abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206289766
die NS kaart is echt een ramp. Ook een gekaapt hobbyistenproject trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206289790
Leuk dat ProRail dat voor je gedaan heeft.
Ik herinner mij nog hoe je 20 jaar geleden op Utrecht Centraal station een oude NS vertrekstaat kon kopen voor 10 euro.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206289889
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leuk dat ProRail dat voor je gedaan heeft.
Ik herinner mij nog hoe je 20 jaar geleden op Utrecht Centraal station een oude NS vertrekstaat kon kopen voor 10 euro.
Ik herinner mij nog hoe er in de centrale hal van Utrecht Centraal een winkel was vol met spoorspullen. 30 jaar geleden. Later schoof die een beetje af naar een soort vlooienmarkt aan de jaarbeurspassage. Heb nog weleens een keertje hard gerstenrakkers weg zitten pompen met @Duvel in de Stuivertjesbar daar O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:34:49 #54
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206289921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leuk dat ProRail dat voor je gedaan heeft.
Ik herinner mij nog hoe je 20 jaar geleden op Utrecht Centraal station een oude NS vertrekstaat kon kopen voor 10 euro.
Het was in een opwelling dat ik het contactformulier invulde met de vraag waar ik zo'n ding kon kopen. Ik wil al sinds ik in dit huis woon iets boven m'n bank hebben als wandversiering. Echter ik ben niet zo van de schilderijen etc, en toen ik op het station stond en naar zo'n spooroverzicht stond te kijken bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn als ik zo'n ding aan de muur had en punaises kon prikken op de stations waar ik allemaal ben geweest. Deze reactie, dat er spontaan iets opgestuurd zou worden, had ik totaal niet verwacht.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:25:41 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206290823
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik herinner mij nog hoe er in de centrale hal van Utrecht Centraal een winkel was vol met spoorspullen. 30 jaar geleden. Later schoof die een beetje af naar een soort vlooienmarkt aan de jaarbeurspassage. Heb nog weleens een keertje hard gerstenrakkers weg zitten pompen met @:Duvel in de Stuivertjesbar daar O+
Zeker! Je kon daar toch op een gegeven moment ook Mitropa-serviezen kopen en zo? De Stuivertjesbar is helaas al lang verleden tijd (sinds 2010 vond ik) en vervangen door allerlei hipster-dingetjes. Dat geldt ook voor The Guardian, ook zo'n parel in het stationsgebied. Tot zover opa's zeurkwartiertje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:45:16 #56
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206293468
Op bahn.de is de nieuwe dienstregeling ingeladen. De treinen van bijvoorbeeld Eurobahn, Go-Ahead en de S-Bahn Karlsruhe zijn alleen nog niet ingeladen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206293531
M’n spitstrein zou al vervallen per ingang nieuwe dienstregeling maar hij is sinds deze week al zonder aankondiging geschrapt blijkbaar :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2022 @ 09:35:39 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206294029
Zucht. Op 20 september is er een claim goedgekeurd, en die is netjes uitbetaald op 26 september. Op 22 september is er ook een claim goedgekeurd, maar die is nog niet uitbetaald.

Probeer je duidelijkheid te krijgen, beweert de ns met droge ogen dat er wel is uitbetaald op 22 september, maar dat is de claim van 20 september. Of mijn opgegeven rekeningnummer wel klopt.

Totale Drama die webcare :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:11:01 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206294263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:
M’n spitstrein zou al vervallen per ingang nieuwe dienstregeling maar hij is sinds deze week al zonder aankondiging geschrapt blijkbaar :(
Er wordt momenteel per dag een dobbelsteen opgegooid welke treinen er geschrapt worden. Vandaag ben jij de pineut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206294330
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:11 schreef Duvel het volgende:

[..]
Er wordt momenteel per dag een dobbelsteen opgegooid welke treinen er geschrapt worden. Vandaag ben jij de pineut...
Als ik in de planner kijk komt dat ding helemaal niet meer terug. Ik snap dat er ergens gesneden moet worden (of nou ja, eigenlijk snap ik dat niet en vind ik dat de NS gewoon de concessie gestand moet doen, maar oke), maar zomaar hele treinseries schrappen zonder er verder ruchtbaarheid aan te geven vind ik ook een slechte zaak.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:34:13 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206294494
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als ik in de planner kijk komt dat ding helemaal niet meer terug. Ik snap dat er ergens gesneden moet worden (of nou ja, eigenlijk snap ik dat niet en vind ik dat de NS gewoon de concessie gestand moet doen, maar oke), maar zomaar hele treinseries schrappen zonder er verder ruchtbaarheid aan te geven vind ik ook een slechte zaak.
Welke treinserie hebben we het over?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206294577
In ieder geval niet Dordrecht - Rotterdam want daar gaat de spr nog gewoon 6x per uur per richting :D
pi_206294639
quote:
5s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:34 schreef Duvel het volgende:

[..]
Welke treinserie hebben we het over?
15600. Het alternatief is sowieso een rukverbinding maar dat is het al 20 jaar.
pi_206294680
‘NS heeft onderhoud treinen niet op orde: gevaarlijke situaties op het spoor’

De NS heeft geen goed overzicht van het onderhoud aan de eigen treinen. Dat zorgt voor gevaarlijke situaties, en heeft al daadwerkelijk tot ongelukken geleid. Dat schrijft NRC na een tip van een klokkenluider die voor een dochterbedrijf van de NS werkte. Ook kost het onderhoud onnodig veel geld en levert dit vertraging op voor reizigers.

Binnenlandredactie 12-10-22, 07:48
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) onderzocht eerder dezelfde melding en stelt dat het systeem waarmee bij de NS reparaties worden geregistreerd ‘urgent’ op de schop moet. De problemen leidden volgens de klokkenluider tot zeker twee incidenten. Het ontsporen van een trein bij de Binckhorst in Den Haag in 2020 kwam doordat de remmen van een trein doorschoten. Het voertuig was eigenlijk een intercity, maar werd gebruikt als sprinter. Door het vele stoppen waren de remmen versleten.

Van een tweede incident was een toerist slachtoffer. Hij kwam klem te zitten tussen de deuren op Amsterdam Centraal en heeft het volledige stuk tot Amsterdam Sloterdijk in doodsangst op de treeplank van de trein gestaan. De NS zei later dat de conducteur niet goed had opgelet, maar de klokkenluider zegt tegen NRC dat het ook technisch niet goed zat: de ‘inklembeveiliging’ van de deuren werkte niet.

Geldverspilling
Het slechte overzicht over het onderhoud kost ook onnodig veel geld. Er wordt niet geregistreerd welke treinen welk onderhoud hebben gehad. Zo weet de NS niet in welke treinstellen nieuwe of gereviseerde onderdelen zitten. Als één specifiek onderdeel moet worden vervangen, moet een groot aantal treinen terug naar de werkplaats om te controleren of het er überhaupt in zit. Dat levert treinuitval op, en vertraging voor reizigers.

De Inspectie ziet geen ‘acute risico's’ voor de veiligheid op het spoor, maar wil wel dat haast wordt gemaakt met het oplossen van de problemen. De NS deed zelf ook onderzoek, schrijft de krant. Maar daarin zouden geen veiligheidsproblemen zijn ontdekt. Inmiddels zou wel een plan zijn gemaakt om de administratie en het onderhoud te verbeteren.

bron https://www.ad.nl/binnenl(...)-het-spoor~adbd634e/
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:56:42 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206294724
De treeplank, dat is toch niet aan de buitenkant van de trein toch? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206294732
quote:
Het voertuig was eigenlijk een intercity, maar werd gebruikt als sprinter. Door het vele stoppen waren de remmen versleten.
Maar voor de revisie naar DDZ reden ze bijna alleen maar als stoptrein? Kan me niet voorstellen dat er aan de remmen heel veel veranderd is?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2022 @ 11:06:34 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206294814
abbbe764c437c0a59dc13765ae38d393ecaf3fa4.jpg?1665565528

Trammelant op Utrecht cs? Alle poortjes wijdopen, inchecken onmogelijk
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2022 @ 11:17:41 #68
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206294925
Ah, er is een brandmelding. Ik dacht al toen ik aan de buitenzijde bij burger King liep dat het zo enorm stonk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206294943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Maar voor de revisie naar DDZ reden ze bijna alleen maar als stoptrein? Kan me niet voorstellen dat er aan de remmen heel veel veranderd is?
Nah, dit is een beetje oude koeien uit de sloot halen, maar de treinen werden onderhouden als IC, terwijl ze op dat moment ook deels nog als sprinter reden. Daardoor sleet het remwerk sneller dan voorzien. Ipv een onderhoudsbeurt voor het remwerk elke 35000 kilometer werd het op elke 70000 (of zoiets, geen idee meer van de exacte getallen) gedaan omdat een IC natuurlijk minder vaak remt.
Naar aanleiding van het onderzoek is het onderhoudsschema aangepast en wordt de gangbaarheid van de remmen vaker gecontroleerd, samen met het vaker afdraaien van de wielen tegen de trillingen. Ook is er een heel monitoringssysteem opgetuigd die de staat van de draaistel en trillingen in de gaten houdt en deze realtime doorstuurt.
pi_206294999
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:51 schreef Adrie072 het volgende:
‘NS heeft onderhoud treinen niet op orde: gevaarlijke situaties op het spoor’

De NS heeft geen goed overzicht van het onderhoud aan de eigen treinen. Dat zorgt voor gevaarlijke situaties, en heeft al daadwerkelijk tot ongelukken geleid. Dat schrijft NRC na een tip van een klokkenluider die voor een dochterbedrijf van de NS werkte. Ook kost het onderhoud onnodig veel geld en levert dit vertraging op voor reizigers.

Binnenlandredactie 12-10-22, 07:48
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) onderzocht eerder dezelfde melding en stelt dat het systeem waarmee bij de NS reparaties worden geregistreerd ‘urgent’ op de schop moet. De problemen leidden volgens de klokkenluider tot zeker twee incidenten. Het ontsporen van een trein bij de Binckhorst in Den Haag in 2020 kwam doordat de remmen van een trein doorschoten. Het voertuig was eigenlijk een intercity, maar werd gebruikt als sprinter. Door het vele stoppen waren de remmen versleten.

Van een tweede incident was een toerist slachtoffer. Hij kwam klem te zitten tussen de deuren op Amsterdam Centraal en heeft het volledige stuk tot Amsterdam Sloterdijk in doodsangst op de treeplank van de trein gestaan. De NS zei later dat de conducteur niet goed had opgelet, maar de klokkenluider zegt tegen NRC dat het ook technisch niet goed zat: de ‘inklembeveiliging’ van de deuren werkte niet.

Geldverspilling
Het slechte overzicht over het onderhoud kost ook onnodig veel geld. Er wordt niet geregistreerd welke treinen welk onderhoud hebben gehad. Zo weet de NS niet in welke treinstellen nieuwe of gereviseerde onderdelen zitten. Als één specifiek onderdeel moet worden vervangen, moet een groot aantal treinen terug naar de werkplaats om te controleren of het er überhaupt in zit. Dat levert treinuitval op, en vertraging voor reizigers.

De Inspectie ziet geen ‘acute risico's’ voor de veiligheid op het spoor, maar wil wel dat haast wordt gemaakt met het oplossen van de problemen. De NS deed zelf ook onderzoek, schrijft de krant. Maar daarin zouden geen veiligheidsproblemen zijn ontdekt. Inmiddels zou wel een plan zijn gemaakt om de administratie en het onderhoud te verbeteren.

bron https://www.ad.nl/binnenl(...)-het-spoor~adbd634e/
Wat een bende. Als de NS nog een paar jaar zo doorgaat hebben we tegen 2030 een prachtig onderhouden spoornet en een vloot van matig onderhouden treinen die door personeelstekort helemaal niet rijden :')
  woensdag 12 oktober 2022 @ 12:08:23 #71
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206295408
Toch is de vraag ook wel een beetje tot hoe ver de NS verantwoordelijk gehouden kan worden voor halve tosti's die ondanks alle fluiten, bellen, lampen en sluitende deuren nog in een vertrekkende trein willen springen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206295499
quote:
Ach, dat is al tijden de staat van het ov in Nederland, bij het busvervoer moet je al tijden goed zoeken naar een bus zonder defecten. Spiegel verstellingen die niet werken, deurstoringen die niet opgelost worden, climate control die niet werkt (voor zover dat uberhaupt niet uitgezet is bij electrische bussen). Moet er een bus afgesleept worden, dan is die meestal binnen een paar uur weer terug zonder dat er wat aangedaan is, en kan het spul binnen een dag weer afgesleept worden.
Rituitval vind ook niemand erg, de provinciën betalen toch wel, en doorpakken met boetes vinden ze eng. En dan zijn er nog fabrikanten zoals VDL die het presteren om bussen af te leveren zonder enige kwaliteitscontrole, en dingen zoals motorluiken en deuren die eraf vallen tijdens het rijden, plafondplaten die spontaan naar beneden komen, remmen die soms besluiten een keertje niet te werken en voorruiten die spontaan uit hun sponningen schieten doordat ze amper of niet gelijmd waren. En dat bij bussen van enkele maanden oud...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2022 @ 12:18:32 #73
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206295539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:08 schreef Janneke141 het volgende:
Toch is de vraag ook wel een beetje tot hoe ver de NS verantwoordelijk gehouden kan worden voor halve tosti's die ondanks alle fluiten, bellen, lampen en sluitende deuren nog in een vertrekkende trein willen springen.
Smakelijk gelachen om het 'halve tosti's' _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_206295700
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:15 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Ach, dat is al tijden de staat van het ov in Nederland, bij het busvervoer moet je al tijden goed zoeken naar een bus zonder defecten. Spiegel verstellingen die niet werken, deurstoringen die niet opgelost worden, climate control die niet werkt (voor zover dat uberhaupt niet uitgezet is bij electrische bussen). Moet er een bus afgesleept worden, dan is die meestal binnen een paar uur weer terug zonder dat er wat aangedaan is, en kan het spul binnen een dag weer afgesleept worden.
Rituitval vind ook niemand erg, de provinciën betalen toch wel, en doorpakken met boetes vinden ze eng. En dan zijn er nog fabrikanten zoals VDL die het presteren om bussen af te leveren zonder enige kwaliteitscontrole, en dingen zoals motorluiken en deuren die eraf vallen tijdens het rijden, plafondplaten die spontaan naar beneden komen, remmen die soms besluiten een keertje niet te werken en voorruiten die spontaan uit hun sponningen schieten doordat ze amper of niet gelijmd waren. En dat bij bussen van enkele maanden oud...
Maar zou dat niet ook een beetje komen door hoe er nu gewerkt wordt met concessies? De looptijd is 8-10 jaar en daarna is het materieel afgeschreven en wordt het geëxporteerd. De aanbestedende overheid pakt gewoon de goedkoopste inschrijver en niet per se het beste bod. Dus dat je dan zo’n race to the bottom krijgt met slecht onderhouden knakenmaterieel was ook wel te verwachten. Die vervoerder schrijft zo goedkoop mogelijk in waardoor het van meet af aan schrapen is om nog iets van winst te kunnen maken.
pi_206295826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een bende. Als de NS nog een paar jaar zo doorgaat hebben we tegen 2030 een prachtig onderhouden spoornet en een vloot van matig onderhouden treinen die door personeelstekort helemaal niet rijden :')
Waarom komt ILenT hier nu pas achter eigenlijk?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')