abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 oktober 2022 @ 19:56:10 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206216443
Op 23 september had mijn man een laptop en kaartlezer moeten ontvangen van Coolblue, maar alleen de laptop zat in de verpakking. Direct telefonisch gemeld, waarna de toezegging kwam dat dit intern moest worden uitgezocht en hij in een week iets zou horen. 1 week later opnieuw gebeld, toen zou er spoed achter worden gezet en zou hij uiterlijk binnen een paar dagen (geen concreet moment) van een oplossing voorzien moeten zijn.

Vandaag weer gebeld en nee, ze weten nog niets, ze zijn camera beelden aan het nakijken, maar kunnen nog geen nieuwe opsturen of doorverbinden met een manager want “regels”.

Wat zijn onze rechten en plichten in deze situatie?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_206216588
Mailen ipv bellen en als je iemand aan de lijn hebt gehad vragen naar naam en de “regels”.

Nu via de mail hele concrete afspraken proberen te maken mbt data etc. Normaalgesproken kom je er met coolblue wel uit.

Anders rap retourneren (moet binnen twee weken dacht ik?) geld retour en het ding ergens anders kopen.
Alius aliud dicit
pi_206216853
coolblue is heel moeilijk met dit soort dingen, dus ik geef je weinig hoop. Ik heb zelf ook vervelende ervaringen met coolblue.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206217470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
coolblue is heel moeilijk met dit soort dingen, dus ik geef je weinig hoop. Ik heb zelf ook vervelende ervaringen met coolblue.
Oh echt? Ik juist hele goede. Geluk gehad wellicht :{
Alius aliud dicit
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 oktober 2022 @ 20:53:12 #5
408813 crew  trein2000
pi_206217499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:51 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Oh echt? Ik juist hele goede. Geluk gehad wellicht :{
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:57:55 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206217588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Dat is mijn ervaring ook.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206217670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook louter positieve ervaringen met die tent. Bezorgfouten van hele dure dingen prima opgelost.
Ze laten je met alle liefde een nieuwe overeenkomst aan gaan voordat ze je je geld terug storten ("buren gevraagd" en "belofte het zo snel mogelijk terug te sturen"). Dat terwijl het echt hun probleem is dat een pakket niet aan komt.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 21:09:33 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206217780
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 21:14:31 #9
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206217875
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ze laten je met alle liefde een nieuwe overeenkomst aan gaan voordat ze je je geld terug storten ("buren gevraagd" en "belofte het zo snel mogelijk terug te sturen"). Dat terwijl het echt hun probleem is dat een pakket niet aan komt.
Na 1,5 jaar mijn Ring videodeurbel terug gestuurd, binnen 2 dagen na ontvangst had ik tegoed (aankoop bedrag) ontvangen en een dag later had ik een nieuwe deurbel thuis. Ik was tevreden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206217918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:14 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Na 1,5 jaar mijn Ring videodeurbel terug gestuurd, binnen 2 dagen na ontvangst had ik tegoed (aankoop bedrag) ontvangen en een dag later had ik een nieuwe deurbel thuis. Ik was tevreden.
Je hebt terug gestuurd, klinkt nogal als een ander scenario right?
pi_206218112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:02 schreef Mrmime het volgende:
Anders rap retourneren (moet binnen twee weken dacht ik?) geld retour en het ding ergens anders kopen.
Het niet ontvangen artikel is lastig te retourneren aangezien het nog niet ontvangen is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206218129
Wat bij dit soort winkels nogal scheelt is als je voor een alternatief openstaat, technisch niet zelfde als je bestelt hebt maar vaak kun je zelfs nogal beter kregen. Wellicht handig als je even naar 1 van hun filialen gaat. Overigens alleen maar topervaringen met CoolBLue.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206218151
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef Debsterr het volgende:
Wat zijn onze rechten en plichten in deze situatie?
Zij moeten leveren. Zolang jij niets ontvangen hebt, hebben zij niet aan de overeenkomst voldaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 5 oktober 2022 @ 23:18:52 #14
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206219721
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:09 schreef Gunner het volgende:
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
Alles voor een glimlach
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_206219782
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:18 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Alles voor een glimlach
Het lachen is wel een beetje voorbij met Coolblue. Er lijkt de afgelopen maanden eea aangescherpt; er gaat meer fout en er is geen doorkomen meer aan. Waar mogelijk bestel ik tegenwoordig ergens anders (ook kans op problemen, maar vaak goedkoper).

OT: ze moeten gewoon leveren. Laat je vooral niet afschepen (en dat is erg moeilijk, want ze schermen inderdaad met 'interne procedures')
pi_206221241
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:09 schreef Gunner het volgende:
Interne processen zoeken ze zelf maar uit, maar laat een klant niet wachten op z'n spullen.
Maar ja, wat doe je als ze dat niet doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206221247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:26 schreef baskick het volgende:

[..]
Het niet ontvangen artikel is lastig te retourneren aangezien het nog niet ontvangen is.
Precies, daarom leergeld en er niks meer kopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206221248
Waarom stuurde je niet alles terug binnen 30 dagen?
pi_206221444
Dat verbaast mij een beetje want ik heb met CooIblue alleen maar prima ervaringen. Die paar keer dat er iets aan de hand was, werd bij mij totaal niet moeilijk gedaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206221601
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 08:32 schreef Taills het volgende:
Waarom stuurde je niet alles terug binnen 30 dagen?
Uit de OP:
quote:
17s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 19:56 schreef Debsterr het volgende:
Op 23 september had mijn man een laptop en kaartlezer moeten ontvangen van Coolblue, maar alleen de laptop zat in de verpakking.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206221869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:08 schreef baskick het volgende:

[..]
Uit de OP:
[..]

Ja er is toch contact met support.
pi_206223551
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:30 schreef Taills het volgende:

[..]
Ja er is toch contact met support.
Ja dus? Je kunt niet alles terugsturen als je niet alles hebt ontvangen. Ook niet als je contact hebt met support.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:26:39 #23
3542 Gia
User under construction
pi_206223984
Komen beide artikelen van dezelfde zaak? Koop vaak bij Bol.com en krijg ook weleens artikelen op meerdere dagen geleverd.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:58:27 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206224226
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:26 schreef Gia het volgende:
Komen beide artikelen van dezelfde zaak? Koop vaak bij Bol.com en krijg ook weleens artikelen op meerdere dagen geleverd.
Ja, Coolblue.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:13:25 #25
3542 Gia
User under construction
pi_206224340
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja, Coolblue.
Coolblue is niet de originele zaak. Die bestellen het zelf weer elders, bij de originele verkoper. Kan zijn dat het product van de ene verkoper eerder geleverd wordt, dan iets wat je tegelijk bestelt, maar van een andere verkoper komt. Maar vaak kun je dat in de controle mail van de bezorging wel terug vinden.

Op de website van Coolblue en Bol wordt de originele verkoper ook genoemd en het kan schelen om rechtstreeks bij het originele bedrijf te bestellen. Voor kleine dingen doe ik dat niet en kies ik voor het gemak van Bol, maar voor dure aankopen kijk ik toch liever of ik het rechtstreeks kan kopen.

Ik weet niet of onderstaande links over dezelfde laptop gaan:
https://www.coolblue.nl/p(...)#product-information

https://www.lenovo.com/nl(...)ome-G2/p/22ED14E4EA2

Zowel, dan scheelt dat zo'n 200 euro!

[ Bericht 13% gewijzigd door Gia op 06-10-2022 13:22:19 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')