abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210586121
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Wat is dat toch altijd voor onmogelijk te volgen geneuzel in die regio ;(
Die Iraanse rode lijn opmerking richting Armenië heeft te maken met de grens van Armenië en Iran. Daar loopt die mogelijke verbinding tussen Azerbaycan en Nahçıvan, dat westelijke kleine stukje van Azerbaycan dat tegen Turkije aan ligt. Iran is bang dat als daar een verbinding komt dat oost en west Azerbaycan verbindt en de verbinding vervolgens wordt doorgetrokken naar Turkije, de iraanse verbinding met Armenië in gevaar komt. Dat is iets wat al langer speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 09-09-2023 23:16:44 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210586840
quote:

[..]
Dus Azerbeidzjan bedreigt Armenië, Iran bedreigt Armenië, Turkije bedreigt Iran als buddy van Azerbeidzjan - terwijl Iran en Azerbeidzjan dus beiden Armenië bedreigen - en Turkije zal ongetwijfeld Armenië ook nog een vuile blik toewerpen, zoiets?

Nee.
Armenië bedreigt Azerbeidzjan.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 10 september 2023 @ 00:41:40 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210586850
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 00:39 schreef polderturk het volgende:

[..]
Nee.
Armenië bedreigt Azerbeidzjan.
Ik heb zomaar een vermoeden dat het, zacht gezegd, een beetje lastig gaat zijn om hier een ietwat neutrale blik op te krijgen van wat er nou allemaal precies aan de hand is overal.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210587090
Hakan Fidan zegt dat het Turkse leger onmiddellijk zal ingrijpen als Iran Azerbeidzjan aanvalt.
pi_210587998
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210588646
Eerste tweet met een foto van karadzic en Mladic pakt fok niet.

"As people wonder why I have only scorn for the Karabakh Armenian leaders:

Armenia's 1993 invasion of Azerbaijan was even more brutal than russia's invasion of Ukraine: massacres, expulsion of 300,000 civilians, every (!) building was burned down, war crimes upon war crimes.

1/4"

twitter
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210589139
quote:

[..]

Deze corridor zat in de deal tussen Armenië en Azerbeidzjan dat gesloten werd in 2020 aan het einde van de oorlog. En het is dus iets wat Iran ziet als "een project van zionisten en Navo". Dus dat zal de reden zijn dat Iran Armenië "bedreigt", zoals ik eerder zei.

"This move aims to prevent Azerbaijan and Turkey from establishing the Zangezur transportation corridor. Iran considers this corridor, referred to as the "project of Zionists and NATO," to be one of the alternative routes from the East to Europe that bypasses Russia. In Iran's view, this corridor would cut off Iran from Armenia, thus disrupting a key channel for covert shipments both to and from the Islamic Republic."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210589563
Wat is de positie van China in dit hele gebeuren? Ik denk dat zij aan kant van Azerbaijan zullen staan. Als Azerbaijan Zengezur terugwint dan ontstaat er een rechtstreekse lijn tussen Europa - Turkije - China.
pi_210589586
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
Wat is de positie van China in dit hele gebeuren? Ik denk dat zij aan kant van Azerbaijan zullen staan. Als Azerbaijan Zengezur terugwint dan ontstaat er een rechtstreekse lijn tussen Europa - Turkije - China.
Ik denk dat China geen kant kiest, en hoeft te kiezen, en ook geen voorkeur heeft.
pi_210589620
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:57 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat China geen kant kiest, en hoeft te kiezen, en ook geen voorkeur heeft.
Waarom zou China geen kant kiezen als zij al 9000km verderop zelfs invloed wil uitoefenen? China is een supermacht en die zal zich zeker niet beperken tot haar eigen grenzen.
pi_210589790
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:56 schreef Werkperd het volgende:
Zengezur koridor gaat door Armenië niet door nagorno Karabağ. Dus er is geen "terugwinnen". Daar is ook niet sprake van geweest. Wat belang van China betreft sluit de zengezur koridor natuurlijk netjes aan bij china's belt and road.
-Rabia Al-Basri
pi_210590231
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:11 schreef Slayage het volgende:

[..]
Zengezur koridor gaat door Armenië niet door nagorno Karabağ. Dus er is geen "terugwinnen". Daar is ook niet sprake van geweest. Wat belang van China betreft sluit de zengezur koridor natuurlijk netjes aan bij china's belt and road.
Als je kijkt naar geschiedenis van Armenië, dan duiken daar een aantal vragen over op. Aliyev geeft zelf aan dat Armeniërs op andermans grondgebieden een staat heeft gesticht. Het huidige grondgebied van Armenië is onze grondgebied zegt hij. Zijn mening is gemotiveerd door bewijsstukken uit de geschiedenis en hij staat open voor een discussie daarover.
pi_210590261
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Als je kijkt naar geschiedenis van Armenië, dan duiken daar een aantal vragen over op. Aliyev geeft zelf aan dat Armeniërs op andermans grondgebieden een staat heeft gesticht. Het huidige grondgebied van Armenië is onze grondgebied zegt hij. Zijn mening is gemotiveerd door bewijsstukken uit de geschiedenis en hij staat open voor een discussie daarover.
Dit soort verhalen doen me altijd hieraan denken.

-Rabia Al-Basri
pi_210590399
NEW: Turkey could only call for calm between Azerbaijan and Armenia regarding Karabakh crisis, says Erdogan.

“[Holding an election] in Karabakh isn’t an appropriate step. The EU countries don’t support it. I already talked to Aliyev. And tomorrow will talk to Pashinyan and tell him that he shouldn’t support this”

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 september 2023 @ 13:32:34 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210590542
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:07 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat is dat nou voor narcistisch idioot gedrag van deze dude om jezelf bij de factions te benoemen :')

Ik mag hopen dat het sarcastisch is :') :')
  zondag 10 september 2023 @ 13:37:36 #116
396550 Richestorags
pi_210590580
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 12:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Gast who cares. Er wonen nu Armeniërs binnen het Armeense grondgebied.

Als je door Noord-West Frankrijk rijdt zie je allemaal Vlaamse namen omdat dit historisch Vlaams gebied betreft. Moeten wij dit ook gaan opeisen als Nederlands (of Belgisch) gebied?

NK mag best één en ander over gezegd worden en Azerbeidzjan heeft best een goede claim op dat gebied, maar laat ze het daarbij houden.
pi_210590963
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 11:05 schreef Slayage het volgende:

[..]
Deze corridor zat in de deal tussen Armenië en Azerbeidzjan dat gesloten werd in 2020 aan het einde van de oorlog. En het is dus iets wat Iran ziet als "een project van zionisten en Navo". Dus dat zal de reden zijn dat Iran Armenië "bedreigt", zoals ik eerder zei.

"This move aims to prevent Azerbaijan and Turkey from establishing the Zangezur transportation corridor. Iran considers this corridor, referred to as the "project of Zionists and NATO," to be one of the alternative routes from the East to Europe that bypasses Russia. In Iran's view, this corridor would cut off Iran from Armenia, thus disrupting a key channel for covert shipments both to and from the Islamic Republic."

[ twitter ]
Die corridor snijdt Iran helemaal niet van Armenië af.

Ze kunnen met bruggen en tunnels werken.

Iran is bang invloed te verliezen als de corridor er komt.

Iran bedreigt niet Armenië, maar Azerbeidzjan.

De Zangezur corridor was onderdeel van de afspraak van 2020, maar het is er nog steeds niet. Dat is de hoofdreden dat Azerbeidzjan Lachin corridor afsluit.

Bovendien smokkelt Armenië wapens naar Nagorno-Karabakh over de Lachin corridor.

[ Bericht 0% gewijzigd door polderturk op 10-09-2023 14:25:36 ]
pi_210591312
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 14:19 schreef polderturk het volgende:

[..]
Die corridor snijdt Iran helemaal niet van Armenië af.

Ze kunnen met bruggen en tunnels werken.

Iran is bang invloed te verliezen als de corridor er komt.

Iran bedreigt niet Armenië, maar Azerbeidzjan.

De Zangezur corridor was onderdeel van de afspraak van 2020, maar het is er nog steeds niet. Dat is de hoofdreden dat Azerbeidzjan Lachin corridor afsluit.

Bovendien smokkelt Armenië wapens naar Nagorno-Karabakh over de Lachin corridor.
Ze worden ook niet afgesneden. Dat is onzinnig natuurlijk. Hun bezwaar is dan niet zo zeer dat spoor, maar het vredesproces an sich waar ze problemen mee hebben. İmmers vrede impliceert betere banden van azeris turken en armenen waardoor Iran minder invloed heeft. Zelfde reden waarom de Russen geen vrede willen.
-Rabia Al-Basri
pi_210591636
Nah... :r
twitter

Hier het interview

twitter
Heel veel sambal
pi_210591720
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 13:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gast who cares. Er wonen nu Armeniërs binnen het Armeense grondgebied.

Als je door Noord-West Frankrijk rijdt zie je allemaal Vlaamse namen omdat dit historisch Vlaams gebied betreft. Moeten wij dit ook gaan opeisen als Nederlands (of Belgisch) gebied?

NK mag best één en ander over gezegd worden en Azerbeidzjan heeft best een goede claim op dat gebied, maar laat ze het daarbij houden.
Als jij niks erom geeft dan praat er ook niet over aub.
pi_210591818
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210591837
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 14:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ze worden ook niet afgesneden. Dat is onzinnig natuurlijk. Hun bezwaar is dan niet zo zeer dat spoor, maar het vredesproces an sich waar ze problemen mee hebben. İmmers vrede impliceert betere banden van azeris turken en armenen waardoor Iran minder invloed heeft. Zelfde reden waarom de Russen geen vrede willen.
Ze worden wel afgesneden. Dat is ook gelijk de reden waarom Iran zijn militaire macht wil inzetten als Azerbaijan dreigt verder uit te breiden.

Bij komst van een corridor wordt er een rechtstreekse lijn getrokken tussen Turkije en rest van Turkse wereld + China. Gaspijpleidingen en allerlei andere economische voordelen zullen eruit getrokken worden. Iran verliest hiermee zijn geopolitieke invloed, oftewel zijn directe link naar Europa. Bij een corridor zal Iran toestemming moeten vragen aan Turkije en Rusland om Europa via die route te bereiken. Daar staan ze natuurlijk niet op te wachten.

Dus A; Iran wil absoluut niet dat Turkije zijn geopolitieke macht uitbreidt
B: wil voorkomen dat zijn route naar Europa geblokkeerd wordt

Dit zijn natuurlijk voldoende argumenten voor Iran om militair in te grijpen. Natuurlijk met grote consequenties...
  zondag 10 september 2023 @ 15:33:04 #123
396550 Richestorags
pi_210591847
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik bepaal zelf wat ik erom geef en waar ik over praat.

Ik ben in beide landen geweest. Jij?
pi_210591859
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hij geeft alleen om claims wanneer het Armeense claims zijn. İn de 2020 oorlog zat hij te propageren dat armenen een goede claim hadden op de regio vanwege 2000 jaar oude geschiedenis. Nu roept ie dat historische claims niet belangrijk zijn.
-Rabia Al-Basri
pi_210591867
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 15:32 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ze worden wel afgesneden. Dat is ook gelijk de reden waarom Iran zijn militaire macht wil inzetten als Azerbaijan dreigt verder uit te breiden.

Bij komst van een corridor wordt er een rechtstreekse lijn getrokken tussen Turkije en rest van Turkse wereld + China. Gaspijpleidingen en allerlei andere economische voordelen zullen eruit getrokken worden. Iran verliest hiermee zijn geopolitieke invloed, oftewel zijn directe link naar Europa. Bij een corridor zal Iran toestemming moeten vragen aan Turkije en Rusland om Europa via die route te bereiken. Daar staan ze natuurlijk niet op te wachten.

Dus A; Iran wil absoluut niet dat Turkije zijn geopolitieke macht uitbreidt
B: wil voorkomen dat zijn route naar Europa geblokkeerd wordt

Dit zijn natuurlijk voldoende argumenten voor Iran om militair in te grijpen. Natuurlijk met grote consequenties...
Een pijpleiding, een weg, een treinspoor aanleggen is geen afsnijden. Afsnijden impliceert dat Iran niet in Armenië zou komen. Dat is kolder.
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')