Ik herken het ontkennen van de fles niet direct maar wel dat ik rond die leeftijd ook gestopt ben met voeden direct voor het slapengaan (vooral omdat hij daarbij vaak in slaap viel maar veel slechter sliep na in slaap gevoed te zijn). Ik ben toen beneden met kleding aan gaan voeden, even wachten en dan naar boven. Ging heel prima hier. Voor wat betreft het ontwennen van de fles kun je natuurlijk ook overdag nog wel eens een flesje koemelk geven.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:54 schreef Debsterr het volgende:
Hoi! Ik ben even benieuwd naar wat ervaringen/tips. Op dit moment voed ik mijn dochter nog 2x per dag, namelijk 's ochtends als ze wakker wordt en voordat ze 's avonds gaat slapen.
Op zich hoef ik nog niet per se te stoppen, maar sinds ze overdag geen fles meer krijgt, lijkt ze die erg snel te ontwennen en levert het dus wel eens wat gedoe op als ik er niet ben om haar naar bed te brengen.
Wie herkent dit en zou het verstandig zijn het voedingsmoment bijvoorbeeld meer te ontkoppelen van het slapen, dus bijvoorbeeld voeden in een andere ruimte? En stel ik wil wel die avondvoeding stoppen, hoe pak je dat dan het beste aan? Ze is nu ruim 13 maanden.
Misschien is het ook helemaal geen ontwennen van de fles hoor, maar drinkt ze niet meer voor de dorst maar meer omdat het kan en is de fles dan gewoon niet boeiend genoeg? Geen idee haha!quote:Op woensdag 9 oktober 2024 15:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik herken het ontkennen van de fles niet direct maar wel dat ik rond die leeftijd ook gestopt ben met voeden direct voor het slapengaan (vooral omdat hij daarbij vaak in slaap viel maar veel slechter sliep na in slaap gevoed te zijn). Ik ben toen beneden met kleding aan gaan voeden, even wachten en dan naar boven. Ging heel prima hier. Voor wat betreft het ontwennen van de fles kun je natuurlijk ook overdag nog wel eens een flesje koemelk geven.
Wij zijn nu trouwens echt helemaal gestopt met borstvoeding. Anderhalf jaar gevoed en heel geleidelijk en natuurlijk afgerond![]()
Overdag wel, maar dan verwacht ik er ook wel makkelijker mee weg te komen door uitleg en volhouden. In de nacht lukt het me echt niet goed om de duur van een voeding te begrenzen, omdat ik zelf weer in slaap dommel. Wat ik wil gaan doen is zo'n philips hue lamp die rood is en groen wordt wanneer ze wel mag drinken (=vanaf 6u 's ochtends voorlopig denk ik). Alleen manlief kan misschien via zijn werk aan zo'n ding komen en anders zijn ze 50 euro ofzo, dus daar is het nu nog wachten op.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:05 schreef arvensis het volgende:
Tellen werkte hier goed. Bv maar 30 sec drinken. Is misschien makkelijker afbouwen op die manier?
Ik denk dat hij dan vakantie op moet nemen om bij te slapen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:14 schreef arvensis het volgende:
De enige echte optie om dat te doorbreken is dat jij niet de nachten/het naar bed brengen doet. Kan je partner dat overnemen voor een weekje?
Bij U. deed ik wel de nachten zelf en dat was echt 1,5 week lang huilen (was 2,5). Bij Z. was ik 3 avonden niet thuis i.v.m. de avondvierdaagse en toen nam mijn man de nachten ook over. En dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Zij was toen ook 2,5.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |