abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:06:56 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206240499
twitter


twitter


twitter
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Spellchecker vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:08:17 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:10:19 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:10:32 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Redactie Sport vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:29:39 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206240764
@tong80 misdraagt zich weer eens hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:54:42 #6
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_206241068
Stukske Broabantse gemoedelijkheid.

Worstenbroadje erbij. Bakske koffie.
pi_206241090
Kutclub.
pi_206242434
ik dacht dat den bos en tilburg hetzelfde was
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:31:41 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_206244408
FC Den Bosch boekte vrijdagavond een uiterst knappe 1-2-overwinning bij Willem II, maar die prestatie werd volledig overschaduwd door de misdragingen van een deel van de Bossche aanhang in Tilburg. ,,Het moment om geen supporters meer mee te nemen naar uitwedstrijden komt steeds dichterbij”, zegt veiligheidsmanager Willem Heeren.



Het beeld is paradoxaal. Terwijl FC Den Bosch-trainer Jack de Gier en enkele van zijn spelers enthousiast de pers te woord staan na de winst bij Willem II, staat Willem Heeren met een strak gezicht langs de kant in de mixed zone van het Koning Willem II Stadion. De veiligheidsmanager van FC Den Bosch heeft een vreselijke avond achter de rug.

En dat begon al ruim voor de aftrap, zegt hij. Toen al werd het besluit genomen om een aantal van de bussen met FC Den Bosch-aanhangers die op weg waren naar Tilburg terug te sturen. In het uitvak was op dat moment namelijk al duidelijk dat het mis ging. ,,De boel vernielen, vuurtjes stoken”, schudt Heeren het hoofd.

Voor het uitvak zijn zeshonderd kaartjes verkocht, maar helemaal vol raakt het op deze avond nooit. Helemaal leeg uiteindelijk wel.

Vuurwerk
Naarmate de aftrap dichterbij komt wordt het erger. Er wordt vuurwerk op het veld gegooid en sommige FC Den Bosch-fans proberen door de hekken te breken. Ook de Willem II-aanhang laat zich niet onbetuigd. Vuurwerk buiten het stadion en fakkels op het veld net voordat de eerste bal rolt.

Als die eerste bal rolt, is het op het veld ook meteen raak. Faris Hammouti schiet binnen een minuut de 0-1 voor een overrompelend startend FC Den Bosch binnen. Het is het sein om bekers bier op het veld te gooien. Een ervan raakt Danny Verbeek op zijn oor. Nota bene vanuit het vak met FC Den Bosch-fans, zo tonen tv-beelden aan. De Bossche routinier stort neer, blijft even op het veld zitten en geeft daarna aan scheidsrechter Perez aan dat hij gewoon wil doorvoetballen. ,,Het was een volle beker. Ik schrok vooral toen die me raakte”, zegt hij later.

De wedstrijd gaat verder, Jordy van der Winden valt geblesseerd uit bij FC Den Bosch, en de ellende in het uitvak gaat ook verder. Er belandt nog meer vuurwerk op het veld, ondanks waarschuwingen van de stadionspeaker, en in de zeventiende minuut is het genoeg voor Perez. De arbiter legt de wedstrijd stil.

En niet zomaar stil, het duurt 82 minuten voordat er weer een bal rolt. In de tussentijd vegen politie en ME het volledige uitvak leeg. Zonder de FC Den Bosch-aanhang in het verder uitverkochte stadion wordt de wedstrijd uiteindelijk hervat. En blijf FC Den Bosch verrassend de baas op het veld. Rood voor Willem II’er Wessel Dammers, 0-2 van de sterk spelende Faris Hammouti en uiteindelijk 1-2 van Jelle Bosch.

Het is bijna half twaalf als het eindsignaal van Perez klinkt. De aanhang van Willem II begroet de nederlaag van de eigen ploeg met een fluitconcert, de spelers van FC Den Bosch vallen elkaar in de armen na hun knappe overwinning.

Dit moeten we niet meer willen. En het gaat niet alleen bij ons mis. Het gebeurt bij heel veel andere clubs

Opnieuw wint de ploeg een derby, na de 4-1 tegen TOP Oss van twee weken geleden, maar wederom zijn er problemen met de aanhang. Kan FC Den Bosch nog wel fans meenemen naar uitwedstrijden? ,,Ik denk het eigenlijk niet”, zegt Heeren eerlijk.

Technisch manager Jan Gösgens van FC Den Bosch is dezelfde mening toegedaan. ,,Dit moeten we niet meer willen. En het gaat niet alleen bij ons mis. Het gebeurt bij heel veel andere clubs. We moeten gewoon stoppen met uitpubliek.”

