Oh echt? Ik juist hele goede. Geluk gehad wellichtquote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
coolblue is heel moeilijk met dit soort dingen, dus ik geef je weinig hoop. Ik heb zelf ook vervelende ervaringen met coolblue.
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:51 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Oh echt? Ik juist hele goede. Geluk gehad wellicht
Dat is mijn ervaring ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Ze laten je met alle liefde een nieuwe overeenkomst aan gaan voordat ze je je geld terug storten ("buren gevraagd" en "belofte het zo snel mogelijk terug te sturen"). Dat terwijl het echt hun probleem is dat een pakket niet aan komt.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Na 1,5 jaar mijn Ring videodeurbel terug gestuurd, binnen 2 dagen na ontvangst had ik tegoed (aankoop bedrag) ontvangen en een dag later had ik een nieuwe deurbel thuis. Ik was tevreden.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ze laten je met alle liefde een nieuwe overeenkomst aan gaan voordat ze je je geld terug storten ("buren gevraagd" en "belofte het zo snel mogelijk terug te sturen"). Dat terwijl het echt hun probleem is dat een pakket niet aan komt.
Je hebt terug gestuurd, klinkt nogal als een ander scenario right?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:14 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Na 1,5 jaar mijn Ring videodeurbel terug gestuurd, binnen 2 dagen na ontvangst had ik tegoed (aankoop bedrag) ontvangen en een dag later had ik een nieuwe deurbel thuis. Ik was tevreden.
Het niet ontvangen artikel is lastig te retourneren aangezien het nog niet ontvangen is.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:02 schreef Mrmime het volgende:
Anders rap retourneren (moet binnen twee weken dacht ik?) geld retour en het ding ergens anders kopen.
Zij moeten leveren. Zolang jij niets ontvangen hebt, hebben zij niet aan de overeenkomst voldaan.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef Debsterr het volgende:
Wat zijn onze rechten en plichten in deze situatie?
Alles voor een glimlachquote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:09 schreef Gunner het volgende:
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
Het lachen is wel een beetje voorbij met Coolblue. Er lijkt de afgelopen maanden eea aangescherpt; er gaat meer fout en er is geen doorkomen meer aan. Waar mogelijk bestel ik tegenwoordig ergens anders (ook kans op problemen, maar vaak goedkoper).quote:
Maar ja, wat doe je als ze dat niet doen?quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:09 schreef Gunner het volgende:
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
Precies, daarom leergeld en er niks meer kopen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 21:26 schreef baskick het volgende:
[..]
Het niet ontvangen artikel is lastig te retourneren aangezien het nog niet ontvangen is.
Uit de OP:quote:Op donderdag 6 oktober 2022 08:32 schreef Taills het volgende:
Waarom stuurde je niet alles terug binnen 30 dagen?
quote:Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef Debsterr het volgende:
Op 23 september had mijn man een laptop en kaartlezer moeten ontvangen van Coolblue, maar alleen de laptop zat in de verpakking.
Ja dus? Je kunt niet alles terugsturen als je niet alles hebt ontvangen. Ook niet als je contact hebt met support.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:30 schreef Taills het volgende:
[..]
Ja er is toch contact met support.
Ja, Coolblue.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:26 schreef Gia het volgende:
Komen beide artikelen van dezelfde zaak? Koop vaak bij Bol.com en krijg ook weleens artikelen op meerdere dagen geleverd.
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.quote:
Coolblue doet toch niet aan andere verkopers op hun platform?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:26 schreef Gia het volgende:
Komen beide artikelen van dezelfde zaak? Koop vaak bij Bol.com en krijg ook weleens artikelen op meerdere dagen geleverd.
? Die heeft zijn eigen laptop fabrieken?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Coolblue doet toch niet aan andere verkopers op hun platform?
Coolblue is wel de 'originele zaak', maar niet de producent. Bij Bol kan je als externe verkoper, die ook weer hun eigen leveranciers hebben, je producten via het platform van Bol verkopen. Dat is toch niet hetzelfde?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.
Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.
Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information
https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2
Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling. Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Coolblue is wel de 'originele zaak', maar niet de producent. Bij Bol kan je als externe verkoper, die ook weer hun eigen leveranciers hebben, je producten via het platform van Bol verkopen. Dat is toch niet hetzelfde?
Nee hoor, coolblue heeft gewoon eigen voorraad.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling.
Nogmaals: Coolblue is de 'originele verkoper'. Overigens levert direct bij een producent kopen vaak meer gezeik op wanneer er iets fout loopt of kapot is, als het al überhaupt mogelijk is om als consument direct bij de producent te kopen.quote:Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.
Als iets kapot is, kun je reclameren bij Coolblue, maar die moeten het dan ook weer ter reparatie aanleveren aan een externe partij. Veel redenen om dergelijke producten liever bij de originele verkoper aan te schaffen.
Dat is ook mijn ervaring. Ik was altijd blij met Coolblue, tot er recentelijk iets misging. Ik ben ontzettend slecht geholpen en mijn indruk was dat dat door personeelsproblemen kwam, al weet ik dat niet zeker. Er kwam pas een goede oplossing toen ik heel formeel procedures ging volgen om m'n recht te halen. De website van de ACM vond ik daar handig bij - en ik heb hier goed advies gekregen.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 23:25 schreef Queller het volgende:
[..]
Het lachen is wel een beetje voorbij met Coolblue. Er lijkt de afgelopen maanden eea aangescherpt; er gaat meer fout en er is geen doorkomen meer aan. Waar mogelijk bestel ik tegenwoordig ergens anders (ook kans op problemen, maar vaak goedkoper).
OT: ze moeten gewoon leveren. Laat je vooral niet afschepen (en dat is erg moeilijk, want ze schermen inderdaad met 'interne procedures')
Welnee. Coolblue is de verkoper. Geen externe verkopers daar. Dat ze niet zelf produceren is i.c. helemaal niet relevant. Coolblue heeft wel degelijk voorraad.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.
Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.
Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information
https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2
Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!
Ja, dat. Coolblue is degene die levert (of ja, deels) en dus waar we ons gelijk moeten halen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 14:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Welnee. Coolblue is de verkoper. Geen externe verkopers daar. Dat ze niet zelf produceren is i.c. helemaal niet relevant. Coolblue heeft wel degelijk voorraad.
Een laptop of een Chromebook. Erg vergelijkbaar inderdaad. Maar ik zal even omschrijven hoe CoolBlue werkt: ze kopen een pallet laptops, leggen die in hun eigen magazijn en zodra je een laptop besteld gaat die in een blauwe doos en naar PostNL.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.
Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.
Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information
https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2
Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!
Of met hun eigen bezorgdienst.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een laptop of een Chromebook. Erg vergelijkbaar inderdaad. Maar ik zal even omschrijven hoe CoolBlue werkt: ze kopen een pallet laptops, leggen die in hun eigen magazijn en zodra je een laptop besteld gaat die in een blauwe doos en naar PostNL.
Dat herken ik dan wel weer bij Coolblue.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 20:35 schreef baskick het volgende:
Wel frappant hoe die interne processen dan niet op elkaar aansluiten Nu is het eerlijkst dat je (na ontvangst) aangeeft dat je én restitutie én een vervangend exemplaar hebt ontvangen.
Ja, de eerste lijn is duidelijk voor nee zeggen en afwimpelen, maar achter dat mt-adres zitten weldenkende mensen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:39 schreef Debsterr het volgende:
Blijkbaar is mailen naar mt-klantenservice@coolblue.nl wel effectief. Er wordt een nieuwe kaart lezer opgestuurd.
Je praat echt poep hoorquote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling. Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.
Als iets kapot is, kun je reclameren bij Coolblue, maar die moeten het dan ook weer ter reparatie aanleveren aan een externe partij. Veel redenen om dergelijke producten liever bij de originele verkoper aan te schaffen.
Schijtirritant. We bestelden best veel bij CB, want makkelijk en nooit gezeik. Dat is dus helaas voorbij. Ik heb nog niet echt een alternatief gevonden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 14:12 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is ook mijn ervaring. Ik was altijd blij met Coolblue, tot er recentelijk iets misging. Ik ben ontzettend slecht geholpen en mijn indruk was dat dat door personeelsproblemen kwam, al weet ik dat niet zeker. Er kwam pas een goede oplossing toen ik heel formeel procedures ging volgen om m'n recht te halen. De website van de ACM vond ik daar handig bij - en ik heb hier goed advies gekregen.
Onzin. Coolblue werkt met voorraden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 13:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling. Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.
Wel jammer dat ze echt alleen maar een script volgen telefonisch. Mijn man zei nog: als ik jullie wilde bedonderen, had ik wel gezegd dat de laptop niet in de doos zat ipv de kaartlezer .quote:Op donderdag 6 oktober 2022 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, de eerste lijn is duidelijk voor nee zeggen en afwimpelen, maar achter dat mt-adres zitten weldenkende mensen.
Zo houden ze het waarschijnlijk behapbaar. Ik snap het ook wel, maar wat mij betreft hebben ze hun reputatie voor goede dienstverlening om zeep geholpen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 08:13 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze echt alleen maar een script volgen telefonisch. Mijn man zei nog: als ik jullie wilde bedonderen, had ik wel gezegd dat de laptop niet in de doos zat ipv de kaartlezer .
Hij heeft helemaal gelijk.quote:
Dat is niet wat beweerd werd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 17:24 schreef FF het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal gelijk.
Zo werken namelijk alle winkels
Zij kopen producten in bij een groothandel of producent.
Zij verhogen dit bedrag met een marge voor onkosten en winst.
Zij verkopen het product aan de klant.
Coolblue is dus niet anders dan de stenen winkel op de hoek (zijn zij zelf nu trouwens ook).
Juist daar heb je kans op externe verkopers (in elk geval bij een aantal ervan). Maar dan is het platform weer geen partij.quote:Bol.com, blokker.nl, interoys.nl en Amazon daarentegen zijn webshops die naast hun eigen producten ook externe verkopers toegang geven tot hun website. Dit zorgt weel eens voor vreemde situaties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |