste klas kaartje opeens wel recht op een zitplaats hebt en ik begrijp dat veel mensen indien mogelijk met enige comfort willen reizen. Maar goed, ik sta ook positief tegenover het initiatief om uit protest zwart te rijden, zoals men in Duitsland is begonnen.
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.
  zaterdag 5 november 2022 @ 07:57:11 #298
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206563022
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 5 november 2022 @ 08:18:41 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206563087
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 07:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:18:58 #300
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206563344
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 08:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.
Er is te weinig aanbod, aanbod kan niet worden uitgebreid (tekort personeel), dus dan moet de vraag (aantal reizigers) omlaag. Daarom is een forse verhoging van de weekend-abonnementen niet meer dan logisch.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')