abonnement Unibet Coolblue
pi_206223941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:16 schreef Gia het volgende:
Er is al bijna te weinig drinkwater voor de aansluiting van nieuwe woningen en bedrijven. Idem voor electra.
Er is grote woningnood, maar de rechter heeft bepaald dat er direct woningen van minimaal 80 m2 voor gezinnen van 5 personen moeten worden geregeld.

Hoe dan???
Dit komt mij over als eerst alle ziekenhuizen dielbewust sluiten en dan zeggen dat de zorg niet geleverd kan worden en daarom maar niet doen.

Of eerst alle politieagenten ontslaan doelbewust en dan zeggen dat er geen boetes meer uitgeschreven kunnen worden en daarom ook niet meer doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206224116
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Als er hier meer dan voldoende huizen waren, had ik inderdaad veel minder problemen om mensen uit andere landen op te vangen. Maar het is een feit dat er in Nederland een ernstig tekort is aan woningen. Dat is al zo voor de eigen bevolking. En dan wil een rechter dat gezinnen, zieken en AMA's per direct woonruimte krijgen? DIE IS ER NIET!
Zijn die Nederlanders nu dakloos?
pi_206224158
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:41 schreef Gia het volgende:
We zouden hetzelfde moeten doen als Engeland: Geen asielaanvraag meer voor wie illegaal het land binnenkomt. En dat is vrijwel iedereen. Dan kun je het handjevol dat wel legaal hier is aan fatsoenlijke woonruimte helpen en ook degenen die al jaren op de wachtlijst staan.
Dat gaat alleen als we het Schengen-verdrag opzeggen. Want iedereen die over de Duitse of Belgische grens over de weg het land binnen komt is in principe 'legaal' Nederland binnen gekomen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:46:57 #29
3542 Gia
User under construction
pi_206224161
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zijn die Nederlanders nu dakloos?
Veel wel, ja! Mensen in scheiding, bijvoorbeeld.
Kennis van me heeft maanden in zijn auto gewoond, vervolgens bij het leger des Heils plek gekregen, maar uiteindelijk toch maar naar Spanje vertrokken. Daar woont hij nu. Zolang de scheiding loopt, de woning nog niet verkocht is, kun je niks. De vrouw mag meestal blijven wonen en krijgt, omdat zij vaak de kinderen heeft, sneller een huurwoning.

Mijn zus heeft een 1 kamerwoning, relatie is over, maar ex heeft geen woonruimte. Dat zij die niet op straat zet, wil niet zeggen dat hij nu feitelijk niet dakloos is.
Vriendin van me wil al jarenlang weg bij haar man, staat al 5 jaar ingeschreven, zonder succes. Man slaapt op zolder en vaak is hun, redelijk ruim huis, te klein voor hun twee. Dit gaat ten koste van het welzijn van de kinderen en hun beide.

Ja, er zijn mensen dakloos en je kunt niet verwachten dat ouders hun gescheiden kinderen maar weer in huis nemen, zodat asielzoekers voorrang kunnen krijgen. Dat is echt belachelijk!
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:48:54 #30
3542 Gia
User under construction
pi_206224173
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:46 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat gaat alleen als we het Schengen-verdrag opzeggen. Want iedereen die over de Duitse of Belgische grens over de weg het land binnen komt is in principe 'legaal' Nederland binnen gekomen.
Er is toch ook een verdrag dat zegt dat iemand asiel moet aanvragen in het eerste land waar hij komt en dat van daaruit mensen herverdeeld worden. Maar dat gebeurt dus niet, omdat die mensen zelf willen kiezen naar welk land ze gaan.
pi_206224175
Begin met uitzetten van allochtone crimineel tuig met strafbladen ter lengte van de gemiddelde fok pik Incl dikte van zo’n dossier.
Ze hebben praktisch allemaal een dubbele nationaliteit.

Heb je zo paar honderdduizend woningen weer vrij.
pi_206224181
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is toch ook een verdrag dat zegt dat iemand asiel moet aanvragen in het eerste land waar hij komt en dat van daaruit mensen herverdeeld worden. Maar dat gebeurt dus niet, omdat die mensen zelf willen kiezen naar welk land ze gaan.
Het zogenaamde asiel shoppen, iets waar België ook klaar mee is recent.
pi_206224186
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat dat betreft weet ik ook gewoon zeker dat deze puinhoop puur beleid is vanuit Den Haag en de enige reëele oplossing is toch echt grenzen sluiten/semi sluiten of een oplossing vinden waarbij de doorvoersnelheid van kansloze asielzoekers vele malen sneller is.
Gezien we toch niet álle asielzoekers op kunnen nemen heb ik inderdaad liever dat de doorvoersnelheid enorm wordt opgevoerd en er ongetwijfeld echte asielzoekers per ongeluk een schrijnend geval worden dan die jarenlange procedures van nu. Als de gelukszoekers snel gefilterd worden (en zo nu en dan een pechgeval) dan komt er vanzelf ook resources vrij om het aantal missers in de filter te doen dalen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206224197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Er is toch ook een verdrag dat zegt dat iemand asiel moet aanvragen in het eerste land waar hij komt en dat van daaruit mensen herverdeeld worden. Maar dat gebeurt dus niet, omdat die mensen zelf willen kiezen naar welk land ze gaan.
Dat verdrag is er maar de handhaving (en de bewijsvoering) is er dus totaal niet. Dat maakt zo'n verdrag een papieren tijger.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:59:58 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206224238
We hebben in dit land teveel instanties die van alles roepen (dit kan niet, dit mag niet, dit moet zo) en te weinig instanties die daadwerkelijk iets gedaan krijgen. :')

Instantie 1: We moeten statushouders huisvesten!
Instantie 2: We hebben te weinig huizen!
Instantie 3: We moeten 100.000 huizen bouwen!

Ondertussen worden er amper huizen gebouwd want instantie 4 roept iets over stikstof en instantie 5 roept iets over te weinig vakkundig personeel.

[ Bericht 20% gewijzigd door Twiitch op 06-10-2022 13:18:06 ]
pi_206224263
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aha en jouw persoonlijke agenda staat ondanks deze post van jou dus wel open voor argumenten als 'vervuiling door landbouw en industrie'.

Of hoe moet ik dat zien, dat je het alleen over asielzoekers wil hebben?
Ik snap dat selectief zijn in je systeem zit, maar wegkijken bij onderdelen van het groter geheel los je geen problemen mee op.

De waterschappen geven een lijst met oorzaken aan en daar op ga je werken. Van bevolkingsgroei tot vervuiling.

Ook met meer opvanglocaties voor Asielzoekers, gaat werken op korte termijn. Als je achterhoofd hebt dat verder in de asielketen statushouders nogsteeds in hotels slapen. Zit gewoon op meerdere plekken vast in de keten.

[ Bericht 11% gewijzigd door hunterrnl op 06-10-2022 13:13:52 ]
pi_206224332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:04 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

De waterschappen geven een lijst met oorzaken aan en daar op ga je werken. Van bevolkingsgroei tot vervuiling.
Het wordt alleen wat lastig om op een ethische manier aan het (globale) probleem "bevolkingsgroei" te werken.

Zelfs als je alle asielzoekers uit Nederland schopt verplaats je het probleem alleen maar naar een andere plaats. De planeet heeft gewoon niet de capaciteit voor meer mensen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_206224560
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het wordt alleen wat lastig om op een ethische manier aan het (globale) probleem "bevolkingsgroei" te werken.

Zelfs als je alle asielzoekers uit Nederland schopt verplaats je het probleem alleen maar naar een andere plaats. De planeet heeft gewoon niet de capaciteit voor meer mensen.
Normaal gesproken was de bevolkingsgroei in Nederland laag of zelfs verminderd met de boomer generatie. Maarjah, lekker kunstmatig hoog maken met arbeidsimmigranten en twijfelachtige "vluchtelingen" die opeens allemaal 4-5 kinderen hebben.
pi_206224767
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat er een probleem op de huizenmarkt is, dat staat naar mijn mening los van het probleem met asiel.
Dat is achterlijk zeg. Behoeften rondom huisvestiging los zien van het aantal mensen in dit land.

Werkt dat een beetje hetzelfde als 'tekorten in de zorg los zien van de (gestegen) zorgbehoefte van burgers'?

Statushouders hebben het woningtekort niet doen ontstaan, maar ze houden het wel deels in stand. Omdat 12% van de sociale woningvoorraad met voorrang naar een niet aflatende stroom van nieuwe burgers gaat. Hoef je verder niet over te liegen hoor, of een of ander idealistisch onzinverhaaltje van te maken zodat je mensen die niet dezelfde onzinredenatie volgen, een verwijt kan maken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206224829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is achterlijk zeg. Behoeften rondom huisvestiging los zien van het aantal mensen in dit land.

Werkt dat een beetje hetzelfde als 'tekorten in de zorg los zien van de (gestegen) zorgbehoefte van burgers'?

Statushouders hebben het woningtekort niet doen ontstaan, maar ze houden het wel deels in stand. Omdat 12% van de sociale woningvoorraad met voorrang naar een niet aflatende stroom van nieuwe burgers gaat. Hoef je verder niet over te liegen hoor, of een of ander idealistisch onzinverhaaltje van te maken zodat je mensen die niet dezelfde onzinredenatie volgen, een verwijt kan maken.
Mee eens, nuance is natuurlijk wel dat de asielzoekers zelf daar niet verantwoordelijk voor zijn. Daar mogen we grotendeels Stef Blok voor bedanken.

Overigens vraag ik mij wel af hoe ze het nu willen gaan regelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206224864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mee eens, nuance is natuurlijk wel dat de asielzoekers zelf daar niet verantwoordelijk voor zijn. Daar mogen we grotendeels Stef Blok voor bedanken.

Overigens vraag ik mij wel af hoe ze het nu willen gaan regelen.
Absoluut. Het water uit de kraan is er ook niet verantwoordelijk voor wanneer de sifon lekt. Maar ik draai hem toch mooi dicht totdat het lek opgelost is. Ipv de kraan te laten lopen en continue te roepen dat het niet aan het water ligt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206224891
Geen idee wat TS bedoeld met "walgelijke commentaren van PVVers".

Maar goed, meneer moet ook z'n onderbuikje legen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_206225078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat is achterlijk zeg. Behoeften rondom huisvestiging los zien van het aantal mensen in dit land.
Dat zeg ik niet. Maar je hebt mooi kunnen scoren, veel mensen zijn blij met jou. Gefeliciteerd

quote:
Statushouders hebben het woningtekort niet doen ontstaan, maar ze houden het wel deels in stand. Omdat 12% van de sociale woningvoorraad met voorrang naar een niet aflatende stroom van nieuwe burgers gaat. Hoef je verder niet over te liegen hoor, of een of ander idealistisch onzinverhaaltje van te maken zodat je mensen die niet dezelfde onzinredenatie volgen, een verwijt kan maken.
Die 12% moest ik opzoeken en dat is 12% omdat een achterstand weggewerkt moet worden. Dus je komt met een joekel van een waffel over idealistischeonzin verhaaltjes (??) en dat er niet over gelogen hoeft te worden maar je framet het alsof het standaard 12% is. Grappenmaker
  Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 14:45:36 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206225122
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:59 schreef Twiitch het volgende:
We hebben in dit land teveel instanties die van alles roepen (dit kan niet, dit mag niet, dit moet zo) en te weinig instanties die daadwerkelijk iets gedaan krijgen. :')

Instantie 1: We moeten statushouders huisvesten!
Instantie 2: We hebben te weinig huizen!
Instantie 3: We moeten 100.000 huizen bouwen!

Ondertussen worden er amper huizen gebouwd want instantie 4 roept iets over stikstof en instantie 5 roept iets over te weinig vakkundig personeel.

Daar wringt de schoen inderdaad. Allerlei mooie idealen, maar uiteindelijk moet overal ellenlang over overlegd worden en gebeurt er niets, waardoor meer en meer mensen in de kou komen te staan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Trouwste user 2022 donderdag 6 oktober 2022 @ 14:45:49 #45
7889 tong80
Spleenheup
pi_206225125
quote:
4s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:20 schreef SpaceOddity het volgende:
Geen idee wat TS bedoeld met "walgelijke commentaren van PVVers".

Maar goed, meneer moet ook z'n onderbuikje legen.
Bedankt voor je bijdrage. Je begrijpt heus wel wat ik bedoel.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 6 oktober 2022 @ 14:49:03 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206225156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Absoluut. Het water uit de kraan is er ook niet verantwoordelijk voor wanneer de sifon lekt. Maar ik draai hem toch mooi dicht totdat het lek opgelost is. Ipv de kraan te laten lopen en continue te roepen dat het niet aan het water ligt.
Het is ook niet alleen maar een kwestie inderdaad van even wat extra noodopvang optuigen om de huidige problematiek te verwerken. Want volgende week staan er weer 5000 nieuwe in Ter Apel, en de week erop weer, en weer, en weer. En zo stapelt het maar door.

Die mensen blijven gewoon naar Nederland komen zolang je maar overal opvang voor ze blijft maken en ze allemaal een kans blijft geven een asielprocedure op te starten, en de illusie geeft dat ze hier allemaal een huis en een zak geld krijgen. Daar zit geen stop op.
pi_206225239
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Maar je hebt mooi kunnen scoren, veel mensen zijn blij met jou. Gefeliciteerd
quote:
Ik ben er van overtuigd dat er een probleem op de huizenmarkt is, dat staat naar mijn mening los van het probleem met asiel.
Licht dit eens toe dan? Asielopvang heeft niets met de huizenmarkt te maken? Hoe moeten we dit lezen?

quote:
Die 12% moest ik opzoeken en dat is 12% omdat een achterstand weggewerkt moet worden. Dus je komt met een joekel van een waffel over idealistischeonzin verhaaltjes (??) en dat er niet over gelogen hoeft te worden maar je framet het alsof het standaard 12% is. Grappenmaker
Was 7-10% in de afgelopen jaren. Sinds dat akkoord tussen de veiligheidsregios en Den Haag van twee maanden terug, is dat 12%. Omdat 7-10% niet genoeg blijkt te zijn. De standaard is nu 12%.

Kan jij wel leuk doen alsof 12% is om de achterstand in te lopen. Maar dat was die 7-10% ook. Het hele 'met voorrang statushouders (of wie dan ook) plaatsen, is er überhaupt om een achterstand aan beschikbare woningen in te lopen. Dat jij die 7-10% als normaal beschouwt is niet mijn fout.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206225250
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is ook niet alleen maar een kwestie inderdaad van even wat extra noodopvang optuigen om de huidige problematiek te verwerken. Want volgende week staan er weer 5000 nieuwe in Ter Apel, en de week erop weer, en weer, en weer. En zo stapelt het maar door.

Die mensen blijven gewoon naar Nederland komen zolang je maar overal opvang voor ze blijft maken en ze allemaal een kans blijft geven een asielprocedure op te starten, en de illusie geeft dat ze hier allemaal een huis en een zak geld krijgen. Daar zit geen stop op.
Klopt. En eerlijk gezegd geef ik ze groot gelijk. Zou ik in hun schoenen ook doen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206225409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:59 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Licht dit eens toe dan? Asielopvang heeft niets met de huizenmarkt te maken? Hoe moeten we dit lezen?

[..]
Was 7-10% in de afgelopen jaren. Sinds dat akkoord tussen de veiligheidsregios en Den Haag van twee maanden terug, is dat 12%. Omdat 7-10% niet genoeg blijkt te zijn. De standaard is nu 12%.

Kan jij wel leuk doen alsof 12% is om de achterstand in te lopen. Maar dat was die 7-10% ook. Het hele 'met voorrang statushouders (of wie dan ook) plaatsen, is er überhaupt om een achterstand aan beschikbare woningen in te lopen. Dat jij die 7-10% als normaal beschouwt is niet mijn fout.
die 12% is dus tijdelijk, zegt zelfs wnl. Blijkbaar heb je daar geen boodschap aan dus ik vraag me af. Utrecht gaf zes weken lang alle woningen aan statushouders. Dus jij zou dan stellen dat die 95% aan statushouders ook standaard is met als gevolg dat niemand meer in Utrecht een coöperatie woning kan krijgen?
pi_206225429
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:37 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Normaal gesproken was de bevolkingsgroei in Nederland laag of zelfs verminderd met de boomer generatie. Maarjah, lekker kunstmatig hoog maken met arbeidsimmigranten en twijfelachtige "vluchtelingen" die opeens allemaal 4-5 kinderen hebben.
Je mist het punt: Het probleem als het om drinkwater gaat is niet de bevolkingsgroei in Nederland maar de bevolkingsgroei op de planeet.

Hooguit als het om wooncapaciteit gaat kun je daar een punt over maken, maar dan is het nog altijd zo dat die mensen érgens naartoe moeten. Het probleem is niet ineens 'opgelost' als ze bij Venlo of Hazeldonk in een vrachtwagen de grens over worden gezet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')