abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8329543
Ja, ik weet dat er hier al verschillende topics over zijn, maar ik vind geen antwoord op mijn vragen. Ik moest ondertussen al 16 dagen geleden ongesteld worden. Gisterenavond ben ik toch maar een zwangerschapstest gedaan, hoewel ik in deze tijd geen enkele keer onveilig gevreën heb (met condoom steeds). Die was (gelukkig) negatief, maar nu weet ik nog steeds niet hoe het kan dat ik zo lang overtijd ben. Normaal heb ik een heel regelmatige cyclus en je kon er je kalender op juist zetten. Ik ben ook niet ziek geweest ofzo... Ik gebruik de pil niet.. Kan iemand mij helpen?
If you obey all the rules, you miss all the fun! :P
pi_8329588
Misschien zenuwen, omdat je denkt dat je zwanger bent.
Dan kun je ook laat zijn, door zenuwen.
pi_8329627
mm huisartsje pakken?
Ook ik heb wel eens een slotje gehad...
pi_8329637
Andere medicijnen gebruikt toevallig?

Of ben je misschien extreem gaan lijnen en/of sporten de afgelopen tijd?

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8329651
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:41 schreef Cici het volgende:
zenuwen lijkt me moelijk, het is pas sinds gisteren eigenlijk dat ik me zorgen ben beginnen maken...
pi_8329654
Da's best schrikken, het is al helemaal apart als je normaal wel 'optijd' bent. Misschien troost het je om te zeggen dat mijn vriendin eens 3 maanden niet ongesteld is geweest (2 maanden overtijd). Terwijl ze normaal altijd ongeveer om de 3 tot 6 weken ongesteld werd. Pil is echt een zekere uitkomst, maar helaas niet voor iedereen geschikt.
pi_8329683
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:44 schreef Fling het volgende:
Andere medicijnen gebruikt toevallig?

Of ben je misschien extreem gaan lijnen en/of sporten de afgelopen tijd?

Ik gebruikte alleen een tijdje flixotide, dat is een puffertje tegen astma, maar ik gebruik dat al 3 maanden, en daarvoor geen effect gehad op cyclus...

lijnen en sporten doe ik liefst zo min mogelijk

vrijdag 7 februari 2003 @ 12:49:25 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_8329726
Ik zou even naar de huisarts gaan/bellen, want dit lijkt me niet helemaal normaal. Zeker aangezien je geen pil slikt/hebt doorgeslikt oid, ook niet ziek bent en normaal erg regelmatig ongesteld.
  vrijdag 7 februari 2003 @ 12:53:07 #9
30560 2Mini
Official Logo
pi_8329812
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:41 schreef Cici het volgende:
klopt... Ik zou nog een week wachten..
Camera 1... 1!
  vrijdag 7 februari 2003 @ 12:55:38 #10
42672 sjenetjuh
Ik ben zo al voldoende
pi_8329863
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:53 schreef 2Mini het volgende:

[..]

klopt... Ik zou nog een week wachten..

of nog 8,5 mnd
  vrijdag 7 februari 2003 @ 12:59:46 #11
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_8329939
zwangerschapstest is pas betrouwbaar na ong. 3 weken.
Kan dus nog steeds raak zijn.
veel plezier...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_8329980
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:59 schreef DoctorB het volgende:
veel plezier...
Dan ff naar ome dokter..
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  FOK!fossiel vrijdag 7 februari 2003 @ 13:02:07 #13
2628 Karin
pi_8329993
quote:
veel plezier...
Dit is niet waar, het komt wel voor bij sommige vrouwen dat een zwangerschapstest pas wat later een positieve uitslag geeft. Maar over het algemeen is een zwangerschapstest vanaf de eerste dag overtijd betrouwbaar.

Als ik jou was zou ik gewoon contact opnemen met je huisarts.

pi_8332826
quote:
veel plezier...
De apotheker zei nochtans dat die voor 99,9 % betrouwbaar is, vanaf de eerste dag overtijd, en tis nu al meer dan 2 weken. Ik heb ook niet onveilig gevreën ondertussen. En ik geloof ook niet dat je door de lucht zwanger kunt worden, niewaar

kdenk dat ik nog een weekje ga wachten en dan naar de dokter, het zou volgens mijn apotheker ook een ontsteking kunnen zijn ofzo...

Ik hou jullie op de hoogte!

pi_8333120
Een vriendin van mij is 2 jaar overtijd geweest. Was geen rede voor haar om naar de dokter te gaan ze genoot er wel van. Maar later heeft ze toch veel problemen gekregen om zwanger te worden en het is haar, incl reageerbuisbabies enzo, nooit gelukt tot nu toe.

Dus even naar de dokter gaan als het te lang duurt kan geen kwaad. Het kan belangrijk zijn voor je toekomst het niet te veronachtzamen en maar af te wachten wat er aan de hand is.

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 08-02-2003 13:23]

pi_8347640
Heb je voordat je die Flixotide kreeg al andere middelen tegen astma gebruikt?
Het kan zijn dat je functie je hypothalamus-hypofyse functie is gaan veranderen en dat je daarom later ongesteld wordt dan normaal, maar dat is dus alleen waarschijnlijk als je voor die Flixotide langdurig bepaalde andere anti-astma medicijnen hebt gebruikt.
Desines Timere, Si Sperare Desieris
pi_8347904
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:18 schreef Plurk het volgende:
Heb je voordat je die Flixotide kreeg al andere middelen tegen astma gebruikt?
Het kan zijn dat je functie je hypothalamus-hypofyse functie is gaan veranderen en dat je daarom later ongesteld wordt dan normaal, maar dat is dus alleen waarschijnlijk als je voor die Flixotide langdurig bepaalde andere anti-astma medicijnen hebt gebruikt.
Nee, ik heb pas sinds kort last van astma, donderdag zijn ze begonnen met testen te doen om te kijken naar allergiën etc.
Heb jij daar dan ervaring mee dat die astma medicijnen je cyclus beïnvloeden? Voor mij zit het er dik in dat ik die binnenkort ook moet gaan gebruiken, dus is dat wel handig om te weten. In ieder geval iets wat ik aan mijn dokter ga vragen.
pi_8348194
Ik heb zelf geen astma, maar ik studeer geneeskunde en het kan zo zijn dat je bij 'langdurig' gebruik (7,5 mg langer dan 3 maanden) van pilletjes of drankjes met zg. corticosteroiden een verstoorde hypothalamus-hypofyse functie krijgt.
Je hypofyse zorgt normaliter voor de afgifte van o.a. FSH en LH, 2 hormonen die belangrijk zijn tijdens de hele cyclus.
Als de concentraties van deze hormonen in je bloed verstoord worden, wordt dus je cyclus ook verstoord.
Maar omdat jij geen eerdere astma behandeling hebt gehad lijkt het me verstandig om eens met je huisarts te gaan praten.
Hij wordt immers betaald om het te weten
Desines Timere, Si Sperare Desieris
pi_8348236
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 12:43 schreef Chilly_Jillie het volgende:
mm huisartsje pakken?
Als je het maar wél veilig doet dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')