abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212600807
Dat zijn flinke mijlpalen Ynske en Zo-is-dat!

Ik denk dat Otis dat ook wel had gehaald als ik hem had laten doordrinken, het is in april een jaar geleden dat ik ben gestopt en hij heeft het er nog een paar keer in de week over :') Ik weet niet of hij er echt nog herinneringen aan heeft, maar omdat hij het er nog zo vaak over heeft (bij het zien of voelen van mijn borsten :')) houdt ie het in ieder geval wel levendig voor zichzelf :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Aure op 26-02-2024 23:17:03 ]
pi_212602560
Oh wat heerlijk al die lang drinkende kindjes O+

Aura zo grappig :D

En Debsterr, elke maand minder moeite. Na een jaar stelt het weinig meer voor. En weet je, in Engeland zeggen ze: if you can find the baby you can feed the baby 8-) (het is wel serieus zo dat je bloed promillage zo weinig alchohol is in totaal dat je je eigenlijk niet zo snel druk hoeft te maken! Niet dat ik me nou regelmatig laveloos drink. Maar een wijntje of twee drie daar maak ik me echt geen zorgen meer om al jaren :D )
pi_212602908
Mooie mijlpalen!

Die ga ik hier niet halen.
S (1,5jaar) vraagt er alleen sochtends nog om maar juist die voeding valt mij het zwaarste, ik ben zo geen ochtendmens. L had een voorkeur voor de avondvoeding en dat beviel mij veel beter maarja S wil savonds echt niets meer en de rest van de dag vraagt hij er zelden om, eigenlijk alleen wanneer hij niet fit is.
  maandag 26 februari 2024 @ 22:55:27 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212603268
Hier ruim 2,5 jaar. Sinds kort alleen nog na het slapen. Ik heb de avondvoeding er recent afgehaald omdat dat vooral spelen en kletsen was en dan word ik geïrriteerd en dat brengt niet fijn naar bed. Ochtend vind ik fijn want dan kunnen we nog een kwartiertje in bed liggen ipv voor dag en dauw opstaan.

Ik denk dat we deze keer de 3 jaar niet gaan halen maar dat is ook niet echt mijn doel of zo. We zullen zien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 26 februari 2024 @ 22:58:27 #205
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212603312
Kolven na alcohol heb ik niet gedaan. Ik kolfde echt alleen als kind er niet was (dus werk of logeren) en dan nog zo min mogelijk. Kolven zoog naast de melk ook altijd alle vreugde en zin in borstvoeding uit me. Ik drink weinig maar ook met twee (goed getimede) drankjes gaat het prima.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:12:10 #206
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213557707
Heeft iemand hier ervaring met een kolfconsult (omgeving Rotterdam of aan huis, als dat bestaat)?
5 jaar geleden heb ik wel een tijd gekolfd maar ik was niet zo tevreden over die kolf en moet nu sowieso een nieuwe aanschaffen. Dit keer wilde ik het wat beter aanpakken maar ik weet niet zo goed waar te beginnen.
Of zou dat via een lactatiekundige gaan?
pi_213563960
Ik heb bij mijn lactatiekundige ook een kolfconsult gedaan. Blij mee, want het gangbare merk bleek ik helemaal niet fijn te vinden en de handsfree kolf waar ik interesse in had kolfde ik bijna niks mee.
Dus ja dat kan via een lactatiekundige, maar niet via alle lactatiekundigen. En ik zou het zeker aanraden!
Oh en het was hier gewoon aan huis.
  donderdag 16 mei 2024 @ 13:51:29 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213581477
Niet in de juiste omgeving maar idd kolfconsult via LK, vond het fijn de diverse opties te zijn van zowel bekende merken als onbekendere :). En meteen even goeie check op het schild enzo.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 22 mei 2024 @ 09:19:40 #209
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_213644263
Bedankt voor de tips, dan weet ik waar ik moet zijn :)
  woensdag 9 oktober 2024 @ 15:54:31 #210
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215219075
Hoi! Ik ben even benieuwd naar wat ervaringen/tips. Op dit moment voed ik mijn dochter nog 2x per dag, namelijk 's ochtends als ze wakker wordt en voordat ze 's avonds gaat slapen.

Op zich hoef ik nog niet per se te stoppen, maar sinds ze overdag geen fles meer krijgt, lijkt ze die erg snel te ontwennen en levert het dus wel eens wat gedoe op als ik er niet ben om haar naar bed te brengen.

Wie herkent dit en zou het verstandig zijn het voedingsmoment bijvoorbeeld meer te ontkoppelen van het slapen, dus bijvoorbeeld voeden in een andere ruimte? En stel ik wil wel die avondvoeding stoppen, hoe pak je dat dan het beste aan? Ze is nu ruim 13 maanden.
pi_215219117
quote:
17s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:54 schreef Debsterr het volgende:
Hoi! Ik ben even benieuwd naar wat ervaringen/tips. Op dit moment voed ik mijn dochter nog 2x per dag, namelijk 's ochtends als ze wakker wordt en voordat ze 's avonds gaat slapen.

Op zich hoef ik nog niet per se te stoppen, maar sinds ze overdag geen fles meer krijgt, lijkt ze die erg snel te ontwennen en levert het dus wel eens wat gedoe op als ik er niet ben om haar naar bed te brengen.

Wie herkent dit en zou het verstandig zijn het voedingsmoment bijvoorbeeld meer te ontkoppelen van het slapen, dus bijvoorbeeld voeden in een andere ruimte? En stel ik wil wel die avondvoeding stoppen, hoe pak je dat dan het beste aan? Ze is nu ruim 13 maanden.
Ik herken het ontkennen van de fles niet direct maar wel dat ik rond die leeftijd ook gestopt ben met voeden direct voor het slapengaan (vooral omdat hij daarbij vaak in slaap viel maar veel slechter sliep na in slaap gevoed te zijn). Ik ben toen beneden met kleding aan gaan voeden, even wachten en dan naar boven. Ging heel prima hier. Voor wat betreft het ontwennen van de fles kun je natuurlijk ook overdag nog wel eens een flesje koemelk geven.

Wij zijn nu trouwens echt helemaal gestopt met borstvoeding. Anderhalf jaar gevoed en heel geleidelijk en natuurlijk afgerond O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215219127
Ik heb toen de nachtvoedingen gestopt door een aantal nachten niet thuis te slapen, en de nachten door mijn man te laten opknappen. Na een paar nachten sliep dochter helemaal door. Dus zoiets zou je kunnen doen, ruim voor bedtijd weggaan en terugkomen als je dochter slaapt. Dan went het vast snel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 9 oktober 2024 @ 16:05:09 #213
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215219163
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2024 15:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik herken het ontkennen van de fles niet direct maar wel dat ik rond die leeftijd ook gestopt ben met voeden direct voor het slapengaan (vooral omdat hij daarbij vaak in slaap viel maar veel slechter sliep na in slaap gevoed te zijn). Ik ben toen beneden met kleding aan gaan voeden, even wachten en dan naar boven. Ging heel prima hier. Voor wat betreft het ontwennen van de fles kun je natuurlijk ook overdag nog wel eens een flesje koemelk geven.

Wij zijn nu trouwens echt helemaal gestopt met borstvoeding. Anderhalf jaar gevoed en heel geleidelijk en natuurlijk afgerond O+
Misschien is het ook helemaal geen ontwennen van de fles hoor, maar drinkt ze niet meer voor de dorst maar meer omdat het kan en is de fles dan gewoon niet boeiend genoeg? Geen idee haha!

Fijn dat je het zo hebt kunnen afbouwen!
pi_215219739
Op die leeftijd deed ik nog wel een avondvoeding maar als ik er een keer niet was, kreeg ze ook niet een vervangende fles (dat weigerde ze ook en hebben we maar zo gelaten).

Nu is ze al heel lang van de avondvoeding af maar toch blijft het een ding om niet door mama naar bed gebracht te worden. :P
Dus misschien heeft het niet eens per se met de voeding te maken dat ze dan moeilijk in slaap komt!
  woensdag 9 oktober 2024 @ 21:28:53 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215222256
Ik heb het destijds inderdaad vervroegd in het avondritueel. Dus beneden drinken, dan naar boven voor oa tandenpoetsen, en dan naar bed. Dat maakte het makkelijker voor iemand anders om het naar bed brengen te doen want dan is het boven-deel gelijk.

Als je de avondvoeding wil stoppen dan zou ik 'gewoon' stoppen. Eventueel nog een poosje kort voeden of kort kolven als je stuwing krijgt. En dan gelijk ook je partner de avonden laten doen voor een poosje. Fijn als ze daarmee flexibeler wordt. Veranderingen gaan m.i. het beste door ze simpelweg door te voeren.

Fijn dat je zo geleidelijk en natuurlijk kon stoppen Clubsoda!
pi_215223399
Ik ben 1 week na F.‘s derde verjaardag ook gestopt met voeden. Daarvoor dronk ze ook nog maar 1x per twee / drie dagen voor het tanden poetsen, ze vroeg er uit zichzelf ook niet altijd meer om. Het was toen ook al een beetje gevoelig als ze dronk i.v.m. mijn nieuwe zwangerschap. Mijn melk nam ook af en toen zijn we gewoon heel relaxed en natuurlijk gestopt. F. heeft misschien nog twee keer gevraagd of ze mocht drinken, maar ik heb gezegd dat de melk nu voor de baby wordt en dat was helemaal prima. Dus nu al bijna 7 weken geen BV meer en 0,0 last gehad van het stoppen. Het was goed zo. 🥰 Drie jaar lang op mijn melk mogen teren.
Benieuwd wat het avontuur bij nummer 2 gaat brengen straks.
pi_215225039
3 jaar is prachtig lang zeg!

Pukje is nu 2 en dat was altijd mijn doel, maar ze is er nog zo gek op dat ik niet weet of ik al helemaal af wil bouwen. Zou iig wel de middagvoeding er helemaal uit willen hebben (die krijgt ze nu nog wel als ik haar op bed leg), zou heel graag van de nachtvoeding af willen maar vooralsnog zijn de nachten er bepaald niet makkelijker op geworden sinds ik die geminderd heb. En wil idd ook wel van het in slaap voeden af, zodat we makkelijker kunnen afwisselen in wie haar naar bed brengt. Man heeft het idee dat stoppen met borstvoeding dingen makkelijker zou maken omdat ze er nu best wel aan hangt, ik twijfel omdat ze op dagen dat ik er niet ben ook prima zonder kan maar als ik er ben wordt ze er echt heel blij van.

Als ik er niet ben krijgt Pukje trouwens wel een vervangende fles, die waardeert ze ook echt heel erg. Verder gaat het inslapen dan meestal net zo goed/slecht als wanneer ik het doe.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 15:46:13 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215226682
Als ze 2 is, en jij wil van de middag- en nachtvoedingen af, dan zou ik zeggen: doe dat! Helemaal stoppen kan ook, maar waarom zou je.

Met 2 kan je het aan haar vertellen. En dan ‘gewoon’ doen. Echt. Het lijkt onmogelijk, vond ik 2x ook. Maar het is ook 2x prima gegaan. En daarna geniet je des te meer van wat er wel is.
pi_215227218
Ik verwacht wel wat tranen en boosheid, maar mee eens dat dit geen reden is om het niet te doen. Ik kijk er alleen zo tegenop. :')
pi_215227315
Tellen werkte hier goed. Bv maar 30 sec drinken. Is misschien makkelijker afbouwen op die manier?
Protège moi de mes désirs.
pi_215227327
Ik heb laatst een briefje opgehangen in een van onze kolfruimtes. Nu hebben andere moeders er ook wat bij gezet. Vond het zo leuk om te zien. Klein gebaar maar soms even nét wat je nodig hebt. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door arvensis op 10-10-2024 22:15:05 ]
pi_215227345
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:05 schreef arvensis het volgende:
Tellen werkte hier goed. Bv maar 30 sec drinken. Is misschien makkelijker afbouwen op die manier?
Overdag wel, maar dan verwacht ik er ook wel makkelijker mee weg te komen door uitleg en volhouden. In de nacht lukt het me echt niet goed om de duur van een voeding te begrenzen, omdat ik zelf weer in slaap dommel. Wat ik wil gaan doen is zo'n philips hue lamp die rood is en groen wordt wanneer ze wel mag drinken (=vanaf 6u 's ochtends voorlopig denk ik). Alleen manlief kan misschien via zijn werk aan zo'n ding komen en anders zijn ze 50 euro ofzo, dus daar is het nu nog wachten op. :+
En ik heb gewoon nog geen zin in hoe moeilijk de nacht dan wordt, want ze slaapt een langer blok als ze wel gedronken heeft dan wanneer ik haar zonder melk weer in slaap krijg. Maar wil ook gewoon van die nachtvoeding af, want denk ook dat ze blijft vragen omdat het niet duidelijk is wanneer het wel mag en wanneer niet.
pi_215227403
De enige echte optie om dat te doorbreken is dat jij niet de nachten/het naar bed brengen doet. Kan je partner dat overnemen voor een weekje?
Bij U. deed ik wel de nachten zelf en dat was echt 1,5 week lang huilen (was 2,5). Bij Z. was ik 3 avonden niet thuis i.v.m. de avondvierdaagse en toen nam mijn man de nachten ook over. En dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Zij was toen ook 2,5.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 20:30:48 #224
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215229683
Ja precies, hier hebben normale mensen een tweede ouder voor in huis :P (ik mag het zeggen, want ik heb dat niet). Lekker op zolder gaan liggen! Ik ben in die tijd de eerste voeding beneden gaan doen, net als de laatste. Dus mijn bed was geen drinkplek meer. Later kon dat wel weer, toen het slapen en drinken was losgekoppeld.

Overigens ging ik het ook pas doen toen ik ongeveer te moe was om het te doen, dus toen ik echt niet meer anders kon. En zelfs toen lukte het. Of juist toen, want ik was erg gemotiveerd.

Mijn grote peuter drinkt nog steeds trouwens. Alleen 's ochtends, en alleen als hij eraan denkt. Dus een paar keer per week. Hij zegt dat er alleen nog wat druppels zijn. Ben benieuwd of hij er binnenkort de brui aan geeft.
pi_215233465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 17:14 schreef arvensis het volgende:
De enige echte optie om dat te doorbreken is dat jij niet de nachten/het naar bed brengen doet. Kan je partner dat overnemen voor een weekje?
Bij U. deed ik wel de nachten zelf en dat was echt 1,5 week lang huilen (was 2,5). Bij Z. was ik 3 avonden niet thuis i.v.m. de avondvierdaagse en toen nam mijn man de nachten ook over. En dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Zij was toen ook 2,5.
Ik denk dat hij dan vakantie op moet nemen om bij te slapen. :') Hij trekt die gebroken nachten zooo slecht. Maar ze sliep afgelopen nacht sowieso belabberd, veel slechter dan ik van haar gewend ben.

Denk dat we nog even het lampje afwachten, want ze snapt kleuren en stoplichten ook heel aardig. Als dat niet helpt zal hij het toch een paar nachten moeten doen idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')