Heeren is het roerend met hem eens. ,,Dat advies heb ik ook al meermaals aan de KNVB gegeven. Maar die wilde er nog niet aan. Toch denk ik niet dat een besluit daarover nog heel lang op zich zal laten wachten.”

https://www.bd.nl/fc-den-(...)jaUqUtW2mSfMBhfd0vnw

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:59:38 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_206245382
heeft zich verontschuldigd voor de gebrekkige communicatie tijdens de uit de hand gelopen derby tegen FC Den Bosch. Het duel in de Keuken Kampioen Divisie werd vrijdagavond verschillende keren stilgelegd toen supporters vuurwerk afstaken en op het veld gooiden. Ook was er een confrontatie in het uitvak tussen supporters van Willem II en Den Bosch. De Tilburgers betreuren de zaak en zeggen alles in het werk te stellen om de daders op te sporen.

De uitsupporters van Den Bosch misdroegen zich voortdurend door vuurwerk op het veld te gooien en raakten vervolgens – toen het duel al voor de tweede keer was gestaakt – slaags met de thuisfans van Willem II. De ME voelde zich genoodzaakt het vak met Den Bosch-fans te ontruimen. Onderweg naar Tilburg waren al enkele supportersbussen van de weg gehaald en teruggestuurd naar Den Bosch. De wedstrijd werd uiteindelijk om 21.45 uur na een lange onderbreking hervat, waarna de bezoekers met 1-2 zegevierden.

"Na overleg tussen beide clubs, het Openbaar Ministerie, de gemeente Tilburg en de politie werd besloten dat in het belang van de algehele veiligheid het de meest verstandige keuze was om de supporters van FC Den Bosch terug naar huis te sturen en de wedstrijd daarna eventueel uit te spelen", laat Willem II weten in een reactie. "Een leeg bezoekersvak was een voorwaarde om de wedstrijd uit te spelen. Omdat vooraf onduidelijk was hoeveel tijd het ontruimen van het bezoekersvak in beslag zou nemen en omdat de ontruiming door vele FC Den Bosch-supporters werd bemoeilijkt, werd aanvankelijk nog niets gecommuniceerd om eventuele escalatie van de situatie te voorkomen."

Excuses
Uiteindelijk lukte het de ME om de fans terug de bussen in te krijgen, waarna het duel kon worden hervat. "Op het moment dat de laatste FC Den Bosch-supporters hun weg naar de bus vonden, ontstond een betere indicatie van het moment waarop de wedstrijd hervat kon worden. Daarop heeft de club middels de stadionspeaker en social media alle aanwezigen in het stadion geīnformeerd. Onze excuses voor de late informatie over de gang van zaken. De gemeente Tilburg, het Openbaar Ministerie, de politie, FC Den Bosch en Willem II trekken de komende periode gezamenlijk op om het verloop van de avond te evalueren."

Zowel binnen als buiten het stadion liep het vrijdag uit de hand bij Willem II - FC Den Bosch.Lees artikel
Willem II zegt alles in het werk te stellen om te achterhalen welke supporters zich schuldig hebben gemaakt aan strafbare feiten. Zij die zich misdragen hebben kunnen een forse boete en/of een stadionverbod tegemoet zien, zo valt te lezen. "Wat een mooie voetbalavond had moeten worden mondde uit in een inktzwarte avond voor alle supporters die met goede bedoelingen naar het stadion zijn gekomen. Vooral voor onze jongste supporters vinden wij het ontzettend vervelend dat zij getuige zijn geweest van deze ongeregeldheden en het wangedrag. Wij hopen dat ondanks deze in alle opzichten teleurstellend verlopen avond iedere Willem II'er bij de volgende thuiswedstrijd met een veilig gevoel terugkeert in het Koning Willem II stadion."

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=409408

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:58:22 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_206248143
Helemaal eens met geen uitpubliek meer. Jammer maar helaas. Het lost in elk geval een hoop problemen op
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:58:59 #12
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_206248151
Willem II ;(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_206248853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 21:54 schreef Wertha het volgende:
Stukske Broabantse gemoedelijkheid.

Worstenbroadje erbij. Bakske koffie.
Bčkske, gin bakske.
pi_206249160
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 15:58 schreef Parafernalia het volgende:
Helemaal eens met geen uitpubliek meer. Jammer maar helaas. Het lost in elk geval een hoop problemen op
Voetbalwet. iN eNgElAnD gEbEuRd NiKs mEeR
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:37:19 #15
408813 crew  trein2000
pi_206249401
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 15:58 schreef Parafernalia het volgende:
Helemaal eens met geen uitpubliek meer. Jammer maar helaas. Het lost in elk geval een hoop problemen op
Gewoon de uitsupportersverboden laten oplopen. 1 keer vuurwerk/racistisch gedoe/knokken? Strike. Eerste strike is een wedstrijd zonder uitpubliek, tweede twee, vier, acht, etc. Het slaat nergens op om clubs als Heerenveen of Excelsior te straffen omdat erkende probleemclubs als Den Bosch, Den Haag of Feyenoord altijd weer gedoe hebben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206249447
Ik snap dit niet. Beide clubs zijn toch Brabants? Dus toch eensgezind? Of zie ik dat verkeerd?
pi_206269233
Uitsupporters in z'n algemeenheid willen verbieden :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')