abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210685060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ken je de uitdrukking 'verdeel en heers"?
ja, daar maakt Azerbeidzjan nu goed gebruik van, rusland is verdeeld
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210685220
quote:
Klopt maar zijn dit niet de lange afstands raketten voor dat systeem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210685267
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:20 schreef Bensel het volgende:
Dit is wel een probleem voor rusland, Armenie zit bij het russische 'navo' csto, dus zou rusland in moeten grijpen om enigszins dat verbond stand te laten houden.
Armenië zit in csto. Niet NK, dat juridisch Azerbaycan is. Dat is ook het argument dat Rusland drie jaar terug aanvankelijk gebruikte om niet te interveniëren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 17:39:52 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685287
Mooi artikel

https://www.nrc.nl/nieuws(...)no-karabach-a4174847
De dag die Armeniërs al drie jaar vrezen: Azerbeidzjan opent de aanval op enclave Nagorno-Karabach
Azerbeidzjan zou uit zijn op een etnische zuivering in de enclave Nagorno-Karabach door inwoners uit te hongeren en te verdrijven. Dinsdag opende het de aanval. De in het gebied aanwezige Russische vredesmacht houdt zich afzijdig.
  dinsdag 19 september 2023 @ 17:41:06 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685300
Als reden voor het militair ingrijpen in Karabach wijst Azerbeidzjan naar een voorval dat dinsdagochtend zou hebben plaatsgevonden. Door het ontploffen van een landmijn die volgens Bakoe was neergelegd door „subversieve Armeense troepen” zouden twee burgers om het leven zijn gekomen. Politieagenten die op het voorval afkwamen zouden vervolgens ook op een landmijn zijn gestuit – met nog vier doden tot gevolg.
pi_210685332
NK Armeniërs hadden moeten onderhandelen vanuit een positie van kracht, dus voor de oorlog van 2020. Onderhandelen vlak voordat je overlopen wordt door de vijand impliceert dat je heel veel zal moeten slikken bij een mogelijke deal.

NEW: Azerbaijan is ready to meet Karabakh's Armenian representatives in Yevlakh

"Nevertheless, for the antiterror measures to stop, the illegal Armenian military formations must raise the white flag, all the weapons must be handed over, and the illegal regime must be dissolved.

Otherwise, the antiterror measures will continue until the end."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210685336
quote:
Klopt maar zijn dit niet de lange afstands raketten voor dat systeem.
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb je hier ook enig bewijs voor of roep je maar wat? Aangezien Rusland de handen vol heeft aan Oekraïne, lijkt het namelijk niet logisch dat zij er gebaat bij zouden zijn dat er elders in de buurt van hun grens ook conflicten zijn.
Dat is de afgelopen 10 jaar hun modus operandi.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210685344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi artikel

De dag die Armeniërs al drie jaar vrezen: Azerbeidzjan opent de aanval op enclave Nagorno-Karabach
Azerbeidzjan zou uit zijn op een etnische zuivering in de enclave Nagorno-Karabach door inwoners uit te hongeren en te verdrijven. Dinsdag opende het de aanval. De in het gebied aanwezige Russische vredesmacht houdt zich afzijdig.
Ieder mens die nog geloofd in rusland als gidsland moet gewoon stemrecht ontnomen worden.

CSTO land wordt genocide op uit gevoerd en rusland doet niks. Waar zijn nu de pro rusland roepers en hoe geweldig rusland is?

Maar Azerbeidjan is een dictatuur dus natuurlijk wil rusland geen parlementaire democratie helpen (Armenenie), dat zou een beetje tegen hun hele politieke beleid gaan.
pi_210685435
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:46 schreef Korenfok het volgende:

CSTO land wordt genocide op uit gevoerd en rusland doet niks.

NK is geen csto land...
-Rabia Al-Basri
pi_210685442
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:56 schreef Slayage het volgende:

[..]
NK is geen csto land...
Armenie is, en het valt nu onder armeense juristrictie.
pi_210685456
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:57 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Armenie is, en het valt nu onder armeense juristrictie.
NK valt niet onder Armeense jurisdictie... pashinyan zegt daarom ook "wij hebben geen militairen in NK"
-Rabia Al-Basri
pi_210685480
Het Europese parlement is in de war
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210685491
Dat was snel
twitter
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:07:20 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210685548
Goed, Armenië gaat hun historisch grondgebied verliezen, dat is duidelijk. Laten we hopen dat de nieuwe eigenaar (voor de 2e keer) goed met het gebied omgaat dan.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:08:37 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685569
"Oblast"

Michel denkt dat de Sovjets nog bestaan :')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210685623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:01 schreef Slayage het volgende:
Het Europese parlement is in de war [ twitter ]
Het is maar de vraag of je Armenië en Azerbeidzjan tot Europa kunt rekenen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210685661
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is maar de vraag of je Armenië en Azerbeidzjan tot Europa kunt rekenen.
Armenië zou je cultureel kunnen rekenen tot Europa
-Rabia Al-Basri
pi_210685701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:07 schreef Richestorags het volgende:
Goed, Armenië gaat hun historisch grondgebied verliezen, dat is duidelijk. Laten we hopen dat de nieuwe eigenaar (voor de 2e keer) goed met het gebied omgaat dan.
Azerbeidzjaan is zijn historische grondgebied in Goycha, Zangezur, Agbaba (waar mijn grootouders vandaan komen) en Yerevan ook verloren.
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:33:02 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210685787
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:02 schreef Slayage het volgende:
Dat was snel [ twitter ]
Als je de beelden ziet dan is het weer prijsschieten voor de Azerbeidzjanen.
фак араунд энд файнд аут
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:45:11 #271
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210685944
twitter
  dinsdag 19 september 2023 @ 18:50:17 #273
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210686418
KLM schrapt vluchten over Azerbeidzjan vanwege escalatie in Nagorno-Karabach
https://nos.nl/artikel/24(...)-in-nagorno-karabach

KLM schrapt per direct vluchten vanwege het opgelaaide geweld in enclave Nagorno-Karabach. Uit veiligheidsoverwegen vliegt de maatschappij voorlopig niet meer over Azerbeidzjan.

Vandaag zijn vijf vluchten vanaf Schiphol naar Azië geschrapt. Het gaat om toestellen die vanaf Amsterdam naar Taipei, Seoul, Hongkong, Peking of Tokio zouden vliegen. Zeker een van deze vluchten was al onderweg toen het besluit werd genomen.

Rechtsomkeert gemaakt
Vanmiddag is KLM-vlucht KL863 naar Tokio omgedraaid boven de Zwarte Zee, zo is te zien op de website FlightRadar24. Het toestel is vervolgens teruggevlogen naar Schiphol, de plek van vertrek. Aan het begin van de avond is de Boeing geland.

Het is nog onduidelijk voor hoelang de maatregel zal gelden. "We brengen de totale impact in kaart en hopen onze klanten zo snel mogelijk te informeren over vervolgstappen", meldt de luchtvaartmaatschappij.

MH17
De MH17-ramp is een voorbeeld van wat in het uiterste geval kan gebeuren als passagiersvliegtuigen vliegen over conflictzones. De Boeing 777 van Malaysia Airlines vertrok in juli 2014 vanaf Schiphol en werd boven oorlogsgebied in Oost-Oekraïne neergehaald. Alle 298 inzittenden kwamen om het leven, onder wie 196 Nederlanders.

Na de ramp werd zware kritiek geuit op luchtvaartmaatschappijen die over Oost-Oekraïne waren blijven vliegen. Voorafgaand aan het drama had Kyiv Europese landen en luchtvaartorganisatie Eurocontrol gewaarschuwd dat de veiligheid in het luchtruim niet gewaarborgd was vanwege de Russische agressie, zo meldde RTL Nieuws in 2021. Desondanks bleef het luchtruim open.
Be curious, not judgmental
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:46:53 #275
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210686676
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 september 2023 18:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je de beelden ziet dan is het weer prijsschieten voor de Azerbeidzjanen.
Armenië kan beter de realiteit inzien dat ze hun grondgebied hebben verloren en aan de tafel gaan zitten om de grenzen tussen de twee landen af te bakenen en een goede behandeling van de Armenen in Karabakh te bedingen. De vrienden van Armenië zijn niet machtig genoeg of helpen ze niet. De vrienden van Azerbeidzjan leveren wel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')