abonnement Unibet Coolblue
pi_206354148
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Tsja, ik begrijp best dat je je aangevallen voelt wanneer iemand benoemt dat aanhangers van Baudet veelal kampen met ontwikkelings- en gedragsstoornissen. Erg verbindend is het niet, dus als het wordt verwijderd zou ik dat begrijpen. Het dingetje is alleen: het klopt. Als je ziet dat Baudet tegenwoordig willekeurige mensen van de meest weerzinwekkende zaken beschuldigd kun je al concluderen dat normaal functionerende mensen daar niet van gecharmeerd zijn. Ik merk het ook in mijn omgeving, het handjevol Baudetstemmers dat ik nog ken kampen allemaal met vergaande psychische problematiek met bijbehorende diagnose.
Er stond 'alleen', niet 'veelal'. Ik zou mij er verder niet door aangevallen voelen, maar dat laat onverlet dat het iets zegt over de kwaliteit van 'de kaders', en de mate van selectief ingrijpen wanneer je ziet wat wél verdwijnt. Het amateurpsychologiseren van de ander is natuurlijk een heel leuke hobby verder. Vooral op een online kliniek dat als forum fungeert. En soms is reëel of zelfs nodig. Bijvoorbeeld wanneer je probeert te verklaren waarom mensen doen alsof gendergeneuzel ergens op slaat, of wanneer mensen doen alsof de huizenmarktsituatie losstaat van de massamigratie, of wanneer ze een hele bevolking in huis willen opsluiten om bejaarden een paar weken langer te geven, of wanneer mensen dag-in-dag-uit met Baudet bezig zijn, etc. Maar het is dan natuurlijk wel zaak dat je dit passend binnen een context een beetje genuanceerd en onderbouwend doet. Gooi je het er gewoon willekeurig uit, dan is het niet veel meer dan ordinair moddergooien.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206354152
Die gast moet opgenomen worden. Verplicht. Helaas gaat dat niet gebeuren.
pi_206354164
Ik werk met mensen met een stoornis en kan bevestigen dat deze bovengemiddeld Baudet stemmen.

Geen verzinsels maar vooral mijn eigen observatie.
pi_206354245
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het is jouw held, vertel het ons zou ik zeggen.
_O- :W
pi_206354375
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:32 schreef Document1 het volgende:
Ik werk met mensen met een stoornis en kan bevestigen dat deze bovengemiddeld Baudet stemmen.

Geen verzinsels maar vooral mijn eigen observatie.
Mensen met gedragsproblematiek bevinden zich bijna altijd aan de uitersten van het politieke spectrum. Hetzelfde gaat op voor de mate van fanatisme. Het lijkt mij sowieso aannemelijk dat het gros van de POL-geïnteresseerde mensen afleiding in de wereldproblematiek zoekt. Het is simpelweg makkelijker om problemen te zien in waar je zelf niet veel aan kan doen, dan om aan je eigen leven te werken. Daarom zit het internet vol met mensen die zich er dagelijks mee bezig houden, en waarom het vol staat met video's van hysterische activisten. Maar goed ja, Baudet is inderdaad naar een uiterste van het spectrum gekropen, dus de observatie zal in toennemende mate kloppen. Het probleem is alleen dat iemand die door veel idioten wordt aangehangen verdedigbare ideeën kan hebben. De vraag is vervolgens dus of je over die ideeën wil discussiëren, of dat je de discussie op voorhand wil doodslaan door eenieder die in staat is de ideeën te verdedigen verdacht te maken als geestesziek.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206354485
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 17:51 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mensen met gedragsproblematiek bevinden zich bijna altijd aan de uitersten van het politieke spectrum. Hetzelfde gaat op voor de mate van fanatisme. Het lijkt mij sowieso aannemelijk dat het gros van de POL-geïnteresseerde mensen afleiding in de wereldproblematiek zoekt. Het is simpelweg makkelijker om problemen te zien in waar je zelf niet veel aan kan doen, dan om aan je eigen leven te werken. Daarom zit het internet vol met mensen die zich er dagelijks mee bezig houden, en waarom het vol staat met video's van hysterische activisten. Maar goed ja, Baudet is inderdaad naar een uiterste van het spectrum gekropen, dus de observatie zal in toennemende mate kloppen. Het probleem is alleen dat iemand die door veel idioten wordt aangehangen verdedigbare ideeën kan hebben. De vraag is vervolgens dus of je over die ideeën wil discussiëren, of dat je de discussie op voorhand wil doodslaan door eenieder die in staat is de ideeën te verdedigen verdacht te maken als geestesziek.
Daar heb je zeker een punt, ik denk alleen dat Baudet een weg is ingeslagen die zo donker verlicht is dat er nog weinig over valt te discussiëren.

Er was een tijd dat hij aanschoof bij PowNed en hij echt wel verstandige dingen zei. Helaas is daar weinig van over.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 18:11:21 #257
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206354611
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:01 schreef Document1 het volgende:

[..]
Daar heb je zeker een punt, ik denk alleen dat Baudet een weg is ingeslagen die zo donker verlicht is dat er nog weinig over valt te discussiëren.

Er was een tijd dat hij aanschoof bij PowNed en hij echt wel verstandige dingen zei. Helaas is daar weinig van over.
In die tijd stonden er nog mensen om hem heen die hem op de rechte weg hielden. Je kan je afvragen of dat toendertijd wel zijn eigen teksten waren die hij daar uitsprak. Maar goed, mischien is dat wel te paranoide van mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:14:26 #258
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206354645
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In die tijd stonden er nog mensen om hem heen die hem op de rechte weg hielden. Je kan je afvragen of dat toendertijd wel zijn eigen teksten waren die hij daar uitsprak. Maar goed, mischien is dat wel te paranoide van mij.
Laten we niet doen alsof Baudet de uitzondering is binnen clubs als FvD. Deportaties, tribunalen of erger zitten in de kern van dergelijke bewegingen. Ze worden slechts tegengehouden door gebrek aan macht, niet door gebrek aan extremisme.
pi_206354716
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:01 schreef Document1 het volgende:
Daar heb je zeker een punt, ik denk alleen dat Baudet een weg is ingeslagen die zo donker verlicht is dat er nog weinig over valt te discussiëren.

Er was een tijd dat hij aanschoof bij PowNed en hij echt wel verstandige dingen zei. Helaas is daar weinig van over.
Hij staat nog wel veel van dezelfde dingen voor als toen. Misschien is een ander probleem wel dat hij daarin een van de weinige, zo niet enige is, waardoor mensen gedwongen worden hem zelf op de koop toe te nemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 17-10-2022 18:34:23 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:30:07 #260
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206354793
Morgen krijgt hij een schorsing aan zijn broek, een uniek moment. Bij het ingaan van de schorsing gaan we hem in die periode van zeven dagen net zo vaak zien als daarvoor: nooit.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:35:17 #261
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206354865
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hij staat nog wel veel van dezelfde dingen voor als toen. Misschien is een ander probleem wel dat hij een van de weinige, zo niet enige is, waardoor mensen gedwongen worden hem zelf op de koop toe te nemen.
Er zijn toch genoeg andere partijen op de rechterflank? Ja21, BB, PVV. Welk Baudet standpunt is zo uniek dat mensen zich niet thuisvoellen bij een van die partijen?
I am a black hole shitting into the void
pi_206354886
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:35 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Er zijn toch genoeg andere partijen op de rechterflank? Ja21, BB, PVV. Welk Baudet standpunt is zo uniek dat mensen zich niet thuisvoellen bij een van die partijen?
Het gaat dan over de mate van loyaliteit aan ''westerse vrijheid'', waar Ja21 en PVV alles voor menen te doen, en deze lieten het w.d.b. volledig afweten tijdens de coronawaan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:50:50 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206355009
Dus voor de "vrijheid" van FvD'ers moeten er maar mensen onnodig dood. Klinkt als een gezonde gedachtengang.
pi_206355047
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja, uit de wappievijver vissen zoals hij heeft gedaan met covid, in de hoop op een stabiel aantal zetels zodat hij nog jaren in de kamer kan blijven zitten.

Of, partijj krijgt misschien vies veel geld uit Rusland, dus hij moet verplicht Russische staatspropaganda verkondigen.
Hij heeft niet in de wappie vijver gevist, maar het russische trollen script gevolgd. 90% van alle covid complotten kwamewn bij russische trol campagnes vandaan.

alle dingen waar hij mee op de bres is gesprongen is doordrenkt van russische des-informatie en gericht op het machtiger maken van rusland, het eerste en beste voorbeeld:
- Het ukraine referendum (rusland gefinacieerd complot), met al de grondstoffen in de bodem van Oekraine, is het nooit in het voordeel voor nederland om geen goede handelsrelatie te hebben met Oekraine, wat je ook van de eu vindt.
pi_206355108
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef Hexagon het volgende:
Dus voor de "vrijheid" van FvD'ers moeten er maar mensen onnodig dood. Klinkt als een gezonde gedachtengang.
Waarom plaats je aanhalingstekens aan weerzijde van vrijheid? Wat bedoel je met 'onnodig'? Er bestaan geen keuzes zonder kosten. Ja, ook het gekozen beleid gaat levensjaren kosten. Heel veel levensjaren zelfs, vooral in de armlastige groepen. Veel meer dan er mee gewonnen zijn (in de voornaamste risicogroepen hebben we het over een winst van enkele weken!), volgens de inschatting van o.a.:


Het is hierom juist héél gezond om hier er na te denken. Gezonder dan om blind en ten koste van "het maakt me niet uit" zogenaamd ''onnodige'' doden te voorkomen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206355136
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:53 schreef Korenfok het volgende:
- Het ukraine referendum (rusland gefinacieerd complot), met al de grondstoffen in de bodem van Oekraine, is het nooit in het voordeel voor nederland om geen goede handelsrelatie te hebben met Oekraine, wat je ook van de eu vindt.
Gelukkig is het wel in het voordeel van Nederland om geen goede (handels)relatie met Rusland te hebben. Of nee wacht, dat is in het voordeel van de VS. #complot?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:06:32 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206355189
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:59 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom plaats je aanhalingstekens aan weerzijde van vrijheid? Wat bedoel je met 'onnodig'? Er bestaan geen keuzes zonder kosten. Ja, ook het gekozen beleid gaat levensjaren kosten. Heel veel levensjaren zelfs, vooral in de armlastige groepen. Veel meer dan er mee gewonnen zijn (in de voornaamste risicogroepen hebben we het over een winst van enkele weken!), volgens de inschatting van o.a.:


Het is hierom juist héél gezond om hier er na te denken. Gezonder dan om blind en ten koste van "het maakt me niet uit" zogenaamd ''onnodige'' doden te voorkomen.
Jouw beleid zorgt simpelweg voor een ontwricht zorgsysteem waardoor acuut mensen dood gaan. Ook mensen met andere aandoeningen of ongelukken. Dat wil de FvD dus blijkbaar. Waarom moeten die mensen dood?

Sowieso zijn de meeste mensen het al zo ongeveer weer vergeten. Dus die onmeetbare onzin over "verloren levensjaren". Als je al heel labiel bent wellicht.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 19:11:01 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206355242
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:37 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het gaat dan over de mate van loyaliteit aan ''westerse vrijheid'', waar Ja21 en PVV alles voor menen te doen, en deze lieten het w.d.b. volledig afweten tijdens de coronawaan.
Dat Baudet een broertje dood aan vrijheid heeft weten we van zijn gedweep met Poetin en zijn verlangen naar een tijd van voor de Verlichting.

Btw, corona was geen waan. Dat een virus met de wind van de herst weg zou waaien, dat was een waan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206355290
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:06 schreef Hexagon het volgende:
Jouw beleid zorgt simpelweg voor een ontwricht zorgsysteem waardoor acuut mensen dood gaan. Ook mensen met andere aandoeningen of ongelukken. Dat wil de FvD dus blijkbaar. Waarom moeten die mensen dood?

Sowieso zijn de meeste mensen het al zo ongeveer weer vergeten. Dus die onmeetbare onzin over "verloren levensjaren". Als je al heel labiel bent wellicht.
Dit komt uit een factoranalyse (consequenties van beleid op economie, onderwijs, zorg, etc) en het gaat natuurlijk over letterlijke levensjaren. Het is uiteraad behoorlijk exploratief, maar het is een wijze van onderzoek wat normaliter aan beleid voorafgaat opdat er goed geïnformeerd een ethische discussie plaats kan vinden over de wenselijkheid ervan. Niets daarvan echter, tijdens twee jaar hysterie. Nee, roepen dat als iemand niet meegaat in het beleid, dat diegene mensen ''dood wil''. Niets geeft meer blijk van verstand en welwillendheid. Kuch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 17-10-2022 19:58:51 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206355335
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
Dat Baudet een broertje dood aan vrijheid heeft weten we van zijn gedweep met Poetin en zijn verlangen naar een tijd van voor de Verlichting.

Btw, corona was geen waan. Dat een virus met de wind van de herst weg zou waaien, dat was een waan.
Ja, true, dat gedweep met Putin is een flinke deuk in veel van zijn standpunten, maar hierin zit een relevant verschil tussen nationale en internationale politiek. Je kan natuurlijk, alhoewel met moeite, hier voor vrijheid pleiten, en in Putin een nodig element zien in de vermeende internationale strijd om het overleven van (oud)-Europa.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206355343
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:01 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Gelukkig is het wel in het voordeel van Nederland om geen goede (handels)relatie met Rusland te hebben. Of nee wacht, dat is in het voordeel van de VS. #complot?
Ja oekraine heeft betere grondstoffen en het feit dat je moet kiezen, wij in de navo en eu zitten (grondleggers!), amerika ons als een van de 2 basislanden ziet voor hun cultuur en wij in alles VS gericht zijn heel onlogisch om perse met rusland een goede band te hebben als die verbiedt om met een goudmijn zaken te doen. want dat is die relatie niet in ons voordeel.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 19:26:00 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206355397
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, true, dat gedweep met Putin is een flinke deuk in veel van zijn standpunten, maar hierin zit een relevant verschil tussen nationale en internationale politiek. Je kan natuurlijk, alhoewel met moeite, hier voor vrijheid pleiten, en in Putin een nodig element zien in de vermeende internationale strijd om het overleven van (oud)-Europa.
Als je zoveel moeite moet doen dan pas ik er voor want dan denk ik dat je jezelf aan het belazeren bent. Maar zijn betogen voor "vrijheid" zijn een stuk recenter dan zijn steun voor Poetin

Bij het begin van de covid epidemie wilde Baudet nog dat alles potdicht ging, overigens. Dus ook vrijheid is bij hem maar net hoe het uitkomt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206355606
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Als je zoveel moeite moet doen dan pas ik er voor want dan denk ik dat je jezelf aan het belazeren bent. Maar zijn betogen voor "vrijheid" zijn een stuk recenter dan zijn steun voor Poetin

Bij het begin van de covid epidemie wilde Baudet nog dat alles potdicht ging, overigens. Dus ook vrijheid is bij hem maar net hoe het uitkomt.
Had 'alt-rechts' niet altijd al een zwak voor Putin?

Het kan volstrekt logisch lijken om alles voor een moment potdicht te gooien. Hoe dichter op het begin van de crisis, hoe logischer het leek. Zelf was ik er in januari ook voorstander van, tot op het moment dat ik meer over het virus wist.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:46:32 #274
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206355784
Gelukkig de relatie tussen Corona bullshit en Baudet idioterie wordt weer eens haarfijn aangetoond.

Natuurlijk nog steeds nul benul dat een zorg die totaal ontspoord is heel veel doden gaat opleveren, doden die geen Corona hebben, maar gewoon een betrekkelijk onschuldige kwaal. Maar ja, logisch nadenken is natuurlijk ook best lastig
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:47:24 #275
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206355803
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 15:37 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je bedoelt te zeggen dat Freek de Jonge toen dus gewoon gelijk had?
Nee dat bedoel ik niet te zeggen maar hij had wel een punt ja. Met de kennis van nu. Alleen toen sloeg het nergens op en de manier waarop was al helemaal :')
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:54:46 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206355972
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:14 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit komt uit een factoranalyse (consequenties van beleid op economie, onderwijs, zorg, etc) en het gaat natuurlijk over letterlijke levensjaren. Het is uiteraad behoorlijk exploratief, maar het is een wijze van onderzoek wat normaliter aan beleid voorafgaat opdat er goed geïnformeerde een ethische discussie plaats kan vinden over de wenselijkheid ervan. Niets daarvan echter, tijdens twee jaar hysterie. Nee, roepen dat als iemand niet meegaat in het beleid, dat diegene mensen ''dood wil''. Niets geeft meer blijk van verstand en welwillendheid. Kuch.
Vooral wat glazen bol kijken dus. Leuk voor mensen die vooral hun eigen belangen aan het behartigen waren.

Daarentegen is voorkomen dat de zorgt ontwricht is geraakt en er dus veel mensen onnodig dood waren geweest nu. Dus dan wenst de FvD mensen dood met hun programma.
  maandag 17 oktober 2022 @ 19:55:48 #277
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206355995
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Gelukkig de relatie tussen Corona bullshit en Baudet idioterie wordt weer eens haarfijn aangetoond.

Natuurlijk nog steeds nul benul dat een zorg die totaal ontspoord is heel veel doden gaat opleveren, doden die geen Corona hebben, maar gewoon een betrekkelijk onschuldige kwaal. Maar ja, logisch nadenken is natuurlijk ook best lastig
Precies, die FvD aanhangers wensen gewoon mensen dood vanwege hun eigen liefhebberijen. Niks anders
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 oktober 2022 @ 19:56:46 #278
408813 crew  trein2000
pi_206356016
twitter

Dit scenario valt niet uit te sluiten, na geschiktheid de meest waarschijnlijke hypothese voor mij. Eerder al met die Laughland en die uitzendingen van Zembla. Nu dit weer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206356050
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit scenario valt niet uit te sluiten, na geschiktheid de meest waarschijnlijke hypothese voor mij. Eerder al met die Laughland en die uitzendingen van Zembla. Nu dit weer.
Ik denk dat ze 'm wat overschatten. :D
pi_206356084
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:47 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Nee dat bedoel ik niet te zeggen maar hij had wel een punt ja. Met de kennis van nu. Alleen toen sloeg het nergens op en de manier waarop was al helemaal :')
Met die kennis van toen had Freek de Jonge een heel sterk punt .
De Jonge reageerde op de overwinningsspeech van Baudet ( Henk Otten werd ook niet goed van deze speech)

oa zei Baudet dit:
quote:
“Maar net als al die andere landen van onze boreale wereld, worden we kapotgemaakt door de mensen die ons juist zouden moeten beschermen. We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten. Door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En vooral worden we ondermijnd door onze bestuurders.
rechtsextremistische beschuldigingen...en door het woord 'boreale' als verkapt racistisch beschouwd.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:01:36 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206356127
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:37 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Had 'alt-rechts' niet altijd al een zwak voor Putin?
Klopt, dan heb ik in ieder geval nog meer respect voor Baudet dan voor Wilders in dezen.

https://www.trouw.nl/nieu(...)bondgenoot~b9cec6a5/

quote:
Het kan volstrekt logisch lijken om alles voor een moment potdicht te gooien. Hoe dichter op het begin van de crisis, hoe logischer het leek. Zelf was ik er in januari ook voorstander van, tot op het moment dat ik meer over het virus wist.
Eens, en je kunt niet zomaar over de verloren levensjaren van jongeren heen stappen, daar is namelijk wel degelijk sprake van.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:05:36 #282
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206356216
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Met die kennis van toen had Freek de Jonge een heel sterk punt .
De Jonge reageerde op de overwinningsspeech van Baudet ( Henk Otten werd ook niet goed van deze speech)

oa zei Baudet dit:
[..]
rechtsextremistische beschuldigingen...en door het woord 'boreale' als verkapt racistisch beschouwd.
Ja dat verhaal ken ik. Persoonlijk vond ik dit helemaal niet zo sterk. Maar ik kan lastig beweren dat Freek hier geen vooruitziende blik had. Dus achteraf bezien had freek wel een sterk punt.

