abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210591889
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 15:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik bepaal zelf wat ik erom geef en waar ik over praat.

Ik ben in beide landen geweest. Jij?
Je zegt zelf who cares? Blijf dan ook erbuiten.
pi_210591894
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:36 schreef Slayage het volgende:

[..]
Een pijpleiding, een weg, een treinspoor aanleggen is geen afsnijden. Afsnijden impliceert dat Iran niet in Armeni zou komen. Dat is kolder.
Dat gebied komt onder controle van Turkije en Rusland te vallen. Daar gaat het om. Ook al valt het onder Armeens grondgebied. Zo werken verdragen nou eenmaal.
  zondag 10 september 2023 @ 15:40:14 #128
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210591902
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je zegt zelf who cares? Blijf dan ook erbuiten.
Dat bepaal ik zelf wel. En de who cares sloeg op jouw gebral over grondgebied binnen de grenzen van Armeni.
  zondag 10 september 2023 @ 15:43:01 #129
396550 Richestorags
pi_210591931
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:34 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hij geeft alleen om claims wanneer het Armeense claims zijn. İn de 2020 oorlog zat hij te propageren dat armenen een goede claim hadden op de regio vanwege 2000 jaar oude geschiedenis. Nu roept ie dat historische claims niet belangrijk zijn.
Zowel Armeni als Azerbeidzjan hebben best een claim op die regio. Ik was tegen het gebruik van geweld door Azerbeidzjan om die claim kracht bij te zetten. Net als dat ik ook tegen het gebruik van geweld van Armeni zou zijn om het weer terug te veroveren.

Maar goed, jij wil kennelijk dat ik Turken en Turkse volkeren haat ofzo. Simpleton die je bent.
pi_210591951
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bepaal ik zelf wel. En de who cares sloeg op jouw gebral over grondgebied binnen de grenzen van Armeni.
Blijkbaar geef je er wel om anders voel je je niet aangesproken. Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van Aliyev. Sta ik achter zijn woorden? Zeker.
pi_210591956
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 15:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zowel Armeni als Azerbeidzjan hebben best een claim op die regio. Ik was tegen het gebruik van geweld door Azerbeidzjan om die claim kracht bij te zetten. Net als dat ik ook tegen het gebruik van geweld van Armeni zou zijn om het weer terug te veroveren.

Maar goed, jij wil kennelijk dat ik Turken en Turkse volkeren haat ofzo. Simpleton die je bent.
Die haat heb jij ook.
  zondag 10 september 2023 @ 15:47:13 #132
396550 Richestorags
pi_210591973
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Blijkbaar geef je er wel om anders voel je je niet aangesproken. Het zijn niet mijn woorden maar de woorden van Aliyev. Sta ik achter zijn woorden? Zeker.
Natuurlijk sta je achter zijn woorden. Je neemt overigens ook zijn autocratische gedrag over door mij uit dit topic te willen weren.
  zondag 10 september 2023 @ 15:48:44 #133
396550 Richestorags
pi_210591986
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Die haat heb jij ook.
Prima. Dan haat ik Turken en Turkse volkeren. Ben je nu tevreden?
  maandag 11 september 2023 @ 09:26:42 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210599618
Je had beter de 2e tweet kunnen gebruiken, dan heb je de 1e er ook gelijk bij :P
Wel interessant idd dat Iraanse troepen mee gaan vechten aan de zijde van Armenie

Er komen flink wat oorlogen aan, waarschijnlijk nadat Rusland definitief verloren heeft dus ergens in de 2025~27 periode
• Azerbaijan met Turkije en Israel tegen Armenia en Iran
• China vs Taiwan en bondgenoten
• Egypte vs Ethiopie

==========================================
Beide partijen zijn flink wapens aan het inslaan
==========================================
This is one of the reasons why Tehran, in order to strengthen Armenia, lobbied for its purchase of Indian weaponry worth a quarter of a billion dollars. According to the Kuwaiti newspaper Al-Jarida, Russia, Iran, and India have reportedly transferred a substantial amount of high-quality weapons and military equipment to Armenia in the past month.

An unnamed source within the special unit of the IRGC, Sepah-e-Qods, confirmed to Al-Jarida that it includes drones, tracked vehicles for troop transport, ground-to-ground and ground-to-air missiles, as well as radar systems of Russian and Indian origin. According to the source, "these actions are aimed at creating a balance of power to deter Azerbaijan, Turkey, and Israel from occupying the Syunik region of Armenia." He explained that "intelligence received by Moscow and Tehran" confirms that the Azerbaijanis plan to cut off overland communication between Russia, Armenia, Iran, and India.

The source revealed that Iran's Supreme Leader, Ayatollah Khamenei, personally issued orders to prevent this, "even if it requires the intervention of Iranian armed forces to support Armenia in case it becomes unable to resist." According to the source, Iran's General Staff of the Armed Forces received permission from Khamenei to train Iranian Armenians and deploy them for military service in Yerevan. It is being reported that "the IRGC began training Armenian Iranians to operate Iranian military drones a year ago because they could quickly grasp their operational software due to their knowledge of the Persian language, in contrast to the difficulties encountered during the training of Russian personnel."

In the event of an armed conflict in the South Caucasus involving Armenia, Iran and Russia would likely become involved. This is possibly why Azerbaijan has increased its purchases of Israeli weaponry in recent months.

twitter

quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Slayage het volgende:

[..]
Deze corridor zat in de deal tussen Armeni en Azerbeidzjan dat gesloten werd in 2020 aan het einde van de oorlog. En het is dus iets wat Iran ziet als "een project van zionisten en Navo". Dus dat zal de reden zijn dat Iran Armeni "bedreigt", zoals ik eerder zei.

"This move aims to prevent Azerbaijan and Turkey from establishing the Zangezur transportation corridor. Iran considers this corridor, referred to as the "project of Zionists and NATO," to be one of the alternative routes from the East to Europe that bypasses Russia. In Iran's view, this corridor would cut off Iran from Armenia, thus disrupting a key channel for covert shipments both to and from the Islamic Republic."

[ twitter ]

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 11-09-2023 09:42:00 ]
pi_210599664
Waarom wordt Armenie eigenlijk beschermd door iran? Armenie is vooral een christelijk land?

De complexe relatie tussen azerbeidjzan en Turkije snap ik ergens, dat ligt aan de moeilijke geschiedenis met Armenie.

Armenie is een van de weinige democratieen in die regio. Azerbeidjzan is een dictatuur / autocratie.
Dus waarom zou Iran Armenie helpen, of is het omdat Rusland niet bij machte is om dit te doen?
pi_210599846
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 09:32 schreef Korenfok het volgende:
Waarom wordt Armenie eigenlijk beschermd door iran? Armenie is vooral een christelijk land?

De complexe relatie tussen azerbeidjzan en Turkije snap ik ergens, dat ligt aan de moeilijke geschiedenis met Armenie.

Armenie is een van de weinige democratieen in die regio. Azerbeidjzan is een dictatuur / autocratie.
Dus waarom zou Iran Armenie helpen, of is het omdat Rusland niet bij machte is om dit te doen?
Een van de redenen zou kunnen zijn dat iran heel veel azeris heeft in het noorden en dat als bedreiging ervaart
pi_210601727
twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210601896
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 09:32 schreef Korenfok het volgende:

Zoals eerder aangegeven is de Azerbaijaanse factor binnen Iran een belangrijk onderdeel. Ook ziet Iran Azerbaycan als historisch Iraanse grondgebied, wat feitelijk correct is. Het waren de Russen die de toenmalige Iraanse machthebbers uit het gebied hebben verdreven.
Zoals je stelt hebben zowel de Turken als Azerbaijanis een lastige relatie met Armeni Dit zorgt ervoor dat de Turken en azeris logischerwijs bepaalde gezamenlijke belangen hebben.
Het is alweer vele eeuwen terug dat de Iranirs en Turken oorlog hebben gevoerd, omdat ze elkaar in balans houden en ze eigenlijk niet in staat zijn geweest om de ander te onderwerpen. Het feit dat Azerbaycan tegenwoordig rijk is met olie en gas en aanschuurt tegen Turkije, bedreigt de balans tussen Turkije en Iran te verstoren. Tel daar ook nog bij op dat Azerbaycan goede banden heeft met Isral en dan is het helemaal niet zo gek dat er bij de Iranirs alarmbellen afgaan.
Als je stelt dat de vijand van mijn vijand mijn vriend is, is het daarom niet zo gek dat Armeni en Iran in elkaar een bondgenoot zien in den regio waar ze geen/nauwelijks natuurlijke bondgenoten hebben. Hoewel je kan beargumenteren dat Iran tegenwoordig dankzij de Amerikanen vazalstaten heeft in de regio, namelijk Irak en syire. Daarnaast ligt Armeni op een belangrijke land corridor tussen Iran en Rusland, waardoor dus die zangezour corridor zo gevoelig ligt bij Iran.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210602072
Iran is desperate ;(

Iranian Foreign Ministry Spokesperson Nasser Kenani: (US-Armenia joint exercise)

US forces have never sought to provide security. Everywhere they have gone they have caused instability and security problems.

The problems in the region must be solved by the countries of the region. We see the presence of extra-regional forces in the region as contrary to stability and security.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210604300
-Rabia Al-Basri
pi_210605468
"Backstabbing ungrateful Armenians"

-russians probably

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210605555
De Hongaren doen voor de verandering iets verstandigs

🇦🇿🇭🇺FM Szijjrt: Hungary will participate in the reconstruction of the Karabakh region starting next year, with a consortium of major Hungarian construction companies involved in rebuilding Soltanli. The Azerbaijani government has approved the plans, and some contracts have already been signed. This initiative was highlighted during a press conference held by FM Szijjrt, and Azerbaijan's Economic Minister, Mikayıl Cabbarov. They also discussed improvements in energy security and increased gas transportation from Azerbaijan to Hungary. Additionally, Szijjrt called for EU support in expanding the gas transport infrastructure capacity to allow for increased gas imports from Azerbaijan to Central European countries. The trade relationship between Hungary and Azerbaijan has been growing significantly, with record-breaking exports in the first half of the year, especially in energy-related sectors. Szijjrt emphasized the long-standing and mutually beneficial relationship between the two countries, dating back to 2010 when Hungary started building connections with Azerbaijan, even before it was widely recognized in Western Europe.
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210605595
Een familielid gaat binnenkort naar Armeni (Yerevan met dagtrip naar Tatev), zie ik diegene nog terug met kerst? ;(
  dinsdag 12 september 2023 @ 08:35:33 #144
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210609828
Naast de 250 miljoen aan wapens die Iran recentelijk van India heeft aangeschaft zijn er nu miljarden meer beschikbaar

https://www.msn.com/nl-nl(...)enenruil/ar-AA1gA0Gc
VS geven Iran bevroren miljarden terug in kader van gevangenenruil
  dinsdag 12 september 2023 @ 12:18:49 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210611649
Jep, nadat Azerbaijan een corridor door Armenie krijgt is de kans groot dat een grote groep Azeri's in Iran zich gaat afscheiden om zich bij Azerbaijan aan te sluiten. Alleen al om die reden zal Iran meedoen in de toekomstige oorlog

==============

YT comments:
- Iran is concerned about Azerbaijan getting bigger considering there's a significant minority of Azeri's living in Iran that could eventually demand to be unified with Azerbaijan like Azerbaijan now claims Qarabag.
- Armenia has received/bought weapons from other powers as well like India, France and Greece. It's not clear how much support they would be willing to offer as they all have their own interests in the region.
- Azerbaijan could potentially count on the help of Israel as well considering their alliance with Azerbaijan and their interests in keeping Iran down.
- Azerbaijan is a major trade link between China and Europe as further north through Russia and Iran is not possible due to sanctions. Azerbaijan is an alternative gas and oil provider for Europe. Azerbaijan and the Caspian Sea are also a vital trade link between Russia and Iran/India. A conflict could severely complicate that or make it impossible.
- Ukraine might profit indirectly as Iran would no longer be able to provide Russia with (as much) support as it is currently doing.

[ Bericht 28% gewijzigd door slashdotter3 op 12-09-2023 13:23:52 ]
pi_210613016
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 19:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
Een familielid gaat binnenkort naar Armeni (Yerevan met dagtrip naar Tatev), zie ik diegene nog terug met kerst? ;(
İs hij dienstplichtig?
-Rabia Al-Basri
pi_210613604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:10 schreef Slayage het volgende:

[..]
İs hij dienstplichtig?
Is een vrouw (niet Armeens), gaat op vakantie daar. Niet dat ik ineens voor m'n neefjes moet zorgen
pi_210614851
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Is een vrouw (niet Armeens), gaat op vakantie daar. Niet dat ik ineens voor m'n neefjes moet zorgen
İk denk dat jij je geen zorgen hoef te maken :P
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 12 september 2023 @ 22:55:29 #149
396550 Richestorags
pi_210618763
Ik stel voor dat beide partijen naar de rijdende rechter gaan. Wat hij erover zegt zal de uitkomst zijn waaraan beide partijen beloven zich te conformeren. Mocht dat proces staken, kunnen ze altijd nog een kop of munt doen.
  dinsdag 12 september 2023 @ 23:18:28 #150
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210618966
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:24 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Waarom zou je in deze omstandigheden naar Armeni gaan als je er niks te zoeken het :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')