abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215233554
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:36 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik denk dat hij dan vakantie op moet nemen om bij te slapen. :') Hij trekt die gebroken nachten zooo slecht. Maar ze sliep afgelopen nacht sowieso belabberd, veel slechter dan ik van haar gewend ben.

Denk dat we nog even het lampje afwachten, want ze snapt kleuren en stoplichten ook heel aardig. Als dat niet helpt zal hij het toch een paar nachten moeten doen idd.
Ik post deze link ook nog maar eens :). Ook als je niet samen slaapt te gebruiken. Het gaat om de methode. Uitleggen en liefdevol weigeren, terwijl je wel bij je kind kan zijn om te troosten. Het is misschien niet de snelste of makkelijkste methode, maar het heeft mij destijds heel goed geholpen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215233928
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 10:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik post deze link ook nog maar eens :). Ook als je niet samen slaapt te gebruiken. Het gaat om de methode. Uitleggen en liefdevol weigeren, terwijl je wel bij je kind kan zijn om te troosten. Het is misschien niet de snelste of makkelijkste methode, maar het heeft mij destijds heel goed geholpen.
Ja deze methode deed het bij ons ook heel goed O+
pi_215233984
Dat wil overigens niet zeggen dat het makkelijk was want zeker de eerste nacht heeft ie lang gehuild. Maar dat was de nacht erna echt al heel veel korter en na een tijdje helemaal niet meer en werden de blokken slaap langer.

Overigens slaapt ie nog steeds niet helemaal door (hij is nu 3.5 jaar), maar goed. Ooit komt ook dat goed :')
pi_215234066
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 11:36 schreef Aure het volgende:
Dat wil overigens niet zeggen dat het makkelijk was want zeker de eerste nacht heeft ie lang gehuild. Maar dat was de nacht erna echt al heel veel korter en na een tijdje helemaal niet meer en werden de blokken slaap langer.

Overigens slaapt ie nog steeds niet helemaal door (hij is nu 3.5 jaar), maar goed. Ooit komt ook dat goed :')
Het is loeizwaar om vol te houden die eerste nacht inderdaad. Maar het hielp mij wel om te accepteren dat verdriet en boosheid er mogen zijn, dat het logisch is. Een gewoonte veranderen zonder daar doorheen te gaan, is (helaas) niet mogelijk. Het verraste me uiteindelijk wel hoe snel je door die fase heen bent.

Structureel doorslapen komt inderdaad uiteindelijk goed :Y (met incidenteel een terugval bij onze jongste).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215234204
Ja ze is op zich al wel heel erg gewend dat ik weiger, want voor 4u mag ze niet drinken van mij en afgelopen nacht had ze er voor die tijd al 3x om gevraagd. :')
Maar juist daarom denk ik dat duidelijkheid over wanneer het wel/niet mag zal helpen, alleen zolang ze ergens gedurende de nacht altijd nog bij ons komt vind ik dat onderscheid lastig zichtbaar te maken tussen de ochtend waarin het wel mag en de nacht waarin het niet mag. Ook omdat ik het mezelf nu in de ochtend gemakkelijk maak door dan samen verder te snoozen terwijl ze aan de borst ligt. :+

Dat vind ik uberhaupt nog wel ingewikkeld met het voorzichtig richting een tweede kindje gaan, nu staat er een cosleeper-ledikant aan mijn kant maar daar moet dan tzt een baby in. Dan is het toch echt wel hendig als ze de hele nacht in haar eigen bed ligt. Maar hoe kom ik op dat punt...
pi_215234403
Vergeet niet dat het nog 9 maanden duurt voordat een nieuwe baby er daadwerkelijk is. Er kan veel veranderen in 9 maanden :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215234959
Ja dat vertel ik mezelf en man nu ook maar steeds. :D
pi_215235184
Ik weet ook dat het gevoelsmatig echt lastig is. Zoals die eerste keer weer aan het werk. Weken in de rats zitten omdat de dagen zo rommelig verlopen, hoe komt daar ooit een ritme in. Puntje bij paaltje lukte het gewoon. Oudste zoon die flink borstverslaafd was terwijl ik zwanger was van nr. 2. Hoe moet dat dan als de baby er is. Ik heb veel gelezen over tandemvoeden, maar was toch best bezorgd. Een week voor de baby werd geboren, is hij zomaar uit zichzelf gestopt met drinken. Hij was verkouden, het lukte even niet, en dat was het. Dus, linksom of rechtsom komt het uiteindelijk wel goed :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:12:27 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215235863
En ipv een lamp van 50 euro bijvoorbeeld een slaapwekker? Wij hebben zo'n pinguïn die op een bepaalde tijd ingesteld kan worden dat hij groen wordt. Ik zoek m effe op.

Edit: deze dus

https://www.bol.com/nl/nl(...)nh0rdBBoCw70QAvD_BwE
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215235929
Wij hebben bij L een smartlampje van de action en bij S een gewoon nachtlampje op een smarttijdklok zodat het lampje aan gaat als het tijd is om op te staan.

Daar ben ik ook mee begonnen toen de nachtvoedingen werden afgebouwd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 11-10-2024 15:55:23 ]
pi_215236018
Voor die 15 euro verschil vind ik het dan wel het gebruiksgemak en de multi-inzetbaarheid van een hue versus een slaapwekker waard. Alleen moet man zijn werk ff opschieten met beslissen of die daar beschikbaar is of niet, dan kunnen we de knoop doorhakken.
pi_215236916
Mijn oudste had ook nog nachtvoedingen toen ik zwanger werd. Hij mocht later vooral nog in de ochtend en avond melk drinken en de nacht afleren ging redelijk oké.

De jongste heeft tot kort na haar tweede nog melk gedronken. Ze was ineens klaar. Daarvoor dronk ze nog ochtend, avond en soms voor troost. We hebben er nooit gedoe om gehad. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 13 oktober 2024 @ 07:15:24 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215250682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 15:32 schreef Bami het volgende:
Voor die 15 euro verschil vind ik het dan wel het gebruiksgemak en de multi-inzetbaarheid van een hue versus een slaapwekker waard. Alleen moet man zijn werk ff opschieten met beslissen of die daar beschikbaar is of niet, dan kunnen we de knoop doorhakken.
Ook prima. Mijn kinderen vinden deze leuk en lief en nemen m bijvoorbeeld ook in bed als ze nog even willen lezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:09:30 #239
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_215300889
Sinds woensdagmiddag een heel zielig meisje zonder eetlust en met hoge koorts. Toch erg blij dat ik nog BV geef en haar dus kan aanleggen naar behoefte.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_215581523
Ze is gestopt O+ na ruim 4,5 jaar O+
Samen met de oudste die ruim twee jaar dronk heb ik zo’n beetje 20% van mijn leven mogen voeden :D

Het rammelen voor een derde blijft en ik zou het zo allemaal weer doen, zo’n piepklein hummeltje aan de borst *; maar het blijft heeeeel waarschijnlijk bij deze twee ervaringen en wat waren ze beide mooi.

Het begon plotseling mezelf verbeten een dikke overproductie kolven voor mijn kleine dappere prematuur en het eindigde dus met mijn dochter groot en sterk en een zacht afscheid rustig aan en eigenlijk vanzelf met een heel klein beetje ontmoediging. Trots en tevreden

:W ik gun iedereen zo’n ervaring!
  donderdag 14 november 2024 @ 20:54:50 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215581801
Wat heerlijk, @Zo-is-dat . Hier 2x een heel natuurlijke stop rond 3,5 jaar. Zo fijn. Ook wel raar dat het nooit meer terug komt, maar ik ben super blij dat ik zo lang en probleemloos dit voor ze heb kunnen doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215585036
Super mooi! Hier ook nog steeds heel blij met de 3 jaar die ik heb mogen halen. 🥰 Vanaf april gaan we er weer voor. Ben benieuwd of ik weer voor minimaal twee jaar kan gaan, we gaan het zien. Ik ben nu wel heel blij dat ik nu geen drinkpolonaise aan m’n lijf heb, maar kijk er ook wel weer naar uit met zo’n ieniemienie. En waarschijnlijk in het begin weer doorbijten. 8-)
pi_215791943
Een LK had vandaag een whatsappgroep gemaakt voor langvoeders en ik heb er samen met haar een whatsappcommunity van gemaakt. Inmiddels bijna 500 leden! Met verschillende subgroepen dus je krijgt niet alles mee als je dat niet wil.

Als iemand wil aansluiten: stuur maar een dm. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_215791991
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:39 schreef arvensis het volgende:
Een LK had vandaag een whatsappgroep gemaakt voor langvoeders en ik heb er samen met haar een whatsappcommunity van gemaakt. Inmiddels bijna 500 leden! Met verschillende subgroepen dus je krijgt niet alles mee als je dat niet wil.

Als iemand wil aansluiten: stuur maar een dm. :)
Ik zit erin maar vond het nog wel heel heftig. :D Even aankijken hoe zich dat ontwikkelt de komende dagen. In mijn hoofd ben je ook pas langvoeder bij meer dan een jaar voeden, maar dat is ook anders blijkbaar? Sowieso super initiatief iig!
pi_215792042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:44 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik zit erin maar vond het nog wel heel heftig. :D Even aankijken hoe zich dat ontwikkelt de komende dagen. In mijn hoofd ben je ook pas langvoeder bij meer dan een jaar voeden, maar dat is ook anders blijkbaar? Sowieso super initiatief iig!
In principe is het voor > 1 jaar inderdaad. Maar er zitten ook veel tandemvoedsters in met een kindje jonger dan een jaar. Of moeders van kindjes die bijna 1 zijn. :)
  zaterdag 7 december 2024 @ 07:52:38 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215792861
Wat levert het op, die groep? Ik had juist na een jaar nooit meer vragen of twijfels ergens over. Hoogstens over wel/niet actie stoppen na 3 jaar maar ook dat ging eigenlijk vanzelf.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215795354
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 07:52 schreef Lemijn het volgende:
Wat levert het op, die groep? Ik had juist na een jaar nooit meer vragen of twijfels ergens over. Hoogstens over wel/niet actie stoppen na 3 jaar maar ook dat ging eigenlijk vanzelf.
Vooral de groep samen slapen/doorslapen en nachtbrakers is heel actief. ;)
Wat ik steeds terug lees is dat iedereen het fijn vindt dat ze niet de enige zijn die ‘s nachts om 3 uur weer wakker zijn om te voeden. Dat anderen tegen dezelfde dingen aanlopen, ook na > 1 jaar.
Afbouwen, kolven, de overgang van bv als hoofdvoeding naar vaste voeding. Daarnaast vinden moeders het fijn om ook in contact te komen met andere tandemvoedende moeders en bv. moeders die na 4 jaar nog bv geven.

Daarnaast is er ook een meetingtopic om kennis te maken met moeders uit de buurt.

Vooral bij m’n eerste zou deze community goud zijn voor mij, ik had toen bijna geen bv-cirkel. Nu speelt dat veel minder, maar alsnog vind ik het een fijne groep. Iedereen probeert elkaar te helpen en iedereen snapt elkaar.

Er zijn er genoeg die het niks vinden, die zie ik ook weer vertrekken. :P
Maar nieuwe leden blijven binnen komen. Vooral nu Teddy Roorda de link weer heeft gedeeld op IG.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 7 december 2024 @ 13:00:34 #248
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215796003
Oh mijn hemel ja, nachtvoedingen na 1 jaar en hoe daar ooit vanaf te komen, ik had dat blijkbaar heel goed verdrongen :') .
Leuk te horen dat er zoveel te halen is voor veel mensen!

Het enige dat ik nog moet doen, bv-technisch, is mijn kolven verkopen. Wat zou daar de beste plek voor zijn? Hoeft niet veel op te leveren maar het zou fijn zijn als ik ze niet hoef weg te gooien.
pi_215801241
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:00 schreef Lemijn het volgende:
Oh mijn hemel ja, nachtvoedingen na 1 jaar en hoe daar ooit vanaf te komen, ik had dat blijkbaar heel goed verdrongen :') .
Leuk te horen dat er zoveel te halen is voor veel mensen!

Het enige dat ik nog moet doen, bv-technisch, is mijn kolven verkopen. Wat zou daar de beste plek voor zijn? Hoeft niet veel op te leveren maar het zou fijn zijn als ik ze niet hoef weg te gooien.
Ik heb een nieuwe gekocht en mijn oude op marktplaats en Vinted gezet. Op Vinted was ie binnen een week weg, naar Frankrijk. Deed het nog prima dus inderdaad fijn dat ie nog een tweede leven krijgt. (Dat was een spectra).
Mijn huidige zijn een stuk duurder en veel korter gebruikt en dan durf ik het niet aan via Vinted.
pi_216021622
Out with a blast. L. is 9 maanden en ik ben gestopt met borstvoeding (enigszins by force).

Ik heb er gemengde gevoelens over. Omdat het de 2e keer zeker niet perse al de wens van mij en baby was.

Beide kinderen heb ik exact 9 maanden gevoed. Bij J ben ik gestopt omdat ik een 2e kind wilde en mn cyclus niet op gang kwam.

Bij L. had ik weer geen cyclus tijdens de borstvoeding, maar had die kinderwens niet, dus we konden wel door.

Echter was het een niet te winnen strijd sinds mn zwangerschapsverlof voorbij was. Mijn onregelmatige werk met veel uren per week en af en aan lange afwezigheden (bijv een week op congres) hebben ons de das om gedaan. Op een dag kwam ik terug van een week weg en was t gewoon op. L wilde nog aan de borst en dat vind ik het lastigst, maar al snel zocht hij het niet meer. En ik vond t ook lastig omdat ik nog niet toe was aan dit “afscheid”. Ik wilde nog wel een laatste keer.

Hier dus niet de struggles die ik hier lees.
Ik heb beide kinderen vrij snel overgezet op vaste voeding. En was dat bij 8-9 maanden meer aan het uitbreiden ipv borstvoeding op peil proberen te houden.

Beide kinderen hebben we van de ene op de andere dag gewoon in hun eigen kamer in hun eigen bed gelegd. Bij J (oudste) ging dat soepeler dan met L. Overigens hebben we wel nog een bedje op onze kamer staan voor t geval ze wakker worden ‘s nachts. Dus af en toe maakt eentje de nacht niet af in de eigen kamer.

Enige wat ik echt heb moeten afleren was de speen van J toen hij 2,5 jaar was. Dit hebben we cold turkey gedaan en allebei speciaal vakantie hiervoor genomen. Speen doorgeknipt, laten zien dat hij stuk was en samen weggegooid. Daarna nooit meer 1 gegeven. Het heeft 3 nachten geduurd. Eerste nacht hele nacht krijsen en man en ik in shifts slapen. Tweede nacht een paar uur. Derde nacht eventjes. Telkens 1 van ons erbij en troosten/uitleggen. Daarna nooit meer naar getaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')