abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206225609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat geldt ook voor oorlogsfilms. Ik geloof nooit dat de nabestaanden en slachtoffers die in films als schindler's list of eender welke oorlogsfilm over welke oorlog dan ooit de opbrengst hebben mogen verdelen.
Met die argumentatie zou nergens een film, serie, documentaire, toneelstuk, liedje of boek over gemaakt mogen worden.
Het is ook niet echt een tendens. Het gebeurt al sinds zo'n beetje het begin van de film.
Steven Spielberg heeft ontzettend veel geld gestoken in het documenteren van Holocaust overlevenden:

https://en.wikipedia.org/wiki/USC_Shoah_Foundation
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206225640
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:33 schreef Fascination het volgende:
Waarom lees ik toch steeds dat Dahmer zou worden geromantiseerd in de serie? Hij wordt uitgebeeld zoals hij was: een eenzame, gestoorde man, die ook zachtaardig kon overmaken. We zijn toch volwassenen die zelf na kunnen denken en nuances kunnen aanbrengen? Met een waarschuwing is het prima om deze serie uit te zenden.
Zonder waarschuwing is het ook prima om uit te zenden. Er is een leeftijdsadvies en er staat een omschrijving bij, dat is voldoende.

Als je een serie aanklikt over een seriemoordende kannibalistische psychopaat, wat verwacht je dan op je scherm te krijgen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Admin donderdag 6 oktober 2022 @ 15:55:30 #65
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206225659
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:33 schreef Fascination het volgende:
Waarom lees ik toch steeds dat Dahmer zou worden geromantiseerd in de serie? Hij wordt uitgebeeld zoals hij was: een eenzame, gestoorde man, die ook zachtaardig kon overmaken. We zijn toch volwassenen die zelf na kunnen denken en nuances kunnen aanbrengen? Met een waarschuwing is het prima om deze serie uit te zenden.
zonder waarschuwing ook.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het gaat dan ook niet om wat jij mag kijken maar wat er gemaakt mag worden.
Alles mag gemaakt worden

quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ja en vroeger kregen kinderen op school slaag van de meester en was het de vrouw haar plicht haar echtgenoot seks te geven. Gelukkig denken we na en veranderen dingen. Dit zou ook in aanmerking mogen komen voor verandering.
Dan blijft er geen fuck meer over om naar te kijken :')
Geen serie over de tjernobyl ramp, geen film over 9/11, geen film over nazi's en joden, geen films over bonnie & clyde, billy the kid, jack the ripper, de heineken ontvoering. Geen films over welke moord dan ook. Geen films over welke mishandeling dan ook.
En waar ligt de grens? Moord? Mishandeling? Verkrachting? Overvallen? Inbraak? Plundering? Diefstal? Fraude?

Die nieuwe The Woman King; kan niet. Die lui vermoordden niet alleen op brute wijze, maar handelden ook nog eens in slaven tot de britse overheid de waterwegen blokkeerden.

Ik neem overigens wel aan de je daadwerkelijke mishandeling en verplichte seks niet werkelijk gelijk stelt aan het maken van een serie?

quote:
Jup, zit net over de helft. Kijkt prima weg :Y
Opvallend wel dat nooit iemand jankte over de vele documentaires die er over dahmer zijn gemaakt, noch over bv de film uit 2002 over Dahmer met Jeremy Renner.
Niemand over de film over Ted Bundy die vorig jaar uit kwam, noch over de vele, VELE andere films en series over (serie)moordenaars.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Is wel een verschil tussen een moord of een ongeluk. Dood is dood maar de manier waarop maakt voor nabestaanden wel verschil, zeker als er over die dood zonder communicatie geld wordt verdiend
Oorlog is dus ook weer anders? Is het echt een 'het is maar net welk argument mij het best uitkomt', of zit er ook verdere logica achter? Want waarom zouden nabestaanden geld moeten verdienen over de rug van hun familieleden die vermoord zijn? Het is allemaal nogal selectieve, geveinsde deug-verontwaardiging imo. Nou ja, zo komt het op me over.
Verder bepaal je zelf of je nooit meer een film, serie of docu kijkt of boek of true crime podcast oid leest of luistert (want daar wordt op dezelfde manier geld aan verdiend), maar het is nogal wat om te proberen anderen te verhinderen het WEL te consumeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:40 schreef streamjohan het volgende:

[..]
Juist niet als kneus.
hij was echt een totale kneus. Een awkward, gepest mannetje dat door niemand aardig werd gevonden. Niet door z'n school en legergenoten, niet door z'n collega's en zelfs niet door z'n ouders en oma.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:55:56 #66
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_206225665
Gratis reclame voor Netflix dit :')
pi_206225673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zonder waarschuwing is het ook prima om uit te zenden. Er is een leeftijdsadvies en er staat een omschrijving bij, dat is voldoende.

Als je een serie aanklikt over een seriemoordende kannibalistische psychopaat, wat verwacht je dan op je scherm te krijgen?
Een titel kan bedriegelijk zijn hoor, ik heb ooit wel eens De Dino Show aangezet met de verwachting wat leuks over prehistorische dieren te gaan zien maar dat was alleen maar een of andere hyperactieve niet-grappige idioot. Maar goed, je kunt ook even een beschrijving lezen inderdaad.
pi_206225683
Ik heb eerste deel gezien, het kon me niet echt boeien, wellicht omdat ik het verhaal al redelijk goed kende.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206225691
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:03 schreef Leshy het volgende:

[..]
Op zich was het wel even wat netter geweest om nabestaanden te informeren over (het maken van) de serie.

Ik kan me wel indenken dat het niet zo prettig is om er ineens achter te komen dat er een TV-serie is waarin iedereen kan zien hoe je moeder of zus bruut wordt afgeslacht. En dat het dan idioot genoeg ook best moeilijk kan zijn om níet te kijken.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de serie niet gemaakt mag worden of van Netflix gehaald moet worden.
Ze zijn het wel gewend.

quote:
Film
The Secret Life: Jeffrey Dahmer was released in 1993 and stars Carl Crew as Dahmer.[326]

The biographical film Dahmer was released in 2002. It stars Jeremy Renner in the title role and co-stars Bruce Davison as Dahmer's father, Lionel.[327]

Raising Jeffrey Dahmer was released in 2006. Revolving around the reactions of Dahmer's parents following his arrest in 1991, it stars Rusty Sneary as Dahmer and co-stars Scott Cordes as Lionel.

In 2012, an independent documentary, The Jeffrey Dahmer Files, premiered at the South by Southwest festival. It features interviews with Dahmer's former neighbor, Pamela Bass, as well as Detective Patrick Kennedy, and the city medical examiner Jeffrey Jentzen.[328]

The Marc Meyers-directed film, My Friend Dahmer, premiered at the Tribeca Film Festival on April 25, 2017.[329] Based on the graphic novel by John Backderf, the film stars Ross Lynch as Dahmer and chronicles his high school years and the events leading up to his first murder.[330]

Books
Berry-Dee, Christopher (2022). Inside the Mind of Jeffrey Dahmer: The Cannibal Killer. London: Ad Lib Publishers Limited. ISBN 978-1-913-54331-0.

Dvorchak, Robert J.; Holewa, Lisa (1992). Milwaukee Massacre: Jeffrey Dahmer and the Milwaukee Murders. London: Hale Publishing. ISBN 978-0-7090-5003-2.

Ewing, Charles Patrick; McCann, Joseph T. (2006). Minds on Trial: Great Cases in Law and Psychology. Oxford, England: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-518176-0.

Haycock, Dean A. (2014). Murderous Minds: Exploring the Criminal Psychopathic Brain: Neurological Imaging and the Manifestation of Evil. Winnipeg: Pegasus Publications. ISBN 978-1-60598-498-8.

Ratcliff, Roy; Adams, Lindy (2006). Dark Journey, Deep Grace: Jeffrey Dahmer's Story of Faith. Abilene, Texas: Leafwood Publishers. ISBN 978-0-9767790-2-5.

Rosewood, Jack (2017). Jeffrey Dahmer: A Terrifying True Story of Rape, Murder and Cannibalism. Wyoming: LAK Publishing. ISBN 978-1-6484505-5-6.

Schwartz, Anne E. (1992). The Man Who Could Not Kill Enough. Plymouth, England: Citadel Publishing Ltd. ISBN 978-1-55972-117-2.

Television
The Trial of Jeffrey Dahmer was released in 1992. Directed by Elkan Allan, this documentary largely focuses upon testimony delivered at Dahmer's first trial. The documentary concludes with Dahmer's addressing Judge Laurence Gram following his conviction.

Dahmer: Mystery of a Serial Killer. Directed by Michael Husain and released in November 1993, this 50-minute A&E Networks documentary contains archive footage of Dahmer's trial in addition to interviews with individuals such as forensic psychiatrist Park Dietz.[331]

Inside Edition conducted an interview with Dahmer in January 1993. Conducted by reporter Nancy Glass, this 30-minute interview was broadcast in February 1993.[332]

ABC News has commissioned a one-hour episode focusing upon Dahmer's crimes as part of their television news magazine series Day One. This episode features interviews with forensic psychiatrist Park Dietz and psychiatrist Fred Berlin and was first broadcast in April 1993.[333]

Channel 4 has commissioned a documentary focusing on the murders committed by Jeffrey Dahmer. Titled To Kill and Kill Again, this 50-minute documentary was first broadcast on December 12, 1993.[334]

Dateline NBC has also broadcast an interview with Dahmer. Conducted by Stone Phillips and first broadcast on March 8, 1994, this 90-minute episode—titled Confessions of a Serial Killer—features interviews with Dahmer and his father conducted at Columbia Correctional Institution. Dahmer's mother is also interviewed for this program.[335]

The BBC has broadcast a documentary focusing on the life and crimes of Jeffrey Dahmer. Titled Everyman: Profile of a Serial Killer and directed by Nikki Stockley, this 50-minute documentary was first broadcast in November 1994.[336]

A&E Networks has commissioned a second documentary focusing upon the murders committed by Jeffrey Dahmer. Titled Jeffrey Dahmer: The Monster Within, this 50-minute episode was first broadcast in June 1996 and contains interviews with Detective Patrick Kennedy and Prosecutor Michael McCann.[337]

The Investigation Discovery channel has also broadcast a documentary focusing upon Dahmer within its documentary series, Most Evil. This documentary features excerpts of Dahmer's 1994 Dateline NBC interview with Stone Phillips and was first broadcast in August 2006.

The British true crime series Born to Kill? has broadcast an episode focusing upon Jeffrey Dahmer. This 45-minute episode features interviews with FBI criminal profiler Robert Ressler and Detective Patrick Kennedy and was first broadcast in October 2005.[338]

HLN has broadcast an episode focusing upon Dahmer's crimes as part of its investigative series, How it Really Happened. This episode, titled The Strange Case of Jeffrey Dahmer, was originally aired on March 31, 2017.[339]

The digital cable and satellite television channel Oxygen broadcast the two-part documentary Dahmer on Dahmer: A Serial Killer Speaks in November 2017. Produced and directed by Matthew Watts, the program features interviews with, among others, Dahmer's father, stepmother, former classmates, psychiatrists who testified at his trial, and a homicide detective involved in the investigation.

The Netflix dark tourism documentary series Dark Tourist has broadcast an episode which features Dahmer's crimes. This 40-minute documentary was first broadcast on July 20, 2018.[340]

Jeffrey Dahmer: Mind of a Monster was commissioned by the Investigation Discovery channel. This documentary was first broadcast in May 2020 and includes interviews with Dahmer's father, former neighbors and eyewitnesses in addition to investigators and forensic psychiatrists.[341]

Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story. A 10-part biographical crime drama series that was commissioned by Netflix and released on September 21, 2022. Evan Peters portrayed Dahmer.[342][343]

Theater
The Law of Remains (1992) by experimental writer and director Reza Abdoh uses the techniques of Artaud's Theatre of Cruelty to depict the life and crimes of Dahmer.[344]

Jeffrey Dahmer: Guilty but Insane (2013). Written and performed by Joshua Hitchens and directed by Ryan Walter.[345]
pi_206225694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:55 schreef Danny het volgende:

[..]
zonder waarschuwing ook.
[..]
Alles mag gemaakt worden
[..]
Dan blijft er geen fuck meer over om naar te kijken :')
Geen serie over de tjernobyl ramp, geen film over 9/11, geen film over nazi's en joden, geen films over bonnie & clyde, billy the kid, jack the ripper, de heineken ontvoering. Geen films over welke moord dan ook. Geen films over welke mishandeling dan ook.
En waar ligt de grens? Moord? Mishandeling? Verkrachting? Overvallen? Inbraak? Plundering? Diefstal? Fraude?

Die nieuwe The Woman King; kan niet. Die lui vermoordden niet alleen op brute wijze, maar handelden ook nog eens in slaven tot de britse overheid de waterwegen blokkeerden.

Ik neem overigens wel aan de je daadwerkelijke mishandeling en verplichte seks niet werkelijk gelijk stelt aan het maken van een serie?
[..]
Jup, zit net over de helft. Kijkt prima weg :Y
Opvallend wel dat nooit iemand jankte over de vele documentaires die er over dahmer zijn gemaakt, noch over bv de film uit 2002 over Dahmer met Jeremy Renner.
Niemand over de film over Ted Bundy die vorig jaar uit kwam, noch over de vele, VELE andere films en series over (serie)moordenaars.
[..]
Oorlog is dus ook weer anders? Is het echt een 'het is maar net welk argument mij het best uitkomt', of zit er ook verdere logica achter? Want waarom zouden nabestaanden geld moeten verdienen over de rug van hun familieleden die vermoord zijn? Het is allemaal nogal selectieve, geveinsde deug-verontwaardiging imo. Nou ja, zo komt het op me over.
Verder bepaal je zelf of je nooit meer een film, serie of docu kijkt of boek of true crime podcast oid leest of luistert (want daar wordt op dezelfde manier geld aan verdiend), maar het is nogal wat om te proberen anderen te verhinderen het WEL te consumeren.
[..]
hij was echt een totale kneus. Een awkward, gepest mannetje dat door niemand aardig werd gevonden. Niet door z'n school en legergenoten, niet door z'n collega's en zelfs niet door z'n ouders en oma.
Ik zei dat we erover kunnen praten hoe hiermee om te gaan. Zullen we beginnen met respectvol met slachtoffers omgaan en bedenken wat er eventueel met winst gedaan kan worden? Het mag moreel en sociaal beter. Is toch geen rare gedachte?
pi_206225702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Ze zijn het wel gewend.
[..]

En ze vragen zich af wanneer is het genoeg. Hoeveel moet er nog gemaakt worden. Hoe vaak moet die wond weer open.
  Admin donderdag 6 oktober 2022 @ 16:01:26 #72
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206225718
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Dit staat voor mij buiten slachtofferhulp hier maar wel voor echte slachtoffers. Er zou meer compassie en zeggenschap mogen komen voor de echte slachtoffers. Zeker nu deze dader industrie op volle toeren draait.
Iedere 6 maanden komt er een grote productie uit. Ook als kijkers mogen we ons aantrekken wat dat met de echte slachtoffers en hun familie doet.
Sorry, maar als ik me bij elk voorval in een film of serie helemaal in een foetushouding moet janken om wat de nabestaanden wel niet moeten vinden dan kan ik beter meteen een strippenkaart op een therapeut nemen. Zit je ook te janken als je het journaal kijkt? Kom op zeg :D

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dan kijk je niet maar val anderen niet lastig met je ptss.
^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Steven Spielberg heeft ontzettend veel geld gestoken in het documenteren van Holocaust overlevenden:

https://en.wikipedia.org/wiki/USC_Shoah_Foundation
Dus hij en de filmbazen e.d. hebben er zelf niets aan verdiend?
Verder zijn er meer oorlogsfilms he. Vietnam, WO1, WO2, Golfoorlog, Afghanistan etc etc
Allemaal verbieden?

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zonder waarschuwing is het ook prima om uit te zenden. Er is een leeftijdsadvies en er staat een omschrijving bij, dat is voldoende.

Als je een serie aanklikt over een seriemoordende kannibalistische psychopaat, wat verwacht je dan op je scherm te krijgen?
precies wat er staat. Maar wat ze ECHT verwachten is voer om zich over op te winden en de samenleving eens goed te laten zien werk groot onrecht ze nu weer hebben opgespoord. Allemaal borstklopperij. 'Hoe durven jullie dit te kijken, ik zou dat NOOIT doen want IK vind het slecht dat het gebeurt dus IK ben BETER dan JIJ'. Dat is een beetje in a nutshell hoe de samenleving momenteel in elkaar steekt.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206225742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:01 schreef Danny het volgende:

[..]
Sorry, maar als ik me bij elk voorval in een film of serie helemaal in een foetushouding moet janken om wat de nabestaanden wel niet moeten vinden dan kan ik beter meteen een strippenkaart op een therapeut nemen. Zit je ook te janken als je het journaal kijkt? Kom op zeg :D
[..]
^O^
[..]
Dus hij en de filmbazen e.d. hebben er zelf niets aan verdiend?
Verder zijn er meer oorlogsfilms he. Vietnam, WO1, WO2, Golfoorlog, Afghanistan etc etc
Allemaal verbieden?
[..]
precies wat er staat. Maar wat ze ECHT verwachten is voer om zich over op te winden en de samenleving eens goed te laten zien werk groot onrecht ze nu weer hebben opgespoord. Allemaal borstklopperij. 'Hoe durven jullie dit te kijken, ik zou dat NOOIT doen want IK vind het slecht dat het gebeurt dus IK ben BETER dan JIJ'. Dat is een beetje in a nutshell hoe de samenleving momenteel in elkaar steekt.
Wie heeft het over huilen? Is hetzelfde als bewust zijn over je kleding en kinderarbeid.

En over het journaal en kranten is er ook af en toe discussie wat je laat zien en wat niet.
pi_206225744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:01 schreef Danny het volgende:
Dus hij en de filmbazen e.d. hebben er zelf niets aan verdiend?
Verder zijn er meer oorlogsfilms he. Vietnam, WO1, WO2, Golfoorlog, Afghanistan etc etc
Doelde er meer op dat hij niet alleen geprofiteerd heeft van de Holocaust, maar er ook wat voor terug gedaan heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206225753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:55 schreef jigggy het volgende:
Gratis reclame voor Netflix dit :')
Dat idee heb ik ook bij al die berichten. Aantal abonnees loopt terug, even voor opschudding zorgen.
Tap tap tap
pi_206225767
Die film over Bundy van een paar jaar terug, wat was die slecht zeg. En toen hoorde ik niemand erover, terwijl Bundy een van de meest geromantiseerde moordlustige eikels is.
Tap tap tap
pi_206225777
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:06 schreef CherryLips het volgende:
Die film over Bundy van een paar jaar terug, wat was die slecht zeg. En toen hoorde ik niemand erover, terwijl Bundy een van de meest geromantiseerde moordlustige eikels is.
Klopt ik werd me er pas bij Anne Delvey bewust van. Is dat een schande? Dat iets vroeger oke was, wil niet zeggen dat het nu ook zo is.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:07:48 #78
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206225780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:01 schreef Danny het volgende:

[..]
Dus hij en de filmbazen e.d. hebben er zelf niets aan verdiend?
Mjeh... Verdienen mag gewoon toch?

Beetje ook zoals mensen nu boos zijn op die kringloopwinkels omdat ze een winstmarge hebben op "andermans spullen die ze soms gratis hebben gekregen".

Dus als iemand arbeid verricht en een winstmarge weet te fixen en ook nog eens meehelpt aan allerhande stichtingen gerelateerd aan het bronmateriaal... wat is het probleem dan exact?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_206225784
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Klopt ik werd me er pas bij Anne Delvey bewust van. Is dat een schande? Dat iets vroeger oke was, wil niet zeggen dat het nu ook zo is.
Nee maar er is tegenwoordig heel erg weinig nog oké, blijkbaar.
Tap tap tap
pi_206225791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:55 schreef Danny het volgende:

[..]

[..]
hij was echt een totale kneus. Een awkward, gepest mannetje dat door niemand aardig werd gevonden. Niet door z'n school en legergenoten, niet door z'n collega's en zelfs niet door z'n ouders en oma.
Ik vond hem super berekenend en zelfs cool op de een of andere manier. Heb hem niet als kneus gezien, dat was wellicht hoe hij zich opstelde tegen bepaalde mensen. Het plan was er, en dit deed hij in totale koelbloedigheid.
  Admin donderdag 6 oktober 2022 @ 16:12:56 #81
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206225816
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:59 schreef potjecreme het volgende:

En ze vragen zich af wanneer is het genoeg. Hoeveel moet er nog gemaakt worden. Hoe vaak moet die wond weer open.
Dat is omdat ze ernaar hebben gekeken. Dat is een keuze die ze alsnog zelf maken. En verder zoeken ze er nu zelf OOK nog eens de media mee op waar ze - hoogstwaarschijnlijk tegen betaling - interviews geven tegenover de pers die met hun statement alsnog indirect over de rug van diezelfde slachtoffers geld verdient.

Bij de film over de Boston Marathon hoorde je niemand. De unabomber? Films over de 9/11 aanslagen? Niemand.
Ted Bundy? John Waynce Gacy? Jack the Ripper? Son of Sam? Charles Manson? Ed Kemper? Aileen Wuornos? Zodiac Killer? Hillside Strangler? The Night Stalker?
Niemand.

Selectieve verontwaardiging die werkelijk weer eens totaal nergens over gaat.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206225836
Deze nabestaanden zijn er in ieder geval niet blij mee, en zijn er ook niet aan gewend.:

On September 22, 2022, a Twitter user named Eric, a cousin of Isbell, tweeted a response to the show, stating "I'm not telling anyone what to watch, I know true crime media is huge [right now], but if you’re actually curious about the victims, my family (the Isbell’s) [is] pissed about this show. It’s retraumatizing over and over again, and for what? How many movies/shows/documentaries do we need?" He also tweeted, "My cousins wake up every few months at this point with a bunch of calls and messages and they know there's another Dahmer show. It's cruel."[
anonieme razernist
pi_206225861
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:12 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat is omdat ze ernaar hebben gekeken. Dat is een keuze die ze alsnog zelf maken. En verder zoeken ze er nu zelf OOK nog eens de media mee op waar ze - hoogstwaarschijnlijk tegen betaling - interviews geven tegenover de pers die met hun statement alsnog indirect over de rug van diezelfde slachtoffers geld verdient.

Bij de film over de Boston Marathon hoorde je niemand. De unabomber? Films over de 9/11 aanslagen? Niemand.
Ted Bundy? John Waynce Gacy? Jack the Ripper? Son of Sam? Charles Manson? Ed Kemper? Aileen Wuornos? Zodiac Killer? Hillside Strangler? The Night Stalker?
Niemand.

Selectieve verontwaardiging die werkelijk weer eens totaal nergens over gaat.
De echte slachtoffers daar heb ik het over. Die zeggen dat. Lekker empathisch ben je.
  Admin donderdag 6 oktober 2022 @ 16:26:00 #84
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206225911
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:58 schreef potjecreme het volgende:

Ik zei dat we erover kunnen praten hoe hiermee om te gaan. Zullen we beginnen met respectvol met slachtoffers omgaan en bedenken wat er eventueel met winst gedaan kan worden? Het mag moreel en sociaal beter. Is toch geen rare gedachte?
Er is een verschil. Ja, het MAG. Maar er wordt nu eigenlijk van gemaakt 'het MOET'.
Daar komt nog bij dat dit gaat om slachtofferhulp en die wil de hele serie gewoon weg hebben. Die lui zijn knettergek.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:03 schreef potjecreme het volgende:

Wie heeft het over huilen? Is hetzelfde als bewust zijn over je kleding en kinderarbeid.
En over het journaal en kranten is er ook af en toe discussie wat je laat zien en wat niet.
Dat het journaal vrij selectief kiest wat het beste bij de huidige narrative past is welbekend inderdaad. Verder is het weergeven van ECHTE beelden nogal anders dan een film of serie met acteurs. Dat is iets dat de meeste mensen al op jonge leeftijd (zouden moeten) leren van hun ouders.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Doelde er meer op dat hij niet alleen geprofiteerd heeft van de Holocaust, maar er ook wat voor terug gedaan heeft.
ja, wederom, HIJ misschien. Maar ik noemde meer dan één voorbeeld en ben benieuwd naar hoe je over de andere voorbeelden denkt.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:06 schreef CherryLips het volgende:
Die film over Bundy van een paar jaar terug, wat was die slecht zeg. En toen hoorde ik niemand erover, terwijl Bundy een van de meest geromantiseerde moordlustige eikels is.
Jup. Die film was een halve komedie. Geen hond die ernaar taalde. En terecht. Het is een film. De mensen die nu klagen dat dingen die op de werkelijkheid gebaseerd zijn niet mogen zijn dezelfde die straks klagen dat ze alleen nog naar de teletubbies kunnen kijken en dezelfde die zich afvragen waarom de nieuwe generatie toch zo slecht op de hoogte is van de ellende van vroeger.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Klopt ik werd me er pas bij Anne Delvey bewust van. Is dat een schande? Dat iets vroeger oke was, wil niet zeggen dat het nu ook zo is.
Dat was inventing Anna toch? Geniale serie :Y
Netflix heeft haar daar overigens gewoon voor betaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:07 schreef SpecialK het volgende:

Mjeh... Verdienen mag gewoon toch?
Van mij wel. Van anderen hier blijkbaar niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Nee maar er is tegenwoordig heel erg weinig nog oké, blijkbaar.
Alles is nog steeds oké, alleen zijn steeds meer mensen de hele dag op zoek naar dingen die ze als 'niet oké' kunnen bestempelen zodat ze zichzelf als beter voor kunnen doen dan alle anderen die het nog wel gewoon oké vinden. En die lui hebben een hele grote bek op twitter en alle medezeiksnorren retweeten de boel en de media pakt het op en dan lijkt het alsof heel de wereld het opeens niet vindt kunnen dat er een true crime serie gemaakt wordt, terwijl dat nog geen procent van de bevolking is. Nog geen 0,1 procent. Waarschijnlijk zelfs nog geen 0,01 procent.

Als ik hoor dat mensen tegen een film of serie oid protesteren is dat voor mij voldoende aanleiding om 'm te gaan kijken in ieder geval, want dan is in ieder geval duidelijk dat het geen deugbagger is ^O^
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:29:56 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206225932
Pfff, de dader is 31 Jaar geleden gearresteerd en nu zou je daar geen serie over moeten maken?
Belachelijk.
  Admin donderdag 6 oktober 2022 @ 16:30:23 #86
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206225937
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:14 schreef NoCigar het volgende:
Deze nabestaanden zijn er in ieder geval niet blij mee, en zijn er ook niet aan gewend.:

On September 22, 2022, a Twitter user named Eric, a cousin of Isbell, tweeted a response to the show, stating "I'm not telling anyone what to watch, I know true crime media is huge [right now], but if you’re actually curious about the victims, my family (the Isbell’s) [is] pissed about this show. It’s retraumatizing over and over again, and for what? How many movies/shows/documentaries do we need?" He also tweeted, "My cousins wake up every few months at this point with a bunch of calls and messages and they know there's another Dahmer show. It's cruel."[
Maar als het wordt doodgezwegen voelen ze zich weer 'vergeten'.
De meeste van die moorden zijn bijna 40 jaar geleden. We zien toch ook niet bij elke film over de holocaust en jodenvervolging familieleden van slachtoffers die roepen 'How many movies/shows/documentaries do we need?'? Bij elke film waarin slavernij aan een onderwerp is? Of segregatie?
Wat maakt deze familieleden anders dan die van al die andere slachtoffers?

quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]
De echte slachtoffers daar heb ik het over. Die zeggen dat. Lekker empathisch ben je.
De echte slachtoffers zijn dood. Je bedoelt hun nabestaanden. Daarvoor is het heel erg, maar nogmaals; je kunt niet zeggen dat alles waarbij nabestaanden bestaan dan maar niet verfilmd mag worden.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:30:49 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206225938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:12 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat is omdat ze ernaar hebben gekeken. Dat is een keuze die ze alsnog zelf maken. En verder zoeken ze er nu zelf OOK nog eens de media mee op waar ze - hoogstwaarschijnlijk tegen betaling - interviews geven tegenover de pers die met hun statement alsnog indirect over de rug van diezelfde slachtoffers geld verdient.

Bij de film over de Boston Marathon hoorde je niemand. De unabomber? Films over de 9/11 aanslagen? Niemand.
Ted Bundy? John Waynce Gacy? Jack the Ripper? Son of Sam? Charles Manson? Ed Kemper? Aileen Wuornos? Zodiac Killer? Hillside Strangler? The Night Stalker?
Niemand.

Selectieve verontwaardiging die werkelijk weer eens totaal nergens over gaat.
Nog maar te zwijgen over alle oorlogsfilms en series.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:33:27 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206225946
Misschien moeten we maar ook niet berichten over de oorlog in Oekraïne uit medeleven met de mensen die daarvandaan hierheen zijn gevlucht. Ze zijn er toch al genoeg mee geconfronteerd?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:42:20 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206225991
Dit soort gemiep doet me denken aan de Film/Musical/Musicalfilm the producers.
Heil Myself
I'm the Kraut
Who's Out
To change history
pi_206226000
Het is gewoon een symptoom van de tijd. Slachtofferschap maakt je in ogen van velen "moedig" of een "held".

Gevolg is dus dat mensen naarstig op zoek zijn naar zaken om zich beslachtofferd te voelen. Vandaag een docu over Dahmer, als die verwijderd wordt van Netflix staan er morgen weer mensen die zichzelf ergens anders slachtoffer van voelen.

Erg vervelend wat de mensen hebben meegemaakt, ik zou zeggen kijk een van de vele andere series op Netflix en laat deze lekker links liggen voor mensen die het wel willen zien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:46:33 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206226030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is gewoon een symptoom van de tijd. Slachtofferschap maakt je in ogen van velen "moedig" of een "held".

Gevolg is dus dat mensen naarstig op zoek zijn naar zaken om zich beslachtofferd te voelen. Vandaag een docu over Dahmer, als die verwijderd wordt van Netflix staan er morgen weer mensen die zichzelf ergens anders slachtoffer van voelen.

Erg vervelend wat de mensen hebben meegemaakt, ik zou zeggen kijk een van de vele andere series op Netflix en laat deze lekker links liggen voor mensen die het wel willen zien.
Ricky Gervais zei het zo mooi
Het is alsof je door een stad loopt en een groot plakkaat ziet over gitaarlessen. Om je dan vreselijk op te winden dat je geen gitaarlessen wilt, en gaat lopen bellen naar die leraar dat je helemaal geen gitaarlessen wilt
  donderdag 6 oktober 2022 @ 17:04:50 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206226167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Bron: https://www.ad.nl/show/sl(...)erwijderen~a0db46af/

Ik vraag me af of die klagers en de mensen van slachtofferhulp ooit iets van de serie gezien hebben. Want Dahmer wordt alles behalve als een sterke man neergezet. Daarnaast als je er last van hebt, kijk dan gewoon niet.
Nee en ik hoef het ook niet te zien om op grond van (dader)profiel (seriemoordenaar) mijzelf daaraan bloot te stellen.
Die kans verminder ik hier sws door geen streamingdiensten af te nemen die dit huldigen.
Het argument dat je niet hoeft te kijken is een drogreden om te rechtvaardigen dat het dus OK is.

Het is zot dat er series zijn die indirect de misdaden (van een gek) zitten te verheerlijken.

Punt is niet de inhoud maar hoe er een soort van cultus wordt geweven die daarmee de in beeld gebrachte misdaad en omstandigheden, in feite zitten te verheerlijken. Bijkomend worden zaken zodanig realistisch in beeld gebracht dat de scheidslijn tussen feiten en fictie nauwelijks nog te maken is.
Dat is overigens niet alleen hier maar ook bij allerlei andere ranzige series die zich op basis van (bijna) waargebeurd rechtvaardigen. Ik denk dan aan Breaking Bad, Narcos en zelfs in zeker zin de The Godfather.
Ook jammer dat mensen zich vermaken met leed dat anderen tamelijk realistisch wordt aangedaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 6 oktober 2022 @ 17:17:35 #93
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206226240
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:08 schreef Noek het volgende:
Elk probleem in Amerika is ons probleem. Er stond een Dam vol mee.
Een Dahm, :@.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')