abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:56:10 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206216443
Op 23 september had mijn man een laptop en kaartlezer moeten ontvangen van Coolblue, maar alleen de laptop zat in de verpakking. Direct telefonisch gemeld, waarna de toezegging kwam dat dit intern moest worden uitgezocht en hij in een week iets zou horen. 1 week later opnieuw gebeld, toen zou er spoed achter worden gezet en zou hij uiterlijk binnen een paar dagen (geen concreet moment) van een oplossing voorzien moeten zijn.

Vandaag weer gebeld en nee, ze weten nog niets, ze zijn camera beelden aan het nakijken, maar kunnen nog geen nieuwe opsturen of doorverbinden met een manager want “regels”.

Wat zijn onze rechten en plichten in deze situatie?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_206216588
Mailen ipv bellen en als je iemand aan de lijn hebt gehad vragen naar naam en de “regels”.

Nu via de mail hele concrete afspraken proberen te maken mbt data etc. Normaalgesproken kom je er met coolblue wel uit.

Anders rap retourneren (moet binnen twee weken dacht ik?) geld retour en het ding ergens anders kopen.
Alius aliud dicit
pi_206216853
coolblue is heel moeilijk met dit soort dingen, dus ik geef je weinig hoop. Ik heb zelf ook vervelende ervaringen met coolblue.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206217470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
coolblue is heel moeilijk met dit soort dingen, dus ik geef je weinig hoop. Ik heb zelf ook vervelende ervaringen met coolblue.
Oh echt? Ik juist hele goede. Geluk gehad wellicht :{
Alius aliud dicit
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 20:53:12 #5
408813 crew  trein2000
pi_206217499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:51 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Oh echt? Ik juist hele goede. Geluk gehad wellicht :{
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:57:55 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206217588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Dat is mijn ervaring ook.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206217670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Ze laten je met alle liefde een nieuwe overeenkomst aan gaan voordat ze je je geld terug storten ("buren gevraagd" en "belofte het zo snel mogelijk terug te sturen"). Dat terwijl het echt hun probleem is dat een pakket niet aan komt.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 21:09:33 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206217780
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 21:14:31 #9
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206217875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ze laten je met alle liefde een nieuwe overeenkomst aan gaan voordat ze je je geld terug storten ("buren gevraagd" en "belofte het zo snel mogelijk terug te sturen"). Dat terwijl het echt hun probleem is dat een pakket niet aan komt.
Na 1,5 jaar mijn Ring videodeurbel terug gestuurd, binnen 2 dagen na ontvangst had ik tegoed (aankoop bedrag) ontvangen en een dag later had ik een nieuwe deurbel thuis. Ik was tevreden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206217918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:14 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Na 1,5 jaar mijn Ring videodeurbel terug gestuurd, binnen 2 dagen na ontvangst had ik tegoed (aankoop bedrag) ontvangen en een dag later had ik een nieuwe deurbel thuis. Ik was tevreden.
Je hebt terug gestuurd, klinkt nogal als een ander scenario right?
pi_206218112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:02 schreef Mrmime het volgende:
Anders rap retourneren (moet binnen twee weken dacht ik?) geld retour en het ding ergens anders kopen.
Het niet ontvangen artikel is lastig te retourneren aangezien het nog niet ontvangen is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206218129
Wat bij dit soort winkels nogal scheelt is als je voor een alternatief openstaat, technisch niet zelfde als je bestelt hebt maar vaak kun je zelfs nogal beter kregen. Wellicht handig als je even naar 1 van hun filialen gaat. Overigens alleen maar topervaringen met CoolBLue.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206218151
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef Debsterr het volgende:
Wat zijn onze rechten en plichten in deze situatie?
Zij moeten leveren. Zolang jij niets ontvangen hebt, hebben zij niet aan de overeenkomst voldaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 5 oktober 2022 @ 23:18:52 #14
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206219721
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:09 schreef Gunner het volgende:
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
Alles voor een glimlach
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_206219782
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:18 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Alles voor een glimlach
Het lachen is wel een beetje voorbij met Coolblue. Er lijkt de afgelopen maanden eea aangescherpt; er gaat meer fout en er is geen doorkomen meer aan. Waar mogelijk bestel ik tegenwoordig ergens anders (ook kans op problemen, maar vaak goedkoper).

OT: ze moeten gewoon leveren. Laat je vooral niet afschepen (en dat is erg moeilijk, want ze schermen inderdaad met 'interne procedures')
pi_206221241
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:09 schreef Gunner het volgende:
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
Maar ja, wat doe je als ze dat niet doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206221247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:26 schreef baskick het volgende:

[..]
Het niet ontvangen artikel is lastig te retourneren aangezien het nog niet ontvangen is.
Precies, daarom leergeld en er niks meer kopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206221248
Waarom stuurde je niet alles terug binnen 30 dagen?
pi_206221444
Dat verbaast mij een beetje want ik heb met CooIblue alleen maar prima ervaringen. Die paar keer dat er iets aan de hand was, werd bij mij totaal niet moeilijk gedaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206221601
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:32 schreef Taills het volgende:
Waarom stuurde je niet alles terug binnen 30 dagen?
Uit de OP:
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef Debsterr het volgende:
Op 23 september had mijn man een laptop en kaartlezer moeten ontvangen van Coolblue, maar alleen de laptop zat in de verpakking.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206221869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:08 schreef baskick het volgende:

[..]
Uit de OP:
[..]

Ja er is toch contact met support.
pi_206223551
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:30 schreef Taills het volgende:

[..]
Ja er is toch contact met support.
Ja dus? Je kunt niet alles terugsturen als je niet alles hebt ontvangen. Ook niet als je contact hebt met support.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:26:39 #23
3542 Gia
User under construction
pi_206223984
Komen beide artikelen van dezelfde zaak? Koop vaak bij Bol.com en krijg ook weleens artikelen op meerdere dagen geleverd.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:58:27 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206224226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:26 schreef Gia het volgende:
Komen beide artikelen van dezelfde zaak? Koop vaak bij Bol.com en krijg ook weleens artikelen op meerdere dagen geleverd.
Ja, Coolblue.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:13:25 #25
3542 Gia
User under construction
pi_206224340
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja, Coolblue.
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.

Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.

Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information

https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2

Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!

[ Bericht 13% gewijzigd door Gia op 06-10-2022 13:22:19 ]
pi_206224472
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:26 schreef Gia het volgende:
Komen beide artikelen van dezelfde zaak? Koop vaak bij Bol.com en krijg ook weleens artikelen op meerdere dagen geleverd.
Coolblue doet toch niet aan andere verkopers op hun platform?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:28:59 #27
3542 Gia
User under construction
pi_206224482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:27 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Coolblue doet toch niet aan andere verkopers op hun platform?
? Die heeft zijn eigen laptop fabrieken?
Coolblue en Bol (e.a.) zijn puur doorverkopers. Een Lenovo laptop komt van Lenovo en is bij Lenovo.com een stuk goedkoper dan via Coolblue.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:39:36 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206224576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.

Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.

Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information

https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2

Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!
Coolblue is wel de 'originele zaak', maar niet de producent. Bij Bol kan je als externe verkoper, die ook weer hun eigen leveranciers hebben, je producten via het platform van Bol verkopen. Dat is toch niet hetzelfde?
Huilen dan.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:42:05 #29
3542 Gia
User under construction
pi_206224592
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Coolblue is wel de 'originele zaak', maar niet de producent. Bij Bol kan je als externe verkoper, die ook weer hun eigen leveranciers hebben, je producten via het platform van Bol verkopen. Dat is toch niet hetzelfde?
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling. Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.
Als iets kapot is, kun je reclameren bij Coolblue, maar die moeten het dan ook weer ter reparatie aanleveren aan een externe partij. Veel redenen om dergelijke producten liever bij de originele verkoper aan te schaffen.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:50:48 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206224683
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling.
Nee hoor, coolblue heeft gewoon eigen voorraad.

quote:
Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.
Als iets kapot is, kun je reclameren bij Coolblue, maar die moeten het dan ook weer ter reparatie aanleveren aan een externe partij. Veel redenen om dergelijke producten liever bij de originele verkoper aan te schaffen.
Nogmaals: Coolblue is de 'originele verkoper'. Overigens levert direct bij een producent kopen vaak meer gezeik op wanneer er iets fout loopt of kapot is, als het al überhaupt mogelijk is om als consument direct bij de producent te kopen.
Huilen dan.
pi_206224832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:25 schreef Queller het volgende:

[..]
Het lachen is wel een beetje voorbij met Coolblue. Er lijkt de afgelopen maanden eea aangescherpt; er gaat meer fout en er is geen doorkomen meer aan. Waar mogelijk bestel ik tegenwoordig ergens anders (ook kans op problemen, maar vaak goedkoper).

OT: ze moeten gewoon leveren. Laat je vooral niet afschepen (en dat is erg moeilijk, want ze schermen inderdaad met 'interne procedures')
Dat is ook mijn ervaring. Ik was altijd blij met Coolblue, tot er recentelijk iets misging. Ik ben ontzettend slecht geholpen en mijn indruk was dat dat door personeelsproblemen kwam, al weet ik dat niet zeker. Er kwam pas een goede oplossing toen ik heel formeel procedures ging volgen om m'n recht te halen. De website van de ACM vond ik daar handig bij - en ik heb hier goed advies gekregen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206224898
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.

Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.

Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information

https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2

Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!
Welnee. Coolblue is de verkoper. Geen externe verkopers daar. Dat ze niet zelf produceren is i.c. helemaal niet relevant. Coolblue heeft wel degelijk voorraad.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:40:26 #33
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206225531
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:22 schreef baskick het volgende:

[..]
Welnee. Coolblue is de verkoper. Geen externe verkopers daar. Dat ze niet zelf produceren is i.c. helemaal niet relevant. Coolblue heeft wel degelijk voorraad.
Ja, dat. Coolblue is degene die levert (of ja, deels) en dus waar we ons gelijk moeten halen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:41:40 #34
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206225542
Maar voorlopig houden we het dan even op de mail die nu gestuurd is. Telefonisch werd de toezegging gedaan dat die binnen 48 uur beantwoord dient te worden, gebeurd dat niet dan mailen we opnieuw en vragen we denk ik om terugbetaling van de kaartlezer aangezien deze niet is geleverd.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 15:58:41 #35
408813 crew  trein2000
pi_206225696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.

Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.

Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information

https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2

Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!
Een laptop of een Chromebook. Erg vergelijkbaar inderdaad. Maar ik zal even omschrijven hoe CoolBlue werkt: ze kopen een pallet laptops, leggen die in hun eigen magazijn en zodra je een laptop besteld gaat die in een blauwe doos en naar PostNL.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:09:42 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206225796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 15:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een laptop of een Chromebook. Erg vergelijkbaar inderdaad. Maar ik zal even omschrijven hoe CoolBlue werkt: ze kopen een pallet laptops, leggen die in hun eigen magazijn en zodra je een laptop besteld gaat die in een blauwe doos en naar PostNL.
Of met hun eigen bezorgdienst.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 16:39:19 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206225975
Blijkbaar is mailen naar mt-klantenservice@coolblue.nl wel effectief. Er wordt een nieuwe kaart lezer opgestuurd.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 oktober 2022 @ 20:16:46 #38
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206228603
Wat vreemd is, is dat OOK het geld is teruggestort. Vanochtend was de reactie nog per mail “interne processen bla bla”, hierop heeft man nog een reactie gestuurd dat de interne processen hem toch echt weinig interesseren en dat hij dan de koop wil ontbinden van de kaartlezer. Daarop kwam vanmiddag respons dat het ding inderdaad nooit is ingepakt en het geld wordt teruggestort.

Er was dus alleen eerder vandaag al een verzendbewijs gemaild voor de nieuwe.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_206228897
Een foutje dus. Benieuwd hoe het interne proces er in dit geval uitziet. Waarom is stap 1 niet checken op camerabeelden?

Wel frappant hoe die interne processen dan niet op elkaar aansluiten _O- Nu is het eerlijkst dat je (na ontvangst) aangeeft dat je én restitutie én een vervangend exemplaar hebt ontvangen.

En als ze dan iets van je willen, beroep je je op interne processen en houd je ze ook een paar dagen aan het lijntje; overleg met je partner, afwezigheid, parttimedag, ziekte, enz. })
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206229848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 20:35 schreef baskick het volgende:

Wel frappant hoe die interne processen dan niet op elkaar aansluiten _O- Nu is het eerlijkst dat je (na ontvangst) aangeeft dat je én restitutie én een vervangend exemplaar hebt ontvangen.
Dat herken ik dan wel weer bij Coolblue.
Ooit een bij elkaar horende set van 2 luidsprekers gekocht. 1 werd geleverd. Ik bellen, dat ik er maar één heb. De volgende dag komt PostNL met de tweede luidspreker. De dag daarna ineens weer postNL met nog een set van 2 luidsprekers. Ik bellen: "Sorry, nu hebben jullie het dubbel gestuurd.", "Dank voor het melden u kunt hem terug sturen." Prima, ik stuur het terug met op het retourformulier netjes "dubbel geleverd" geschreven. Paar dagen later krijg ik mijn geld terug gestort vanwege een retour. Toen heb ik het er maar bij gelaten.

Maar het was in ieder geval wel in het voordeel van de klant.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206230431
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 16:39 schreef Debsterr het volgende:
Blijkbaar is mailen naar mt-klantenservice@coolblue.nl wel effectief. Er wordt een nieuwe kaart lezer opgestuurd.
Ja, de eerste lijn is duidelijk voor nee zeggen en afwimpelen, maar achter dat mt-adres zitten weldenkende mensen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206232089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling. Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.
Als iets kapot is, kun je reclameren bij Coolblue, maar die moeten het dan ook weer ter reparatie aanleveren aan een externe partij. Veel redenen om dergelijke producten liever bij de originele verkoper aan te schaffen.
Je praat echt poep hoor :o
pi_206232102
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 14:12 schreef Claudia_x het volgende:

Dat is ook mijn ervaring. Ik was altijd blij met Coolblue, tot er recentelijk iets misging. Ik ben ontzettend slecht geholpen en mijn indruk was dat dat door personeelsproblemen kwam, al weet ik dat niet zeker. Er kwam pas een goede oplossing toen ik heel formeel procedures ging volgen om m'n recht te halen. De website van de ACM vond ik daar handig bij - en ik heb hier goed advies gekregen.
Schijtirritant. We bestelden best veel bij CB, want makkelijk en nooit gezeik. Dat is dus helaas voorbij. Ik heb nog niet echt een alternatief gevonden.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 06:05:37 #44
499244 2xHenk
#FreeFreshFruit
pi_206232585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:42 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat kan. Maar Coolblue koopt pas in (en door) na bestelling. Daar zetten ze dan nog wel een x-bedrag op.

Onzin. Coolblue werkt met voorraden.

[ Bericht 22% gewijzigd door 2xHenk op 07-10-2022 09:18:15 ]
FreshFruit is innocent! FF matters! FreshFruit4Ever!
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:13:35 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206233010
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, de eerste lijn is duidelijk voor nee zeggen en afwimpelen, maar achter dat mt-adres zitten weldenkende mensen.
Wel jammer dat ze echt alleen maar een script volgen telefonisch. Mijn man zei nog: als ik jullie wilde bedonderen, had ik wel gezegd dat de laptop niet in de doos zat ipv de kaartlezer :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_206233176
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:13 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Wel jammer dat ze echt alleen maar een script volgen telefonisch. Mijn man zei nog: als ik jullie wilde bedonderen, had ik wel gezegd dat de laptop niet in de doos zat ipv de kaartlezer :').
Zo houden ze het waarschijnlijk behapbaar. Ik snap het ook wel, maar wat mij betreft hebben ze hun reputatie voor goede dienstverlening om zeep geholpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:24:46 #47
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_206249272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 00:34 schreef Queller het volgende:

[..]
Je praat echt poep hoor :o
Hij heeft helemaal gelijk.
Zo werken namelijk alle winkels ;)

Zij kopen producten in bij een groothandel of producent.
Zij verhogen dit bedrag met een marge voor onkosten en winst.
Zij verkopen het product aan de klant.

Coolblue is dus niet anders dan de stenen winkel op de hoek (zijn zij zelf nu trouwens ook).

Bol.com, blokker.nl, interoys.nl en Amazon daarentegen zijn webshops die naast hun eigen producten ook externe verkopers toegang geven tot hun website. Dit zorgt weel eens voor vreemde situaties.
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:26:45 #48
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_206249294
Begin dit jaar een camera bij CB besteld.
Volgens de beschrijving zou er een polsbandje bij de camera zitten, volgens hen ook.
Zij een onderzoekje gedaan, blijkt dat de fabrikant gestopt is met de polsbandjes er bij te doen.
Website aangepast en wij kregen een cadeaubon. Dit was dus iets wat helemaal buiten hun schuld lag (misschien dozen beter lezen, maar toch ;)) en het werd toch opgepakt.
pi_206249303
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:24 schreef FF het volgende:
Hij heeft helemaal gelijk.

Misschien moet je het gewoon nog een keer lezen.
pi_206249570
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2022 17:24 schreef FF het volgende:

[..]
Hij heeft helemaal gelijk.
Zo werken namelijk alle winkels ;)

Zij kopen producten in bij een groothandel of producent.
Zij verhogen dit bedrag met een marge voor onkosten en winst.
Zij verkopen het product aan de klant.

Coolblue is dus niet anders dan de stenen winkel op de hoek (zijn zij zelf nu trouwens ook).
Dat is niet wat beweerd werd.

quote:
Bol.com, blokker.nl, interoys.nl en Amazon daarentegen zijn webshops die naast hun eigen producten ook externe verkopers toegang geven tot hun website. Dit zorgt weel eens voor vreemde situaties.
Juist daar heb je kans op externe verkopers (in elk geval bij een aantal ervan). Maar dan is het platform weer geen partij.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')