Nee, hebben dat niet vooraf geïnformeerd wat er in dit soort gevallen gebeurt. Lijkt me ook niet reëel, kan echt niet alles vooraf checken watvoor consequenties alles kan hebben. Ga er toch vanuit als je bij een bekend reisbureau een pakketreis boekt dat dit voldoende zekerheid biedt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Sodemieters het volgende:
Ryanair gaat uiteraard alleen de geannuleerde vlucht vergoeden, zij zijn immers niet de aanbieder geweest van het pakket. Zij hebben als product alleen een vliegreis verkocht aan jullie reisbureau. Het is het reisbureau geweest dat via allemaal losse aanbieders een pakket voor jullie heeft samengesteld en geboekt.
Je moet dus bij het reisbureau zijn. Waarbij ik niet zeker weet of dit inderdaad valt onder de definitie van een pakketreis, of dat dit toch gezien zal worden als losse elementen. Hebben jullie ten tijde van het boeken geïnformeerd wat er in dit soort gevallen zou gebeuren?
En wat staat er er precies vermeld op de factuur? Allemaal separaat gespecificeerde posten (dus een apart bedrag voor vlucht, hotel, huurauto) of slechts één bedrag voor de pakketreis? Laat ik het zo zeggen: ik kan bij AH boter, suiker, meel, appels, eieren en kaneel kopen, maar daarmee heb ik nog geen appeltaart gekocht.
Right…quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef Socios het volgende:
Afgelopen weekend op Eindhoven Airport zeker… Wat een tyfuszooi.
Jullie hebben het op deze manier geboekt, zodat je bij annuleringen door corona niet allerlei gedoe met verschillende partijen zou hebben. Mij lijkt dat je dan bij het boeken ook even navraagt of dat inderdaad op die manier geregeld is bij deze boeking.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:03 schreef Tyfuszooi het volgende:
Nee, hebben dat niet vooraf geïnformeerd wat er in dit soort gevallen gebeurt. Lijkt me ook niet reëel, kan echt niet alles vooraf checken watvoor consequenties alles kan hebben. Ga er toch vanuit als je bij een bekend reisbureau een pakketreis boekt dat dit voldoende zekerheid biedt.
Dan denk ik dat je redelijk sterk staat. Het reisbureau heeft jullie namelijk één product verkocht en dat product hebben ze niet kunnen leveren. Ik zou zeggen dat ze dan de volledige reissom moeten restitueren.quote:Op de factuur/boekingsbevestiging staat alleen ‘pakketreis’ vermeld, zonder gespecificeerde kosten.
Na telefonisch contact en fysiek bezoek aan het reisbureau bleef men volhouden dat zij hierin niets kunnen betekenen en dat dit met name heeft te maken met de regels van Ryanair.
Dat lijkt me juist wel de manier (maar bij de verkeerde partij).quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:00 schreef Tyfuszooi het volgende:
Heb dit nu bij mijn rechtsbijstandsverzekering neergelegd welke dat via hun partner bij Ryanair zal proberen te claimen, maar ja zie dat niet positief in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |