Ik post deze link ook nog maar eensquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dan vakantie op moet nemen om bij te slapen.Hij trekt die gebroken nachten zooo slecht. Maar ze sliep afgelopen nacht sowieso belabberd, veel slechter dan ik van haar gewend ben.
Denk dat we nog even het lampje afwachten, want ze snapt kleuren en stoplichten ook heel aardig. Als dat niet helpt zal hij het toch een paar nachten moeten doen idd.
Ja deze methode deed het bij ons ook heel goedquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 10:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik post deze link ook nog maar eens. Ook als je niet samen slaapt te gebruiken. Het gaat om de methode. Uitleggen en liefdevol weigeren, terwijl je wel bij je kind kan zijn om te troosten. Het is misschien niet de snelste of makkelijkste methode, maar het heeft mij destijds heel goed geholpen.
Het is loeizwaar om vol te houden die eerste nacht inderdaad. Maar het hielp mij wel om te accepteren dat verdriet en boosheid er mogen zijn, dat het logisch is. Een gewoonte veranderen zonder daar doorheen te gaan, is (helaas) niet mogelijk. Het verraste me uiteindelijk wel hoe snel je door die fase heen bent.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 11:36 schreef Aure het volgende:
Dat wil overigens niet zeggen dat het makkelijk was want zeker de eerste nacht heeft ie lang gehuild. Maar dat was de nacht erna echt al heel veel korter en na een tijdje helemaal niet meer en werden de blokken slaap langer.
Overigens slaapt ie nog steeds niet helemaal door (hij is nu 3.5 jaar), maar goed. Ooit komt ook dat goed
Ook prima. Mijn kinderen vinden deze leuk en lief en nemen m bijvoorbeeld ook in bed als ze nog even willen lezen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 15:32 schreef Bami het volgende:
Voor die 15 euro verschil vind ik het dan wel het gebruiksgemak en de multi-inzetbaarheid van een hue versus een slaapwekker waard. Alleen moet man zijn werk ff opschieten met beslissen of die daar beschikbaar is of niet, dan kunnen we de knoop doorhakken.
Ik zit erin maar vond het nog wel heel heftig.quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:39 schreef arvensis het volgende:
Een LK had vandaag een whatsappgroep gemaakt voor langvoeders en ik heb er samen met haar een whatsappcommunity van gemaakt. Inmiddels bijna 500 leden! Met verschillende subgroepen dus je krijgt niet alles mee als je dat niet wil.
Als iemand wil aansluiten: stuur maar een dm.
In principe is het voor > 1 jaar inderdaad. Maar er zitten ook veel tandemvoedsters in met een kindje jonger dan een jaar. Of moeders van kindjes die bijna 1 zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2024 23:44 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik zit erin maar vond het nog wel heel heftig.Even aankijken hoe zich dat ontwikkelt de komende dagen. In mijn hoofd ben je ook pas langvoeder bij meer dan een jaar voeden, maar dat is ook anders blijkbaar? Sowieso super initiatief iig!
Vooral de groep samen slapen/doorslapen en nachtbrakers is heel actief.quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:52 schreef Lemijn het volgende:
Wat levert het op, die groep? Ik had juist na een jaar nooit meer vragen of twijfels ergens over. Hoogstens over wel/niet actie stoppen na 3 jaar maar ook dat ging eigenlijk vanzelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Ik heb een nieuwe gekocht en mijn oude op marktplaats en Vinted gezet. Op Vinted was ie binnen een week weg, naar Frankrijk. Deed het nog prima dus inderdaad fijn dat ie nog een tweede leven krijgt. (Dat was een spectra).quote:Op zaterdag 7 december 2024 13:00 schreef Lemijn het volgende:
Oh mijn hemel ja, nachtvoedingen na 1 jaar en hoe daar ooit vanaf te komen, ik had dat blijkbaar heel goed verdrongen.
Leuk te horen dat er zoveel te halen is voor veel mensen!
Het enige dat ik nog moet doen, bv-technisch, is mijn kolven verkopen. Wat zou daar de beste plek voor zijn? Hoeft niet veel op te leveren maar het zou fijn zijn als ik ze niet hoef weg te gooien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |