Zit er een slimme energie meter in het huis? Dan zou waarschijnlijk een contract met dynamische prijzen (dagelijks/per uur andere prijzen) het meest gunstige zijn. Kijk dan naar Zonneplan, Frank Energie, Next energie en volgens mij is er nog 1. Meer informatie hierover kan je in de andere energie topics vinden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:11 schreef iunik het volgende:
Hi
Welk energiecontract is het gunstigste om nu af te sluiten in combinatie met een individuele HR combiketel met energielabel B? Ik doe nu al tijdje onderzoek, maar kom er niet uit
Dank voor alle hulp
Easyenergy? Van die oranje vliegtuigenquote:Op maandag 10 oktober 2022 17:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zit er een slimme energie meter in het huis? Dan zou waarschijnlijk een contract met dynamische prijzen (dagelijks/per uur andere prijzen) het meest gunstige zijn. Kijk dan naar Zonneplan, Frank Energie, Next energie en volgens mij is er nog 1.
Ik heb inderdaad een slimme meterquote:Op maandag 10 oktober 2022 17:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zit er een slimme energie meter in het huis? Dan zou waarschijnlijk een contract met dynamische prijzen (dagelijks/per uur andere prijzen) het meest gunstige zijn. Kijk dan naar Zonneplan, Frank Energie, Next energie en volgens mij is er nog 1. Meer informatie hierover kan je in de andere energie topics vinden.
Next energie brengt bijvoorbeeld alleen maar de inkoop prijzen + transport kosten/belastingen in rekening bij de klant. En daarnaast betaal je 4.50 euro per maand abonnements kosten per product. (Enige waar ik research over gedaan heb)
Wat veel goedkoper zal zijn dan de huidige model contracten bij de grotere energie maatschappijen.
Ik denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt nu qua prijs, ik zou zelf kiezen voor een wat grotere partij. Zodat je weet dat ze niet omvallen en hun zaken goed regelen. Maar goed, groot zegt ook niets. Grotere partijen hebben wel grote inkoop (voorraad). Enfin. De prijs zal overal denk ik idem zijn bij instap. Sowieso variable, nu ga je niet voor vast met deze tarieven. Slimme meter is fijn, want dit kun je volgen middels een app bij de meeste.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:11 schreef iunik het volgende:
Hi
Welk energiecontract is het gunstigste om nu af te sluiten in combinatie met een individuele HR combiketel met energielabel B? Ik doe nu al tijdje onderzoek, maar kom er niet uit
Dank voor alle hulp
Wat zijn de prijzen per kWh stroom en m3 gas?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:48 schreef iunik het volgende:
Ik heb me aangemeld bij Vattenfall. Ze hebben een termijnbedrag bepaald: 253 euro. Is dit alsnog niet heel veel? Ben in mijn eentje
1 euro per kWh (enkeltarief) en de gasprijs ligt op meer dan 5 euro per m3.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:59 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Wat zijn de prijzen per kWh stroom en m3 gas?
Dubbel is vaak ook niet goedkoper, tenzij je echt groot verbruikers in de avond/weekend wil gebruiken.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:06 schreef iunik het volgende:
[..]
1 euro per kWh (enkeltarief) en de gasprijs ligt op meer dan 5 euro per m3.
Ik heb ook dubbeltarief gevraagd, hbben ze me een contract met enkeltarief gegeven.
Begint al lekker![]()
![]()
Wat is er makkelijker aan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:12 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Dubbel is vaak ook niet goedkoper, tenzij je echt groot verbruikers in de avond/weekend wil gebruiken.
Ik heb hier dubbel tarief, maar ik had veel liever enkel tarief gehad, veel gemakkelijker.
Zou een dynamisch contract niet beter zijn in de zomermaanden? In de wintermaanden wordt maar een fractie van de zonnestroom opgewerkt vergeleken met de zomermaanden. Er komen dus een aantal maanden aan waaruit goedkope energie alleen door wind opgewekt kan worden.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zit er een slimme energie meter in het huis? Dan zou waarschijnlijk een contract met dynamische prijzen (dagelijks/per uur andere prijzen) het meest gunstige zijn. Kijk dan naar Zonneplan, Frank Energie, Next energie en volgens mij is er nog 1. Meer informatie hierover kan je in de andere energie topics vinden.