Mijn reactie ging echter in op het punt 'hoe konden er toen zoveel mensen op hem stemmen' nou omdat er toen sprake was van een heel andere sfeer rondom de FvD. Op de krijsende Freek na dus.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:00 #283
236264 crew  capricia
pi_206356243
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit scenario valt niet uit te sluiten, na geschiktheid de meest waarschijnlijke hypothese voor mij. Eerder al met die Laughland en die uitzendingen van Zembla. Nu dit weer.
Baudet zat ook vuistdiep in dat Oekraïne referendum.
Met nog een paar usefull idiots als Jan Roos enzo. :')

Terugkijkend is het allemaal wel duidelijk ja.
Definitely not CIA
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:18 #284
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206356251
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik denk dat ze 'm wat overschatten. :D
Want Baudet is geen Poetin puppet?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_206356288
quote:
5s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Want Baudet is geen Poetin puppet?
Dat denk ik niet nee. Eerder een fanboy.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:09:54 #286
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206356317
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Baudet zat ook vuistdiep in dat Oekraïne referendum.
Met nog een paar usefull idiots als Jan Roos enzo. :')

Terugkijkend is het allemaal wel duidelijk ja.
Jan Roos ja, met zijn referendum. _O-
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:10:26 #287
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206356330
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat denk ik niet nee. Eerder een fanboy.
Hij probeert zich te onderscheiden. Makkelijk te doen zo
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:10:36 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206356331
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit scenario valt niet uit te sluiten, na geschiktheid de meest waarschijnlijke hypothese voor mij. Eerder al met die Laughland en die uitzendingen van Zembla. Nu dit weer.
Als dat werkelijk zo was had hij zijn ideeen wel intelligenter verpakt, dit lokt alleen hersendoden.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 oktober 2022 @ 20:11:17 #289
408813 crew  trein2000
pi_206356350
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als dat werkelijk zo was had hij zijn ideeen wel intelligenter verpakt, dit lokt alleen hersendoden.
Puur ontregelen, stoken. Iedereen praat er weer over. Missie geslaagd!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:15:36 #290
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206356447
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat denk ik niet nee. Eerder een fanboy.
Het is anders geen geheim dat Rusland al jaren bezig is om westerse democratieën te ondermijnen door politiek/maatschappelijke onruststokers financieel te steunen, ik zou niet weten waarom dat bij FvD niet het geval zou kunnen zijn?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:15:36 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206356448
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Puur ontregelen, stoken. Iedereen praat er weer over. Missie geslaagd!
Jawel, en daar pakt hij dan hooguit 3 zetels mee. Overal komt alt-rechts op (Meloni heeft het premierschap, LePen en Zemmour scoorden hoog, de Zweden Democraten zitten in de Zweedse coalitie), alleen B blijft in de marge.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206356503
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:15 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het is anders geen geheim dat Rusland al jaren bezig is om westerse democratieën te ondermijnen door politiek/maatschappelijke onruststokers financieel te steunen, ik zou niet weten waarom dat bij FvD niet het geval zou kunnen zijn?
Ik denk dat dat bij Baudet niet zo'n vaart loopt.
pi_206356506
Baudet is gewoon niet meer dan controlled opposition.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 17 oktober 2022 @ 20:19:05 #294
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206356513
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jawel, en daar pakt hij dan hooguit 3 zetels mee. Overal komt alt-rechts op (Meloni heeft het premierschap, LePen en Zemmour scoorden hoog, de Zweden Democraten zitten in de Zweedse coalitie), alleen B blijft in de marge.
In de VS doen over 3 weken bij de midterms maar liefst 250 kandidaten mee die je onder de noemer alt-right kunt scharen. Dus ja, dat kun je idd wel zeggen...
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_206356600
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:54 schreef Hexagon het volgende:
Vooral wat glazen bol kijken dus. Leuk voor mensen die vooral hun eigen belangen aan het behartigen waren.

Daarentegen is voorkomen dat de zorgt ontwricht is geraakt en er dus veel mensen onnodig dood waren geweest nu. Dus dan wenst de FvD mensen dood met hun programma.
Niet meer of minder glazenbol kijken dan men met al die modellen deed, of dan men normaal gesproken afdoende acht voor verregaand beleid. Beleid is immers altijd gericht op een idee over de ongrijpbare toekomst, maar de relatie tussen welvaart en levensjaren is zéér degelijk onderbouwd. Alsook die tussen levensstijl in de jonge jaren en levensduur.

De tweede alinea is geen reactie waard.

[ Bericht 2% gewijzigd door Akathisia op 17-10-2022 20:37:13 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206356663
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:07 schreef capricia het volgende:
Baudet zat ook vuistdiep in dat Oekraïne referendum.
Met nog een paar usefull idiots als Jan Roos enzo. :')

Terugkijkend is het allemaal wel duidelijk ja.
Behalve voor de AIVD natuurlijk. Ziende blind dat ze daar zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:19:29 #297
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206357353
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 20:26 schreef Akathisia het volgende:

[..]

De tweede alinea is geen reactie waard.
Die is te lastig voor jou hè? Ook best heel ingewikkeld natuurlijk dat wanneer alle IC bedden bezet zijn en we patiënten naar Duitsland aan het verschepen zijn dat de zorg voor niet Corona patiënten daaronder te lijden heeft. Dat vergt echt wel wat serieus denkwerk natuurlijk.

De honderden slachtoffers die overleden zijn door te late of geen behandeling aan normaal behandelbare kwalen omdat de ziekenhuizen vol lagen met ongevaccineerde kut-wappies. Tja je moet er maar trots op willen zijn.
pi_206357581
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit scenario valt niet uit te sluiten, na geschiktheid de meest waarschijnlijke hypothese voor mij. Eerder al met die Laughland en die uitzendingen van Zembla. Nu dit weer.
Je zou toch denken dat Otten, als medeoprichter van FvD, weet waar hij het over heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 oktober 2022 @ 21:41:38 #299
408813 crew  trein2000
pi_206357646
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je zou toch denken dat Otten, als medeoprichter van FvD, weet waar hij het over heeft.
Daarom. En er zijn ook meerdere aanwijzingen in deze richting, ten minste twee figuren (Laughland en Kornilov) waarmee Baudet optrekt worden nadrukkelijk in verband gebracht met de Russen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206357769
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:19 schreef mcmlxiv het volgende:
Die is te lastig voor jou hè? Ook best heel ingewikkeld natuurlijk dat wanneer alle IC bedden bezet zijn en we patiënten naar Duitsland aan het verschepen zijn dat de zorg voor niet Corona patiënten daaronder te lijden heeft. Dat vergt echt wel wat serieus denkwerk natuurlijk.

De honderden slachtoffers die overleden zijn door te late of geen behandeling aan normaal behandelbare kwalen omdat de ziekenhuizen vol lagen met ongevaccineerde kut-wappies. Tja je moet er maar trots op willen zijn.
Ik vind het kinderlijk eenvoudig. Het is helemaal prima dat mensen gestorven zijn. In dezelfde zin dat het prima is dat er vandaag mensen gestorven zijn aan allerlei ziektes en oorzaken die bestreden hadden kunnen worden als we er allemaal wat meer moertjes om hadden gegeven. Je hebt geen idee hoeveel mensen ''onnodig'' zijn gestorven, terwijl jij geld uitgaf voor de kat zijn kut. Maar, ik vergeef het je, want ik weet dat het leven meer omhelst dan het rekken van het leven. We willen vele dingen, waaronder het leven (in vrijheid) vieren. Binnen het redelijke uiteraard.

En nogmaals: beleid heeft waarschijnlijk meer levensjaren gekost dan ermee gered zijn. En dat alleen maar omdat je het sentiment van de dag liet zegevieren, en je blind werd door haat in de strijd tegen de "wappies". Wel pijnlijk natuurlijk, hoe het verstand het van de emotie verloor. Maar goed, ook als je een levensrekker-aanhanger blijft: ga vooral de strijd aan met je eigen kortetermijndenken. Bigger picture en zo.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')