abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:43:44 #51
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_206217357
Ik werk keihard maar met de huidige energieprijzen ga ik op mijn gat en dan neem ik de dure boodschappen nog voor lief. Deze maatregel was kei en keihard nodig.
Snap (eigenlijk niet) dat er mensen zijn die dit 'gratis geld' vinden maar dat is het voor mij totaal niet en de mensen die ik ken (werkenden) hebben ook erg behoefte aan zo'n prijsplafond.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_206217423
40 miljard gaat prijsplafond kosten. Bizar. We zijn doorgeschoten alle mensen maar te pamperen. Dit gaat een forse schuld opleveren voor BV Nederland
pi_206217439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:11 schreef christmastsunami het volgende:
Na jaren en jaren verzorgd te zijn, kunnen we helemaal niks meer. :)
Dit. In 2024 stopt deze pamper onzin hopelijk. BV nederland gaat in diepe schulden terecht komen.
pi_206217446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:28 schreef Confetti het volgende:
Infantiel om zo makkelijk met geld te smijten. De politiek kan er plat gezegd geen ene kut van, behalve meer geld lenen. En dan doen alsof ze iets nobels hebben gedaan.

Over een jaar is de inflatie 30%. Schrijf maar op.
Eens
  woensdag 5 oktober 2022 @ 20:51:10 #55
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206217467
Zou wel humor zijn.

Hou dit Rutte straks 20 jaar de hand op de knip is is alsnog het kabinet dat nederland in de financiele afgrond stort met de hoogste staatsschuld.
Tot nooit .......
  woensdag 5 oktober 2022 @ 21:40:32 #56
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206218412
Kan me niet heugen dat ze zo moeilijk deden over de staatssteun aan banken een aantal jaar geleden. Dat was een vergelijkbaar bedrag.

Oorlog mag wat kosten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_206218670
Nu die Eurobonds er door gedrukt zijn (het begin) is het ook een beetje een sucker move om als Euroland je financiën op orde te hebben.
pi_206218894
Nederland heeft een extreem lage staatsschuld. Door het prijsplafond loopt deze schuld op, maar blijft ruim onder de EU-norm van 60%. Dit zijn incidentele uitgaven. Er is qua houdbaarheid niets aan de hand.

23,5 miljard, Nederland is goed bezig! Andere landen verzachten ook de gevolgen van de energiecrisis voor hun burgers. Zuinigheid is niet echt meer van deze tijd.
pi_206219003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:35 schreef Jojoke het volgende:
Het is een sigaar uit eigen doos. Ik heb er alle begrip voor dat mensen met een krappe beurs en slecht geïsoleerde woning geholpen worden, maar het prijsplafond geldt voor iedereen en is dusdanig ruimhartig dat het in sommige gevallen energiebesparing minder aantrekkelijk maakt. Leuk kerstcadeau, maar ik heb liever dat een deel van de miljarden wordt gebruikt om de economie te stutten zodat we straks niet in 1 winter tientallen miljarden erdoor gejaagd hebben en we uiteindelijk werkloos thuis zitten omdat we te weinig geld overhadden om de economische klappen op te vangen.
Of de overheid moet ergens anders minder uitgeven maar daar hebben ze nog nooit van gehoord.
pi_206219371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
Nu die Eurobonds er door gedrukt zijn (het begin) is het ook een beetje een sucker move om als Euroland je financiën op orde te hebben.
If you can't beat them, join them.
pi_206219385
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:41 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
If you can't beat them, join them.
Aan die zin zat ik ook te denken :D
  woensdag 5 oktober 2022 @ 23:29:15 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206219804
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:17 schreef weetjewel5 het volgende:
Of de overheid moet ergens anders minder uitgeven
Zoals?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 5 oktober 2022 @ 23:57:09 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206220018
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 20:48 schreef Newone82 het volgende:
40 miljard gaat prijsplafond kosten. Bizar. We zijn doorgeschoten alle mensen maar te pamperen. Dit gaat een forse schuld opleveren voor BV Nederland
Nou en? Nederland is uitstekend in staat om zijn staatsschuld af te lossen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206220758
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 18:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Heb het al opgelost
[ afbeelding ]
Hij maakt er ook écht een agendapunt van, geniaal dit _O-!
pi_206220805
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:08 schreef core2duo het volgende:
Nederland heeft een extreem lage staatsschuld. Door het prijsplafond loopt deze schuld op, maar blijft ruim onder de EU-norm van 60%. Dit zijn incidentele uitgaven. Er is qua houdbaarheid niets aan de hand.

23,5 miljard, Nederland is goed bezig! Andere landen verzachten ook de gevolgen van de energiecrisis voor hun burgers. Zuinigheid is niet echt meer van deze tijd.
Je bedoeld dat we nu al met het water aan de lippen staan voordat de recessie/depressie moet beginnen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 07:31:02 #66
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206220940
Gewoon winsten afromen, ja toch?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206221964
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou en? Nederland is uitstekend in staat om zijn staatsschuld af te lossen.
Wie is dan Nederland? Namen en adressen graag, zodat iedereen de verantwoordelijken voor de staatsschuld kan herkennen en vinden.
pi_206222138
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 21:54 schreef tjoptjop het volgende:
Nu die Eurobonds er door gedrukt zijn (het begin) is het ook een beetje een sucker move om als Euroland je financiën op orde te hebben.
De schuldenberg is inmiddels zo hoog en de Euro steeds minder waard, dat het idd beter is om de staatsschuld groter te laten worden. De Euro is onhoudbaar, net als de EU. Het ' europeese' project is een falicante mislukking.
De ECB kan nu niet nog meer waardeloze obligaties opkomen, ze moet de rente verhogen, dat is onontkoombaar.
Dan gaan landen als Italie, Frankrijk, Griekenland (peanuts) failliet.
Onze pensioenen zijn dan straks vrijwel niets meer waard :'(
< insert here een lachende Zalm >
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_206222150
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 22:41 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
If you can't beat them, join them.
But not RUS, either they jump em or shoot em, they hate fucking losing.
pi_206224171
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 23:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zoals?
Klimaat?
pi_206224215
Dit geld hebben ze al binnen gehaald dankzij economische groei en afname staatsschuld

Blijft onhandig om te strooien terwijl de inflatie omhoog knalt maar zonder strooien gaan veel gezinnen nog amper wat uitgeven.

Oplopende staatsschuld is ook wat pijnlijker met oplopende rente maar 'we' hebben er wel eens slechter voor gestaan. De schuld quote staat rond de 50%. Dat kan nog wel wat omhoog. Loop je vanzelf in als de crisis voorbij is. Ook als deze meerdere jaren duurt.
pi_206224232
Ach, zo kunnen de energiebedrijven lekker hoge winst blijven maken.
pi_206224577
En de energiemaatschappijen zijn de lachende derde, met deze prijsgarantie. Wat héél iets anders is dan een prijsplafond.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206224641
Met die 40 miljard kunnen we ook weet ik veel hoeveel huizen bouwen, stikstofdrama oplossen, en zoek verder maar naar allerlei nuttige investeringen voor de lange termijn.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 15:12:23 #75
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206225324
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 16:52 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
heb ik ook pak wajong en beun zwart bij met alle toeslagen erbij zit ik echt meer dan prima
Dit soort uitschot zou dus keihard aangepakt moeten worden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_206226452
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:46 schreef Alov het volgende:
Met die 40 miljard kunnen we ook weet ik veel hoeveel huizen bouwen, stikstofdrama oplossen, en zoek verder maar naar allerlei nuttige investeringen voor de lange termijn.
Door die investering komen de minimuminkomens de komende winter niet in de kou te zitten? Dan is het toch wel een nuttige investering? Of vind jij dat slechts de machtshebbers een prettig klimaat mogen hebben?
pi_206238024
Minima hebben al een paar duizend erbij gekregen dit jaar, als ik dan moet kiezen tussen nog meer erbij of investeringen die echt nut hebben op de lange termijn is mijn keuze zo gemaakt.
pi_206238253
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:44 schreef Alov het volgende:
Minima hebben al een paar duizend erbij gekregen dit jaar, als ik dan moet kiezen tussen nog meer erbij of investeringen die echt nut hebben op de lange termijn is mijn keuze zo gemaakt.
De prijzen zijn ook steeds verder gestegen in de loop van het jaar. Als er nu al kinderen zijn die niet te eten krijgen in het weekend dan lijkt mij die investering inderdaad slim voor de langere termijn. Dan ga je niet kinderen al op jonge leeftijd leren om te stelen voor hun eten. Lijkt me voor de lange termijn beter dan weer een baantje ernaast op de snelweg.
pi_206238314
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:44 schreef Alov het volgende:
Minima hebben al een paar duizend erbij gekregen dit jaar, als ik dan moet kiezen tussen nog meer erbij of investeringen die echt nut hebben op de lange termijn is mijn keuze zo gemaakt.
Wat heb je aan investeringen, als degene waar ze voor bedoeld zijn, gestorven zijn van de koude en/of honger?
pi_206238340
2e Kamer "Er moet een energie prijsplafond komen, kabinet, doe wat!"

2e Kamer "Zo duur? Doe wat!
  zondag 16 oktober 2022 @ 22:20:35 #81
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_206345901
quote:
Knot bezorgd over gevolgen steunmaatregelen: kunnen inflatie juist aanjagen

President Klaas Knot van De Nederlandsche Bank (DNB) is bezorgd over de gevolgen van de steun voor huishoudens vanwege de hoge inflatie. Hij deelt de zorgen van het International Monetair Fonds dat dat soort maatregelen de inflatie juist kan aanjagen. "Daar wil ik niet omheen draaien", zei hij na de jaarvergadering van het IMF tegen het ANP.

Het centralebankhoofd benadrukt net als het IMF al langer dat steun voor mensen die moeite hebben rond te komen nu goed is. Maar als een pakket niet aan bepaalde voorwaarden voldoet, kan dat juist tot nog meer inflatie leiden. Daarmee werkt een overheid dan centrale banken tegen, want die proberen de inflatie juist te beteugelen.

Op de IMF-vergadering bleek volgens Knot dat ook andere landen met dat dilemma kampen. "Ik ben erachter gekomen dat vrijwel alle landen het lastig vinden om aan de aanbeveling hierover van het IMF te voldoen. Het is heel helder: steun moet tijdelijk, gericht en gedekt in de begroting zijn. Maar vooral dat 'gericht' lijken ministers van Financiën moeilijk te vinden."

'Heel verstandig'
Het prijsplafond waarvoor Nederland heeft gekozen, is juist niet gericht, maar geldt voor iedereen. Ook is nog niet helder hoe de kosten daarvoor worden gedekt. "Ieder huishouden profiteert ervan, ook mensen met hogere inkomens die eigenlijk geen steun nodig hebben", stelt Knot. Hij betwijfelt ook of het plafond wel een tijdelijke maatregel zal zijn, als volgend jaar zou blijken dat de koopkracht zwaar onder druk blijft staan.

Volgens de president van de DNB zou het "heel verstandig" zijn als het kabinet zo snel mogelijk gaat kijken hoe het de vele miljarden die het tijdelijke prijsplafond kost, volgend jaar gaat financieren.

Een mogelijkheid om de kosten te dekken, is extra belasting heffen bij huishoudens of bedrijven die de compensatie krijgen maar die eigenlijk niet nodig hebben. Knot laat tegenover het ANP weten ook wel wat in die oplossing te zien.

Het kabinet heeft nog geen besluit genomen over de financiering. Volgens minister Kaag (Financiën) is er nog te veel onzeker om "op een geïnformeerde en verstandige manier" dekking te zoeken. Het kabinet heeft volgens haar met het steunpakket wel degelijk geprobeerd om zo gericht mogelijk te werk te gaan en het is ook de bedoeling dat de steun tijdelijk is.
Ben benieuwd of die extra belastingen er ook daadwerkelijk gaan komen op korte termijn.
Say what?
  zondag 16 oktober 2022 @ 22:53:51 #82
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_206346309
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 17:17 schreef Waldorf22 het volgende:
Dat geld komt helemaal niet uit de lucht vallen, draag er elke maand 1/3de van mijn salaris aan af.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206346380
Nog meer gratis geld, nog meer inflatie?
  VIVA zondag 16 oktober 2022 @ 23:04:43 #84
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206346382
Lekker boeiend! Geld speelt geen rol, met deze inflatie is die 40 miljard volgend jaar nog maar 32 miljard waard....
De kapitalistische wereld is gemaakt uit schulden, het oppotten van geld door de overheid is het slechtste wat ze kunnen doen in deze tijd van crises
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator zondag 16 oktober 2022 @ 23:05:42 #85
236264 crew  capricia
pi_206346396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:44 schreef Alov het volgende:
Minima hebben al een paar duizend erbij gekregen dit jaar, als ik dan moet kiezen tussen nog meer erbij of investeringen die echt nut hebben op de lange termijn is mijn keuze zo gemaakt.
Hier ben ik het wel mee eens.

Zie het in mijn eigen omgeving.
Mijn zus (alleenstaand) met drie kinderen woont in een sociale huurwoning in de binnenstad van Utrecht, een woning met zonnepanelen. Heeft een bijstandsuitkering. Krijgt van alles uitgekeerd. Maximale huursubsidie en zorgtoeslag. Hoeft geen gemeentelijke belastingen te betalen. Ze heeft een U-pas. Dus openbaar vervoer is gratis en ze kan alle sporten zoals paardrijden of kinderfietsen ervan betalen. Haar wasmachine en droger is ook door de gemeente betaald (bijzondere bijstand).
Die heeft hetzelfde te spenderen als wij, twee verdieners.

En ik misgun het haar niet, want het gaat er om dat de kinderen dezelfde kansen krijgen. Maar een beetje scheef vind ik het af en toe wel.
Die 1400 euro voor energie die ze kreeg is opgegaan aan de vakantie. Ik spreek geen kwaad over haar. Man overleden terwijl ze zwanger was, echt heftig allemaal. Maar ik zie wel wat er nu gebeurt. Zoveel toeslagen en geld en U-passen wat er beschikbaar is als je de weg weet.

Zit ik er erg naast als ik denk dat de middeninkomens dit gaan betalen? De tweeverdieners?

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 16-10-2022 23:10:51 ]
Definitely not CIA
  zondag 16 oktober 2022 @ 23:32:09 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206346635
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier ben ik het wel mee eens.

Zie het in mijn eigen omgeving.
Mijn zus (alleenstaand) met drie kinderen woont in een sociale huurwoning in de binnenstad van Utrecht, een woning met zonnepanelen. Heeft een bijstandsuitkering. Krijgt van alles uitgekeerd. Maximale huursubsidie en zorgtoeslag. Hoeft geen gemeentelijke belastingen te betalen. Ze heeft een U-pas. Dus openbaar vervoer is gratis en ze kan alle sporten zoals paardrijden of kinderfietsen ervan betalen. Haar wasmachine en droger is ook door de gemeente betaald (bijzondere bijstand).
Die heeft hetzelfde te spenderen als wij, twee verdieners.

En ik misgun het haar niet, want het gaat er om dat de kinderen dezelfde kansen krijgen. Maar een beetje scheef vind ik het af en toe wel.
Die 1400 euro voor energie die ze kreeg is opgegaan aan de vakantie. Ik spreek geen kwaad over haar. Man overleden terwijl ze zwanger was, echt heftig allemaal. Maar ik zie wel wat er nu gebeurt. Zoveel toeslagen en geld en U-passen wat er beschikbaar is als je de weg weet.

Zit ik er erg naast als ik denk dat de middeninkomens dit gaan betalen? De tweeverdieners?
Ik zou mijn pijlen richten naar boven en niet naar onder.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zondag 16 oktober 2022 @ 23:35:17 #87
236264 crew  capricia
pi_206346667
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zou mijn pijlen richten naar boven en niet naar onder.
Oh dat zeker weten. Ja. Heb je gelijk in. :D
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 16 oktober 2022 @ 23:42:24 #88
408813 crew  trein2000
pi_206346716
Prijsplafond is natuurlijk gewoon terecht, anders zou half Nederland door z’n hoeven heen zakken. Je kunt wel vragen stellen bij de manier waarop. Oorzaak? Het kabinet heeft geen gezag en durfde niet te beslissen. Hopen dat het wel goed zou komen, het kwam niet goed. Dus krijg je dit broddelwerk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 16 oktober 2022 @ 23:43:05 #89
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206346720
Ben ik de enige die vindt dat we met dat geld veel beter huizen kunnen isoleren dan zo maar naar Vattenfall overmaken?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 16 oktober 2022 @ 23:44:51 #90
408813 crew  trein2000
pi_206346725
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat we met dat geld veel beter huizen kunnen isoleren dan zo maar naar Vattenfall overmaken?
Nee in de basis ben ik dat volkomen met je eens. Alleen hebben we daar simpelweg de tijd niet voor. De situatie was/is echt heel urgent, mensen die honderden euro’s per maand tekort kwamen. Dat houdt een gemiddeld gezin niet heel lang vol.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  VIVA zondag 16 oktober 2022 @ 23:47:10 #91
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206346735
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:43 schreef Rode_Wijn het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat we met dat geld veel beter huizen kunnen isoleren dan zo maar naar Vattenfall overmaken?
Helaas totaal onhaalbaar gezien de incompetentie van de huidige overheid om maar enigzins zoiets projectmatig te kunnen plannen en uitvoeren. Maar inderdaad zou dat de beste lange termijn oplossing zijn.
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator zondag 16 oktober 2022 @ 23:48:14 #92
236264 crew  capricia
pi_206346742
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:
Prijsplafond is natuurlijk gewoon terecht, anders zou half Nederland door z’n hoeven heen zakken. Je kunt wel vragen stellen bij de manier waarop. Oorzaak? Het kabinet heeft geen gezag en durfde niet te beslissen. Hopen dat het wel goed zou komen, het kwam niet goed. Dus krijg je dit broddelwerk.
Juist.
Die 2 keer 190 euro is gewoon een cadeautje voor veel mensen. En in mijn verhaal over mijn zus, die een echte minima is met een bijstandsuitkering, ook. Dat zegt niets over andere minima. Maar hier slaat het de plank helemaal mis.
Ze wil in de kerstvakantie naar Centerparcs met dat geld en met ons. Ik ben flabbergasted.
Definitely not CIA
  VIVA zondag 16 oktober 2022 @ 23:51:38 #93
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206346761
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:42 schreef trein2000 het volgende:
Prijsplafond is natuurlijk gewoon terecht, anders zou half Nederland door z’n hoeven heen zakken. Je kunt wel vragen stellen bij de manier waarop. Oorzaak? Het kabinet heeft geen gezag en durfde niet te beslissen. Hopen dat het wel goed zou komen, het kwam niet goed. Dus krijg je dit broddelwerk.
Kortetermijn planning... Hopen dat het goed komt als we niets doen...Misschien dat het zichzelf oplost doordat iedereen stopt energie te gebruiken...De ware aard van een daadkrachtige overheid komt wel echt bovendrijven in tijd van crises.

In dit geval ben ik gelukkig met het energieplafond, beter laat dan nooit de brandjes blussen...Een visionair kabinet had uiteraard al maanden geleden betere oplossingen kunnen implementeren, maarja dat is aan de zijlijn klagen.
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA maandag 17 oktober 2022 @ 00:01:11 #94
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_206346812
Om nog maar even het topic te benoemen dat het de kamer niet interesseert dat de staatsschuld met 40 miljard wordt verhoogd, maar dat men die 40mld niet meer kan gebruiken om hun eigen prestige achterkamertjes projectje naar de voorgrond te duwen in deze tijden dat het wereldbelang iets meer prio heeft dan wat er in de polder gebeurt.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_206346823
Een verkapte co2 budget die we zelf budgetteren, want er zijn helemaal geen elektra tekorten.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  maandag 17 oktober 2022 @ 00:08:27 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206346860
Wel fijn dat het gewoon een VVD-kabinet is dat de gevolgen van de marktwerking in de energie zelf mag oplossen.
Niet dat de energie onder de huidige omstandigheden goedkoper ingekocht zou kunnen worden als ze energiemaatschappijen nog gewoon provinciale en gemeentelijke bedrijven zouden zijn, maar dan was de winst iig beperkt gebleven en niet in buitenlandse zakken verdwenen.
Het is een beetje als de Coronasteun aan bedrijven als Booking: leuk dat je het doet om de eigen inwoners te ontzien, maar de winsten gaan naar het buitenland nadat er zo min mogelijk belasting over afgedragen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 17 oktober 2022 @ 00:14:30 #97
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206346894
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 23:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee in de basis ben ik dat volkomen met je eens. Alleen hebben we daar simpelweg de tijd niet voor. De situatie was/is echt heel urgent, mensen die honderden euro’s per maand tekort kwamen. Dat houdt een gemiddeld gezin niet heel lang vol.
Akkoord, op korte termijn moet je iets voor een bepaalde groep. Maar zoals de regeling nu in elkaar steekt is het te algemeen en zit er nauwelijks prikkels in om op gas te besparen. Dus dat plafond kan wmb een stuk naar boven. Daarnaast lijkt het geen onderdeel van een breder stappenplan of langere termijnvisie maar komt het neer op dommig geld overboeken. Meer lijkt er niet achter te steken. De isde (isolatie)subsidie bijvoorbeeld is slechts marginaal veranderd. Je zou met zulke bedragen je totale woningvoorraad een stuk minder afhankelijk van energiegrillen en dus rusland of de volgende schurkenstaat kunnen maken.
  maandag 17 oktober 2022 @ 00:17:11 #98
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206346900
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 00:08 schreef Leandra het volgende:
Wel fijn dat het gewoon een VVD-kabinet is dat de gevolgen van de marktwerking in de energie zelf mag oplossen.
Niet dat de energie onder de huidige omstandigheden goedkoper ingekocht zou kunnen worden als ze energiemaatschappijen nog gewoon provinciale en gemeentelijke bedrijven zouden zijn, maar dan was de winst iig beperkt gebleven en niet in buitenlandse zakken verdwenen.
Het is een beetje als de Coronasteun aan bedrijven als Booking: leuk dat je het doet om de eigen inwoners te ontzien, maar de winsten gaan naar het buitenland nadat er zo min mogelijk belasting over afgedragen is.
Ik begrijp even niet waarom energieinkoop door een gemeente goedkoper zou zijn? Die hebben toch ook met de gasmarkt/prijzen te maken?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 17 oktober 2022 @ 00:18:36 #99
408813 crew  trein2000
pi_206346905
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 00:17 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik begrijp even niet waarom energieinkoop door een gemeente goedkoper zou zijn? Die hebben toch ook met de gasmarkt/prijzen te maken?
Dat zegt ze toch ook niet, wel dat de winsten dan in publieke handen zouden zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 17 oktober 2022 @ 00:19:49 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206346906
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 00:17 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik begrijp even niet waarom energieinkoop door een gemeente goedkoper zou zijn? Die hebben toch ook met de gasmarkt/prijzen te maken?
Waar zeg ik dat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')