Next energie brengt bijvoorbeeld alleen maar de inkoop prijzen + transport kosten/belastingen in rekening bij de klant. En daarnaast betaal je 4.50 euro per maand abonnements kosten per product. (Enige waar ik research over gedaan heb)
Wat veel goedkoper zal zijn dan de huidige model contracten bij de grotere energie maatschappijen.
Ik kan de wasmachine, droger en vaatwasser gewoon overdag draaien.quote:
ik kan dat ook met dubbeltarief, waarom jij niet?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 09:30 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik kan de wasmachine, droger en vaatwasser gewoon overdag draaien.
Ik kook trouwens ook elektrisch, un hoog tarief.
Dubbel tarief is alleen heel gunstig als je dal tarief groot verbruikers kan aanzetten.
heb je het energieplafond gemist?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 17:18 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Zou een dynamisch contract niet beter zijn in de zomermaanden? In de wintermaanden wordt maar een fractie van de zonnestroom opgewerkt vergeleken met de zomermaanden. Er komen dus een aantal maanden aan waaruit goedkope energie alleen door wind opgewekt kan worden.
Het lijkt mij met boerenverstand dan dat de kolencentrales, kerncentrales, gascentrales dan veel vaker aan gaan om te ondersteunen. Deze centrales worden door heel Europa massaal gesloten dus verwacht een paar gigantisch dure maanden voor dynamische contracten. Wanneer je maandelijks kan opzeggen lijkt mij juist een variabel contract waarbij de prijs over 6 maanden wordt uitgesmeerd in de winter voordeliger en dan rond april overstappen naar een dynamisch contract t/m oktober.
ja dat kan wel zo zijn maar dat geldt voor zowel variabele als dynamische contracten. Vergeet niet dat dit geld uiteindelijk door de belastingbetaler betaald moet worden en niks meer is dan symptoombestrijding. Volgend jaar heb je dit geld weer nodig. Energie wordt er niet goedkoper door want waar moeten ze het gas, kolen e.d. inkopen? Juist buiten de EU. Succes met het opleggen van plafonds aan partijen buiten Europa. Die varen/sturen het gewoon door naar andere afnemers want Europa heeft geen eigen schepen of infrastructuur om het op te halen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
heb je het energieplafond gemist?
Ik kan dit ook, maar kosten technisch is dubbel tarief niet rendabel, als je dit niet doet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 10:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik kan dat ook met dubbeltarief, waarom jij niet?
jammer dat je niet ingaat op mijn opmerking. Heb je het nou gemist of niet? want gezien de reactie waar ik op reageerde leek het daarop.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 11:28 schreef Noisiv het volgende:
[..]
ja dat kan wel zo zijn maar dat geldt voor zowel variabele als dynamische contracten. Vergeet niet dat dit geld uiteindelijk door de belastingbetaler betaald moet worden en niks meer is dan symptoombestrijding. Volgend jaar heb je dit geld weer nodig. Energie wordt er niet goedkoper door want waar moeten ze het gas, kolen e.d. inkopen? Juist buiten de EU. Succes met het opleggen van plafonds aan partijen buiten Europa. Die varen/sturen het gewoon door naar andere afnemers want Europa heeft geen eigen schepen of infrastructuur om het op te halen.
Wil je dit probleem goed aanpakken dan zou je moeten investeren in een eigen vloot LNG schepen om zelf gas op te halen waar dan ook ter wereld. Dan zou die 40 miljard geïnvesteerd moeten worden in alle huizen in Nederland isoleren. Het OV bijna gratis maken en heel erg uitbreiden. Goede subsidies op zonnestroom, windstroom en opslag van stroom in accu's. Dan ga je als samenleving daadwerkelijk veel minder verbruiken en kan je wat zon en wind niet kan leveren ophalen met LNG schepen in Nigeria, Algerije, Canada e.d. Dan zit je niet vast aan 1 leverancier via een pijpleiding.
Bekijk het stukje van Yanis Varoufakis (Griekse min van economische zaken) over zijn idee van het energieplafond wat er al is in Griekenland en wat ze nu in Europa willen uitrollen:
Overweeg ook dynamische prijzen. Maar er komen nog heeeeele dure wintermaanden aan.quote:Op maandag 10 oktober 2022 17:20 schreef Delenlill het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |