Aanvankelijk (na de eerste week) dacht ik aan een jaar of vijf. Nu denk ik dat het een twee jaar gaat worden. Poetin gaat het binnenlands verliezen en dan komt er nog een onderhandelingsronde.quote:
Met Nordstream? Lol, waarom ben je daar nou zo heilig van overtuigd dan? Lijkt mij de meest logische partij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:02 schreef zoost het volgende:
We moeten alle opties openhouden, maar de VS heeft er niets mee te maken.
Het was lollig bedoelt. Ik het /s symbool moeten gebruiken. VS heeft motief en gelegenheid en hoort gewoon op het lijstje verdachten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Met Nordstream? Lol, waarom ben je daar nou zo heilig van overtuigd dan? Lijkt mij de meest logische partij.
Jep, maar we gaan het lekker nooit weten, wat dacht je zelf... Wel leipe terreurdaad eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:32 schreef zoost het volgende:
[..]
Het was lollig bedoelt. Ik het /s symbool moeten gebruiken. VS heeft motief en gelegenheid en hoort gewoon op het lijstje verdachten.
Je schrijft, geheel onverwacht, Oekrane verkeerd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jep, maar we gaan het lekker nooit weten, wat dacht je zelf... Wel leipe terreurdaad eigenlijk.
Doet Poetin ook, daar niet van, maar allebei nogal triest.
En oorlog zelf natuurlijk, ook triest.
Rusland lost het al op door gewoon wat gevormde grenzen serieus te nemen.. Enorm zonde dit ook voor de Russische welvaart. Wat dat betreft is die oorlog echt totaal niet te begrijpen, het land met de meeste pijn is nog wel Rusland.
Oh ik keek meer vanuit Rusland vs Iedereen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je schrijft, geheel onverwacht, Oekrane verkeerd.
https://nos.nl/liveblog/2(...)or-explosie-krimbrugquote:Poolse energiefunctionaris: lek pijpleiding lijkt geen sabotage
Het lijkt er niet op dat er sprake is van sabotage bij de lekkage die is ontstaan in de Droezjba-oliepijpleiding in Polen. Dat zegt een Poolse functionaris die zich bezighoudt met de energievoorziening tegen persbureau Reuters.
Volgens Mateusz Berger is er geen reden om aan te nemen dat iemand met opzet het lek heeft veroorzaakt. Hij vermoedt dat er sprake is van een ongeluk.
Oekrane wordt het nieuwe Berlijn, denk ik. Ik weet niet of dat wel zo goed voor het Oekraense volk is. Maar alla, ze hebben geen keuze. Als ze de oorlog verliezen (zal niet gebeuren) heeft Rusland het voor het zeggen. Als ze de oorlog winnen heeft de VS het voor het zeggen. Zelf zullen ze weinig tot niks in mogen brengen. Aan de leiband van het IMF. Zoals Griekenland, maar dan vele malen zwaarder. Ze zullen hun eigen cultuur verliezen en de Amerikaanse cultuur opgedrongen krijgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rusland verliest al zijn welvaart dat het via het westen zou kunnen bereiken, Oekrane wordt opgebouwd met westers geld in de toekomst, al die oostblok gebouwen worden afgebroken en er zal wat nieuws worden neergezet.
Wat een onzin zeg..quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:33 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oekrane wordt het nieuwe Berlijn, denk ik. Ik weet niet of dat wel zo goed voor het Oekraense volk is. Maar alla, ze hebben geen keuze. Als ze de oorlog verliezen (zal niet gebeuren) heeft Rusland het voor het zeggen. Als ze de oorlog winnen heeft de VS het voor het zeggen. Zelf zullen ze weinig tot niks in mogen brengen. Aan de leiband van het IMF. Zoals Griekenland, maar dan vele malen zwaarder. Ze zullen hun eigen cultuur verliezen en de Amerikaanse cultuur opgedrongen krijgen.
Ik had het misschien in iets andere bewoording moeten schrijven.quote:
Dat is gebruikelijk tijdens het onderzoekquote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
Maar even on-topic. De VS en Rusland zijn een onderzoek gestart, en vervolgens horen we niks meer?
Misschien zijn ze nog bezig. Het zal wat tijd kosten. Zeker als de russen steeds hun kostbare gas (waar ze kennelijk hun toekomst mee moeten veiligstellen) door die buizen blijft pompenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:57 schreef RetepV het volgende:
Maar even on-topic. De VS en Rusland zijn een onderzoek gestart, en vervolgens horen we niks meer?
Je 'aanwijzingen' slaan werkelijk nergens op, Oekrane wil zelf ook bij de westerse wereld horen, dus er zal - als het allemaal hersteld kan worden - een mooie mix ontstaan van Oekranse cultuur/historie met westerse invloeden zoals dat inmiddels in vele landen bestaat.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik had het misschien in iets andere bewoording moeten schrijven.
Maar de tijd zal uitmaken of het werkelijk zo zal gebeuren, of dat Oekrane zijn eigen cultuur kan bewaren.
Een aanwijzing er voor is dat Oekrane's cultuur sinds 1991 gereconstrueerd is. Voor 1991 bestond Oekrane niet, en het enige dat er van een cultuur te vinden was, was te vinden in documentatie van de Soviets. Maar die waren natuurlijk niet volledig. Zelfs de Oekraense taal is gereconstrueerd. En dat reconstrueren is door rechtse nationalisten gedaan. Maar als Oekrane bij de EU komt, zal dat rechts nationalisme aangepakt worden. En wat zal er dan met die gereconstrueerde cultuur gebeuren?
Een andere aanwijzing is dat Amerikanen niet begrijpen wat cultuur is. Ze bestaan zelf nog geen 300 jaar als land. Ze zetten dat kleine beetje cultuur dat ze hebben op een voetstuk, vinden het de beste cultuur in de wereld en leggen het op aan de landen die ze 'bevrijden'. Maar wat begrijpen ze van bijvoorbeeld de Italiaanse cultuur, die 3000 jaar oud is? Of wat dat betreft de Nederlandse cultuur, die ook al zo'n 2000 jaar oud is?
De tijd zal het uitwijzen.
Ik weet het volledige sowieso er niet van, en ik denk 99% van de mensen niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 12:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik had het misschien in iets andere bewoording moeten schrijven.
Maar de tijd zal uitmaken of het werkelijk zo zal gebeuren, of dat Oekrane zijn eigen cultuur kan bewaren.
Een aanwijzing er voor is dat Oekrane's cultuur sinds 1991 gereconstrueerd is. Voor 1991 bestond Oekrane niet, en het enige dat er van een cultuur te vinden was, was te vinden in documentatie van de Soviets. Maar die waren natuurlijk niet volledig. Zelfs de Oekraense taal is gereconstrueerd. En dat reconstrueren is door rechtse nationalisten gedaan. Maar als Oekrane bij de EU komt, zal dat rechts nationalisme aangepakt worden. En wat zal er dan met die gereconstrueerde cultuur gebeuren?
Een andere aanwijzing is dat Amerikanen niet begrijpen wat cultuur is. Ze bestaan zelf nog geen 300 jaar als land. Ze zetten dat kleine beetje cultuur dat ze hebben op een voetstuk, vinden het de beste cultuur in de wereld en leggen het op aan de landen die ze 'bevrijden'. Maar wat begrijpen ze van bijvoorbeeld de Italiaanse cultuur, die 3000 jaar oud is? Of wat dat betreft de Nederlandse cultuur, die ook al zo'n 2000 jaar oud is?
De tijd zal het uitwijzen.
Bijzondere move wel. De suggestie dat het dan sowieso geen Rusland kan zijn deel ik dan weer niet.quote:
quote:Norway: Russian man detained with 2 drones near Arctic
Norway has bumped up security at energy installations in the country after numerous drone sightings. The 50-year-old was ordered held in custody for two weeks.
A Norweigan court on Friday ordered a 50-year-old Russian national held in custody for two weeks as he admitted to flying two drones over the country, potentially over critical energy infrastructure.
In recent weeks, there have been numerous drone sightings near the country's offshore oil and gas platforms.
Security has been ratcheted up following explosions that targeted gas pipelines in the Baltic Sea last month.
What do we know about the suspect?
The identity of the Russian male was not made public, only that he was detained on Tuesday with three passports in his luggage, two Russian ones and one Israeli, according to local Norweigan media
https://m.dw.com/en/norwa(...)ar-arctic/a-63441134
Dat ze die man na een paar weken al weer vrij gaan laten. Alleen al het bezit van valse paspoorten mag je wel iets zwaarder rekenen lijkt mij.quote:
Ik interpreteerde het als voor-arrest. Dus rechter heeft nu bepaald dat hij 14 dagen gevangen mag worden gehouden en daarna moet hij weer verschijnen voor eventuele verlenging.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat ze die man na een paar weken al weer vrij gaan laten. Alleen al het bezit van valse paspoorten mag je wel iets zwaarder rekenen lijkt mij.
Staatsveiligheid als reden wordt gezegd, geen idee verder, maar wat updates zouden interessant zijn.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:38 schreef Rode_Wijn het volgende:
Kan gewoon vertrouwelijkheid zijn net als bij de zweedjes?
Je hebt het hier wel over een extreem linkse partij. Dus van het soort wat we in NL niet hebben.quote:Op maandag 17 oktober 2022 20:41 schreef Za het volgende:
[..]
Staatsveiligheid als reden wordt gezegd, geen idee verder, maar wat updates zouden interessant zijn.
Wagenknecht wordt zelfs door eigen partij de Linken behoorlijk uitgekotstquote:Op maandag 17 oktober 2022 20:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt het hier wel over een extreem linkse partij. Dus van het soort wat we in NL niet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |