quote:
Op woensdag 12 oktober 2022 10:29 schreef Knipoogje het volgende:[..]
Natuurlijk niet. Het zou prima werken. Die volstrekte angst hiervoor is juist trappen in de misinformatie die het als nachtmerrie voorstelt. Noem eens een vrije samenleving waar extreme censuur wordt toegepast op feiten en waarheden die niet alleen als feit en waarheid wordt gezien in wappiebubbeltjes maar ook door een ruime meerderheid van journalisten en wetenschappers?
Volstrekt oneens, we hebben al wetgeving die smaad/laster en opruiing verbieden.
Ik zie geen enkele reden om daar meer aan toe te voegen, en ik heb een bloedhekel aan een overheid die denkt te moeten bepalen wat ik zou moeten denken, en welke woorden ik wel of niet zou moeten gebruiken.
(Iets wat de NPO/overheid regelmatig doet.)
Daarnaast leven we in een wereld waar de meerderheid v/d mensen eoa religie aanhangt met allerhande absurde ideeën en praktijken, die zou je dan ook veel meer moeten reguleren,
Wat betreft extreme censuur, de EU heeft besloten om wat Russische nieuwskanalen te blokkeren.
Nu mag ik de Russische propaganda enkel nog zien, ingepakt in westerse propaganda, volstrekt bezopen.
Russische media slaan volstrekte onzin uit, maar de westerse media zendt keer op keer NAVO propaganda uit die aanzet tot meer wapenaankopen.
NAVO en dan vooral de VS binnen de NAVO staan onder stevige invloed v/d wapenindustrie.
En dat is nou juist de enige partij die daadwerkelijk winst maakt ten koste van eindeloos leed.
https://strategic-culture(...)-weapons-industries/
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.