#MeTooquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de ontwikkelingen in dit topic.
Of werken voor de Baas vanaf je 16e tot je vroegtijdige dood. Het zijn keuzes die gelukkig nog mogelijk zijn in NL.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:30 schreef ZarB het volgende:
Eten uit de staatsruif en lekker studeren omdat het zo comfi is, ik zeg doen.
Het is dat dit een trolltopic is anders was ik hier wel op in gegaan.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Of werken voor de Baas vanaf je 16e tot je vroegtijdige dood. Het zijn keuzes die gelukkig nog mogelijk zijn in NL.
Collegegeld is collegegeld hoor. Hangt niet af van de opleiding (als je een reguliere studie volgt).quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:36 schreef Nobu het volgende:
Iets in de zorg of onderwijs gaan doen zodat het collegegeld een beetje betaalbaar blijft dan.
Ah zo. Dat weet ik dan weer niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:40 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het is dat dit een trolltopic is anders was ik hier wel op in gegaan.
Niet als je al een cursusje gepakt hebt op het hbo.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Collegegeld is collegegeld hoor. Hangt niet af van de opleiding (als je een reguliere studie volgt).
Elk topic van deze ts gaat over profiteren van de staat en loopt over het algemeen wel uit de hand. Maar het gaat er steeds dikker bovenop liggen. Is ook wel weer jammer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ah zo. Dat weet ik dan weer niet.
Nee precies, maar t maakt dan niet uit of je zorg of onderwijs of iets economisch doet ofzo.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Niet als je al een cursusje gepakt hebt op het hbo.
https://www.rijksoverheid(...)-collegegeld-betalen
Dan moet de gewaardeerde moderator van dienst eens een hartig woordje spreken met de TS over niet serieus bedoelde topics openen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:43 schreef ZarB het volgende:
[..]
Elk topic van deze ts gaat over profiteren van de staat en loopt over het algemeen wel uit de hand. Maar het gaat er steeds dikker bovenop liggen. Is ook wel weer jammer.
Werken is voor arbeiders, dat ga je toch niet vrijwillig doen als het niet nodig is?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:57 schreef -Sigaartje het volgende:
Heb je toch je inkomsten en leuk werk.
TS heeft nog geen enkele reactie gegeven?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:37 schreef CoolGuy het volgende:
Open op verzoek TS. Als die troll-vibe niet heel snel weg gaat uit de reacties van TS gaat ie weer (definitief) dicht.
De OP is in principe ook een reactie. Daarnaast heeft deze TS een enorm handje van het openen van trolltopics (ook in WGR).quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
TS heeft nog geen enkele reactie gegeven?
Voor je 29e beginnen mag je in principe aanspraak maken. Even bellen met DUO.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:28 schreef britneycheers het volgende:
Goedemiddag,
Ik ben sinds mijn 16e al aan het studeren. Op mijn 23ste heb ik mijn mbo niveau 4 diploma uiteindelijk gehaald. Daarna ben ik meteen een hbo-opleiding gestart. Daar studeer ik vanaf op mijn 28ste.
Nu vind ik mijn mbo opleiding ( horeca) en hbo-opleiding (sph) helemaal niks. Ik ben niet van plan iets daarmee te doen. Het leek mij een goed plan om daarom naar de universiteit te gaan. Ik zat de denken aan rechten of een talen studie.
Nu heb ik begrepen dat je voor je 30ste een studie moet zijn gestart om studiefinanciering te ontvangen en een studenten ov te behouden. Met de nieuwe regels die volgend jaar ingaan leek mij dat wel een goed idee.
Nu vroeg ik mij af als ik dus bijvoorbeeld op mijn 29ste een universitaire studie start, ik dan de komende 6 jaar ook recht heb (voor mijn bachelor en master) op een studiefinanciering?
Volgend jaar veranderen namelijk de regels voor studenten en heeft iedereen weer recht op een basisbeurs. Dat zal voor mij in totaal een kleine ¤1000 euro zijn omdat ik ook de aanvullende beurs en oudertoeslag van duo ontvang. Als ik zeker weet dat dit de komende jaren een vast inkomen is, hoef ik mij weinig zorgen te maken over of het financieel haalbaar is.
Ik vind studeren ook fijner dan werken. Je hebt veel meer vrije tijd en je zit veel minder in een sleur.
gelijk doenquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:30 schreef ZarB het volgende:
Eten uit de staatsruif en lekker studeren omdat het zo comfi is, ik zeg doen.
juist, werken is voor sukkels , o wacht ..quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 18:18 schreef Nobu het volgende:
[..]
Werken is voor arbeiders, dat ga je toch niet vrijwillig doen als het niet nodig is?
Heb je nog recht op een beurs dan? Niet volledig op-verbruikt aan je hbo?quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 17:28 schreef britneycheers het volgende:
Nu heb ik begrepen dat je voor je 30ste een studie moet zijn gestart om studiefinanciering te ontvangen en een studenten ov te behouden. Met de nieuwe regels die volgend jaar ingaan leek mij dat wel een goed idee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |